PDA

Bekijk Volledige Versie : hoe lang duurt het registreren van een domeinnaam



johra
03/04/06, 19:17
Hallo,

Ik heb ergens een domeinnaam en een hostingpakket vanmorgen ( per fax) besteld, maar hoe lang duurt het voordat je een reactie moet krijgen op je bestelling?
Ik heb geen bevestigingsmail of iets gekregen.
Op hun site las ik in de referenties dat het soms al met een paar uur geregeld was, en dat deze dan hun site al werkend hebben.
Ik heb dit bedrijf ook al gemaild, maar krijg van hun geen reactie!

Wie weet mij te vertellen hoe lang dit normaal duurt, om mij misschien toch gerust te stellen.

Groetjes Johra

Luuc
03/04/06, 19:24
Dit is totaal afhankelijk van de betreffende provider. Kunnen wij hier geen uitspraken over doen.

Zodra een provider de domeinnaam aanvraagd dan is het meestal tussen 48 uur geregeld. :)

royen99
03/04/06, 19:24
Daadwerkelijk registeren, doorgaans een minuutje of 5.

Het kan dan nog wel tot de volgende dag duren voordat het domein echt werkt (ivm zone updates).

johra
03/04/06, 19:32
Hoi,

Dan moet ik het maar even afwachten.

Ik had net nog op de site van SIDN gekeken, en daar staat dat de domeinnaam nog steeds vrij is!, dus niet in behandeling.

Morgenochtend maar weer even kijken.

Bedankt voor de reacties,
Johra

crazycoder
03/04/06, 19:42
Mogelijk moet je wat later op de avond kijken. Schijnt dat SIDN vandaag niet zo erg snel is. Je weet ook niet hoe laat men de fax in behandeling heeft genomen.

Alerd
03/04/06, 19:51
SIDN is nu wat sneller weer.

En het is gewoon maar net wanneer ze het domein aanvragen voor je idd.
Binnen 24 uur zou wel moeten lukken me dunkt.

t.bloo
04/04/06, 00:59
aanvragen is niet hetzelfde als werkend voor iedereen die bij een bepaalde internet provider zit (maar dat wist je al) vanwege de langzame update van de verschillende DNS servers/caches

wonko
04/04/06, 07:49
Ook wachten sommige providers met de registratie tot de betaling binnen is... Zie de verkoopsvoorwaarden (als die al bestaan)

johra
04/04/06, 08:31
Goedemorgen,

Ik heb niks gelezen of ook maar een rekeningnemer gekregen om geld te storten, dus dat kan het niet zijn.
Heb net weer even op SIDN gekeken en de domeinnaam die ik heb aangevraagd staat nog steeds alszijnde vrij!!
Ik heb ook nog steeds geen reactie van het desbetreffende bedrijf op mijn mailtje over de aanvraag, vindt het allemaal maar een beetje vreemd.

Groetjes Johra

wonko
04/04/06, 08:38
Johra, dan zal je dit moeten regelen met het bedrijf in kwestie.

veenman
04/04/06, 08:54
Soms duurt het iets langer voordat een webhoster de bestelling uitvoert. Om daar binnen 12 uur hier op WHT een topic over te openen is grote onzin!

johra
04/04/06, 09:11
Hoi,

Oke ik heb dit topic geopend omdat bij dit bedrijf referenties stonden dat alles zo snel ging en dat ze een goede service hebben.
Zelf heb ik hier helemaal geen verstand van, en vandaar dat ik hier vraag hoelang zoiets normaal duurt.
En ja , als je geen reactie op een mailtje krijg , met een vraag naar het bedrijf,
dan vindt ik dat wel jammer.
En voor iemand anders die dit leest, en dit onzin vindt, oke !, maar voor mij was dit een gewone vraag, zonder dat ik ook maar iemand kwaad doe.

Groetjes Johra

Dotdns
04/04/06, 11:23
@johra

Er was zeker niets mis aan je vraag
Als je iets niet weet , is het heel normaal dat je dit vraagt.
Hopelijk hebt je wel hierbij je antwoord gevonden, en verder geholpen bent

(Is je domein ondertussen online .? :D )

johra
04/04/06, 16:29
Hoi,

Mijn domeinnaam is nog steeds niet online :(
Ik heb het betreffende bedrijf gebeld, en ze gaven aan dat er een mail naar mij gestuurd was en ook alles naar SIDN gegaan was.
Ik had dus geen mail gehad en bij SIDN was ook niks binnen gekomen.
Nu hebben ze weer naar mij gemaild, maar het vreemde is , ik krijg geen mails van hun binnen ?? ( ze hebben al 3 keer nu een mail naar mij gestuurd ), net weer gebeld voor de derde keer, maar ze zijn nu gesloten.
Morgen maar weer bellen.
Ik hoop dat morgen alles goed komt!
Trouwens ik krijg wel mail van ieder ander gewoon binnen, dus aan deze pc kan het niet liggen.

