PDA

Bekijk Volledige Versie : Landrush - Openprovider



BoX
08/04/06, 12:29
Meer mensen hier die via OpenProvider wat landrush domeinen hebben ge-pré-regged ?

Mijn eerste indruk is dat het daar een *** chaos is. Kan ze al 2 dagen via niets bereiken en ook nog geen e-mail gehad over de status van de queue of domeinen die ik wilde hebben.

Gelukkig bestaat er nog zoiets als een WHOIS.

4U-Web
08/04/06, 12:57
Ik heb wel een paar domeinnamen bij openprovider in pre-registratie gezet een tijdje geleden, daarvan is er één geregistreerd en de rest was óf al bezet óf ik had niet genoeg geld op mijn account.

Geld van de domeinnamen die niet geregistreerd konden worden is ook nog steeds niet terug gezet op mijn account.

Snap eigenlijk sowiezo niet waarom ze dat van te voren al afgeschreven hebben en niet pas wanneer het domeinnaam daadwerkelijk geregistreerd is.

Alerd
08/04/06, 13:01
hier ook nog geen bevestiging van een aantal domeinnamen, moest er via whois achterkomen.

Ik ben er weg :)

BoX
08/04/06, 13:02
Ik ook ..

®on
08/04/06, 13:10
Hier zelfde ervaringen.
"Vanwege de start van de Landrush registratie-periode , is de pre-registraties van .EU-domeinen gesloten tot na het verwerken van de reeds aangemelde registraties. Na het verwerken van alle aanvragen is deze dienst weer beschikbaar."

Blijkbaar is men nog altijd de preregs aan het verwerken....

Alerd
08/04/06, 13:12
neuh dat staat er al een week :)

Als je eu wilt op gebruikelijke manier aanvragen :)

®on
08/04/06, 13:15
Als je eu wilt op gebruikelijke manier aanvragen :)
"Door de grote hoeveelheid pre-registraties die we momenteel aan het verwerken zijn, zal het domein in de registratiequeue terecht komen. Hierdoor kunnen we niet garanderen dat u daadwerkelijk de eigenaar van het domein zal worden.
Er loopt al een aanvraag voor dit domein. U heeft de keuze om het domein ook aan te vragen. Er kunnen echter _absoluut_ geen garanties gegeven worden over het al dan niet verkrijgen van het domein."

Geen live registratie mogelkijkheid, telefoon wordt niet opgenomen.

Kortom, dan maar een andere partij zoeken (en reeds gevonden) voor de live .eu registraties.

Alerd
08/04/06, 13:17
live kan door bij nieuw domein eu te kiezen :) (ben saldo aan het verbrassen:D)

Die melding is omdat ze tegen de whois limiet aanzitten, was gister ook, via whois.eu whoissen. (ook dat kunnen ze bij op blijkbaar niet regelen:s)

mordor
08/04/06, 13:30
Geld van de domeinnamen die niet geregistreerd konden worden is ook nog steeds niet terug gezet op mijn account.



Krijg je dat dan nog terug ik dacht dat ze dat geld houden als administratie kosten zoiets stond in de FAQ.

Maarre ik ben daar oom pleite ik vindt dat ze het behoorlijk slecht hebben geregeld daar bij OP.

wonko
08/04/06, 13:38
Snap eigenlijk sowiezo niet waarom ze dat van te voren al afgeschreven hebben en niet pas wanneer het domeinnaam daadwerkelijk geregistreerd is.

Dat is zeer goed te snappen. Ook zij moesten bij Eurid vooraf genoeg geld voorzien. Niet iedereen heeft een berg geld liggen, en dus moet iedereen zijn steentje bijdragen...

Santario
08/04/06, 13:57
Andere vraag met betrekking tot Openprovider: van een aantal domeinnamen die wij daar via de Landrush hadden aangeboden zijn wel geregistreerd echter de nameservers zijn bij EURid niet bekend. Ik kan dit nergens regelen via OP, terwijl bij het pre-reggen er wel gevraagd werd om nameservers en ik deze ook heb opgegeven.

Alerd
08/04/06, 14:12
nog niet te wijzigen.

ook niet bij live geregistreerde domeinnamen.

@mordor:
Denk dat er in dit geval trouwens een hele goede reden is je geld terug te vragen bij op.
Aangezien ze zelf falen om een goede dienst te leveren, lijkt me niet bij het landrush risico horen.

®on
08/04/06, 14:57
Dat is zeer goed te snappen. Ook zij moesten bij Eurid vooraf genoeg geld voorzien. Niet iedereen heeft een berg geld liggen, en dus moet iedereen zijn steentje bijdragen...
Er is grotendeels geen dienstverlening geweest (aka registratie), af wat administratiekosten (alhoewel daar niets over vermeld staat), en de rest storneren. Lijkt me niet meer dan normaal, klopt ook conform de AV (Artikel 9, punt F http://www.openprovider.nl/documents/terms/Openprovider_AlgemeneVoorwaarden_NL.pdf )

Maar zoals eerder gezegd, maandag maar eens bellen.

