PDA

Bekijk Volledige Versie : Roundcube Webmail



Chill Creations
01/04/06, 17:56
Hallo!

http://www.roundcube.net

Is een beta, ziet er erg goed uit. Binnenkort testen en als het naar alle tevredenheid is ga ik het standaard in DA zetten.

Gebruikt o.a. AJAX & IMAP

Zijn er al mensen de er ervaringen mee hebben?

grt
David

Triloxigen
01/04/06, 18:00
Wat zou hiervan het voordeel zijn tegenover bijvoorbeeld Horde?

Chill Creations
01/04/06, 18:16
Heb al een tijd niet naar Horde gekeken, maar:

Ik vind onder andere het gebruik van AJAX erg mooi. Het slepen van berichten alsof je in Outlook zit.

Meerdere identities is ook mogelijk.

De hele interface is voor eind gebruikers naar mijn idee aantrekkelijker dan Horde of Squirrel.

Probeer de demo anders even.

Deimos
01/04/06, 20:10
Gebruik het nu zelf een 3tal weken. Er zitten echter nog enkele storende fouten in, waaronder dat het onmogelijk is om berichten te sorteren op message id. Maar het biedt veel potentie. Verder vind ik het een groot voordeel dat het via IMAP werkt :)

MathijsH
01/04/06, 21:27
Ik bied het al enkele weken aan klanten aan, ze zijn er erg over te spreken.
Ik overigens ook ;) Mis nog wel enkele functies, maar ik verwacht dat die er bij de final wel inzitten.

XBL
01/04/06, 21:31
Wij bieden het ook aan klanten aan, naast de standaard Squirrelmail (hoewel klanten tegenwoordig zelf in kunnen stellen wat hun standaard webmail applicatie is). Werkt wel aardig, hoewel het duidelijk nog een beta product is (en squirrelmail voor alsnog een stuk lekkerder werkt.. maar niet zo mooi is, wat klanten weer graag willen).

De ontwikkeling lijkt alleen niet zo rap te gaan. Ik had gehoopt dat ze nu toch wel een stukje verder zouden zijn met wat frontend (AJAX) implementaties.

Jochem

Chill Creations
02/04/06, 01:58
Klinkt goed. Ik denk dat k het naast Euibimiau (spelling...) ga aanbieden en Squirrel eraf haal.


Kunnen jullie ook een paar van de storende fouten noemen?

xYnta
02/04/06, 09:06
Ziet er goed uit misschien gaan wij het ook nog wel draaien maar dan wachten we wel even tot de lancering van de stable versie. Als immers meerdere klanten er gebruik van gaan maken moet het vanzelfsprekend wel goed werken.

Imtek
02/04/06, 09:14
Hier gaan we zeker even naar kijken :)

Kenneth
02/04/06, 09:27
Net geinstalleerd en het ziet er erg goed uit!, en al zeker voor een beta :)

Stefan Mensink
02/04/06, 11:59
Gebruik het nu een paar maanden, en het bevalt goed, maar sommige functionaliteiten ontbreken nog inderdaad. Verder schijnen sommige gebruikers het niet te snappen dat ze moeten dubbelklikken op berichten..

starfix
02/04/06, 12:22
Gisteren geinstalleerd. Ben er erg blij mee, mooi programma.
Vul alleen als default_host NIET: localhost in, maar het ip adres van je server. Anders worden berichten niet verstuurd van mensen die inloggen zonder @domein.nl erachter.

woest85
02/04/06, 12:28
werkt super op onze server :)

Technotop
02/04/06, 14:30
Heb het vandaag even op een server geplaatst maar het wil niet goed werken. Kan maar niet inloggen, bij het invullen van geen @domein.ext krijg ik een IMAP error (doet het verder allemaal) en bij het wel invullen van @domein.ext krijg ik LOGIN FAILED....

Mmmm erg raar.

Deimos
02/04/06, 14:33
heb je de config file wel aangespast? Lijkt er namelijk op alsof er geen connectie wordt gemaakt met de juiste mail server.

Technotop
02/04/06, 14:36
heb je de config file wel aangespast? Lijkt er namelijk op alsof er geen connectie wordt gemaakt met de juiste mail server.

Heb alles zo gedaan als wat er in de INSTALL staat. Ga even de config doorspitten :-)



$rcmail_config['debug_level'] = 5;
$rcmail_config['enable_caching'] = TRUE;
$rcmail_config['auto_create_user'] = FALSE;
$rcmail_config['default_host'] = 'localhost';
$rcmail_config['default_port'] = 143;
$rcmail_config['smtp_server'] = '';
$rcmail_config['smtp_port'] = 25;
$rcmail_config['smtp_user'] = '';
$rcmail_config['smtp_pass'] = '';
$rcmail_config['smtp_log'] = TRUE;
$rcmail_config['list_cols'] = array('subject', 'from', 'date', 'size');
$rcmail_config['skin_path'] = 'skins/default/';


DB zou het nog aan kunnen liggen, ookd ie ga ik even doorspitten.

timmeh
02/04/06, 18:22
Heeft iemand enig idee of Roundcube werkt met grote emailboxen. Dus boxen van 10 tot 30 duizend berichten. Ik heb al verscheidene webmails geprobeert. Dwmail/Uebimiau/Squirrel/Horde en die zijn allemaal erg traag met grote boxen :(

Stefan Mensink
02/04/06, 18:43
Ligt die traagheid niet meer aan je IMAP-server dan aan de client?

XBL
02/04/06, 21:45
Ik denk inderdaad dat dat bij elke webclient zal liggen: Alle berichten worden voor zover ik weet opgehaald (de headers), dus zal het erg traag lopen.

Jochem

xserve
02/04/06, 22:09
Ligt die traagheid niet meer aan je IMAP-server dan aan de client?
Wanneer ik een nieuwe desktop client pak en die laat connecten met een IMAP box met 7000 berichten, dan duurt het even voordat het de eerste keer binnen is. (15 mins of zo) Maar vervolgens is het heel erg snel. Squirrelmail is vervolgens niet vooruit te branden. Het lijkt me dat zoiets wel te cachen is als webmail, net zoals een desktop client dat doet of zo. Dat alle headers al geindexeerd zijn bijvoorbeeld, moet toch een oplossing voor zijn?

timmeh
02/04/06, 22:33
Dat bedoel ik ja, ik heb wel een webmail gevonden die het heel snel doet. Dat is Ilohamail, echter is deze te basic en aardig buggy. Het lijkt me dat dit na te maken is met een betere interface. Ik ben bereid te kiezen voor een betaald pakket, als het maar snel is.

ErikKosters
03/04/06, 09:58
Wij hebben hem ook werkend :) Ziet er zeer goed uit als ik het zo even snel bekijk.

XBL
03/04/06, 11:39
Het lijkt me dat zoiets wel te cachen is als webmail,Ik weet niet wat Roundcube allemaal cached, maar al geprobeerd in de config caching op true te zetten? Er is immers wel een optie om te cachen in Roundcube.

Jochem

ju5t
03/04/06, 11:45
Heeft iemand enig idee of Roundcube werkt met grote emailboxen. Dus boxen van 10 tot 30 duizend berichten. Ik heb al verscheidene webmails geprobeert. Dwmail/Uebimiau/Squirrel/Horde en die zijn allemaal erg traag met grote boxen :(

Misschien een idee om je e-mail te gaan sorteren. Verschillende mappen, desnoods per maand. Dan is je probleem meteen opgelost.

timmeh
03/04/06, 19:28
Als er geen andere oplossing is zal dat helaas wel moeten ja, erg jammer.