PDA

Bekijk Volledige Versie : info over dns, nameservers en ip



zakariae
01/04/06, 01:32
Beste Mensen,

ik heb niet zoveel ervaringen met hosting maar op de volgende vragen kan ik nog steeds geen duidelijke antwoorden vinden, hopelijk krijg ik goeie antwoorden :D
mijn vraag is volgende :
als ik nu mijn eigen server heb bij een bepaalde datacenter en krijg ik in totaal 3 ip adressen, en dan moet ik domeinnamen voor mensen registreren waarnaar verwijst die domeinnaam dan eigenlijk ? is er voor elke domeinnaam een ip adres nodig ? en hoe werkt het precies ? als de hardschijf kapot gaat dan gaan alle gegevens verdwijnen ? kan een mkb hostingbedrijf alleen maar met 1 server werken ? en graag als iemand websites kent waar ik over al deze gedoe info kan vinden :D:D

mvg
zakariae

Technotop
01/04/06, 15:24
Beste Mensen,

ik heb niet zoveel ervaringen met hosting maar op de volgende vragen kan ik nog steeds geen duidelijke antwoorden vinden, hopelijk krijg ik goeie antwoorden :D
mijn vraag is volgende :
als ik nu mijn eigen server heb bij een bepaalde datacenter en krijg ik in totaal 3 ip adressen, en dan moet ik domeinnamen voor mensen registreren waarnaar verwijst die domeinnaam dan eigenlijk ? is er voor elke domeinnaam een ip adres nodig ? en hoe werkt het precies ? als de hardschijf kapot gaat dan gaan alle gegevens verdwijnen ? kan een mkb hostingbedrijf alleen maar met 1 server werken ? en graag als iemand websites kent waar ik over al deze gedoe info kan vinden :D:D

mvg
zakariae

3 Ip adressen:
2 stuks voor nameserver
1 stuks voor resellers o.i.d.

Back-ups zou je vaak bij een coloboer kunnen plaatsen. Sommige coloboeren bieden ook backupriumtes aan.

CharlieRoot
02/04/06, 21:08
3 ip adressen:
1 voor "web" verkeer (dus daar verwijs je alle sites heen)
2 voor DNS (ns01.bla.nl en ns02.bla.nl).

Backups kun je op een losse schijf doen of via internet (FTP of RSync) naar een andere server doen.