PDA

Bekijk Volledige Versie : 1eurohosting



rvbracht
02/04/06, 09:07
Wie heeft er welke ervaring met 1eurohosting.nl ?
Momenteel zit ik bij VDX (overigens een perfecte hoster) maar die zijn nogal prijzig geworden.
Nu ben ik dus op zoek naar een goedkopere hoster, maar zoals het vaak gaat in dit wereldje is goedkoop duurkoop.
Op http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=2349 is geen reactie over 1eurohosting te vinden.

smurf
02/04/06, 10:26
Voor zover ik kan zien zijn ze onderdeel van webcreators.nl en pas met 1eurohosting begonnen in 2005.

Bullcat
02/04/06, 10:53
Ook al op deze wezen kijken voor reacties ? http://www.hostingvisie.nl

rvbracht
02/04/06, 14:09
Ook al op deze wezen kijken voor reacties ? http://www.hostingvisie.nl
Nee, die site kende ik nog niet bedankt voor de tip.

cvuur
02/04/06, 20:48
Zelf slechte ervaringen mee. Ook problemen gehad met server die aantal dagen offline waren. Prijs is wel goed maar ik zou het niet gebruiken voor belangrijke sites.

Alerd
02/04/06, 21:11
Ik zou zeggen deel je ervaring :)(op de genoemde sites bijv)

Is blijkbaar behoefte aan gezien dit topic.

snaaps
03/04/06, 00:09
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2005-48,GGLG:nl&q=ervaring+1eurohosting%2Enl

tja wat zou ik zeggen, weinig over te vinden...

maartenq
13/04/06, 19:23
Ik ben sinds december bij 1eurohosting en het bevalt mij prima. Snelle service, snelle servers en een zeer goede prijs. Tot nu toe maar 1 kleine storing gehad van ongeveer een uurtje.
Niet zoals een vorige schrijver aangaf. Ik weet dat er voorheen ook een bedrijf(je) is geweest met dezelfde naam of ongeveer de zelfde naam, die er een puinhoop van maakte. Zover ik alles kon nagaan staat alles in het netwerk van Webcreators Internet Services BV die zakelijke klanten runt.

Al met al tevreden en goedkoop, ik hoop dat zij het zo voorzetten. Ze hebben als Control Panel DirectAdmin, een verademing t.o.v. van Plesk.

Euro-Servers
14/04/06, 08:32
Bij het bezoeken van hun site krijg ik een leuke melding :):

Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /home/bsmart/domains/b-smarthosting.net/public_html/general.php on line 52
Kan geen verbinding maken

wimvanherp
17/04/06, 20:11
Ik ben onlangs aangesloten bij 1eurohosting en tot nu toe is alles perfect gelopen, alles werd keurig in orde gebracht en ik heb nog geen klachten

TheVMaster
11/07/06, 13:53
Ik heb sinds een tijdje ook een website die ik bij 1Eurohosting draai. In het begin had ik een paar vragen waar snel en vakkundig op werd geantwoord.

Een paar weken geleden stelde ik ze een vraag (via het formulier op de site) over rechten, helaas kreeg ik hier geen antwoord op.

Gisteravond was het ineens onmogelijk om bestanden te uploaden, vandaag ff op Google gezocht naar ervaringen met dit bedrijf en vervolgens kwam ik op webhostingtalk.nl uit.
Ik schrok, (jaja...dubbeltje op eerste rang ik weet het) toch niet zo'n betrouwbare partner zou je denken als je dit hierboven zo leest.

Ik heb het telefoonnummer van webcreators opgezocht en ze even gebeld (melden via het formulier ging neit altijd even goed). De telefoon werd vriendelijk opgenomen en ik werd goed geholpen.
Er wordt as we speak nog wat uitgezocht en ze bellen me hierover nog terug.

Zodra het probleem is opgelost, ik verwacht eigenlijk niet anders, zal ik het hier vermelden.

Luuc
11/07/06, 15:21
Je kunt het beste even de bedrijfsnaam in google gooien en wat klanten contacteren, heb je meteen een goede (of foute..) indruk.

Je weet niet hoe een bedrijf het achter de schermen geregeld heeft, budget hoeft niet altijd fout te zijn.. als de hoster maar weet hoe je een bedrijf moet runnen :)

goedkoop = bagger
duur = goed

náh, gaat lang altijd niet op!

WebXtrA-Rámon
11/07/06, 15:59
Misschien vind je meer over ze op http://www.ISPgids.com / http://www.ISP25.nl

Domenico
11/07/06, 23:02
Diegene die nu offtopic gaat krijgt 15 punten! :mad:

Hans
26/09/06, 15:07
Heel wat positieve berichten hier van mensen die voor het eerst posten, toeval ?

Ik had zojuist iemand aan de telefoon die op zoek was naar 1eurohosting en niet erg tevreden klonk. Zeg maar gerust: boos. Hij kreeg mij aan de lijn, doordat hij op kvk.nl gezocht heeft op "1eurohosting" en wij dit destijds als handelsnaam hebben vastgelegd. (We hebben de naam nooit gebruikt, maar hebben er niet aan gedacht dat aan de KvK door te geven)

De man die ik aan de lijn had, had veel moeite met de manier waarop 1eurohosting.nl haar communicatie afhandelt. Hij had een brief of een e-mail geschreven en kreeg daarop een fax terug, die "door een zesjarige geschreven leek te zijn". Hij vond het ook erg vervelend dat er totaal geen telefonisch contact mogelijk lijkt te zijn met deze partij, maar hij zou verder gaan zoeken naar manieren om toch telefonisch in contact te komen.

Bento
26/09/06, 15:19
Ik heb daar een pakketje gehad en het beviel me uitstekend. De support is misschien niet de snelste maar wat wil je voor die prijs ;)

WaKkO
23/04/07, 20:02
Ik ben NIET te spreken over 1eurohosting. Ik ben er nu meer dan 1 jaar klant, en ik heb spijt dat ik mijn contract laten verlengen heb.

- Ze antwoorden nooit op emails verzonden naar hun support adres
- De 3 tickets die ik bij hun helpdesk geopend heb duurden elk meer dan 4 weken alvorens ernaar gekeken is, (na minstens 3 herinneringsmails gestuurd te hebben), en deze problemen zijn NOOIT opgelost geweest.
- Hun SQL server is zeer onstabiel
- Ze ondersteunen SSL 2.0, maar geen SSL 3.0 of TLS 1.0 (weet dat SSL 2.0 ZEER verouderd is en verschillende beveiligingslekken bevat

Zoek snel een andere hosting! Deze is misschien de goedkoopste, maar daar blijft het bij!

JorgB
24/04/07, 14:20
Ik zit er nu ook zon bijna 2 jaar bij het is overigens b-smarthosting)punt)nl dat is hun echte naam! 1eurohosting(punt)nl is een extra domein die naar hun linkt. Ik meot zeggen dat ik zeer tevreden ben! Mijn emails zijn goed beantwoord binnen een paar uur. Alleen me laatste mail die is nu al 2 dagen onbeantwoord gebleven nog maar is een mailtje de deur uitdoen! Maar haast geen downtime meegemaakt server onderhoud is netjes van te voren aangegeven. Kortom goede host voor dit kleine bedrag!

AlfaHosting
24/04/07, 18:25
Er zijn zoveel 1euro hosting combinaties in domeinnamen dat ik eraan twijfel dat iedereen hier het wel over dezelfde heeft.

smurf
24/04/07, 18:44
Alle reacties gaan over 1eurohosting.nl (bsmart hosting).
Daarnaast heb je ook nog 1eurohost van euselect.

En wij natuurlijk... al is er inderdaad vaak verwarring... we krijgen nu en dan telefoontjes of mails die voor de anderen bedoeld waren.

We proberen stilletjes aan meer Stone IS als naam te promoten... onze goedkoopste pakket kost immers al lang geen €1 per maand meer...

WaKkO
24/04/07, 20:56
Alle reacties gaan over 1eurohosting.nl (bsmart hosting).


Idd, mij reactie ging wel degelijk over 1eurohosting/b-smarthosting.

Ik hoop dan ook zo snel mogelijk van hun brak servers af te zijn, eens een kijkje nemen bij 1-eurohost.com of die iets meer dan SSL 2.0 te bieden hebben :)

edit:
- 30 € per maand voor een privé ip adres @ 1-eurohost.com :X:X
- een ongeldig SSL certifikaat in gebruik op hun hoofdpagina @ 1-eurohost.com :X:X

smurf
24/04/07, 21:15
We gebruiken geen https op ons hoofdomein, wel op ons bestelforumier en control panel: https://cis.stone-is.net/cp .

Een eigen uniek ip heb je voor €1 per maand, maar dan moet je wel zelf voor het certificaat zorgen. Die €30 p/m in een uniek IP + certificaat.

Op https://www.1-eurohost.com heb je niet te zoeken :)

JorgB
25/04/07, 16:42
Oke inmiddels al 3 dagen vestreken! Het lijkt wel of ze mij nu negeren, want eerst ging support best snel gemiddeld zon 4 uurtjes later. Al 2 mailtjes de deur uitgedaan! Ze moeten daarop reageren is namelijk belangrijk voor mijn script anders ga ik naar andere host ;)

AlfaHosting
25/04/07, 19:32
Alle reacties gaan over 1eurohosting.nl (bsmart hosting).
Daarnaast heb je ook nog 1eurohost van euselect.



Voor ons is het nu duidelijk maar voor anderen die toevallig de naam horen vallen natuurlijk niet.

whyme999
26/04/07, 08:16
Mijn ervaring met 1eurohosting is niet van de beste.

Betalingen via creditkaart (amex) niet mogelijk.
Facturatie is niet volgens de EU normen (BTW aangerekend voor intracomunautaire bestellingen).
Terugbetaling na meer dan 1 week nog steeds niet bekomen (wacht nog tseeds op mijn geld).

Hulppagina's zijn enkel beschikbaar in het Engels (wat met het Nederlands).

Helpdesk antwoorde vriendelijk voor ze mijn centen hadden, nu is het veel minder.
Zij sturen de klant op een beleefde manier naar de maan.

De prijs mag dan wel goedkoop zijn, dat is de service (of het gebrek eraan) ook.

Klantonvriendelijk en zeker niet aan te bevelen.

Enkel goed voor mensen die geen service verwachten.

Als het niet snel veranderd ben ik er weg.

Gerron
26/04/07, 13:08
De termijn voor het terug betalen is afhankelijk van de algemene voorwaarden, maar dient wettelijk uiterlijk binnen 30 dagen te zijn voldaan.
In uw geval hadden ze dan inderdaad 0% BTW moeten rekenen.

AlfaHosting
26/04/07, 18:45
In uw geval hadden ze dan inderdaad 0% BTW moeten rekenen.

Ze MOETEN dat niet. Het is hun eigen keuze. Best informeer je steeds even op voorhand.

crazycoder
26/04/07, 22:40
In uw geval hadden ze dan inderdaad 0% BTW moeten rekenen.
Een leverancier mag kiezen voor 0% BTW indien de afnemer over een geldig btw nummer beschikt.

Puffie
20/05/07, 04:14
Als het gaat om 1eurohost van cis.stone-is.net waar ik nu sinds 1,5 maand een hostingpakket voor meerdere domeinen heb dan sta ik niet te jubelen. Sterker ik heb de grootste spijt dat ik daar mijn hosting heb onder gebracht.

Al diverse problemen gehad die moeizaam opgelost werden. Na online betaald te hebben duurde het nog 5 dagen voor ik eindelijk gebruik kon maken van het pakket. Dacht online betalen met hun zoals het leek automatisch systeem zou sneller werken, niet dus en het systeem is volgens mij fake automatisch. Dat was 1

Nu in de 1,5 maand dat ik daar mijn hosting laat verzorgen heeft de server al 3 keer echt plat gelegen, en met plat bedoel ik ook lang. Nu op het moment dat ik dit tik ligt de server er alweer een dag uit, 2 domeinen van mij plat... email plat, zelfs de site van cis.stone-is ligt plat dus aanmaken van Tickets is onmogelijk evenals emailen naar hen. Vraag me af wat cis.stone- is

Voor mij is één ding duidelijk, het contract word beslist niet verlengt na alle problemen in de eerste 2 weken met het account en nu 3 keer voor lange tijd plat gaan van de server voor behoorlijk lange tijd.

Goedkoop is zeker niet altijd goeiekoop en al lijkt het op eerste gezicht een professionele bedoening achter cis.stone zitten volgens mij amateurs gezien de afhandeling van technische vragen en het slecht up houden van de server(s) al claimen ze op hun site een uptime van 99,98% welke ze lange na niet halen.

Cripton
20/05/07, 04:36
Als ik het verhaal van Puffie zo lees dan is het best wel schokkend. Een webhosting bedrijf moet natuurlijk ook support leveren en dat is dus blijkbaar beperkt bij 1eurohosting.

Als de server lang down is/was dan moet er wel een groot probleem geweest zijn. Ik ga er van uit dat 1 eurohosting er alles aan gedaan heeft om de downtime zo snel mogelijk op te lossen. Het is voor 1eurohosting misschien wel aan te raden om wat alerter te zijn. Als een server down is dan moet dit probleem snel opgelost worden.

De laatste alinea van Puffie vind ik wel heel sterk: “Goedkoop is zeker niet altijd goeiekoop”. Zo zie je maar weer dat sommige webhosting bedrijven niet hetgeen leveren wat ze aanbieden. Klantenbinding, service en support zijn belangrijke onderdelen dat bij sommige hosting bedrijven op een laag pitje staat en dat vind ik heel jammer.