Groetjes en bedankt voor de reacties,
Johra

Alerd
04/04/06, 16:30
Lijkt me dat deze partij zijn zaakjes niet goed voor elkaar heeft.
Zoveel moeite zou het niet mogen kosten.

Ik raad je aan als er morgen niets gebeurd eens te kijken naar een wel betrouwbare partij.

crazycoder
04/04/06, 16:46
Lijkt me dat deze partij zijn zaakjes niet goed voor elkaar heeft.
Zoveel moeite zou het niet mogen kosten.

Ik raad je aan als er morgen niets gebeurd eens te kijken naar een wel betrouwbare partij.
Jij geef hier een zeer slecht advies. Onbegrijpelijk dat een provider (jij dus) zo om meent te moeten gaan met contracten.. Het feit dat klanten (te) vaak erg lichtvaardig hiermee omgaan moet je als provider niet versterken.

TS geeft aan per fax te hebben besteld. Dan kan je niet zomaar elders gaan shoppen.. krijg je eerst zaken zoals levering eisen, in gebreke stellen enzo. Maar misschien is er wel een goede reden waarom de naam nog niet is geregistreerd..

Ik wil TS aanraden om eerst nog een keer contact te zoeken met de provider van zijn keuze... daarna kan hij altijd nog het contract opzeggen ..

johra
04/04/06, 16:48
Hoi,

Ja ik weet natuurlijk niet hoe het allemaal werkt!
Ik vindt het alleen jammer dat het zo gaat, en vindt het vreemdt dat ik van hun kant geen mails kan ontvangen, maar geef ze het voordeel van de twijfel.
Computers blijven natuurlijk apparaten waar wat aan kan mankeren!
Ik wacht het morgen gewoon nog even af, en trouwens, ik heb getekent en kan dus niet zomaar het contract verbreken!

Groetjes Johra

Alerd
04/04/06, 16:56
Jij geef hier een zeer slecht advies. Onbegrijpelijk dat een provider (jij dus) zo om meent te moeten gaan met contracten.. Het feit dat klanten (te) vaak erg lichtvaardig hiermee omgaan moet je als provider niet versterken.

TS geeft aan per fax te hebben besteld. Dan kan je niet zomaar elders gaan shoppen.. krijg je eerst zaken zoals levering eisen, in gebreke stellen enzo. Maar misschien is er wel een goede reden waarom de naam nog niet is geregistreerd..

Ik wil TS aanraden om eerst nog een keer contact te zoeken met de provider van zijn keuze... daarna kan hij altijd nog het contract opzeggen ..
HOHOHOHOHO!

Ik zei kijken naar een andere partij :)

Ik zei niet dat de ts gelijk ergens anders moest gaan bestellen.
Maar als de leverancier niet kan leveren ga je toch voor alternatieven kijken? Lijkt me heel normaal?

Edit: ik baal een beetje van je post, nu schilder je me af als een of andere cowboy die lak heeft aan contracten e.d.
Ik heb helemaal niet de intentie eventuele lichtvaardigheid in de omgang met contracten te versterken.
En tuurlijk dient de ts contact op te nemen, maar als het dan nog niet lukt kom je op een gegeven moment bij een punt waarop je blijkbaar niet betrouwbaar zaken kunt doen met elkaar, en lijkt me dan niet meer dan normaal als iemand zich dan oriƫnteert op andere mogelijkheden.

Bullcat
04/04/06, 17:57
is die profider niet via de foon bereikbaar, of is dat al eerder geopperd hier, en heb ik het gemist, je kunt dan toch gewoon even bellen met die provider !

Edit: foutje laat maar lees het net !

Alerd
04/04/06, 18:01
bullcat hij had gebeld :)


Edit: mmm lama, zie jouw edit :D

johra
04/04/06, 18:26
Hoi,
Moet wel even lachen om jullie :)
Hij , is namelijk een zij !!
Maar zoals gezegt ga ik morgen gewoon weer belen, want ik ga er wel van uit dat alles goed komt.

groetjes Johra

Alerd
04/04/06, 18:42
:D

(mijn excuses, je snapt vast wel dat ik(we) dat niet zo bedoelen )

Geert-Jan
04/04/06, 20:36
HOHOHOHOHO!

Ik zei kijken naar een andere partij :)

Ik zei niet dat de ts gelijk ergens anders moest gaan bestellen.
Maar als de leverancier niet kan leveren ga je toch voor alternatieven kijken? Lijkt me heel normaal?

Edit: ik baal een beetje van je post, nu schilder je me af als een of andere cowboy die lak heeft aan contracten e.d.
.


Dan moet je je toch eens achter je oren krabben..... Ik kom hier en op andere fora wel meer van die opmerkingen van jou tegen...
Van die stille, waarmee je je collega's afzeikt om via een achterdeur jezelf de hemel in te prijzen en de klant binnen te halen.....

