PDA

Bekijk Volledige Versie : Asterisk crached bij het opnemen van de 2e ISDN lijn



Greta
02/04/06, 15:43
Wie kan mij vertellen waarom ik niet gelijktijdig twee gespreken kan voeren via mijn ISDN 2 capi kaart in mijn Asterisk server.
Wanneer ik een gesprek via ISDN heb staat en er komt een twee gesprek via ISDN binnen dan krijg ik de signalering wel maar zodra ik dit gesprek aanneem crached de Asterisk server.

Ryan Kalkhoven
02/04/06, 17:35
Wie kan mij vertellen waarom ik niet gelijktijdig twee gespreken kan voeren via mijn ISDN 2 capi kaart in mijn Asterisk server.
Wanneer ik een gesprek via ISDN heb staat en er komt een twee gesprek via ISDN binnen dan krijg ik de signalering wel maar zodra ik dit gesprek aanneem crached de Asterisk server.

Dit ligt naar mijn idee niet aan je kaart, maar aan ej wachtrij. Bij het opnemen uit de wachtrij is het zeker direct over en sluiten met asterisk? Ik heb hetzelfde probleem gehad. Alleen kreeg ik het niet opgelost met de wachtrij die ik graag wilde gebruiken. Heb nu een simpele loop geschreven waarbij telkens wordt gebelt naar het toestel.

Het ligt dus aan je wachtrij en niet aan je kaart. Ze je eerste gesprek maar eens in die wachtrij en probeer dan hetzelfde maar eens...

Greta
03/04/06, 10:35
Het ligt dus aan je wachtrij en niet aan je kaart. Ze je eerste gesprek maar eens in die wachtrij en probeer dan hetzelfde maar eens...
Blijf hetzelfde probleem houden. Ook als ik uit probeer te bellen via ISDN als er al een lijn bezet is hang de server.

Ryan Kalkhoven
03/04/06, 10:40
Blijf hetzelfde probleem houden. Ook als ik uit probeer te bellen via ISDN als er al een lijn bezet is hang de server.
Probeer anders eens als test om via een voip account te bellen. Als het daar wel mee lukt kun je inderdaad de conclusie trekken dat het niet aan asterisk ligt, maar daarbuiten.

Greta
03/04/06, 12:49
Ik begrijp jou niet helemaal. Maar met voip accounts tegelijkertijd bellen heb ik geen enkel problemen. Het probleem treed alleen op zodra ik de tweede lijn van ISDN wil gaan gebruiken.

Ryan Kalkhoven
03/04/06, 13:20
Ik begrijp jou niet helemaal. Maar met voip accounts tegelijkertijd bellen heb ik geen enkel problemen. Het probleem treed alleen op zodra ik de tweede lijn van ISDN wil gaan gebruiken.

Waar ik op doelde was het uitsluiten van andere mogelijke oorzaken van het probleem. Maar als ik jouw reactie zo lees dan heb je dat reeds gedaan. Met de problemen van de ISDN kaart kan ik je niet helpen. Heb alleen voip asterisk centrales in elkaar gezet. Het probleem kwam me bekend voor van het crashen bij opnemen uit de wachtstand. Maar zoals jij zelf al aangaf is de wachtstand niet de veroorzaker van het probleem.

Voys.nl
29/05/06, 15:09
Waarom gebruik je een eigen ISDN 2 capi kaart, terwijl een VoIP account bij een provider zo in een Astrisk server opgenomen kan worden?

Stefan Mensink
29/05/06, 15:25
Misschien ligt het aan de CAPI driver. Probeer die eens te updaten.

luser
29/05/06, 15:37
Log in je asterisk console (asterisk -r als ie al runt) en doe set verbose 4. Dan copy/paste ff wat er komt als je die lijn wilt gebruiken.

Greta
29/05/06, 17:53
Ik heb het probleem bij een Asterisk expert neergelegd en van hem heb ik vrijdag, nadat hij dit heeft onderzocht, te horen gekregen dat de ISDN kaart die ik gebruik niet geschikt is. Dus probleem opgelost. Moet gewoon opzoek naar een andere kaart.

WilloW
30/05/06, 00:14
Klopt je moet wel even opletten welke kaart je gebruikt asteriks maakt gebruik van eigen drivers dus je moet echt een kaart hebben die 100% geschikt ervoor is

Voys.nl> ik zie constant tussen de regels spam van je.. Hoe goed is die dienst van jullie? Stuur eens een voorbeeld of regel een demo voor mij.. Ben benieuwd of ik het zelfde bij jullie kan als wat wij nu hebben

Sander-
30/05/06, 00:50
Ik heb het probleem bij een Asterisk expert neergelegd en van hem heb ik vrijdag, nadat hij dit heeft onderzocht, te horen gekregen dat de ISDN kaart die ik gebruik niet geschikt is. Dus probleem opgelost. Moet gewoon opzoek naar een andere kaart.

Welke expert heb je daarvoor geraadpleegd? Ik heb hier ook wat problemen met een DURE Eicon Diva 4Bri ISDN kaart.. Supervet ding, maar nog steeds niet lekker aan de praat met asterix. Krijg vaak hangups.. Soms crashed mijn complete asterisk bak zelfs...

WilloW
30/05/06, 01:01
Welke expert heb je daarvoor geraadpleegd? Ik heb hier ook wat problemen met een DURE Eicon Diva 4Bri ISDN kaart.. Supervet ding, maar nog steeds niet lekker aan de praat met asterix. Krijg vaak hangups.. Soms crashed mijn complete asterisk bak zelfs...

Volgens mij is die kaart niet supported.. Heb zelf ook wat geklooi gehad met een Diva kaart weet niet meer zo welke het was