UDIS
20/05/07, 05:02
Tja,

Lees van sommigen hier opmerkingen alsof het duurdere Business-hosting betreft... ->|

Mensen... als je ZELF ervoor kiest om te bezuinigen op een pakket voor wat enkele euro's per jaar dan kan je zoiets uiteindelijk toch wel eens verwachten? Kies dan voor wat anders voor een paar euro meer. Begrijp me goed.. ik weet niet hoe het bij 1eurohosting aan toe gaat, dus daar kan ik niets over melden betreffende hun support e.d. maar wat een geblaat van sommigen hier die voor een duppie schijnbaar weer eens op de eerste rij willen zitten.

Waarom toch dat gemekker, terwijl het hier om pakketten gaat die voor een euro de deur uit gaan. Ik zeg hierbij niet dat het meteen niets is, wat ik ermee wil aangeven is dat je ook niet wonderen moet verwachten van dergelijke prijzen. Er zal ook best een reden zijn waarom er eens niet meteen op een mail gereageerd word, wij zijn hier ook wel eens even de deur uit voor een paar uurtjes, of moeten ook wel eens wat uitzoeken wat iets langer duurt... dat moet toch kunnen? Daarna mailen we echt wel braaf terug, of bellen even...zijn we dan meteen een slecht bedrijf? Tja, alles heeft z'n prijs, goedkoop is soms idd nog goedkoper dan je had verwacht en het is schijnbaar typisch Nederlands om dan weer negatief te zijn als het niet zint. En tja... voor een duppie op de eerste rij willen zitten en dan ook nog professionele support verwachten gaat niet (altijd) helemaal samen schijnbaar....

BsHosting
20/05/07, 06:01
Als ik het verhaal van Puffie zo lees dan is het best wel schokkend. Een webhosting bedrijf moet natuurlijk ook support leveren en dat is dus blijkbaar beperkt bij 1eurohosting

Zoals Udis ook al vermelde waarom maken jullie zo'n heibel voor 1 euro per maand.
Voor die luttele euro kun je gewoonweg niks verwachten en zeker al geen support gaan eisen.

Als je hier bij de hema naar de plee gaat ben je al € 0,30 kwijt voor 1 keer lozen maar verwacht niet dat er EDET softcare o.i.d op de rol hangt he alles heeft nl zijn prijs.

Als een biertje € 1,80 kost hoor je niemand klagen en zuipen ze zo 100 euro op een avond op, maar diezelfde personen willen wel superservice voor 1 euro pm waar het dan bij sommige nog eens incl btw is ook.

Hoe wil een gezonde hoster daar van leven dat gaat gewoonweg niet als je je klanten ook nog support moet geven.

Lopen mensen nu echt met een groot bord voor hun kop of hoe zit het, en het leuke is nog soms zie je er ook HBOérs tussenzitten tussen de klagers daar vraag ik me al helemaal bij af wat die in hemelsnaam op school hebben uitgevreten.

Net wat UDIS ook zegt iedereen is weleens ff van huis/kantoor weg ben je dan slecht.
Hoef je zelf nooit geen boodschappen te doen, hoef je niet te schijten, hoef je niet te eten, ik denk het wel he waarom mag een hoster dat dan niet.

We kunnen natuurlijk ook de versie eens omdraaien hoe vlug klanten zelf zijn he, wij leveren zelf heel de dag door support soms is het binnen een minuut soms duurt het langer.

Maar ook wij hadden laatst een klant die meent dat hij boven iedereen stond, het was al lang ( 2 weken bekend) dat de fout bij hem lag en niet bij ons elke dag een ticket in het supportsysteem en elke keer netjes beantwoord en zelfs aangegeven dat we tegen vast tarief best zijn probleem oplossen bij hem thuis in dit geval een router.

We hadden de pc wel geleverd maar de router niet dat kon ie zelf allemaal wel dus moet je ook niet gaan eisen.
Tig keer geprobeerd de klant duidelijk te maken dat hij bij degene moest zijn die het aangesloten heeft of ons inhuren, pas na 2 weken en wat rare telefoontje van zijn zijde zag ie pas in dat ie fout bezig was.

Wat ik hiermee wil zeggen de hoster word in 99% altijd afgeschilderd als de boeman maar 20x support verlenen voor hetzelfde zal geen 1 hoster doen en zeker niet als de fout aan de klant zelf ligt.

En daarmee komen we weer op het punt uit met € 1 pm is dit ook niet te realiseren zeker niet als je klanten tevreden wilt houden.

En Cripton je zegt oa service en support is belangrijk inderdaad voor onze klanten wel en voor meerdere hosters hier alleen de prijs maakt nu eenmaal het verschil.

En de supergoedkope aanbieders die je nu soms ziet zitten overdag nog op school, ik zou als consument dan liever kijken naar het totaalplaatje dan alleen de prijs.

Achteraf is het zo makkelijk om te klagen, een paar maanden terug hadden wij ook een klant gekregen die van zo'n studentje afkwam die man was zwaar over de zeik over vanalles en nog wat maar wilde het bij ons wel eigenlijk voor de prijs hebben wat ie nu ook betaalde.

Klant ook duidelijk gemaakt dat kwaliteit en support wat meer kost dan een budgetpakket bij een studenthoster.

Klant is uiteindelijk toch gekomen en is nu een hele grote klant ( paar pc's per maand) extra leveren, maar toen ik met hem praatte afgelopen week hoorde ik pas dat ie ruim een xxxx per maand aan google verdiende, dan denk je toch ook waarom als je zoveel verdient in hemelsnaam bij een student hosten voor 12 euro per jaar.

smurf
20/05/07, 09:37
Als het gaat om 1eurohost van cis.stone-is.net waar ik nu sinds 1,5 maand een hostingpakket voor meerdere domeinen heb dan sta ik niet te jubelen. Sterker ik heb de grootste spijt dat ik daar mijn hosting heb onder gebracht.

Al diverse problemen gehad die moeizaam opgelost werden. Na online betaald te hebben duurde het nog 5 dagen voor ik eindelijk gebruik kon maken van het pakket. Dacht online betalen met hun zoals het leek automatisch systeem zou sneller werken, niet dus en het systeem is volgens mij fake automatisch. Dat was 1

Nu in de 1,5 maand dat ik daar mijn hosting laat verzorgen heeft de server al 3 keer echt plat gelegen, en met plat bedoel ik ook lang. Nu op het moment dat ik dit tik ligt de server er alweer een dag uit, 2 domeinen van mij plat... email plat, zelfs de site van cis.stone-is ligt plat dus aanmaken van Tickets is onmogelijk evenals emailen naar hen. Vraag me af wat cis.stone- is

Voor mij is één ding duidelijk, het contract word beslist niet verlengt na alle problemen in de eerste 2 weken met het account en nu 3 keer voor lange tijd plat gaan van de server voor behoorlijk lange tijd.

Goedkoop is zeker niet altijd goeiekoop en al lijkt het op eerste gezicht een professionele bedoening achter cis.stone zitten volgens mij amateurs gezien de afhandeling van technische vragen en het slecht up houden van de server(s) al claimen ze op hun site een uptime van 99,98% welke ze lange na niet halen.


Euh, wij ontvangen perfect mails, als je momenteel naar onze controleaneel surft verschijnt de melding dat we onderhoud plegen aan het controlepaneel.

CIS draait op HSPC: http://www.swsoft.com/en/products/hspcomplete/ , dit is een full automatd hosting platform. Betaal je via overschrijving kan het idd enkele werkdagen duren.

Deze week is er een switch uitgeknald, maar daarnaast hebben we geen algemene problemen gehad.

Extern gemonitorde upties vind je hier:
http://www.sisstatus.com/

Graag mailtje naar stein@stone-is.com om je probleem op te lossen.

The_cobra666
20/05/07, 11:52
Ik vind het toch wel grappig dat er gebasht wordt op 1-eurhosting.com of cis.stone-is.net op 1 euro per maand... ze hebben helemaal geen pakket van 1 euro per maand noch per jaar....

En sommige problemen zijn ook hun te boven en van sommige kun je niet onderuit en kunnen ook zij niets aandoen. Gewoon geduld hebben en bij problemen mail ze of maak een ticket. Moest iedereen zo zijn... met klagen hier bereik je niet veel, spreek ze zelf aan. Ik heb zelf een hosting pakket bij hun en heb geen klagen, idd het lag er een paar keren uit, maar niet echt dingen dat zij kunnen aandoen. De snelheid mag wel wat beter maar daar kijk ik nu nog niet zo achter.

BsHosting
20/05/07, 12:00
1eurohosting.nl ging het over want die jij noemt bestaat niet eens.
en eerste pakket is gewoon 1 euro

The_cobra666
20/05/07, 12:04
1eurohosting.nl ging het over want die jij noemt bestaat niet eens.
en eerste pakket is gewoon 1 euro

Ik reageer op Puffie ;) niet op 1eurhosting.nl :) en deze http://www.1-eurohost.com/
en deze
http://cis.stone-is.net/

Greetz

UDIS
20/05/07, 13:23
Ja, over welke provider hebben we het nou :huh: :p

Afgezien van dat, het gaat hier overigens om een topic uit 2006 dat weer even geschopt werd, dus wellicht dat het tegenwoordig anders gaat en de service verbeterd is. Valt me wel op dat hostingklanten moord en brand roepen op vooral het internet als er iets niet naar de zin is (kijk maar naar sites als Tros Radar, Kassa enz..) terwijl er met de betreffende hostingpartij uiteindelijk nog nooit contact is opgenomen. Hoe wil je als provider dan klachten oplossen? Ik zie hier ook een reactie van smurf naar Puffie over een oplossing, is een goed voorbeeld.

Typerend is dat, vanalles roepen, gewoonweg een bedrijf in feite zwart maken want er word ongemerkt overal verteld op internet en maar geschreven dat het bedrijf niets is... en dan geen moeite nemen om contact op te nemen. :huh: Nee dat gaat er bij mij niet in.

Hier ook meegemaakt, een klant van ons met hosting en automatisering. Eerst deed een student/scholier in de vrije uurtjes het beheer voor hem maar die kon niet altijd omdat hij ook op school zat. Verder niets mis mee, maar die rekende een tarief waar ik nog niet eens voor zou komen rijden.... De klant verwachtte van ons wel toen hij bij ons geïnformeerd had dat wij dezelfde prijs zouden rekenen. Heb de klant op een nette/zakelijke manier duidelijk gemaakt dat wij een bedrijf zijn en niet dit er ff bijdoen ofzo, dus gewoon een uurtarief rekenen. Uiteindelijk meldde hij zelf dat hij toch wel afhankelijk is van zijn hosting en pc e.d. voor z'n eigen omzet en toen begreep hij het wel want achter die paar euro extra meer zit een stuk meer support dan hij eerst had. Nogmaals, alles heeft z'n prijs.

thunder
20/05/07, 16:55
@puffie: wat een gejank, toen je dat poste was het 4 uur snachts... in plaats van hier mensen zwart te maken had je beter een mailtje gestuurd of gebeld. Volgens jou mogen hosters dus niet achter hun pc uitkomen om te eten/slapen?

AlfaHosting
20/05/07, 19:53
Zoals Udis ook al vermelde waarom maken jullie zo'n heibel voor 1 euro per maand.
Voor die luttele euro kun je gewoonweg niks verwachten en zeker al geen support gaan eisen.


Ik kan je alvast 1 reden gevan waarom ze het doen. Omdat deze hosters naast hun lage prijs ook nog eens de schijn wekken dat ze net hetzelfde aanbieden: 24/7 support, 99.99% uptime, ...

BsHosting
20/05/07, 19:58
@ alfahosting,

Dat klopt ook inderdaad en dat soort moet men gewoon uitroeien das ook beter voor heel de markt.

Ook zijn het in een groot aantal % studenten die dit flikken, begin op dat moment dat een student ipv te leren maar wel subsidie ontvangt zijn eigen bedrijfje probeert op te richten met dat geld pak hem meteen alles af en sluit hem op school op tot ie geslaagd is.

Wij betalen hier met zijn alle lekker voor studiefinanciering maar leren doen ze niet.
Maar de klantjes van deze zgn prutsers zijn altijd wel de dupe.

AlfaHosting
20/05/07, 20:23
@ alfahosting,

Dat klopt ook inderdaad en dat soort moet men gewoon uitroeien das ook beter voor heel de markt.

Ook zijn het in een groot aantal % studenten die dit flikken, begin op dat moment dat een student ipv te leren maar wel subsidie ontvangt zijn eigen bedrijfje probeert op te richten met dat geld pak hem meteen alles af en sluit hem op school op tot ie geslaagd is.

Wij betalen hier met zijn alle lekker voor studiefinanciering maar leren doen ze niet.
Maar de klantjes van deze zgn prutsers zijn altijd wel de dupe.

Het enige wat nu nog ontbreekt is een studentje dat doet alsof hij een heel groot bedrijf is en het tegendeel gaat verkondigen dat het allemaal wel kan voor 25 cent, btw inclusief ..

BsHosting
20/05/07, 21:13
@ alfahosting

zo 1 liep er toch al rond hier dacht ik.
of 1 die het zo simpel zag qua berekeningen

scenestar
21/05/07, 02:06
@ alfahosting,

Dat klopt ook inderdaad en dat soort moet men gewoon uitroeien das ook beter voor heel de markt.


Idd, Ik word echt ziek om iedere keer uit te leggen waarom ik niet zo goedkoop als $_host of 10^2 GB dataverkeer aanbied.

Uitroeien allemaal.

BsHosting
21/05/07, 02:13
Kan ook alleen als de studiefinanciering eens wat aan lanterfantende studenten ging doen.

wel geld om bedrijfje op te richten en markt te verzieken, maar om te leren hebben ze geen tijd en geld meer.
maar ja zo gaat het nu eenmaal in dit land he.

