PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraagje i.v.m. Gameservers



Geoffrey
05/04/06, 18:11
Beste mede-webhosters,

aangezien het Gameserver forum nog niet open is plaats ik mijn vraag maar even hier. Wij zijn aan het kijken om als dienst ook nog Gameservers aan te bieden. Echter is dit geen dienst die je er "zomaar" eventjes bijneemt en ik wil me dan ook eerst goed informeren. Het gaat me dan voornamelijk om de hoeveelheid dataverkeer die een server kan / zal trekken. Ik neem aan dat een CS Server sowieso veel minder dataverkeer nodig heeft dan een Battlefield 2 server, maar toch. Hoe kan de web/gamehoster een indicatie krijgen van de hoeveelheid dataverkeer die verbruikt zal worden per pakket? Dien je vervolgens voor iedere game ook de game echt aan te kopen en zo op je server te installeren of zijn dit gewoon speciale modules?

Verder kom ik vaak tegen dat men gameservers op een AMD Athlon gaat proppen, maar is een Opteron hiervoor geen betere keus? Andere tips van ervaren gamehosters zijn natuurlijk ook van harte welkom. We gaan voor onze gameservers niet echt een concurentieslag leveren, omdat we voornamelijk gewoon zelf public gameservers zullen opzetten en/of clanservers.

Alvast bedankt!

Kenneth
05/04/06, 18:23
Dataverkeer valt niet te berekenen, je kan niet weten hoe populair een gameserver wordt.
Ook heb je meestal toch de orginele game nodig om het te kunnen instaleren omdat je meestal veel files van de orginale game moet uploaden naar je server en het is altijd better een Opteron ofzo te gebruiken ;), kan je meer op draaien..

swedendedicated
05/04/06, 18:39
Ikzelf host o.a cs en daar heb je niet het originele spel voor nodig. Alleen maar de steam dedicated server tool voor linux en je kunt alle cs versies en mods downloaden ;-)

Euro-Servers
05/04/06, 19:57
Voor het merendeel van de recentere games vind je wel een dedicated server file ergens op internet, hoewel er nog games zijn waar je de files v/d CD zelve nodig hebt. Wat je kan doen is deze aan een mede-hoster vragen (concurrent ;)) ofwel gewoon de game kopen. Als ik moest kiezen tussen een AMD 64 of Opteron zou mijn voorkeur toch naar Opteron gaan. Als prijs geen probleem is ga dan voor een dual opteron systeem, altijd veel krachtiger dan een single AMD64.

Zoals Kenneth al zei, je kan geen vast bedrag plakken op het verbruikte dataverkeer, aangezien dit verschilt van server tot server. De ene server wordt vaker bespeeld dan de andere & zal dus meer data verbruiken. Vele gamehosters werken via een FUP policy voor 't verbruikte dataverkeer, maar je moet zelf maar zien hoe jij het gaat doen.

Neo123
06/04/06, 17:13
ik denk dat je zo rond de 100 gig per maand aan data zal verzetten ;)

VvS
06/04/06, 17:21
ik denk dat je zo rond de 100 gig per maand aan data zal verzetten ;)
Dat kun je zoals boven al een paar keer gemeld niet van te voren weten. Het dataverkeer zal afhangen van het aantal players en de activiteit van de servers en clans.

Viperium
06/04/06, 17:40
Ik denk dat je daar het best zelf achter moet gaan komen, huur of koop wat dedicated servers ga er de gameservers opzetten die je wilt probeer contact te krijgen met een active clan die hem wil testen voor je :) kijk hoeveel die servers slurpt en ben jij blij en clan kan ff server gebruiken. :)