PDA

Bekijk Volledige Versie : Automatisch Backup



Arto
04/04/06, 15:04
Hoi,

Is het mogelijk via cronjob of iets anders mischien dat direct admin door mijn geselecteerde mappen elke dag backupt naar een andere geselecteerde map?
Maar wat ik hier belangrijk vind dat hij het ouwde bestanden verwijdert met het nieuwe gebackupte bestanden?

Dus als ik een backup van een map maak, zelfde dag heb ik iets veranderd in die map.
Volgende dag wort ie ververst met het nieuwe backup, dus die gewijzigde.

Alvast bedankt voor jullie informatie.

ju5t
04/04/06, 18:03
Kijk eens op Admin niveau naar system backups.

jouwnaam
05/04/06, 08:07
Wij gebruiken de reseller backup om eerst lokaal een backup te bakken. Vervolgens worden zo'n 5 uur later met een cronjob de backups middels scp naar een backupserver verplaatst. Zo heb je een dagelijkse backup zonder dat het je klanten bandbreedte kost.

Arto
05/04/06, 16:14
Zo heb je een dagelijkse backup zonder dat het je klanten bandbreedte kost.


Nee, maar het kost wel jou bandbreedte.
Mijn vraag is eigenlijk hoe kunnen we ervoor zorgen dat die data elke dag wort ververst als door het nieuw[ verse ] backup?
Zodat die ouwde wort verwijdert, of overgeschreven.

The_cobra666
05/04/06, 17:07
Simpel,

Reseller level, backups gaan en dan ==>

Create Backup
Step 1: Who
Selected Users OF All Users
Step 2: When
- Cron Schedule
Hier moet je de datum zetten wanneer hij die backup moet maken.
Step 3: Where
- Local: ~/admin/user_backups/

In stap 3 staat de plaats dan. Dan maakt hij elke dag een lokale backup. Bij stap 3 kun je ook voor FTP kiezen. Dat zou het moeten doen.

Bramm
05/04/06, 17:08
Nee, maar het kost wel jou bandbreedte.
Mijn vraag is eigenlijk hoe kunnen we ervoor zorgen dat die data elke dag wort ververst als door het nieuw[ verse ] backup?
Zodat die ouwde wort verwijdert, of overgeschreven.

Als het over het intranet gaat kost het geen bandbreedte hoor...

cwf
05/04/06, 17:35
Simpel,

Reseller level, backups gaan en dan ==>

Create Backup
Step 1: Who
Selected Users OF All Users
Step 2: When
- Cron Schedule
Hier moet je de datum zetten wanneer hij die backup moet maken.
Step 3: Where
- Local: ~/admin/user_backups/

In stap 3 staat de plaats dan. Dan maakt hij elke dag een lokale backup. Bij stap 3 kun je ook voor FTP kiezen. Dat zou het moeten doen.

Zo worden er alleen geen backups van de resellers gemaakt.

The_cobra666
05/04/06, 17:37
Dan moet ie de system backup nemen van in het admin :) daar kan ie ook bepaalde mappen kiezen en kan ie een cron job instellen wanneer het gedaan moet worden. Eveneens lokaal of via FTP. Dan vernieuwd hij elke dag weer de backup's van de dag ervoor of van de backup ervoor :)

XBL
05/04/06, 17:52
Dan moet ie de system backup nemen van in het admin :) daar kan ie ook bepaalde mappen kiezen en kan ie een cron job instellen wanneer het gedaan moet worden. Eveneens lokaal of via FTP. Dan vernieuwd hij elke dag weer de backup's van de dag ervoor of van de backup ervoor :)
System backup zuigt. Restoren is namelijk onmogelijk (de laatste keer dat ik het bekeek), dus dan heb je er ook geen reet aan natuurlijk.

Reseller backup is eigenlijk de enige oplossing. Je resellers zul je dan ook bepaalde instellingen moeten geven (of even voor ze instellen en sommeren er verder vanaf te blijven), dan hoef je bij een restore enkel de resellers handmatig aan te maken. Het restoren van de gebruikers kan je vervolgens geheel automagisch doen.

Naast de standaard DA backup functie, kan je natuurlijk zelf ook wat schrijven met shellscriptjes. Dat hebben wij gedaan (wij wilden namelijk rdiff-backup gebruiken).

Jochem

Arto
05/04/06, 19:43
Hoi,

Maar wat ik hier belangrijk vind dat hij het ouwde bestanden verwijdert met het nieuwe gebackupte bestanden?

Dus als ik een backup van een map maak, zelfde dag heb ik iets veranderd in die map.
Volgende dag wort ie ververst met het nieuwe backup, dus die gewijzigde.




Ik weet hoe ik backups moet maken, maa dit is mijn vraag heren :)

The_cobra666
05/04/06, 23:08
Ik weet hoe ik backups moet maken, maa dit is mijn vraag heren :)

Voor zover ik weet ja. Kan geen kwaad om het eens uit te proberen ;) :)

jouwnaam
06/04/06, 07:58
Als het over het intranet gaat kost het geen bandbreedte hoor...
Uiteraard gaan onze backups via het intranet. En zelfs wanneer dat niet zo was: backups mogen onze klanten gewoon geen bandbreedte kosten in onze visie. Zelfs niet als ze dagelijks 10-20GB zijn.