UDIS
21/05/07, 04:19
Even op reageren...

Het is nou ook weer niet de bedoeling om de best bedoelde "studentenbedrijven" aan te vallen (althans, niet vanuit mijn kant) vind ik. ;)

Het topic loopt zo wel een beetje uit de hand en gaat nu om in hoe erg deze bedrijfjes marktverziekers zijn.... Daar was het topic niet voor bedoeld dacht ik. Ik neem aan dat de service van het betreffende bedrijf verbeterd is en dat iedereen weer blij is aangezien het een topic uit 2006 was... Feit blijft dat personen voor een louzy 12 euro per jaar (weet niet of het inc of ex is :D ) niet support zoals Business-Hosting en duurdere hosting kunnen verwachten. Goede support en ondersteuning kost eenmaal wat centjes meer meestal....

BsHosting
21/05/07, 04:29
@ udis,

Het meerendeel van de bedrijfjes die zo laag gaat zitten qua prijs zodat een normaal mens er sowieso niks aan kan verdienen.
alleen hebben hun verder geen kosten het rijk betaald immers al hun onkosten al.

en uiteindelijk is er door deze werkwijze weer de naam van webhoster te grabbel gegooid en de klant is wederom de dupe.

dat mag best aan banden gelegd worden.

Juiceh
21/06/07, 05:13
Zit momenteel ook bij 1eurohosting,
moet zeggen da'k er wel een beetje ingestonken ben, die ''ongelimiteerde bandwhich'' maar wat moet je, ben 14 jaar.
Anyway, heb nog niet hoeven betalen. Kreeg een mail dat alles al in orde was, nou mij hoor je niet klagen.
De Host is op zich niet zo slecht, heb net 2 dagen een domeinnaam.
Uptime is 98% ongeveer als ik goed kijk, alleen soms is het even een half minuutje offline, echt lange offlinetijden (nog) niet ervaart.
Ook moet ik zeggen dat het FTP-uploaded een beetje verspild is, is ik een grote map met data (vooral forums) upload, dan stop ie ergens midden in, dus je kunt maar beter alles in delen uploaden.

hscholing
08/07/07, 21:15
Ik ben er zelf nu weg en zij zijn de reden dat ik nu wat voor mezelf wil beginnen. Reactie op vragen is langdurig of als ze al snel reageren dan waren het of simpele vragen of kreeg ik antwoord op vragen die ik niet gesteld had.

Al met al was ik eerst heel positief en ik ben er aan het einde niet voor niets weg gegaan.

Spijkie
06/09/07, 18:22
Niet aan beginnen Ik heb alleen maar ellende met die lui.

V v Zuydewijn
07/09/07, 09:12
Ik zal voor de laatste keer mijn wijze, deskundige bedrijfskundigen mening over budgethosters geven. :)

In elke markt is Kostenleiderschap een valide strategie. Dus wat dat betreft is er niets aan de hand. Het probleem is alleen dat er maar een de goedkoopste kan zijn. Nu proberen 100en bedrijfjes dezelfde strategie. Terwijl de winnaars in dit segment al lang bekend zijn (webreus en PcExtreme, van harte). Een eis om deze strategie succesvol te maken is volume. De winnaars hebben dat, de verliezers niet.

Doordat de verliezers te weinig volume hebben om iets te verdienen gaan er dingen mis, moet er ergens anders in de kosten gesneden worden. Zo simpel is dat.

Tot zover dit vroege vrijdagochtendcollege kostleiderschap.

:)

AlfaHosting
07/09/07, 09:47
Ik zal voor de laatste keer mijn wijze, deskundige bedrijfskundigen mening over budgethosters geven. :)

In elke markt is Kostenleiderschap een valide strategie. Dus wat dat betreft is er niets aan de hand. Het probleem is alleen dat er maar een de goedkoopste kan zijn. Nu proberen 100en bedrijfjes dezelfde strategie. Terwijl de winnaars in dit segment al lang bekend zijn (webreus en PcExtreme, van harte). Een eis om deze strategie succesvol te maken is volume. De winnaars hebben dat, de verliezers niet.

Doordat de verliezers te weinig volume hebben om iets te verdienen gaan er dingen mis, moet er ergens anders in de kosten gesneden worden. Zo simpel is dat.

Tot zover dit vroege vrijdagochtendcollege kostleiderschap.

:)

Mooi uitgedrukt maar al lang geweten, behalve door de overmoedige enkeling die denkt dat hij nog 2 centiem goedkoper kan tot de eerste tegenslag eraan komt.

Keizer
07/09/07, 11:17
Mooi uitgedrukt maar al lang geweten, behalve door de overmoedige enkeling die denkt dat hij nog 2 centiem goedkoper kan tot de eerste tegenslag eraan komt.

middels automatisering is het zeker wel mogelijk om een prima budgethoster neer te zetten welke binnen een paar jaar 10k klanten heeft.. ik houd niet zo van al dat geblêr van al die jaloerse geiten...

trouwens feli met je 3k berichten ;)

AlfaHosting
07/09/07, 12:28
middels automatisering is het zeker wel mogelijk om een prima budgethoster neer te zetten welke binnen een paar jaar 10k klanten heeft.. ik houd niet zo van al dat geblêr van al die jaloerse geiten...

trouwens feli met je 3k berichten ;)

LOL .. bedankt voor de feli, had het zelf niet eens opgemerkt .. om me dan meteen te gaan vergelijken met een jaloerse geit .. budget is mogelijk maar voor slechts enkelen weggelegd.

Ben nooit jaloers geweest trouwens .. elk segment kan perfect blijven bestaan en zal zijn type van klanten hebben.

In verkoopsopleidingen waarschuwen ze je trouwens voor de 'als je niet 5 centiemen met je prijs zakt ga ik elders' klanten. Er zullen altijd mensen zijn die op zoek gaan naar het allergoedkoopste, net als er mensen zullen zijn die zoeken naar een goede prijs/kwaliteit en dat er mensen zijn die totaal niet naar de prijs kijken.

eMiz0r
07/09/07, 12:38
In elke markt is Kostenleiderschap een valide strategie. Dus wat dat betreft is er niets aan de hand. Het probleem is alleen dat er maar een de goedkoopste kan zijn. Nu proberen 100en bedrijfjes dezelfde strategie. Terwijl de winnaars in dit segment al lang bekend zijn (webreus en PcExtreme, van harte). Een eis om deze strategie succesvol te maken is volume. De winnaars hebben dat, de verliezers niet.

No offence, maar als je ons in dit lijstje vergeet klopt je aanname toch niet :p Je vergeet er nog een paar overigens, zelfs de grootste! (www.mijndomein.nl)

Ook voor wat betreft nieuwkomers mis je er een aantal. Onze overburen verzamelen in een korte tijd al een enorm aantal klanten (duizenden) met vergelijkbare hostingprijzen.

De budgetmarkt is op dit moment booming business en er is absoluut nog geen winnaar. Genoeg redenen om je post als waardeloos te bestempelen :)

Trouwens.. frappant hoeveel ervaringen worden gegeven van mensen die nog geen 4 posts hebben geplaatst op dit hele forum :p

AlfaHosting
07/09/07, 12:47
De budgetmarkt is op dit moment booming business en er is absoluut nog geen winnaar. Genoeg redenen om je post als waardeloos te bestempelen :)

Trouwens.. frappant hoeveel ervaringen worden gegeven van mensen die nog geen 4 posts hebben geplaatst op dit hele forum :p

Het is booming business voor enkele 'echte' bedrijven met voldoende kapitaal achter de hand. Ik denk dat de posting meer ging over de eenmans (student) bedrijfjes die zich enorm groot en echt voordoen maar in feite niet over het nodige beschikken om van budget een succes te maken.

eMiz0r
07/09/07, 13:00
Het is booming business voor enkele 'echte' bedrijven met voldoende kapitaal achter de hand. Ik denk dat de posting meer ging over de eenmans (student) bedrijfjes die zich enorm groot en echt voordoen maar in feite niet over het nodige beschikken om van budget een succes te maken.

Ook dat spreek ik tegen met praktijkvoorbeelden. Onze overburen zijn nog geen jaar geleden begonnen met een appel en een ei. En dat is ook niet zo gek.. wat kost colo of dedicated tegenwoordig nog?

AlfaHosting
07/09/07, 13:05
'Onze overburen'




Als je nu nog is een naam zou noemen :)

Keizer
07/09/07, 13:36
ik denk dat de strekking wel duidelijk is: het kán wel degelijk voor de lage prijs, maar veel mensen verkijken zich erop (true that)..

als je het slim aanpakt is het zonder budget zeker mogelijk een goedlopende zaak te beginnen die webhosting aanbiedt voor spotprijzen.. uiteraard is wel veel kennis, know-how en voornamelijk tijd vereist

V v Zuydewijn
07/09/07, 14:37
No offence, maar als je ons in dit lijstje vergeet klopt je aanname toch niet :p Je vergeet er nog een paar overigens, zelfs de grootste! (www.mijndomein.nl)

Correct. Die ook zeker! :)

Het grootste gevaar voor de kleine budgethoster is dat de grote het zowel technisch als organisatorisch goed voor elkaar hebben. En er is volgens mij weinig dat op het tegengestelde wijst bij de genoemde bedrijven.

Het punt dat ik wilde maken is dat (imho) de winnaars in het budgetsegment bekend zijn (of althans er een kopgroep met ruimte voorsprong is) waar het heel erg moeilijk zal zijn om bij te komen. Zit je niet in die kopgroep dan zou ik je aanraden om je strategie eens goed te bekijken of die nog wel werkzaam is.

eMiz0r
07/09/07, 15:35
Als je nu nog is een naam zou noemen :)

Nee, ik vind het wat jammer om het forum vol te moeten spammen..


Het punt dat ik wilde maken is dat (imho) de winnaars in het budgetsegment bekend zijn (of althans er een kopgroep met ruimte voorsprong is) waar het heel erg moeilijk zal zijn om bij te komen. Zit je niet in die kopgroep dan zou ik je aanraden om je strategie eens goed te bekijken of die nog wel werkzaam is.

De reden waarom je ons niet noemt is omdat ik niet in elke post mn bedrijfsnaam noem én ik het niet in mijn signature zet. Ik heb niet zoveel behoefte aan reclame maken op een webhosterforum :} De strategie is verder wel in orde denk ik.

Keizer
07/09/07, 16:08
Het grootste gevaar voor de kleine budgethoster is dat de grote het zowel technisch als organisatorisch goed voor elkaar hebben. En er is volgens mij weinig dat op het tegengestelde wijst bij de genoemde bedrijven.

<knip> Zit je niet in die kopgroep dan zou ik je aanraden om je strategie eens goed te bekijken of die nog wel werkzaam is.

Dus het probleem voor de kleine budgethosters is dat de grotere het al goed geregeld hebben? dat probleem zie ik niet zo.. als de grote het echt goed geregeld heeft blijven hun klanten uiteraard relatief sneller groeien, maar de vijver is zo groot dat er voor de kleine ook genoeg potentiëlen rondzwemmen.. dus als de kleinere het ook goed op orde hebben zijn het gewoon keiharde concurrenten... je moet natuurlijk wel zorgen dat je met maden vist en niet met brood.. (lokaas is niet meer budget)

en wat noem jij de kopgroep? die 2 bedrijven die jij net opnoemde?

er wordt verwacht dat volgend jaar de 4 miljoen .nl domeinen wordt overschreden, mijn inziens zijn er dus nog genoeg vissen in de vijver..

vergeet niet, de klachten over budgethosters (goedkoop = duurkoop bijv) die hoor je luid en uitgebreid, maar de positieve mensen laten niets van zich horen (ja, alleen aan de buurman), dus kom niet met vooroordelen

ik ben het met je eens dat als je het niet goed aanpakt dat je dan je eigen graf graaft, maar er is nog steeds ruimte voor (nieuwe) budgethosters die het wél goed op orde hebben en die tonnen omzetten per jaar.

leidschenveen
21/07/08, 18:20
Wie kan ons een tip geven?

Door 1 euro hosting is geld van onze rekening afgeschreven waarvoor wij de
ouders geen toestemming voor hebben gegeven.

Onze zoon van 14 jaar hebt bij 1 euro hosting een pakket aangevraagd waarvan
hij dacht dat het een euro was.

Hij heeft daarbij ons rekeningnummer erin gezet daar kwamen wij afgelopen
vrijdag achter omdat er 33,25 eraf was door een voor ons onbekend bedrijf
met veel zoeken kwamen wij zaterdag erachter dat het 1 euro hosting was.
Zoon erbij geroepen en hij verteld dat hij een pakket met domeinnaam had
aangevraagd.

Vandaag gelijk 1 euro hosting gemailt bellen kan niet, kregen wij toch rare
emails terug, internetoplichting, melding bij politie onze ip nummer staat
genoteerd enz.

Alleen op onze verzoek dat alles niet door gaat, omdat hij niet
betalingsplichtig is of zie ik dit verkeerd hij is pas 14 jaar.


Hieronder staat de complete mail die allemaal vandaag gedaan zijn...

Wat een bedrijf zeg... Leest vooral de antwoorden aan mijn vrouw


2008-07-21 | status: Closed
zag op mijn rekening dat jullie geld van mijn rekening hadden
geschreven ik ben het daar niet mee eens heb jullie geen machtiging gegeven
hier voor.
Bij uitzoeken kwam ik er achter dat mijn 14 jarig zoontje dit
zelfstandig zonder onze toestemming heeft aangevraagd en mijn rekening
nummer heeft gebruikt.
Ik ga hier niet mee accoord heb het geld terug laten boeken. en wil
dat de bestelling ongedaan moet worden gemaakt. mijn zoontje zijn email is
dennis.lol@xxx kan jullie telefonisch niet bellen bij meer info kunnen
jullie mij bellen 06xxxxx m.v g mevr. m xxxxx

Wij hebben alles al aangemaakt en de domeinnaam is geregistreerd. Ook
is er gebruik van het account gemaakt. Het bedrag blijft u verschuldigd. Als
ouder bent u verantwoordelijk voor de daden van uw kind. Wij hebben kosten
voor de bestelling gemaakt.

