PDA

Bekijk Volledige Versie : Raq4 naar buiten laten piepen



Beware
05/04/06, 00:51
Hallo,

Ikzelf draai een raq4 Cobalt en zou deze met het internet willen verbinden voor testdoeleinden. Het ip-nummer heb ik via nl.nu laten doorverwijzen. Ik routeer poort 80 en 81 door naar het interne ip-nummer van mijn Cobalt. Als standaard gateway gebruik ik die van de router. In de Cobalt verwerk ik geen standaard gateway (aangezien deze in hetzelfde VLAN zit)

Mijn Cobalt hangt achter een router (Acer) en daarachter hangt een modem van Essent.

Wanneer ik nu met www.naam.nl.nu geredirect word naar mijn modem->router->Cobalt is er niets te zien. Vul ik nu een standaard gateway in in de Cobalt dan blijft hij knipperen.

Wie kan mij hiermee op gang helpen....volgens mij zie ik iets kleins over het hoofd....

Misschien moet mijn verwijzing vanuit nl.nu niet alleen het ip-nummer zijn maar http:\\ip-nummer\~username???

Groet
Ben

Jurian
05/04/06, 12:01
Als je achter dezelfde (NAT) router hangt als die server, dan zal je zelf die redirect niet kunnen testen. Je probeert dan namelijk vanaf je interne netwerk naar het externe IP van je eigen router te connecten, en (bijna?) geen enkele consumenten router snapt dit. Je zal dus een timeout krijgen, of andere vreemde effecten.

Ik ken nl.nu verder niet, maar als 't een simpele http redirect is, dan zal je waarschijnlijk het volledige adres moeten opgeven waar die heen moet sturen. Overigens moet je wel slashes gebruiken, geen backslashes want dat werkt in ieder geval niet :)

Aphex
06/04/06, 14:05
Kun je er met je interne IP wel opkomen? Laat dan eens iemand anders proberen te connecten via je nl.nu naam, in verband met de bovenstaande reden.

Beware
06/04/06, 14:07
Met interne ip kom ik er wel op...

PowerSp00n
06/04/06, 14:11
Je probeert dan namelijk vanaf je interne netwerk naar het externe IP van je eigen router te connecten, en (bijna?) geen enkele consumenten router snapt dit.

Ik weet niet precies hoe het zit met andere routers, maar de Zyxel 650R heeft een optie nat loopback waar dit mee mogelijk is.

Fabian
06/04/06, 14:14
Hallo,

In de Cobalt verwerk ik geen standaard gateway (aangezien deze in hetzelfde VLAN zit)

Cobalt zal toch als default gateway het modem of router moeten hebben, in zelfde subnet als 't ip adres.

Beware
06/04/06, 14:17
De default gateway is dezelfde als die van de router. Alleen dan hikt de site steeds heen en weer van cobalt naar nl.nu en terug.... blijft laden en komt er niet door.

Ik heb een bijlage toegevoegd over hoe het netwerk is geconfiogureerd.

Beware
06/04/06, 14:18
Was een berichtje aan jurian....dat lijkt me duidelijk ;)

Aphex
06/04/06, 14:26
Als default gateway moet je inderdaad 192.168.1.1 instellen. Je hebt in de Cobalt ingesteld dat websites aparte IP's moeten krijgen - dat zou ik niet doen. Je router moet nu aan één machine meerdere IP's toekennen (daar kan ie over struikelen), en de sites moeten op een andere poort komen als je ze van buiten wilt accessen.

Dan nog zou je via 192.168.1.105/~website je sites moet kunnen bereiken. Althans, zo werkt dit in Apache, ik heb echt geen flauw idee van de software die SUN gebruikt als httpd.

Als je naar de configuratie van je router gaat, zou je moeten kunnen zien welke apparaten allemaal zijn aangesloten. Staat je Cobalt daar tussen?

Beware
06/04/06, 14:31
Mijn Cobalt ziet hij in de router alleen de hostnaam is niet zichtbaar.

De cobalt draaid Apache en Linux 2.2

Ik ga nu via routing de verschillende websites op verschillende poorten zetten

Mijn cobalt wil dat ik de virtuele websites op een ander ip-nummer zet dan waar ik mijn cobalt op heb geplaatst. Ook kan ik geen poort met :poort toevoegen. Dit vind de Cobalt niet oke.

Ik probeer even verder...

Aphex
06/04/06, 14:44
Je Cobalt wil helemaal niks ;)

Volgens mij moet je Apache instellen op name-based hosting in plaats van IP-based. Hoe je dat moet doen kun je via Google makkelijk vinden. Op die manier zal Apache kijken naar de hostname die gevraagd wordt, en vervolgens de juiste index naar de bruiker serveren ook al verwijst het naar hetzelfde IP over dezelfde port als een andere site.