PDA

Bekijk Volledige Versie : info over dns, nameservers en ip



zakariae
01/04/06, 01:32
Beste Mensen,

ik heb niet zoveel ervaringen met hosting maar op de volgende vragen kan ik nog steeds geen duidelijke antwoorden vinden, hopelijk krijg ik goeie antwoorden :D
mijn vraag is volgende :
als ik nu mijn eigen server heb bij een bepaalde datacenter en krijg ik in totaal 3 ip adressen, en dan moet ik domeinnamen voor mensen registreren waarnaar verwijst die domeinnaam dan eigenlijk ? is er voor elke domeinnaam een ip adres nodig ? en hoe werkt het precies ? als de hardschijf kapot gaat dan gaan alle gegevens verdwijnen ? kan een mkb hostingbedrijf alleen maar met 1 server werken ? en graag als iemand websites kent waar ik over al deze gedoe info kan vinden :D:D

mvg
zakariae

Technotop
01/04/06, 15:24
Beste Mensen,

ik heb niet zoveel ervaringen met hosting maar op de volgende vragen kan ik nog steeds geen duidelijke antwoorden vinden, hopelijk krijg ik goeie antwoorden :D
mijn vraag is volgende :
als ik nu mijn eigen server heb bij een bepaalde datacenter en krijg ik in totaal 3 ip adressen, en dan moet ik domeinnamen voor mensen registreren waarnaar verwijst die domeinnaam dan eigenlijk ? is er voor elke domeinnaam een ip adres nodig ? en hoe werkt het precies ? als de hardschijf kapot gaat dan gaan alle gegevens verdwijnen ? kan een mkb hostingbedrijf alleen maar met 1 server werken ? en graag als iemand websites kent waar ik over al deze gedoe info kan vinden :D:D

mvg
zakariae

3 Ip adressen:
2 stuks voor nameserver
1 stuks voor resellers o.i.d.

Back-ups zou je vaak bij een coloboer kunnen plaatsen. Sommige coloboeren bieden ook backupriumtes aan.

CharlieRoot
02/04/06, 21:08
3 ip adressen:
1 voor "web" verkeer (dus daar verwijs je alle sites heen)
2 voor DNS (ns01.bla.nl en ns02.bla.nl).

Backups kun je op een losse schijf doen of via internet (FTP of RSync) naar een andere server doen.

Of het met één server af kan is geen echte vraag. Hangt natuurlijk er vanaf wat er op de machine draait en hoeveel klanten je hebt. Beginnen met één server is geen slecht idee en zoek dan iemand die voor jou secondary DNS wil draaien.

zakariae
03/04/06, 19:19
3 ip adressen:
1 voor "web" verkeer (dus daar verwijs je alle sites heen)
2 voor DNS (ns01.bla.nl en ns02.bla.nl).

Backups kun je op een losse schijf doen of via internet (FTP of RSync) naar een andere server doen.

Of het met één server af kan is geen echte vraag. Hangt natuurlijk er vanaf wat er op de machine draait en hoeveel klanten je hebt. Beginnen met één server is geen slecht idee en zoek dan iemand die voor jou secondary DNS wil draaien.

wat bedoelt u met de eerste (voor "web" verkeer) ?
en wat is een secundary dns ?
alvast badankt voor jullie antwoorden :D

frvge
03/04/06, 21:13
www.google.nl

Gh0sty
03/04/06, 21:43
http://www.wikimedia.org/nl-portal/ <-- kun je veel informatie over dns vinden met beetje zoeken.

Henky!
03/04/06, 22:57
3 ip adressen:
1 voor "web" verkeer (dus daar verwijs je alle sites heen)
2 voor DNS (ns01.bla.nl en ns02.bla.nl).

Een nameserver hoeft toch geen eigen, vrij IP adres te hebben?

crazycoder
03/04/06, 23:42
Een nameserver hoeft toch geen eigen, vrij IP adres te hebben?
Nee, dat is inderdaad niet nodig.

Mark17
04/04/06, 00:03
Een nameserver hoeft toch geen eigen, vrij IP adres te hebben?

Een naamserver mag inderdaad een IP hebben dat ook voor andere dingen word gebruikt.