PDA

Bekijk Volledige Versie : Webalizer vraag



Ronn74
31/03/06, 23:11
Misschien een stome vraag hoor maar ik snap het niet helemaal.
In Webalizer staat dat 1 van mijn sites dit jaar tot nu toe 21801 Visits heeft gehad en 500967 Hits.
Wat is nu het verschil tussen Visits en Hits?, ik weet niet of het hier goed staat maar Webalizer zit bij mijn in DirechtAdmin dus vandaar.

veenman
31/03/06, 23:21
Een hit is een aanvraag op de server, dat kan dus een webpagina maar ook een plaatje of een download zijn. Een visit is een bezoek aan de website. Bij dat bezoek worden pagina's, plaatjes en wellicht bestanden gedownload. Alle hits van een bezoek worden als 1 visit weergegeven. Hoe webalizer dit precies berekent weet ik niet.

Triloxigen
01/04/06, 01:37
Hit is inderdaad aanvraag.
Visit is unieke bezoeker.

Keizer
18/04/06, 22:30
Bij Webalizer is een Visit een unieke computer (eigenlijk verbinding) per 24 uur. Kijk je naar concurrende statistieken software (pak nou AWStats) dan praat je over uniek bezoek per verbinding per 3 uur!

Triloxigen
19/04/06, 09:01
Bij Webalizer is een Visit een unieke computer (eigenlijk verbinding) per 24 uur. Kijk je naar concurrende statistieken software (pak nou AWStats) dan praat je over uniek bezoek per verbinding per 3 uur!

Heeft dat ook niet te maken met het feit hoevaak de statistieken worden gegenereerd? :)

stonedt
19/04/06, 14:04
En hoe zit het in deze met googlebots ? die geven wel een vertekend beeld van de hits en niet van de visits? Als ik kijk op mijn site wie er online zijn zie ik soms dat de helft bots of crawlers zijn.

Keizer
19/04/06, 15:14
Heeft dat ook niet te maken met het feit hoevaak de statistieken worden gegenereerd? :)

Nee denk het niet he? ;)

Wou je beweren dat als je eens per 24 uur de boel herlaad dat je dan 1 unieke bezoeker hebt, maar als je dat elk uur doet dat je er dan opeens 24 per dag boekt.. Denk het niet ;)



En hoe zit het in deze met googlebots ? die geven wel een vertekend beeld van de hits en niet van de visits? Als ik kijk op mijn site wie er online zijn zie ik soms dat de helft bots of crawlers zijn.

Webalizer kan dit inderdaad niet goed onderscheiden. AWstats doet dit wel; die geeft zelfs aan van elke zoekmachine de robot is (google yahoo altavista sowieso)

Triloxigen
19/04/06, 17:37
Nee denk het niet he? ;)

Wou je beweren dat als je eens per 24 uur de boel herlaad dat je dan 1 unieke bezoeker hebt, maar als je dat elk uur doet dat je er dan opeens 24 per dag boekt.. Denk het niet ;)

Ik weet niet hoe AW Stats te werk gaat.

Maar ik bedoelde dat dus dat als de statistieken om de 3 uur geparsed worden en als dan de logfiles geleegd worden hij dit wellicht als nieuwe visit kan zien wanneer iemand de website weer bezoekt.

(Maar zoals ik al zei, ik weet niet hoe AW stats te werk gaat)