Nameservers zijn ook hier niet aan te passen; ondanks dat deze vooraf juist aangegeven waren. Slechte zaak (opnieuw), aangezien men pas maandag voor het eerst daar actie op gaat nemen vanuit OP.

BoX
08/04/06, 15:47
Inderdaad .. hier ook ... nameservers ontbreken ! Wat een waardeloze club is het ook.

Ik zie dat bijv. een TransIP (die ook inkoopt bij Key-Systems meen ik) de zaken wél prima voor elkaar heeft .. ook de nameservers.

Op zich kan iedereen fouten maken, maar het gebrek aan communicatie en bereikbaarheid is voor mij de definitieve show-stopper voor OpenProvider.

Waardeloos !

Alerd
08/04/06, 15:49
Bijna ******** materiaal dit :D

crazycoder
08/04/06, 16:40
Nameservers zijn ook hier niet aan te passen; ondanks dat deze vooraf juist aangegeven waren. Slechte zaak (opnieuw), aangezien men pas maandag voor het eerst daar actie op gaat nemen vanuit OP.
Ik heb dit via meerdere registrars mee mogen maken, blijkbaar loopt er ergens iets scheef. Dit hoeft niet aan je registrar te liggen..

Momenteel ontbreekt bij een deel van de domeinen die ik heb geregistreerd de nameservers. Even afwachten hoe het zich maandag ontwikkeld..

ivs
08/04/06, 17:05
Ik zie dat bijv. een TransIP (die ook inkoopt bij Key-Systems meen ik) de zaken wél prima voor elkaar heeft .. ook de nameservers.


Volgens mij zijn beide partijen gewoon deelnemer van de eurid en hebben ze in dit geval niet te maken met key-systems.

Netfeed
08/04/06, 17:21
Wij hebben ook onze .eu domeinnamen bij Openprovider in de pre-registratie periode ingevoerd, maar geen terugkoppeling gehad van Openprovider we moeten zelf even alle domeinnamen dus whois'en of het gelukt is (wel te doen met een paar domeintjes maar niet als het om honderden gaat natuurlijk :)).

superweb
08/04/06, 22:04
ook hier zeer on tevreden over OP met de eu
zodra mijn tegoed daar op is denk ik ook dat ik weg ben of ze moeten met een goed exus komen

Bob2
08/04/06, 22:21
Ga ook weg bij Openprovider. Krijg hopelijk mn gestorte geld nog terug.
6 april via Ideal en Visacard geld overmaakt voor saldo opwaardering bij openprovider.nl ivm .eu registratie. Dan verwacht je dat het er 7 april is. maar nee hoor. pas vandaag bijgestort. Uiteraard wel direct bij mij van visa en bank (ideal) afgeschreven.

Openprovider / netnation / flexserver geeft ook geen reactie op email. Ben zeer ontevreden, maar er zijn er gelukkig meer waar je .eu kan reggen.

Zit nu bij TransIP, prima bedrijf, betaling achteraf. Had API in een uurtje opgezet, en zo toch nog paar .eutjes kunnen pakken.

Maar nogmaals ben zeer teleurgesteld in OpenProvider. Ga geen registraties meer doen bij Openprovider, zeer onprofessionele omgang met storing / of overbelasting naar mijn idee. Ze hadden zich beter moeten voorbereiden.

Dillard
09/04/06, 01:10
Even uit nieuwsgierigheid: hoe werkt de API van TransIP, kun je die eenvoudig (wat is eenvoudig :) ) aan je eigen PHP applicatie knopen ?

Bob2
09/04/06, 01:48
via xml...
zie https://www.transip.nl/support/api/ ;)

Dennie-DeTi
09/04/06, 09:47
Zelfs nu geeft het registreren van een .eu domein bij Openprovider nog problemen. Dit is echt heel slecht.

Ik denk dat wij ook ons tegoed opmaken en dan een andere partij zoeken.

- Dennie

Alerd
09/04/06, 11:14
inloggen lukt hier ook niet meer... (net als vandeweek(

®on
09/04/06, 12:46
Ik denk dat wij ook ons tegoed opmaken en dan een andere partij zoeken.
Tegoed opmaken zou ik niet doen; conform de huidige AV kan je het terugvorderen.

