PDA

Bekijk Volledige Versie : KvK inschrijving - wanneer opgenomen in handelsregister?



Archoz
04/04/06, 04:49
Ik wil wat handelsnamen vastleggen, waarvan ik er twee wil registreren in de sunrise periode van .eu domains. De sunrise loopt nog tot a.s. vrijdag.

Binnen 40 dagen na de .eu registraties moet het bewijs (uitreksel handelsnaam) bij PWC zijn. Binnen die tijd moet ik dus de twee uitreksels hebben ontvangen van de KvK.

Kan iemand me vertellen hoe lang het ongeveer/ maximaal duurt voordat ik een uitreksel krijg/ koop van de KvK?

Of kan je het direct krijgen als je voor inschrijving langsgaat met het ingevulde handelsregisterformulier?

(voor de zekerheid: op het moment van een .eu aanvraag hoeft de handelsnaam niet in mijn bezit te zijn; als het maar binnen 40 dagen geregeld is... right?)

JayvD
04/04/06, 06:42
Als jij je nog moet aanmelden:

Je gaat naar KvK meld je aan bent binnen 10 minuten ondernemer en koopt een uittreksel met het weggaan.

Ben je al ondernemer: Vraag uittreksel aan via site en je hebt het binnen 1/2 dagen.

ErikKosters
04/04/06, 09:04
Als je al ondernemer bent kan je ook gewoon erheen stappen hoor. Kan je het direct meenemen, enigste wat je moet doen is ff wachten.

veenman
04/04/06, 09:37
(voor de zekerheid: op het moment van een .eu aanvraag hoeft de handelsnaam niet in mijn bezit te zijn; als het maar binnen 40 dagen geregeld is... right?)
De controleur van je handelsnaam ziet dan ook dat je inschrijving jonger is dan de je aanvraag. Als je nog enigzins kans wil maken dan zou je direct naar de Kamer van Koophandel moeten gaan, je zelf inschrijven. Het uitreksel kun je later regelenen, maar de inschrijving moest absoluut zijn van voor je aanvraag!

_Leitz
04/04/06, 13:21
dan ga je er vanmiddag naartoe, krijg je volgens mij zelfs een gratis uittrekseltje ook nog, als je je aanmeldt, tenminste dat kreeg ik dacht ik wel.

Henky!
04/04/06, 13:32
Kost wel 11 Euro, dat gratis papiertje:-)

Alerd
04/04/06, 13:38
idd 11 euro.

maxnet
04/04/06, 13:46
De controleur van je handelsnaam ziet dan ook dat je inschrijving jonger is dan de je aanvraag. Als je nog enigzins kans wil maken dan zou je direct naar de Kamer van Koophandel moeten gaan, je zelf inschrijven. Het uitreksel kun je later regelenen, maar de inschrijving moest absoluut zijn van voor je aanvraag!

Uittreksel kan je beter ook maar meteen regelen.
Op een uittreksel staat namenlijk niet de datum waarop een handelsnaam is toegevoegd, alleen de datum van het uittreksel zelf en de datum vestiging.

Op het moment dat het uittreksel van voor de .eu aanmelding is zouden ze kunnen concluderen dat de handelsnaam toen al toegevoegd was.
Is het uittreksel later aangevraagd dan weet ik niet hoe PwC daar mee omgaat, de KVK vragen of ze ook een printje van de historie of iets dergelijks kunnen maken en dat toevoegen kan dan geen kwaad.

Archoz
07/04/06, 00:06
Nog bedankt allemaal. :)

Ik wil nu eigenlijk nog een naam registreren, alleen kan ik voor deze alleen een handelsnaam vastleggen na de aanvraag van het .eu domein. (morgen dus)

"De Aanvrager moet uiterlijk op de datum waarop de Aanvraag door het Register wordt ontvangen, de houder (of licentiehouder, indien van toepassing) zijn van het Oudere recht waarop aanspraak wordt gemaakt; op die datum moet het Oudere recht geldig zijn, hetgeen betekent dat het volledig van kracht en rechtsgeldig moet zijn."

Dat is voor deze dus niet het geval... zou de Kvk de datum van vandaag bij de aanvraagdatum van de handelsnaam kunnen zetten?

Alerd
07/04/06, 00:08
je krijgt een uittreksel, daar moet de handelsnaam op staan, uittreksel staat een datum op, en een datum eerder dan morgen haal je dus gewoonweg niet meer.

Archoz
07/04/06, 00:34
Thanks. Maar zoals 'maxnet' al zegt: "Op een uittreksel staat niet de datum waarop een handelsnaam is toegevoegd, alleen de datum van het uittreksel zelf en de datum vestiging."
De datum vestiging valt niet te vervroegen dus? Je moet altijd ingeschreven staan bij KvK voordat je van de handelsnaam gebruik kan maken?

M.a.w., ik kan niet - zeg vandaag - begonnen zijn onder een handelsnaam die nog niet geregistreerd is?

Op het inschrijfformulier van KvK kan je een startdatum invoeren. Deze geeft bij een te verre datum van nu een foutmelding, maar een datum voor 07-04 laat ie toe.

"Startdatum van bedrijfsuitoefening is ..."

Verder vult een medewerker van de KvK de datum van inschrijving zelf in, dus die zou er een eerdere datum in kunnen vullen. Maar dat zal wel niet zo gebruikelijk zijn dat iemand hier kan vertellen of die medewerker dat mag/kan doen.

Alerd
07/04/06, 00:49
Startdatum uitvoering is te vervroegen maar je moet een kvk uittreksel hebben met een uittrekseldatum van voor de datum (of de dag zelf)van je e.u. aanvraag.

Gaat dus niet lukken.

Bij een instituut als kvk moet je ook niet aankomen met even datumpje aanpassen, das imo gewoon fraude.

Luuc
07/04/06, 00:53
Kost wel 11 Euro, dat gratis papiertje:-)heb een keer een nieuwe handelsnaam laten inschrijven, inclusief mooie spelfout.
Was 2 x 13 euro + reiskosten armer :(

dus tip van Luuc: controleer ff voordat je fluitend bij de KvK wegrent.

Archoz
07/04/06, 00:56
Ok, helaas. Bedankt in ieder geval.

host3000
07/04/06, 01:18
De KvK bepaalt niet wanneer jij met jouw onderneming begonnen bent; dat bepaal je zelf. Dus je kunt elke datum opgeven die je wilt.

Alleen .....

Denk eraan dat je jezelf niet in de vingers snijdt. Je bent namelijk verplicht binnen xx dagen na aanvang van de onderneming je in te schrijven ;)

Archoz
07/04/06, 01:28
Tja, had misschien nog gekund dan, maar de aanvraagdatabank voor sunrise is nu gesloten... Misschien is er nog een kansje met land rush. :)