Wij zien dan ook gaarne een betaling tegemoet.

--------------------------------------------------------------------------------
2008-07-21 | status: Closed
mijn zoon van 14 jaar heeft dit zelfstandig zonder
onze toestemming gedaan jullie hebben zonder mijn
toestemming geld van mijn rekening gehaald dus
alles is onrechtsgeldig.
Ik geef geen toestemming voor een website ik heb
nergens voor getekend .
ik wil dat alles ongedaan moet worden gemaakt
jullie kunnen wel zeggen wij hebben kosten gemaakt
maar ik geef geen toestemming hier voor.

kunnen jullie ook makkelijk zeggen dat wij als
ouder verantwoordelijk zijn maar als hij boven in
zijn kamer dingen via internet besteld kunnen wij
niet over zien.

hij is 14 jaar dus minder jarig dus wat hij
besteld is niet rechtsgeldig.
Ik betaal dus niks alles moet ongedaan worden je
hebt altijd een bepaalde tijd om ongedaan te maken
als je iets via internet besteld en die tijd is
niet verstreken.




U blijft het bedrag verschuldigd. U kunt het op onze rekening
overmaken. Uw zoon jaagt ons op kosten, is dat normaal? Het is te makkelijk
om te zeggen dat uw zoon minderjarig is, voor alle daden blijft u
verantwoordelijk. De bestelling is op 12 juli 2008 gedaan, u bent te laat
voor annulering. Tevens is er gebruik gemaakt van het product.

Wij zien uw betaling dan ook per omgaande tegemoet.


--------------------------------------------------------------------------------
2008-07-21 | status: Closed
ik wil wel eens de bevestiging zien waarop mijn
handtekening staat plus mijn toestemming.

iedereen kan wel een domeinnaam gebruiken en mijn
adres invullen en mijn rekening nummer door geven
en jullie zeggen dat ik daar ook verantwoordelijk
voor ben.
Dat zou mooi zijn als ik mijn kassa bon laat
liggen bij een winkel en heb daar met pin code
betaald zie je mijn rekening nummer staan.
en een ander vind die kassa bon en gebruikt mijn
nummer dan zou ik daar ook verantwoordelijk voor
zijn .Nou mooi niet.
Stuur mij maar de bevestiging retour waarop ik
mijn handtekening heb gezet

nogmaals ik heb niks besteld en hoef geen domein
naam van jullie .
mijn zoon is minderjarig


ps. Grappig hoor die fake bestelling van u. Helaas voor u
kunnen wij alles traceren via uw ip-adres 86.90.xxx.xxx.


--------------------------------------------------------------------------------
2008-07-21 | status: Closed
mijn zoon kon helaas aan mijn rekening nummer wist
niet dat hij hem zou gebruiken om dat je normaal
een handtekening ergens onder moet zetten.
en bij alberthein betaal je via de pincode en die
weet niemand van mij zelfs mijn man niet
zoiets zouden jullie ook moet gebruiken dat je
idaal moet betalen kan er geen misbruik van worden
gemaakt zoals nu is gebeurd,
Er staat geloof ik 30 dagen voor om alles ongedaan
te laten maken.

Ik zeg hier alle bestellingen op ik hoef die
domeinnaam niet geef hem maar vrij.

ik betaal niks ik heb niks besteld als ik wel had
besteld zou ik gewoon betalen en niet mijn zoon de
schuld geven zoals jullie zeggen


U geeft zelf aan dat uw zoon besteld heeft, dus is hij
schuldig. Volgens ons is hier een opvoedkundig probleem. U zoon richt
"schade" aan maar hij is niet schuldig.

De domeinnaam kan niet vrij worden gegeven, deze is al door ons
BETAALD aan de SIDN, het landelijk orgaan. Uw zoon heeft ons op kosten en
werk gejaagd. Volgend jaar kan deze worden vrijgegeven.

U had 8 dagen om te annuleren. U bent te laat.

Indien u niet betaald zijn wij genoodzaakt dit te melden als
internetoplichting bij de nodige instanties conform afspraken tussen
internetbedrijven. Verder zullen wij de invordering voort zetten volgens de
normale juridische procedures. Alle daaruit voorkomende kosten zijn voor uw
rekening.




--------------------------------------------------------------------------------
2008-07-21 | status: Closed
wat is dit nu weer voor een stom antwoord.
Wij staan allemaal op de hoofd computer verbonden
wij werken hier in huis met div . computers maar
het internet gaat via de modem van de computer van
mijn man.

maar ik heb nergens toe stemming voor gegeven
Wij kregen net (vandaag dus)de volgende bestelling dus binnen
voor de domeinnaam fantasieworld.nl via uw ip-adres 86.90.44.xxx. Vanaf
welke computer het bij u thuis komt, maakt ons niet uit. Het komt van uw
adres en zijn de volgende gegevens ingevuld:

fantasieworld.nl
ert moon
huppelkutstraat
3434GD rustwijk
mar@lycos.nl

Vindt u dit dan zo netjes? Wij stoppen verder met communiceren
met u. U weet ons standpunt die juridisch correct is. Wilt u meer juridische
informatie gaat u dan naar een rechtswinkel of advocaat.







Wat moeten wij hier nu mee........ en ja mijn vrouw heeft gekeken wat je
allemaal moet invullen gewoon om te zien hoe het werk, dus het blijkt
hieruit dat als je iets vindt zonder op alkoord te drukken ook bij hun een
bestelling is....

Geert-Jan
21/07/08, 18:29
Eerlijk gezegd, ik zou me eerder druk maken om mijn 'leuke' zoontje dan om die € 33,25.
Voor dat geld heb je een leuke les gehad.

Ahead-IT
21/07/08, 18:31
Het probleem hiermee is dat je zoon een product op maat heeft besteld (domeinnaam), volgens de Belgische wet heb je als particulier 7 dagen verzakkingsrecht indien het géén product op maat betreft, anders komt dit te vervallen. Er is dus niet voldaan aan twee voorwaarden. Daarom zal 1 eurohost niet zo snel overgaan tot terugbetaling.

Daarboven is het bedrag te laag opdat de ouders schriftelijk toestemming moeten geven, denk ik.

J. Brunink
21/07/08, 18:31
Steek er niet teveel tijd in! Betalen en gewoon opzeggen na èèn jaar.

EDIT:

http://www.kvk.nl/wettenenregels/200_Contracten/watiseenovereenkomst/Wiekaneenovereenkomstaangaan.asp

BsHosting
21/07/08, 18:36
Feit blijft dat uw zoontje het besteld heeft.

Hij heeft vrij toegang tot de pc's en internet en ook tot uw bankgegevens, ik vind dat u dit moet aankaarten bij uw zoontje en niet bij het genoemde bedrijf.

Communicatie mag wel wat netter maar op 14 jarige leeftijd is hosting voortaan erg normaal.
Nu is het een hostingpakket, volgende week besteld uw zoontje weer iets en is er weer een ondernemer de dupe.

Ik denk inderdaad ook dat u beter uw zoon beter kunt opvoeden dan de ondernemer de schuld te geven.

Een kind van 14 kan ook de gevolgen dragen van zijn eigen gedrag, laat hem desnoods het van zijn zakgeld terugbetalen.

Ik snap u als ouders ook wel, maar uw zoon blijven beschermen leert hem ook niks.

Kili
21/07/08, 19:17
ik weet er niets van.

ICTRecht
21/07/08, 19:43
Het hostingbedrijf kan hoog of laag springen: de veertienjarige kan geen rechtsgeldig hosting abonnement afsluiten zonder toestemming van de ouders. De ouders kunnen het terugdraaien. De hoster draait voor de kosten op, en kan deze niet verhalen op de ouders. Had hij maar moeten controleren hoe oud zijn klant was.

(De hoster zou kunnen betogen dat het tegenwoordig gebruikelijk is dat veertienjarigen hostingabonnementen afsluiten, net zoals ze zelfstandig kleding mogen kopen zonder dat pa of ma dat terug kunnen draaien. Maar ik betwijfel of dat opgaat. Prijs zegt niet alles.)

Arnoud

Spyder01
21/07/08, 19:49
De communicatie van beide kanten zou wel beter mogen. Ondanks dat 1eurohosting in hun recht staat, mag hun communicatie wel beter / neter. Hun bestelsysteem weet ik verder niet, maar dat hoort ook aan voorwaarden te voldoen.

De tickets naar 1eurohosting zijn ook absoluut niet geweldig, hoofdletters en interpunctie doet wonderen.

Zeker in zulke gevallen (en dan hebben we het nu nog over volwassenen ook die communiceren naar een bedrijf) mag er wel wat beter op het schrijven zelf en de schrijftaal gelet worden. Dat zorgt er meestal al voor dat bedrijven toch sneller overstag gaan cq. de bestelling terugdraaien cq. een andere oplossing zoeken.

En wat Arnoud (ICTRecht) hier aangeeft is ook erg duidelijk.

Qua opvoeding mag je als ouders het kind wel even goed inprenten dat dit dus absoluut niet de bedoeling is + een gepaste straf (bijvoorbeeld 2 weken huisarrest) voor het gebruiken van een rekeningnummer zonder toestemming.

eXtreme Service
21/07/08, 20:40
Het is aan de hosting zelf om te vragen naar de leeftijd van die persoon en om na te gaan of deze volgens de wet wel een aankoop mag doen en de wet is hier zeer duidelijk in. Een kind dat minderjarig is kan wel kleine aankopen doen maar 33 euro is volgens mij al teveel.

rgh
21/07/08, 21:11
Ik vind het een heel leuk standpunt omtrent rekening nummer invullen vanaf computer door andere. Dit soort dingen vind ik dus eigenlijk niet kunnen en vind ik persoonlijk dus dat de wet hierop aangepast moet gaan worden.

Zo kan inderdaad iedereen zomaar gegevens van andere gebruiken zonder dat er enige controle is door de hoster.

IT-worX
21/07/08, 21:18
Het is aan de hosting zelf om te vragen naar de leeftijd van die persoon en om na te gaan of deze volgens de wet wel een aankoop mag doen en de wet is hier zeer duidelijk in. Een kind dat minderjarig is kan wel kleine aankopen doen maar 33 euro is volgens mij al teveel.
Goh veel...mannekes van 10 jaar hebben allemaal nen gsm nu met een vooraf betaalde kaart. Kost ook minimum 15 euro per jaar als je bij proximus zit hé (anders ben je dat nummer kwijt). En ik denk dat die de kaart iets meer opladen dan 1x/jaar ;-)

Arieh
21/07/08, 21:19
Mijn mening puur als particulier; Ik vind beide kanten een punt hebben.

Aan de ene kant kan je zover ik kan zien bij 1eurohosting.nl je leeftijd niet eens invullen. Wat ik aan 1eurohosting kan aanraden is dat de geboorte datum ingevuld moet worden en dan met een detectie wanneer de klant minderjarig is een checkbox laten komen of er toestemming is gegeven door de ouders.

Aan de andere kant moet een kind op internet natuurlijk ook zijn verantwoordingen weten. Als ik ouder was zou ik de rekening netjes betalen, puur vanwege het feit dat het bedrijf kosten heeft gemaakt omdat uw zoon wat besteld heeft. Het is immers geen groot bedrag, en zoals eerder al gezegd is, een les voor de volgende keer.

ICTRecht
21/07/08, 21:33
Het is buitengewoon slordig van een bedrijf om geen enkele leeftijdscheck te doen bij nieuwe klanten. Je neemt dan welbewust het risico dat er een minderjarige doorheen glipt, en dan heb je de schade maar te dragen als de ouders het niet goed blijken te vinden. Eigen schuld, noemt de wet dat.

Daarnaast waag ik zeer te betwijfelen dat er überhaupt schade is bij een abonnement dat moet worden opgeheven. Waar hebben we het dan over? Bij een warez site met massaal dataverkeer ok, maar bij de gemiddelde site zullen er niet veel kosten zijn. Of ben ik nu naïef?

Arnoud

thunder
21/07/08, 21:40
gewoon betalen, jullie zoon heeft een bedrijf op kosten gejaagt en die kosten moeten vergoed worden. Ik vind het trouwens raar dat een kind van 14 zomaar over de bankgegevens van zijn ouders beschikt.

een geboortedatum opgeven heeft niet veel zin, dan geven ze gewoon een valse op, en je kan toch moeilijk voor ieder hostingaccountje een copy van hun identiteitskaart vragen?

In België kan je binnen de 7 dagen van je aankoop afzien, maar dan mag eht geen maatwerk zijn en moet dat nog eens meestal per aangetekend scrhijven gedaan worden (wat je trouwens ook ong. 5 eur kost)

Als het over een groot bedrag zou gaan kan ik begrijpen dat je er moeilijk omdoet maar het gaat hier over amper 34 eur. gezien de diensten geleverd zijn en gebruikt worden is het niet meer als normaal dat je betaald. In geval dat ze het uitbesteden aan een incasso bureau gaan de kosten veel hoger oplopen.

Als jullie zoon een zak chips gaat kopen zonder jullie toestemming en hij heeft hem al open gedaan en wat uit gegeten, gaan jullie dan ook reclameren bij de winkel dat ze die zak niet mochten verkopen en dat je je geld terug wil? (want dat is juist de zelfde situatie)

Het is de verantwoordelijkheid van de ouders om hun kinderen op te voeden om voorzichtig te zijn op het internet en nooit zulke zaken te doen. en de ouders moeten dus de verantwoordelijkheid niet afstoten op de hoster/verkoper.