Alerd
09/04/06, 12:50
minus 25€ admin kosten...

snaaps
09/04/06, 13:02
Sommige mensen willen maar niet begrijpen dat veel bedrijven behoorlijk in de problemen zijn geraakt door de .eu registraties.
Vergeet niet dat deze .eu domeinen behoorlijk wat werk met zich meenemeent.
Wij zelf zijn gisteren telefonisch niet bereikbaar geweest omdat wij te veel adminstatieve werkzaamheden hadden. Kan me voorstellen als een bedrijf als OP dat zei vele hondereden tot duizenden domeinen moeten gaan factureren, groeperen etc etc.

De meeste providers hebben hier last van, a.s maandag zal wellicht overal de rust zijn wedergekeerd en alles weer zoals normaal verlopen.

Alerd
09/04/06, 13:07
op heeft het gewoon slecht geregeld klaar :)
Anderen kunnen het toch wel, waarom op dan niet?
En dan nog eurid de schuld geven... tsja, ik weet het niet hoor, maar het rammelt aan alle kanten.

®on
09/04/06, 13:40
Sommige mensen willen maar niet begrijpen dat veel bedrijven behoorlijk in de problemen zijn geraakt door de .eu registraties.
Jawel hoor, maar dit niet communiceren en slechts een voor de buitenwereld aardig klinkend verhaal online plaatsen, daar gaat het verkeerd.

Santario
09/04/06, 13:51
.EU domeinnamen zijn nu zichtbaar binnen het control panel van Openprovider. Nameservers wijzigen kan nog niet.

®on
09/04/06, 13:54
.EU domeinnamen zijn nu zichtbaar binnen het control panel van Openprovider. Nameservers wijzigen kan nog niet.
OP heeft bij de registratie van domeinen geen nameservers opgegeven aldus de whois.....:rolleyes:

Dennie-DeTi
09/04/06, 14:52
Kan me voorstellen als een bedrijf als OP dat zei vele hondereden tot duizenden domeinen moeten gaan factureren, groeperen etc etc.


De kosten worden al direct van je tegoed afgehaald, dus qua facturatie enzo moet het geen probleem geweest zijn. Ik heb het idee dat ze het gewoon puur technisch niet goed voor elkaar hadden.

Ik kan best begrijpen dat ze de grote hoeveelheid registraties misschien niet aan zouden kunnen. Althans dat begrip zou ik nog wel op kunnen brengen. Echter dat ze daar verder niks over communiceren met hun klanten vind ik toch wel heel erg slecht.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar hoe transip de .eu registraties heeft afgehandeld is dat toch wel een stuk beter dan OP. Ik heb ook op dit moment alleen .eu registraties geprobeerd, ik heb niet getest of de andere extensies nog wel gewoon naar behoren werken.

- Dennie

elsalvador
10/04/06, 10:59
"Ik kan best begrijpen dat ze de grote hoeveelheid registraties misschien niet aan zouden kunnen. Althans dat begrip zou ik nog wel op kunnen brengen. Echter dat ze daar verder niks over communiceren met hun klanten vind ik toch wel heel erg slecht."

Ben ik het volledig mee eens! Daarbij: niet alleen openprovider maar ook flexservers en netnation (zelfde bedrijf) waren vrijdag onbereikbaar. Tijd om eens verder te kijken dus...

Alerd
10/04/06, 11:03
er gaat hier een leuke fax uit zo voor netnation/op.
Zal ook verwijzen naar dit topic.

Santario
10/04/06, 11:55
"Ik kan best begrijpen dat ze de grote hoeveelheid registraties misschien niet aan zouden kunnen. Althans dat begrip zou ik nog wel op kunnen brengen. Echter dat ze daar verder niks over communiceren met hun klanten vind ik toch wel heel erg slecht."

Ben ik het volledig mee eens! Daarbij: niet alleen openprovider maar ook flexservers en netnation (zelfde bedrijf) waren vrijdag onbereikbaar. Tijd om eens verder te kijken dus...

Dan weet ik niet welk nummer van Netnation jij hebt gebeld, maar ik heb Netnation gewoon vrijdag 4x aan de lijn gehad hoor.

®on
10/04/06, 12:22
Net even gesproken met (een medewerker van) OP. Veel wijzer wordt je er niet van, behalve dan het volgende:
* nameservers worden vandaag bijgewerkt (de whois vermeld geen nameservers, controlpanel van OP wel).
* terugstorting van afgeschreven bedragen van niet geregistreerde domeinen wordt vandaag in orde gemaakt.
* Creditatie van tegoeden is gewoon mogelijk, en doet men niet moeilijk over (conform AV).