Het hek zal wel van de dam zijn, het zei zo.......

Luuc
04/04/06, 20:53
Hoi,
Moet wel even lachen om jullie :)
Hij , is namelijk een zij !!
Maar zoals gezegt ga ik morgen gewoon weer belen, want ik ga er wel van uit dat alles goed komt.

groetjes JohraProbeer anders even met een alternatief e-mail adres te mailen, kan zijn dat ze geblockt zijn (door toedoen van een klant of hunzelf).

Zelf meegemaakt namelijk ;)

johra
04/04/06, 21:42
Hoi,

@Luuc,
Wat bedoel je hiermee?, ik heb even verder zitten zoeken ( ja te laat, had ik eerder moeten doen), en las dat er meerdere klachten ( problemen ) zijn over hun, en dan vooral over het mailen.
Als ik het goed begrijp moet ik proberen te mailen met bijv. het emailadres van mijn dochter?

Groetjes Johra

Alerd
04/04/06, 21:45
Dan moet je je toch eens achter je oren krabben..... Ik kom hier en op andere fora wel meer van die opmerkingen van jou tegen...
Van die stille, waarmee je je collega's afzeikt om via een achterdeur jezelf de hemel in te prijzen en de klant binnen te halen.....

Het hek zal wel van de dam zijn, het zei zo.......
Ik snap echt niet wat je bedoelt :) En zo'n forumer ben ik ook weer niet(dus welke andere fora), dus echt geen idee waar je het over hebt.

En hek van de dam? Nee hoor, maar vind je post een beetje vreemd op zij zachtst gezegd.

EDIT @ Johra: geloof wel dat Luuc dat bedoelt ja :) (mail van andere provider, want deze heeft wellicht mail afkomstig van hun geblokkeerd)

Bullcat
04/04/06, 21:56
Ik zag dat er per fax besteld is, is het dan een kleine moeite voor die hoster om een fax terug te sturen met de gegevens ?? neem aan dat de TS dit kan ontvangen dus !

Luuc
04/04/06, 21:58
Hoi,

@Luuc,
Wat bedoel je hiermee?, ik heb even verder zitten zoeken ( ja te laat, had ik eerder moeten doen), en las dat er meerdere klachten ( problemen ) zijn over hun, en dan vooral over het mailen.
Als ik het goed begrijp moet ik proberen te mailen met bijv. het emailadres van mijn dochter?

Groetjes JohraInderdaad, bij voorkeur vanaf een andere provider. Stel, je hebt gemailt vanaf johra@planet.nl dan heeft het geen zin om te mailen met dochter@planet.nl.

Maak anders even een tijdelijk hotmail account aan.
Leg dan uiteraard in je mailtje naar de betreffende hoster wel even de situatie uit :)

Hopelijk berust het allemaal op een misverstand/communicatie, succes!

johra
04/04/06, 22:04
Hoi,

Oke dat zou kunnen, maar ze zouden mij vanmiddag al op mijn hotmail een mail sturen, en daar heb ik dus ook niks op gekregen!!!
Maar ik al via mijn hotmail hun een mail proberen te sturen, even kijken of ik daar morgenochtend een reactie op krijg.
Bedankt voor je reactie,

Johra

PS als er morgen ook niks gebeurt, zou ik dan wegens nalatigheid het contract kunnen beeindigen?
Uiteraard via de fax want mailen lukt dan niet.
( dit is een vraag voor het geval dat , ik hoop uiteraard op een goede afloop )

johra
05/04/06, 11:36
Hoi,

na weer een telefoontje , is alles gelukkig goed gegaan :))
Hij heeft het terplekke terwijl we aan de telefoon waren geregeld, en mijn naam is nu van mij!!!! Yipie.

Ik wiliedereen bedanken voor de reacties.

Groetjes Johra

Alerd
05/04/06, 11:39
Mooi dat alles goed afgelopen is :)

Ik zou zeggen, have fun met je domeinnaam

snaaps
07/04/06, 00:55
Helaas komt het steeds vaker voor dat bepaalde referenties van bepaalde bedrijfen niet juist zijn en vals zijn in gegeven.

Het kan echter natuurlijk ook zijn dat de betreffende partij het erg druk had.
De meeste partijen registreren hun domeinnamen nog handmatig, en leverd dus al gouw 2 tot 5 minuten werk op. Kan me voorstellen dat als je tientalle domeinamen registreerd en dit dag in dag uit moet doen dat je daar een beetje knetter gek van wordt. en hierdoor de boel uitsteld.
Een beetje bedrijf gaan de registraties semi automatich, klant vult de gegevens in en de provider hoeft enkelt maar op een knopje te drukken en alle domeinnamen worden automatich geregistreerd.