Arieh
21/07/08, 21:45
Het is buitengewoon slordig van een bedrijf om geen enkele leeftijdscheck te doen bij nieuwe klanten. Je neemt dan welbewust het risico dat er een minderjarige doorheen glipt, en dan heb je de schade maar te dragen als de ouders het niet goed blijken te vinden. Eigen schuld, noemt de wet dat.

Daarnaast waag ik zeer te betwijfelen dat er überhaupt schade is bij een abonnement dat moet worden opgeheven. Waar hebben we het dan over? Bij een warez site met massaal dataverkeer ok, maar bij de gemiddelde site zullen er niet veel kosten zijn. Of ben ik nu naïef?

Arnoud

Het betreft zover ik gelezen heb een webhosting pakket met domeinnaam. Als ik de whois bekijk van 1eurohosting.nl zelf zie ik dat ze zelf geen deelnemer zijn, dus in alle waarschijnlijkheid hebben ze zelf een domein voor een jaar afgenomen bij een reseller.


een geboortedatum opgeven heeft niet veel zin, dan geven ze gewoon een valse op, en je kan toch moeilijk voor ieder hostingaccountje een copy van hun identiteitskaart vragen?

Wanneer valse gegevens ingevoerd worden kunnen de ouders daar op afgerekend worden. Nu is er geen controle geweest..

Volgens ICTRecht is 1eurohost hierdoor dus verantwoordelijk.

Geert-Jan
21/07/08, 21:51
Of ben ik nu naïef?

Arnoud

Ja.

Men verwacht met internet een snel medium te hebben. Eisen naar formulieren, kopie-en ID en dergelijke loopt alleen maar vertragingen op. Dit klopt uiteraard niet met de juridische regels, maar de 'klant' vereist dit wel. Vandaar dat je voor dit soort bedragen ook dat risico(tje) mag/moet nemen.

Heb je wel eens een domeinnaam of iets overgekocht van iemand die later een jaar of 14-15 blijkt te zijn. Ik verseker je, allemaal mailen ze binnen een uur met dezelfde vraag: heb je al overgeboekt, want ik zie nog niets...

Daarom vind ik ook, dat zolang ze niet verstandelijk gehandicapt zijn, ze verdomd goed weten wat ze doen. Dus betalen en daarna op de blacklist...

BsHosting
21/07/08, 22:24
@ Geert jan

Inderdaad, als zoonlief ook geld verdiend met internet wordt dat dan ook terugbetaald aan de bedrijven.
Nee want dan is ie ineens wel handelingsbekwaam en dan mag het allemaal wel.

@ Arnoud

Ik denk dan toch eens dat de wet aangepast moet worden in dit land.
Eeen 14 jarige kan bellen bij het leven zonder controle ( prepaid ) en dat moet toch ook betaald worden.

Net als hier op de kermis moet een exploitant gaan vragen voortaan of iemand 18 is ofzo, kan je je deuren wel sluiten.
Deze wet stampt volgens mij nog uit de jaren 30.

ICTRecht
21/07/08, 22:36
Tsja, die wet loopt wel een eind achter daar. Of nou ja: in de wet staat dat als het "gebruikelijk" is dat mensen van die leeftijd hostingpakketjes afnemen, de ouders dat niet meer mogen terugdraaien. Nu alleen nog hardmaken dat het normaal is voor veertienjarigen om dat te doen.

Tot die tijd blijft het zo dat de ouders het kunnen terugdraaien en dat de hoster met de kosten blijft zitten. Je kunt procedures opzetten om dit te detecteren, of dat niet doen - maar in dat laatste geval moet je ook bereid zijn om de risico's te nemen.

Arnoud

IT-worX
21/07/08, 22:54
Kan er geen tussenoplossing gezocht worden qua bemiddeling: enkel domeinnaam betalen en hosting niet?

thunder
21/07/08, 22:58
Kan er geen tussenoplossing gezocht worden qua bemiddeling: enkel domeinnaam betalen en hosting niet?

zouden ze de setup, 1 maand + domeinnaam moeten betalen, want dat zijn de gemaakte kosten, die 11 andere maanden (11€ ex btw lol) kunnen ze dan laten vallen.

wat een drama die ouders maken van 34€ dat ze hun zoon het gewoon laten betalen met zen zakgeld en dan is het opgelost.

IT-worX
21/07/08, 23:00
zouden ze de setup, 1 maand + domeinnaam moeten betalen, want dat zijn de gemaakte kosten, die 11 andere maanden (11€ ex btw lol) kunnen ze dan laten vallen.

wat een drama die ouders maken van 34€ dat ze hun zoon het gewoon laten betalen met zen zakgeld en dan is het opgelost.

Zover niet gedacht, doch inderdaad dit lijkt mij een beter voorstel voor beide partijen tevreden te stellen...

eXtreme Service
21/07/08, 23:47
Is het niet normaal dat je bij een bestelling ook meteen alle gegevens vraagt waaronder de leeftijd ?

Volgens mij is het zelfs niet eens toegelaten dat een kind een domein op zijn naam heeft staan...

thunder
22/07/08, 00:06
Is het niet normaal dat je bij een bestelling ook meteen alle gegevens vraagt waaronder de leeftijd ?

Volgens mij is het zelfs niet eens toegelaten dat een kind een domein op zijn naam heeft staan...

kan je invullen wat je wil is dus zeker niet 100% veilig

BsHosting
22/07/08, 00:29
Ik denk als een jongere geen domeinnaam of hosting zou mogen 95% van de hostingbedrijven een groot deel van hun klanten kwijt zou raken.

Maar dan ook alle verdiensten die men heeft behaald afpakken he.

Denk dat er dan ineens veel minder geblaat gaat worden.

iemand die heel het bestelsysteem doorloopt weet verdommes goed wat ie aan het doen is.

Geert-Jan
22/07/08, 07:52
wat een drama die ouders maken van 34€ dat ze hun zoon het gewoon laten betalen met zen zakgeld en dan is het opgelost.


Hehe, het is er uit.... Zoon lief is stout en dan hier komen uithuilen ->|
Toegeven aan dit soort praktijken is dus eigenlijk een vrijbrief geven aan minderjarigen.

Ze krijgen zakgeld, hou dat maar in. Auto's wassen, tot de blaren op z'n handen staan. Als ik door rood rijd kom ik toch ook niet weg met 'ja maar de zon stond laag' ....->|

YolkNet
22/07/08, 09:03
Als ik door rood rijd kom ik toch ook niet weg met 'ja maar de zon stond laag' ....->|
Blijft een leuke reclame :D "Klote zon"

In de voorwaarden van de hoster staat:

Artikel 4 Tot stand komen van een Overeenkomst
# 2. De Overeenkomst of aanvraag van de dienst dient ondertekend te worden door een daartoe bevoegde vertegenwoordiger van Opdrachtgever.
# 3. 1Eurohosting kan te allen tijde een bewijsstuk verlangen, waaruit de vertegenwoordigingsbevoegdheid blijkt van de vertegenwoordiger van Opdrachtgever.

Vervolgens staat er ook:

Artikel 7 Gebruik van identificatiegegevens
3. Indien blijkt dat Opdrachtgever misbruik heeft gemaakt van de identificatiegegevens, adresseringsgegevens en/of codes dan wel dat Opdrachtgever geen gehoor heeft gegeven aan de aanwijzingen als bedoeld in het vorige lid, is Opdrachtgever direct in verzuim en schadeplichtig jegens 1Eurohosting.

In elk geval is het voor beide partijen aan te raden om een taalcursus te gaan volgen.
"Volgens ons is hier een opvoedkundig probleem" gaat ook wel erg ver en mag je als hoster NOOIT zeggen.
Verder is het bedrag te klein om je zo druk over te maken. Pak dat ventje aan, tis vakantie dus laat hem lekker werken voor z'n rekeningen. Moet ie later ook.

t.bloo
22/07/08, 09:39
dus laat hem lekker werken voor z'n rekeningen. Moet ie later ook.

huh?




:D


Die kinderen weten best wel dat ze iets aan het bestellen zijn als ze al die forms doorklikken en nog zinvolle info invullen ook. Beetje jammer dat de ouders geen verantwoording nemen. Stel je voor dat je kind ergens niet blij mee zou zijn! Maar bij nieuwe klanten blijkt het inderdaad wel handig om even een ondertekende overeenkomst ofzo af te wachten alvorens tot registreren of aanschaf van niet-herbruikbare materialen over te gaan.

Internetbestellingen hebben gewoon een bepaald risico, dat je prima mee kunt nemen in de bedrijfsvoering. Wij hanteren tegenwoordig dat als iemand snel van z'n pakketje af wil, er meteen een (zakelijk) voorstel komt van de gemaakte kosten en daarmee is de zaak af. Kost allemaal veel te veel tijd anders en dat is het niet waard.

thunder
22/07/08, 10:38
Wij registreren meestal pas een domein na de betaling

Mikejuh!
22/07/08, 12:22
Bij een machtiging werkt dat wat anders.

dreamhost_nl
22/07/08, 14:16
In België bestaat er geen "automatische incasso"...

thunder
22/07/08, 17:23
noemt een domicilering hier...

®on
22/07/08, 18:43
Wij hanteren tegenwoordig dat als iemand snel van z'n pakketje af wil, er meteen een (zakelijk) voorstel komt van de gemaakte kosten en daarmee is de zaak af. Kost allemaal veel te veel tijd anders en dat is het niet waard.
Hier een vergelijkbare tactiek. Je bent anders in verhouding meer tijd kwijt (tijd = geld) dan je het je ooit gaat opleveren.

thunder
22/07/08, 20:09
maarja wat zijn gemaakte kosten? valt de setup er bv onder, of bv 1 ganse maand of een halve maand enz

AlfaHosting
22/07/08, 22:35
Het is aan de hosting zelf om te vragen naar de leeftijd van die persoon en om na te gaan of deze volgens de wet wel een aankoop mag doen en de wet is hier zeer duidelijk in. Een kind dat minderjarig is kan wel kleine aankopen doen maar 33 euro is volgens mij al teveel.

14 jaar noem ik geen kind meer .. een tiener is gepaster denk ik. 14 jaar, dan heb je toch al wel enig verstand mag ik veronderstellen.

AlfaHosting
22/07/08, 22:44
En nog even als toevoegsel ..

Vroeger kreeg je als zoon als je zoiets zou presteren nog een klap voor je kop bij. Tegenwoordig wordt je dan gesteund door je ouders. Vind het allemaal een beetje vreemd.

14 jaar is heus niet meer geen 'kind' meer, maar iemand die oud genoeg is om te weten wat hij doet. Dan kan je beter de 34 euro laten betalen van zijn zakgeld en nog een extra straf erboven op geven.

Een vriendelijk mailtje naar de hoster met een uitleg en bv. een voorstel voor de gemaakte onkosten te betalen zou misschien ook beter geweest zijn.

TomasVL
22/07/08, 22:49
maarja wat zijn gemaakte kosten? valt de setup er bv onder, of bv 1 ganse maand of een halve maand enz

In zo'n geval zou ik enkel de domeinnaam aanrekenen. Setupkosten bereken ik sowieso niet. Je merkt zelf wat voor vlees je in de kuip hebt: ouders zoals in de e-mail in het geval van 1-eurohosting, die zich erg aanvallend opstellen, zullen je meer tijd kosten dan je er geld zal uithalen.

Wanneer ik dit echter voorheb, zijn het meestal ouders die met een goede uitleg tevreden zijn en die geen geld terugeisen.

slibbe
22/07/08, 23:01
Ik heb een aantal jaren terug (weet niet hoeveel jaar) twee domeinen met éénvoudige hosting geregistreerd bij 1-euro-hosting of zoiets. Dat was geen succes. Misschien dat de hoster toevallig net in de tentamen-periode zat, in elk geval had de Gentse/Brugse student die de boel runde geen tijd voor mij.
Dat was op zich niet onoverkomelijk geweest als hij daarin duidelijk was geweest; echter ik kreeg steeds een nieuwe belofte te horen die niet werd nagekomen, en na drie van deze gebroken beloften heb ik aangegeven dat ik het contract wilde ontbinden en de domeinen elders onderbrengen.
De domeinen bleken geregistreerd via RegisterFly, de overige kosten kreeg ik terug via PayPal dat ik voor dat doel heb moeten openen (omdat hij in België zat en ik niet). Met de domeinen ging het anderhalf jaar terug alsnog mis met het RegisterFly debakel, maar dat wrijf ik 1-eurohosting niet aan.

AlfaHosting
22/07/08, 23:25
Ik heb een aantal jaren terug (weet niet hoeveel jaar) twee domeinen met éénvoudige hosting geregistreerd bij 1-euro-hosting of zoiets. Dat was geen succes. Misschien dat de hoster toevallig net in de tentamen-periode zat, in elk geval had de Gentse/Brugse student die de boel runde geen tijd voor mij.
Dat was op zich niet onoverkomelijk geweest als hij daarin duidelijk was geweest; echter ik kreeg steeds een nieuwe belofte te horen die niet werd nagekomen, en na drie van deze gebroken beloften heb ik aangegeven dat ik het contract wilde ontbinden en de domeinen elders onderbrengen.
De domeinen bleken geregistreerd via RegisterFly, de overige kosten kreeg ik terug via PayPal dat ik voor dat doel heb moeten openen (omdat hij in België zat en ik niet). Met de domeinen ging het anderhalf jaar terug alsnog mis met het RegisterFly debakel, maar dat wrijf ik 1-eurohosting niet aan.