Verder wijt men het aan extreme drukte.....:O

tjabba
10/04/06, 14:31
We hebben geen problemen gehad met het registreren. No cure no pay. yotaal 20 adressen weten te krijgen. leuke en zeer interresante. We hebben het via dds gedaan

Xoppa Hosting
10/04/06, 15:04
jammer dat ze met tegoeden werken.
ons tegoed was op, dus via creditcard betaald en achterna gefaxt wat ze verlangde. duurt het dagen voor het erbij gestord is. conclusie op vrijdag 7-4 geen registratie mogelijk.
hun website uit de lucht, tel wordt niet opgenomen. beetje jammer zag er wel veel belovend uit hun website en verhalen.

We zitten nu door WHT bij trans IP en dat werkt perfect automatisch incasso digitale handtekening. ik sta er echt van te kijken.

Vircon
10/04/06, 15:10
er gaat hier een leuke fax uit zo voor netnation/op.

Alerd, kun je ons op de hoogte houden?
Wat is de strekking van jullie fax?

Alerd
10/04/06, 15:33
Alerd, kun je ons op de hoogte houden?
Wat is de strekking van jullie fax?
Nog geen reactie op gehad... (had ik ook nog niet verwacht)

Strekking was dat wij alle administratieve en technische chaos zat zijn, en eerlijk voorgelicht wensen te worden.


Site van op lag er net een tijd uit trouwens...

superweb
10/04/06, 16:02
ook ik zal op verzoeken een gedeelte van mijn tegoed terug te storten (is aardig veel) en op opheldering vragen maar hier wacht ik even mee een paar dagen om ze de tijd te geven om de lopende klachten op te lossen ;) maar morgen of woensdag ga ik contact dus opnemen

Santario
10/04/06, 17:51
OP gesproken, vanaf woensdag is het pas mogelijk om nameservers te wijzigen (onder voorbehoud). Maandagochtend zei men nog dat dit tegen het eind van de middag mogelijk moest zijn.

Bob2
10/04/06, 18:21
De oorzaak is bekend.
Door paniek van klanten is de telefooncentrale / website van Openprovider overbelast geraakt :)


> Ik ben erg teleurgesteld.
>
>
>
> 1. omdat ik vanwege onvoldoende saldo niet de gewenste .eu namen heb kunnen vastleggen vandaag. Ondanks dat ik een dag van te voren via een betalingsmethode heb betaald waarbij een snelle verwerking verwacht mag worden. (Namelijk ideal en via visa).
>
>
>
> 2. omdat u de gehele dag volledig onbereikbaar bent geweest. Niet telefonisch, en pas nu reactie per email. Uw website heeft er ook een geruime tijd uit gelegen. Er wordt ook geen informatie gegeven over de oorzaak van het probleem of storing waardoor het voor mij onduidelijk is wat er met openprovider aan de hand is.

===
Geachte,

ad1. U bent zelf verantwoordelijk voor de hoogte van uw saldo. Creditcard en Ideal betalingen worden alleen verwerkt indien er een fax is ter bevestiging. Dit is al jaren de gebruikelijke procedure.
ad2. Door paniek van klanten die op het laatste moment .eu domeinen wilden registreren zonder ruim vooraf hun saldo te hebben opgewaardeerd was onze telefooncentrale zeer overbelast geraakt op vrijdag.

Wij konden niet anders dan de Eurid regels volgen. Wij moeten ook alle registraties voorfinancieren bij Eurid. Daarom moet het geld gegarandeerd bij ons binnen zijn voordat we registraties kunnen verwerken.

Natuurlijk betreuren we dit maar zijn we niet verantwoordelijk voor het tijdstip van storten van individuele klanten. De data van alle fases van Landrush en Sunrise staan al sinds vorig jaar vast. Dat u ervoor kiest dit op het allerlaatste moment te doen is zowel voor ons als voor u vervelend.

Met vriendelijke groet
====

Alerd
13/04/06, 12:41
ik ga ze nu faxen of ze uberhaupt wel wat met klachten doen.
Nog niks gehoord namenlijk.

Vandeweek alleen een nieuwsbrief gehad waarin wat stond over saldo e.d. dat dat bij sommigen misging, maar niks over de registratieperikelen.

Keenondots
13/04/06, 17:53
Nameservers werken inmiddels en staan in de EURid WHOIS. Overigens krijgen wij tamelijk vlot - zoals gewoonlijk - reacties op e-mail de afgelopen dagen.

Bob2
14/04/06, 01:38
Hier is inmiddels al mijn email al dubbel beantwoord.
Maar zijn allemaal van die standaard reacties. En een drievoudige bevestiging dat m’n saldo is opgewaardeerd.

Hopelijk kan ik gestorte bedragen nog terug krijgen. Heb namelijk geen bevestiging per fax getuurd, wel per email. Maar die omdat er na 2 dagen nog niets was gebeurd ingetrokken.

Wordt dus hopelijk toch nog netjes opgelost, zo niet dan ben ik weg bij Openprovider.