Ik denk dat je een andere '1 euro hoster' voorhebt dan waar men nu over bezig is. Deze komt uit Nederland, niet België.

smurf
23/07/08, 00:01
Ik heb een aantal jaren terug (weet niet hoeveel jaar) twee domeinen met éénvoudige hosting geregistreerd bij 1-euro-hosting of zoiets. Dat was geen succes. Misschien dat de hoster toevallig net in de tentamen-periode zat, in elk geval had de Gentse/Brugse student die de boel runde geen tijd voor mij.
Dat was op zich niet onoverkomelijk geweest als hij daarin duidelijk was geweest; echter ik kreeg steeds een nieuwe belofte te horen die niet werd nagekomen, en na drie van deze gebroken beloften heb ik aangegeven dat ik het contract wilde ontbinden en de domeinen elders onderbrengen.
De domeinen bleken geregistreerd via RegisterFly, de overige kosten kreeg ik terug via PayPal dat ik voor dat doel heb moeten openen (omdat hij in België zat en ik niet). Met de domeinen ging het anderhalf jaar terug alsnog mis met het RegisterFly debakel, maar dat wrijf ik 1-eurohosting niet aan.


Zal wel meer dan een paar jaar geleden geweest zijn (2003-2004?). We werken ondertussen al lang niet meer met registerfly en hebben ondertussen meerdere vaste werknemers in dienst een eigen IP netwerk etc.

leidschenveen
23/07/08, 04:22
Het gaat ons ook niet om die 33 euro, maar het om het idee dat een bedrijf zonder controle zomaar geld van de rekening kan halen, niets uit printeren en terug sturen of een bevestigings brief thuis enz, bij hun is het zo besteld is besteld punt uit.

Dit is een keer bij tros rader geweest:

Stel eens ik heb ruzie met mijn buren, ik zie een kassabon liggen met hun rekeningnummer dus ze hebben met de pin betaald, ik kom voor mijn werk heel vaak bij bedrijven waar in de wachtruimte een computer staat waarmee je kunt internetten.
Lekker goedkoop eten, gratis koffie erbij, ik maak snel een gmail adres aan, ik ga naar hun site bestel wat dure pakketen en zet de nummer en het adres van mijn buren erin. Buren zien op hun afschift na een paar dagen een hele vage omschrijving staan, zelf hebben ze geen internet wat dan. Hoe komen die buren erachter wie wat is. terugboeken? kan atijd maar pech voor de buren bij hun is het ze besteld is besteld punt uit en betalen zal je.

Aangezien je van hun NIETS thuis krijgt, geen brief met je gegevens enz helemaal niets. alles gaat per email bij hun, je kan ze niet bellen enz.

Het gaat ons puur om het idee dat het zomaar kan zonder controle op iets.

Nogmaals het gaat niet om het geld en hij kan het makelijk zelf betalen daarvoor hoefd ik zijn zakgeld niet eens in te houden.

Dus denk na als je kassabon laat liggen....... er zijn bedrijven........

BsHosting
23/07/08, 08:01
Uw vergelijk gaat nergens over.

Die kassabon zou in theorie kunnen ja, alleen staat bij u vast dat uw zoontje wel degelijk besteld heeft vanaf uw adres met uw gegevens dus niet die van de buren.

Dat maakt toch een erg groot verschil.

Als ie het zelf kan betalen waarom hier dan een hoop stennis maken, uw zoontje moet dan ook maar opdraaien voor zijn eigen daden.

slibbe
23/07/08, 08:08
Zal wel meer dan een paar jaar geleden geweest zijn (2003-2004?).

Zou heel goed kunnen. Maakt ook niet uit, het verleden is geweest :)

Geert-Jan
23/07/08, 08:49
Het gaat ons ook niet om die 33 euro, maar .......

Wat denk je, als de dader in je verhaal achterhaald wordt, zou die dan niet gestraft worden?

I.d.d., dat geldt ook voor uw zoon, betalen dus, daar het een moedwillige aktie van hem is geweest.

BsHosting
23/07/08, 08:56
Uw zoontje blijven beschermen dan leert ie het gewoon nooit.

Ik zou eens liever zien dat justitie hier ook eens iets aan zou doen, bv een boete opleggen vanwege poging tot oplichting onderhand.

U helpt uw zoontje niet door hem zo te beschermen, hij moet maar eens weten wat ie gedaan heeft.

Als uw zoon moedwillig een auto bekrast laat u dan ook de gedupeerde zitten met de schade omdat uw zoontje niet begreep dat men geen kras op een auto mag zetten.

Straffen van uw zoontje is de enige oplossing.

martysmarty
23/07/08, 09:34
Als ik zulke dingen deed op m'n 14de wist ik het wel, mocht ik dan zelf betalen van m'n kleine bijbaantje, en een draai om de oren.

Als je dat nu doet staat de kinderbescherming binnen 5 minuten op de stoep volgensmij

asteriskfreak
23/07/08, 10:02
Wat ik in dit hele verhaal een beetje mis is welke stappen u zelf heeft ondernomen naar uw zoontje toe?
Ik lees constant dat u de hoster aansprakelijk stelt voor het wangedrag van uw zoontje.

Kunt u ons vertellen welke gevolgen er voor hem zijn voor dit incident?
Heeft u hem huisarrest gegeven, of een andere passende straf?

Heel vaak verschuilen ouders zich achter deze wet dat hun zoontje minderjarig is. Als uw zoontje morgen bij iemand een deuk in zijn auto trapt kunt u zich ook niet beroepen op het feit dat hij minderjarig is.
Als ouder zijnde dient u dan deze schade te betalen, ondanks dat uw kind minderjarig is. U bent als ouder ten alle verantwoordelijk voor het (wan)gedrag van uw kind en de daarbij veroorzaakte schade die hij daarbij heeft aangericht.

Als ik u was betaalde ik gewoon deze 33 Euro om verdere problemen te voorkomen. Indien de hoster daadwerkelijk overgaat tot aangifte van oplichting dan zal deze schade alsnog op u verhaald kunnen worden.
U bent immers verantwoordelijk voor zijn daden tot zijn 18e

Leer uw zoontje liever wat wel en niet mag en straf hem voor dat wat hij heeft misdaan. Alleen zo voorkomt u dat hij weer in herhaling valt en dit de volgende keer weer doet. Het schiet gewoon niet op als hij telkens maar buiten schot blijft omdat u hem vertroeteld en u constant de vinger naar de boze buitenwereld wijst

AlfaHosting
23/07/08, 10:24
Het gaat ons puur om het idee dat het zomaar kan zonder controle op iets.



Dan ben je met je mail aan 1eurohosting aan het verkeerde adres. Daarvoor moet je bij de banken zijn.

thunder
23/07/08, 11:36
In belgië moet je voor een domicilering altijd een document tekenen.

Tevens sturen wij ook nooit voor bedragen van 30eur een factuur op naar een particuliere klant, die krijgt deze per e-mail, enkel zakelijke klanten die dit specifiek vragen krijgen een factuur per post. electronische facturatie is meer dan normaal voor webhosters en zeker voor budjet hosters.

als het jullie toch niet om die 33eur gaat, waarom dan zo een drama maken hier?

Als ik mijn auto voor jullie huis zet en uw zoontje maakt er een dikke kras op of slaat de ruit in dan is het mijn fout omdat mijn auto aan jullie huis stond en niet de fout van uw zoon?

Marinus
23/07/08, 12:02
Even los van wie juridsch gelijk heeft. Wat vindt u moreel een juist oplossing?

De hoster krijgt een aanvraag binnen die ze ter goeder trouw uitvoeren en waarvoor ze kosten maken. Zij leveren netjes de gevraagde dienst. Het is welliswaar niet netjes om zomaar zonder enige schriftelijke bevestiging geld van een rekening te halen, maar het betreft wel een van uw gezinsleden.

Wat is er op tegen om uw zoontje gewoon verantwoordelijk te laten zijn voor de door hem genomen beslissingen? Ik neem aan dat u die 33 euro wel op zijn zakgeld kunt inhouden.

In4mation
23/07/08, 13:51
Het gaat ons ook niet om die 33 euro, maar het om het idee dat een bedrijf zonder controle zomaar geld van de rekening kan halen, niets uit printeren en terug sturen of een bevestigings brief thuis enz, bij hun is het zo besteld is besteld punt uit.

Dit is een keer bij tros rader geweest:

Stel eens ik heb ruzie met mijn buren, ik zie een kassabon liggen met hun rekeningnummer dus ze hebben met de pin betaald, ik kom voor mijn werk heel vaak bij bedrijven waar in de wachtruimte een computer staat waarmee je kunt internetten.
Lekker goedkoop eten, gratis koffie erbij, ik maak snel een gmail adres aan, ik ga naar hun site bestel wat dure pakketen en zet de nummer en het adres van mijn buren erin. Buren zien op hun afschift na een paar dagen een hele vage omschrijving staan, zelf hebben ze geen internet wat dan. Hoe komen die buren erachter wie wat is. terugboeken? kan atijd maar pech voor de buren bij hun is het ze besteld is besteld punt uit en betalen zal je.

Aangezien je van hun NIETS thuis krijgt, geen brief met je gegevens enz helemaal niets. alles gaat per email bij hun, je kan ze niet bellen enz.

Het gaat ons puur om het idee dat het zomaar kan zonder controle op iets.

Nogmaals het gaat niet om het geld en hij kan het makelijk zelf betalen daarvoor hoefd ik zijn zakgeld niet eens in te houden.

Dus denk na als je kassabon laat liggen....... er zijn bedrijven........

Ik vind dit een hele "goedkope" manier om de schuld op iemand anders af te schuiven. Uw zoontje heeft besteld en wist wat ie aan het doen was. Als U naar de winkel iets gaat kopen moet U toch ook gelijk betalen, waarom zou dat dan bij een hoster niet het geval mogen zijn? Dat er geen controle meer op zit valt inderdaad niet zozeer de hoster aan te rekenen, maar de banken en hun mogelijkheden. Dat het systeem alles behalve perfect is, is een feit, dat zien we dagelijks weer in fraudemeldingen, maar dat heeft met deze zaak helemaal niets te maken.

Er is maar één iemand die moet instaan voor zijn fout en dat is uw zoon. Mocht ik van U zijn zou ik snel de factuur betalen en de hele zaak niet zo opblazen, het geeft mij (en ongetwijfeld een pak andere mensen) een naar gevoel in de onderbuik.

YolkNet
23/07/08, 14:05
Het gaat ons puur om het idee dat het zomaar kan zonder controle op iets.

Gebeurt dat niet vaker in het dagelijkse leven?
Je kan pizza's laten bezorgen bij je buren
Je met een fiets naar de fietsenmaker gaan en hem vragen het slot open te maken omdat je de sleutel kwijt bent
Collecteren aan huisdeuren voor een "goed" doel

er is zoveel wat niet gecontroleerd wordt. Maar dat wil niet zeggen dat je er ook maar mis/gebruik van moet maken. Gelegenheid maakt de dief. Als m'n vriendin de voordeur open laat staan moet ik dan de schuld neerleggen bij de dief, de politie of m'n vriendin?

BsHosting
23/07/08, 14:10
Ik denk dat het beter zou zijn dat de wet aangepast wordt op dit vlak en dat justitie fraude harder gaat aanpakken want dit is gewoonweg fraude.

Kijken als uw zoontje een strafblad krijgt door zijn daden dat u als ouder nog zo reageert.

Net als wat iedereen zegt hier de hoster is niet fout, uw zoontje is fout en u bent de ouder u moet zorgen voor de opvoeding van uw kind en niet een bedrijf wat gedupeerd wordt door de daden van uw zoontje.

U geeft uw zoontje gelegenheid om zonder ouderlijk toezicht op internet te gaan, dan moet u ook de gevolgen dragen als uw zoontje wat besteld of doet wat niet mag.

Altijd maar op leeftijd afschuiven dat is o zo gemakkelijk, als ze moeten betalen weten ze ineens nergens van, maar men weet wel hoe men een bestelformulier helemaal in moet vullen met alle juiste gegevens.

Ik wil de eerste hoster nog zien die het voor laat komen en dat de rechter de ouders eens flink de waarheid verteld over de opvoeding van hun kinderen.

leidschenveen
24/07/08, 03:47
Uw vergelijk gaat nergens over.

Die kassabon zou in theorie kunnen ja, alleen staat bij u vast dat uw zoontje wel degelijk besteld heeft vanaf uw adres met uw gegevens dus niet die van de buren.

Dat maakt toch een erg groot verschil.

Als ie het zelf kan betalen waarom hier dan een hoop stennis maken, uw zoontje moet dan ook maar opdraaien voor zijn eigen daden.


Waar staat dat hij MIJN gegevens hebt gebruik, alleen de verkeerde rekeningnummer die van ons en dit is ons probleem voor de rest zijn eigen gegevens.

Zijn eigen naam
Zijn eigen e-mailadres
Ons woonadres

Het gaat mij alleen om het idee dat ze zonder enig controle zomaar iets afsluiten, daar gaat het mij en dan de e-mails die je krijgt vol met zeer ernstige bedreigingen erin.

leidschenveen
24/07/08, 03:57
Ik denk dat het beter zou zijn dat de wet aangepast wordt op dit vlak en dat justitie fraude harder gaat aanpakken want dit is gewoonweg fraude.

Kijken als uw zoontje een strafblad krijgt door zijn daden dat u als ouder nog zo reageert.

Net als wat iedereen zegt hier de hoster is niet fout, uw zoontje is fout en u bent de ouder u moet zorgen voor de opvoeding van uw kind en niet een bedrijf wat gedupeerd wordt door de daden van uw zoontje.

U geeft uw zoontje gelegenheid om zonder ouderlijk toezicht op internet te gaan, dan moet u ook de gevolgen dragen als uw zoontje wat besteld of doet wat niet mag.

Altijd maar op leeftijd afschuiven dat is o zo gemakkelijk, als ze moeten betalen weten ze ineens nergens van, maar men weet wel hoe men een bestelformulier helemaal in moet vullen met alle juiste gegevens.

Ik wil de eerste hoster nog zien die het voor laat komen en dat de rechter de ouders eens flink de waarheid verteld over de opvoeding van hun kinderen.

Ik weet echt niet waar dit weer opslaat.... en ja wij gaan zelf aangiften doen tegen hun. en nee het is geen fraude hij heeft zijn eigen gegevens gebruikt
en nogmaals hij heeft zelf centen zat. Het gaat de zeer ernstige dreig e-mails van hun al vanaf de eerst....

leidschenveen
24/07/08, 04:23
Ik vind dit een hele "goedkope" manier om de schuld op iemand anders af te schuiven. Uw zoontje heeft besteld en wist wat ie aan het doen was. Als U naar de winkel iets gaat kopen moet U toch ook gelijk betalen, waarom zou dat dan bij een hoster niet het geval mogen zijn? Dat er geen controle meer op zit valt inderdaad niet zozeer de hoster aan te rekenen, maar de banken en hun mogelijkheden. Dat het systeem alles behalve perfect is, is een feit, dat zien we dagelijks weer in fraudemeldingen, maar dat heeft met deze zaak helemaal niets te maken.

Er is maar één iemand die moet instaan voor zijn fout en dat is uw zoon. Mocht ik van U zijn zou ik snel de factuur betalen en de hele zaak niet zo opblazen, het geeft mij (en ongetwijfeld een pak andere mensen) een naar gevoel in de onderbuik.


Hij heeft niets fout gedaan, hij heeft zijn eigen gegevens gebruikt behalve ons nummer gebruik ipv de zijne maar dat lossen wij hier thuis wel op.

Wij moeten aangiften gaan doen tegen hun en dat gaan wij ook zeker doen na het ontvangen van de vele dreig mails.

Nogmaals het gaat niet om het geld alleen dat zonder controle op iets ervan uit gaan dat die persoon ook die persoon ook is, wat kost nu een postzegel en een kopie maken van de bestelling overzicht of een telefoontje.

leidschenveen
24/07/08, 04:44
Feit blijft dat uw zoontje het besteld heeft.

Hij heeft vrij toegang tot de pc's en internet en ook tot uw bankgegevens, ik vind dat u dit moet aankaarten bij uw zoontje en niet bij het genoemde bedrijf.

Communicatie mag wel wat netter maar op 14 jarige leeftijd is hosting voortaan erg normaal.
Nu is het een hostingpakket, volgende week besteld uw zoontje weer iets en is er weer een ondernemer de dupe.

Ik denk inderdaad ook dat u beter uw zoon beter kunt opvoeden dan de ondernemer de schuld te geven.

Een kind van 14 kan ook de gevolgen dragen van zijn eigen gedrag, laat hem desnoods het van zijn zakgeld terugbetalen.

Ik snap u als ouders ook wel, maar uw zoon blijven beschermen leert hem ook niks.

sorry hoor hierom moet ik echt :W: het gaat niet om het geld hij heeft zelf centen genoeg of met de opvoeding daar hebt niemand mee te maken.

Het gaat nu alleen nog maar en daar gaan wij aangiften tegen doen de vele dreig mails van hun.

leidschenveen
24/07/08, 04:53
In belgië moet je voor een domicilering altijd een document tekenen.

Tevens sturen wij ook nooit voor bedragen van 30eur een factuur op naar een particuliere klant, die krijgt deze per e-mail, enkel zakelijke klanten die dit specifiek vragen krijgen een factuur per post. electronische facturatie is meer dan normaal voor webhosters en zeker voor budjet hosters.

als het jullie toch niet om die 33eur gaat, waarom dan zo een drama maken hier?

Als ik mijn auto voor jullie huis zet en uw zoontje maakt er een dikke kras op of slaat de ruit in dan is het mijn fout omdat mijn auto aan jullie huis stond en niet de fout van uw zoon?

Sorry hoor waar slaat dit nu weer op, vergelijking van niets.

leidschenveen
24/07/08, 05:04
Even los van wie juridsch gelijk heeft. Wat vindt u moreel een juist oplossing?

De hoster krijgt een aanvraag binnen die ze ter goeder trouw uitvoeren en waarvoor ze kosten maken. Zij leveren netjes de gevraagde dienst. Het is welliswaar niet netjes om zomaar zonder enige schriftelijke bevestiging geld van een rekening te halen, maar het betreft wel een van uw gezinsleden.

Wat is er op tegen om uw zoontje gewoon verantwoordelijk te laten zijn voor de door hem genomen beslissingen? Ik neem aan dat u die 33 euro wel op zijn zakgeld kunt inhouden.


Eindelijk iemand die het door heeft, daar gaat het toch om. ZONDER controle op iets of iemand gaan ze ervan uit dat het goed is en dat de rekeningnummer ook van de aanvrager is, dus jan en pietje kan zomaar pakketten bestellen op mijn rekeningnummer als ik eigens mijn AH bon laat liggen betaald met pin.

leidschenveen
24/07/08, 05:21
In zo'n geval zou ik enkel de domeinnaam aanrekenen. Setupkosten bereken ik sowieso niet. Je merkt zelf wat voor vlees je in de kuip hebt: ouders zoals in de e-mail in het geval van 1-eurohosting, die zich erg aanvallend opstellen, zullen je meer tijd kosten dan je er geld zal uithalen.

Wanneer ik dit echter voorheb, zijn het meestal ouders die met een goede uitleg tevreden zijn en die geen geld terugeisen.

Niet alle e-mails staan erin, en tuurlijk een kleine uitleg over de kosten en een uitleg waarom zonder enig controle op het bestelde doet wonderen.

Wij hebben van onze kant diverse voorstellen gedaan ook over de kosten, krijgt alleen antwoorden van hun, waar wij nu aangiften gaan doen, de kosten zal wel veel meer worden dan 33 euro maar dat heb ik er heel graag voor over. ->|

BsHosting
24/07/08, 05:38
Veel geblaat weinig wol.

Zoals al eerder gezegd als een ander uw gegevens misbruikt komt ie er strafrechterlijk ook niet zonder kleerscheuren vanaf hoor.

Zoals u nu reageert hij heeft geld zat MAW een verwend nest wat door papa beschermd word.
Wij hebben inderdaad niks met de opvoeding te maken dat klopt, maar u komt hier uw gram halen, en iedereen geeft zijn eerlijke mening.

Een bedrijf hoeft uw zoontje niet op te voeden dat is uw werk ,dat u dat verzaakt door uw zoontje lekker te beschermen tegen zijn eigen bestelling waar ie verdommes goed wist wat ie bestelde is uw probleem.

leidschenveen
24/07/08, 05:54
Wat ik in dit hele verhaal een beetje mis is welke stappen u zelf heeft ondernomen naar uw zoontje toe?

Genoeg...

Ik lees constant dat u de hoster aansprakelijk stelt voor het wangedrag van uw zoontje.

Nee, alleen dat ze zonder enig controle op iets of iemand geld van de rekening afschrijven.

Kunt u ons vertellen welke gevolgen er voor hem zijn voor dit incident?
Heeft u hem huisarrest gegeven, of een andere passende straf?

Ja.. zijn straf is dat hij de dreig email van hun ook leest, daar schik hij best wel van.

Heel vaak verschuilen ouders zich achter deze wet dat hun zoontje minderjarig is. Als uw zoontje morgen bij iemand een deuk in zijn auto trapt kunt u zich ook niet beroepen op het feit dat hij minderjarig is.

Nee en dat doen wij beslist niet schade is schade

Als ouder zijnde dient u dan deze schade te betalen, ondanks dat uw kind minderjarig is. U bent als ouder ten alle verantwoordelijk voor het (wan)gedrag van uw kind en de daarbij veroorzaakte schade die hij daarbij heeft aangericht.

Weet ik en wij zijn voor 10000% verantwoordelijk maar hij heeft geen wangedrag gedaan. hij heeft al zijn gegevens eerlijk opgegeven en welke schade???

Als ik u was betaalde ik gewoon deze 33 Euro om verdere problemen te voorkomen. Indien de hoster daadwerkelijk overgaat tot aangifte van oplichting dan zal deze schade alsnog op u verhaald kunnen worden.
U bent immers verantwoordelijk voor zijn daden tot zijn 18e

Vertel mij een welke oplichting dan? dat hij ons nummer gebruikt heeft ipv de zijne, dat lossen wij hier thuis wel op. En nee wij gaan zelf aangiften doen tegen hun teveel dreig email ontvangen dus de kosten gaan veel hoger worden dan die 33 euro en dat heb ik er heel graag voor over.

Leer uw zoontje liever wat wel en niet mag en straf hem voor dat wat hij heeft misdaan. Alleen zo voorkomt u dat hij weer in herhaling valt en dit de volgende keer weer doet. Het schiet gewoon niet op als hij telkens maar buiten schot blijft omdat u hem vertroeteld en u constant de vinger naar de boze buitenwereld wijst

Wat heb hij misdaan dan? een website aangevraagd bij een hosting, alles eerlijk ingevuld werd niet om leeftijd gevraagd enz, en nee na het lezen van hun mails is de straf al erg genoeg.

leidschenveen
24/07/08, 06:09
[QUOTE=BsHosting;987614]Veel geblaat weinig wol.

Zoals al eerder gezegd als een ander uw gegevens misbruikt komt ie er strafrechterlijk ook niet zonder kleerscheuren vanaf hoor.


Zoals u nu reageert hij heeft geld zat MAW een verwend nest wat door papa beschermd word.

Ja en nee.

Wij hebben inderdaad niks met de opvoeding te maken dat klopt, maar u komt hier uw gram halen, en iedereen geeft zijn eerlijke mening.

Klopt dit is onze taak. en nee ik kwam hier niet mijn gram halen, en ja dat mag alleen leest niet iedereen alles goed door.



Een bedrijf hoeft uw zoontje niet op te voeden dat is uw werk ,dat u dat verzaakt door uw zoontje lekker te beschermen tegen zijn eigen bestelling waar ie verdommes goed wist wat ie bestelde is uw probleem.[/QUOT

Dat hoeft het bedrijf zeker niet te doen, is onze taak. en nee ik beschermd hem helemaal niet.

In4mation
24/07/08, 06:32
Tja weet je, als wij allemaal zo dom zijn dat we er niks van kennen dan kan dit topic wel op slot toch? We hebben er allemaal zo onze eigen visie en bedenkingen bij. Als U zegt dat Uw zoon (in uw ogen!!!!!) niets verkeerds heeft gedaan dan is dat uw goed recht.

Case closed, back to importent topics.

{xx}

AlfaHosting
24/07/08, 08:45
Het gaat mij alleen om het idee dat ze zonder enig controle zomaar iets afsluiten, daar gaat het mij en dan de e-mails die je krijgt vol met zeer ernstige bedreigingen erin.

Natuurlijk waren je eigen mails naar de hoster ook niet echt zo geformuleerd dat ze zin zouden krijgen om naar een tussenoplossing te zoeken.

martysmarty
24/07/08, 08:53
Nogmaals het gaat niet om het geld alleen dat zonder controle op iets ervan uit gaan dat die persoon ook die persoon ook is, wat kost nu een postzegel en een kopie maken van de bestelling overzicht of een telefoontje.

En daar zit nou juist het probleem. Daar is in veel gevallen geen tijd voor in deze branch.

Bij domeinregistraties kan timing zeer belangrijk zijn. Daarnaast willen mensen snel snel snel hun pakket/product hebben. Dan is er geen tijd om een brief te sturen, dat weer een extra dag duurt.

Daarnaast is het budget hosting, en hebben zij daar het geld echt niet voor over.

Als laatste, het hosting bedrijf kan zien dat de bestelling uit uw huis komt, aan de hand van uw IP adres, dat is dus een beveiliging, mocht het van een ander IP adres komen, dan was het wel een ander verhaal geweest.

YolkNet
24/07/08, 09:21
in sommige gevallen moet je als aanbieder van producten en diensten kunnen vertrouwen op het goede van de mens. Helaas zitten er soms rotte appels tussen die daar misbruik van maken...

Het onderwerp van de topic is dat er niet gecontroleerd wordt bij een bestelling. Dat gebeurt niet alleen in internetland, maar in alle branches. Misbruik van je gegevens/geld/whatever is iets waar je eigen verantwoordelijkheid ligt. En anders een petitie aanbieden bij de regering dat alles gecontroleerd moet gaan worden. Dus ook je boodschappen, telefoongesprekken (iemand kan natuurlijk ongevraagd je telefoon gebruiken als je even weg bent)....

Erik H.
24/07/08, 10:02
in sommige gevallen moet je als aanbieder van producten en diensten kunnen vertrouwen op het goede van de mens. Helaas zitten er soms rotte appels tussen die daar misbruik van maken...

Het onderwerp van de topic is dat er niet gecontroleerd wordt bij een bestelling. Dat gebeurt niet alleen in internetland, maar in alle branches. Misbruik van je gegevens/geld/whatever is iets waar je eigen verantwoordelijkheid ligt. En anders een petitie aanbieden bij de regering dat alles gecontroleerd moet gaan worden. Dus ook je boodschappen, telefoongesprekken (iemand kan natuurlijk ongevraagd je telefoon gebruiken als je even weg bent)....

Ja om die vergelijking even door te zetten: wat nou als zijn 14 jarige zoontje de mobiele telefoon van mama pakt en daarmee een uur naar een 0909 sexlijn gaat bellen ? Gaat hij dan ook KPN aanklagen omdat er "zomaar" 1,30 euro per minuut van zijn rekening was en hij vooraf nergens voor getekend heeft ?

Ik vind dat ouders tegenwoordig hun kids maar laten aankloten en de opvoeding over de gehele breedte treuriger wordt (papa en mama werken de hele dag) en de kids dag en nacht achter de pc.

TomasVL
24/07/08, 10:13
[QUOTE=BsHosting;987614]Veel geblaat weinig wol.

Zoals al eerder gezegd als een ander uw gegevens misbruikt komt ie er strafrechterlijk ook niet zonder kleerscheuren vanaf hoor.


Zoals u nu reageert hij heeft geld zat MAW een verwend nest wat door papa beschermd word.

Ja en nee.

Wij hebben inderdaad niks met de opvoeding te maken dat klopt, maar u komt hier uw gram halen, en iedereen geeft zijn eerlijke mening.

Klopt dit is onze taak. en nee ik kwam hier niet mijn gram halen, en ja dat mag alleen leest niet iedereen alles goed door.



Een bedrijf hoeft uw zoontje niet op te voeden dat is uw werk ,dat u dat verzaakt door uw zoontje lekker te beschermen tegen zijn eigen bestelling waar ie verdommes goed wist wat ie bestelde is uw probleem.[/QUOT

Dat hoeft het bedrijf zeker niet te doen, is onze taak. en nee ik beschermd hem helemaal niet.

Mijn beste,


Ik zou daar toch graag nog iets aan willen toevoegen, alvorens dit topic waarschijnlijk gesloten wordt omdat het maar al te gek wordt.

Uw zoon (niet "zoontje", hij is 14 en geen 2) heeft een bestelling geplaatst. Als hij dat had gedaan bij de bakker om de hoek, bij een kledingwinkel, bij eender wat, dan had u dat ook betaald. U bent tenslotte verantwoordelijk voor uw kind, tot het 18 jaar oud is.

U geeft nu aan stappen te willen ondernemen tegen de hostingprovider in kwestie. Ga uw gang, zou ik zeggen, maar ik vrees dat u kosten zult maken terwijl u enkel met uw hoofd tegen de muur loopt.

Het feit dat u de hostingprovider kwalijk neemt dat er geen controle is na een bestelling, is geen fout van de provider of de branche in het algemeen. U zult maar dat groot bedrijf zijn dat dringend een domeinnaam moet vastleggen omdat er kapers op de kust zijn, en dan stoten op een afweringsmechanisme voor die paar "misbruiken" per jaar. Leg daar als groot bedrijf maar eens eerst uw identiteitskaart, wacht maar eens tot het contract ontvangen en ondertekend is, wacht maar eens tot die domeinnaam dan uiteindelijk toch nog wordt geregistreerd... En de domeinkaper is er tegen dan al lang mee weg.

Trouwens, dit gebeurt in heel veel sectoren. Ik herinner me zelfs een abonnement dat ik ooit afsloot bij een telecommaatschappij, enkele dagen later werd mijn rekening automatisch gedomicilieerd (vergelijkbaar met incasso in Nederland). Is dat normaal? Neen. Heb ik daar klacht voor neergelegd? Neen. Ik controleer wekelijks mijn rekening en als daar iets onregelmatig op staat, ben ik ruimschoots op tijd om dat nog te annuleren.

U bent ruimschoots te laat. Er zijn reeds kosten gemaakt, en die kosten zult u nu eenmaal moeten betalen. Akkoord, de manier van reageren van 1EH kan veel beter. Maar weet u, een vriendelijke e-mail van uwentwege doet wonderen.

Tot slot, (sorry moderatoren, maar dit moet me van het hart): kunt u zich beperken tot één bericht, in plaats van tien verschillende? Dit bemoeilijkt het volgen van dit onderwerp.

Laat u me - echt tot slot - gerust iets weten als u gelijk krijgt in uw aanklacht. Maar ik vrees ervoor.

BsHosting
24/07/08, 10:16
@ Erik

Inderdaad, waarom moeten bedrijven boeten voor ouders die hun kinderen niet kunnen opvoeden.
Zelfs mijn neefje van 10 jaar snapt nog wel dat ie op internet nooit en te nimmer iets mag bestellen of zijn naam adres etc in te vullen.

En dan zou 1 van 14 jaar het niet snappen.

Ouders moeten eens strafrechterlijk aangepakt worden die hun kinderen maar van alles laten doen, en dan naderhand de schuld bij een ander leggen.

Dat u uw kind van 14 jaar alleen boven op zijn kamer laat internetten is uw probleem, maar ja zoals ik uit uw verhaal opmaak is uw zoontje te verwend en weet het verschil niet tussen goed en kwaad.

Als meneer iets fout doet lost papa of mama het wel op kind heeft er geen gevolgen van ja das ook een echte straf, ruim gewoon zijn computer eens een half jaar op zou ik zeggen.

Pas als ie gestraft word voor zijn daden leert ie er weer wat van, maar ja op deze manier vind ie alles wel goed.

YolkNet
24/07/08, 10:42
Dit hoort toch gewoon bij het volwassen worden? Een kind doet iets, dat blijkt fout te zijn, ervan leren en verder met je leven. Ouders zijn verantwoordelijk voor hun kind, niet de maatschappij of een bedrijf. En iets binnenshuis verder wordt opgelost is een zaak tussen ouders en kind (tot op zekere hoogte natuurlijk, het mag niet strafbaar zijn).

galious
24/07/08, 11:45
Waar staat dat hij MIJN gegevens hebt gebruik, alleen de verkeerde rekeningnummer die van ons en dit is ons probleem voor de rest zijn eigen gegevens.

Zijn eigen naam
Zijn eigen e-mailadres
Ons woonadres

Het gaat mij alleen om het idee dat ze zonder enig controle zomaar iets afsluiten, daar gaat het mij en dan de e-mails die je krijgt vol met zeer ernstige bedreigingen erin.

Dus, zijn eigen naam, zijn eigen e-mail en ook zijn eigen adres. Gezien het feit dat de achternaam waarschijnlijk dan ook nog overeenkomt met de achternaam van de rekening vind ik het niet zo vreemd dat de automatische incasso gewoon lukt en dus wordt afgeschreven. De enige controle die dus had kunnen plaatsvinden is door een brief te sturen, die uw zoontje wellicht netjes had ondertekend en teruggestuurd. Waarna de incasso alsnog zou plaatsvinden; er waren immers geen aanwijzingen van fraude.

Groeten,

Martin

YolkNet
24/07/08, 12:21
...de achternaam ... overeenkomt met de achternaam van de rekening vind ik het niet zo vreemd dat de automatische incasso gewoon lukt en dus wordt afgeschreven...

Dus eigenlijk is de bank ook nog een boosdoener in het verhaal. Die schrijven zomaar bedragen af (lijkt me een leuk vak trouwens :D )

BsHosting
24/07/08, 14:01
Er is er maar 1 schuldig dat is zoonlief.

Maar ja wordt beschermd door de ouders, dus dat kind leert nooit wat wel en niet mag.

YolkNet
24/07/08, 14:28
Maar het is niet de vraag wie er schuldig is
Meneer Leidschenveen begon de topic met "Wie kan ons een tip geven?"
en afsluitend "Wat moeten wij hier nu mee........ en ja mijn vrouw heeft gekeken wat je
allemaal moet invullen gewoon om te zien hoe het werk, dus het blijkt
hieruit dat als je iets vindt zonder op alkoord te drukken ook bij hun een
bestelling is...."

P.S. De insteek van de topic is overigens heel anders geweest in 2006: "Wie heeft er welke ervaring met 1eurohosting.nl?"
:) Dus volgens mij dwalen we een beetje af hier

davinci
24/07/08, 14:35
Waarom bekruipt mij het gevoel dat we niet met een papa/mama te maken hebben, maar met zoonlief zelf.

De schrijfstijl, gebrek aan leestekens, hoofdlettergebruik, de onrealistische verwachtingen, etc...

thunder
24/07/08, 14:48
[/B]

Sorry hoor waar slaat dit nu weer op, vergelijking van niets.

jawel, jullie willen de verantwoordelijkheid van jullie als ouders en de verantwoordelijkheid van jullie zoon willen afschuiven op de provider.

zal wel op hun site staan dat je bij het bestellen akkoord gaat met hun AV, en daar zal wel instaan dat de betalingen via automatisch incasso lopen.

Tevens wil iedereen direct on-line, domeinen kosten nu eenmaal direct geld aan de hoster, als de klant niet betaald zit de hoster met de kosten, wij laten klanten ook altijd eerst betalen.

Wij sturen nooit facturen op naar klanten voor webhostpakketen, op pakketen van 12€/jaar is een postzegel van 0.54€ + brief + envelop een grote hap uit het budjet. De klant krijgt een factuur per e-mail.

Bij Creditcard betalingen word ook nooit een handtekening gevraagt dus het is niet uitzonderlijk zoals jullie beweren.

als ik jullie mails naar hen lees ben ik ook neit verbaast dat ze niet superbeleeft antwoorden.

Toen ik mijn eerste hostingpakketje kocht toen ik 13 (!) was had ik ook met mijn gegevens besteld en betaald , ze hebben toen ook nooit achter mijn leeftijd gevraagt.

Tevens had ik toen ik 14 was niet de bankgegevens van mijn ouders, dat jullie als ouders jullie zoon zomaar jullie bankgegevens geeft is dat voor problemen vragen.

galious
24/07/08, 14:57
Dus eigenlijk is de bank ook nog een boosdoener in het verhaal. Die schrijven zomaar bedragen af (lijkt me een leuk vak trouwens :D )

Nope de bank is niet schuldig. De automatisch incasso wordt aangevraagd door het bedrijf, de bank controleert wat gegevens en als die kloppen gaat ie door. Zou een bank alle machtigingen moeten controleren dan valt het halve nederlandse bancaire systeem op zijn gat; door het werk.

Het bedrijf behoort een machtiging te hebben, maar hier wordt door zeer veel bedrijven de hand mee gelicht. Krijgt een bank teveel klachten over een bedrijf binnen, dan gaan ze vragen stellen [en willen ze de machtigingen zien]

Het huidige systeem werkt best aardig, mede door het feit dat men een overboeking vrij gemakkelijk terug kan laten boeken.

Zelfs met extra controles had mijns inzien dit geval erdoor gekomen; het bedrijf kent immers de handtekening niet zoals deze bij de rekening hoort. Dus zelfs met handtekening was dit gewoon gebeurt. De enige manier om dit te ondervangen is de machtiging te laten goedkeuren door de bank, zij kennen immers de correcte handtekening, maar dit is waarschijnlijk ook geen goede optie zoals bovenstaand al gezegd (en dan nog kent alleen de bank van de rekeninghouder de juiste handtekening, dus dat vergt weer extra slagen om van de incasserende bank naar de 'gemachtigden' bank te gaan voor controles)

Groeten,

Martin

dreamhost_nl
24/07/08, 17:25
Misschien dat een mod een slotje kan plaatsen? Dit is volledig off-topic aan de originele thread en daarnaast lijkt me dit toch een probleem tussen enerzijds 1EH en de cliënt anderszijds.

AlfaHosting
24/07/08, 20:44
Waarom bekruipt mij het gevoel dat we niet met een papa/mama te maken hebben, maar met zoonlief zelf.

De schrijfstijl, gebrek aan leestekens, hoofdlettergebruik, de onrealistische verwachtingen, etc...

Zelfde idee hier, vooral de schrijfstijl.

J. Brunink
24/07/08, 23:04
Niet iedereen heeft een perfecte schrijfstijl.

cfmweb
13/09/08, 15:37
Interessante discussie.. dat wel.

Het zijn gelukkig geen Mega-bedragen.. het zou alleen wel fijn zijn dat de betrokken partijen dat ook inzien en het gewoon laten rusten of op een akkoordje gooien. Ieder de helft ofzo.

Beetje een storm in een glas water dit.. het gaat niet om die 33 euro zegt u?
Hou de eer aan uzelf en zeur er verder niet over zou ik zeggen; beschouw het als leergeld. (Een curus nederlands is trouwens ook niet zo duur bij Wouter en Merel).

En aan de hosters; met een fatsoenlijk voorstel had de discussie voorkomen kunnen worden.
Verder kan je ook de eer aan jezelf houden en denken; zolang de domeinregistratie loopt gooi hem vol met ads of maak er een googlepuller van.
De webspace kun je gelijk weer vrijgeven en gebruiken voor een ander. Ik bedoel sjees.. boeiend zeg dat ene domein.

Vrgr Chris

AlfaHosting
13/09/08, 15:42
Interessante discussie.. dat wel.



Wel eentje van een paar maanden geleden :)

Marinus
13/09/08, 16:34
Maar nu ben ik eigenlijk best benieuwd hoe dit is afgelopen. Helaas zullen we dat wel nooit te horen krijgen

Willem123
07/09/10, 17:48
Domenico dit:

crosspost: http://www.webhostingtalk.nl/juridisch-en-recht/163080-website-offline-ivm-uitten-onvrede.html

dreamhost_nl
08/09/10, 16:45
@Willem123: Let vooral op de laatste reactie in een topic. Ook deze is alweer ruim twee jaar geleden voor het laatst geweest.

®on
08/09/10, 16:54
@Willem123: Let vooral op de laatste reactie in een topic. Ook deze is alweer ruim twee jaar geleden voor het laatst geweest.
En vervolgens schop jij hem opnieuw omhoog. ->|

Dicht + thread ouder gemaakt.