PDA

Bekijk Volledige Versie : Pentium III als test server



Chill Creations
31/03/06, 15:32
Hallo mensen!

Ik krijg net een aanbieding: een pentium III met voldoende specs.

Nu wil ik hem kopen en gebruiken als testserver hier thuis voor:

CentOS 4
Apache
PHP 4 & 5
Direct Admin

En de rest van het circus.

Kan dat op een Pentium III? Want voor wat meer euro's koop je natuurlijk meteen een P4.

Ben beneiuwd!

David

Alerd
31/03/06, 15:45
kan wel op een testserver.

Hier staat ook een p2 met wat testapps, werkt prima.

Triloxigen
31/03/06, 15:52
Ligt er natuurlijk aan wat je erop gaat testen :)

Chill Creations
31/03/06, 16:01
Ligt er natuurlijk aan wat je erop gaat testen :)

CentOS 4
Apache
PHP 4 & 5
Direct Admin
MySQL

Ik wil zo iedere keer kunnen checken of de nieuwe versies van bovenstaand lijstje (en andere) goed overweg kunnen met elkaar en o.a. Joomla. Dit is een vereiste omdat ik een aantal Joomla sites host.

Daarnaast wil ik hem gebruiken om zelf te oefenen met SSH e.d. en "problemen" te veroorzaken, om te leren deze problemen om te lossen.

Ik denk dat het zowiezo een laptop wordt, dan hoef ik er niet weer een scherm bij. Handig?

Rob77
31/03/06, 16:15
Moet geen probleem zijn mits er genoeg geheugen ingaat.

Mijn testservertje is een Pentium II op 350 Mhz, draait een hele hoop meer dan jouw lijstje ;)

cb3rob
01/04/06, 14:08
voor een -test- server kan je beter gewoon een redelijk snelle bak nemen (dual xeon met ht en dual core ofzo) anders zit je gewoon uren te wachten op compilen, iets wat op een productiemachine niet zo vaak voor zal komen..

wel handig als de testbak ook nog enigsinds de zelfde architecture heeft als je productieplatform.. testen op een intel doos en draaien op ultrasparc wil nog wel eens rare problemen opleveren bij het omzetten naar productie :P

Chill Creations
01/04/06, 16:59
Ik heb nu een laptopje besteld:

P2 266Mhz
256MB intern

Echt een oude beestje, maar lijkt me leuk om het daarop te proberen.

http://www.vdheidecomputers.nl/catalog/index.php?mapid=37&currentdiv=div37&productid=235&type=subitem

Phu
01/04/06, 19:44
voor een -test- server kan je beter gewoon een redelijk snelle bak nemen (dual xeon met ht en dual core ofzo) anders zit je gewoon uren te wachten op compilen, iets wat op een productiemachine niet zo vaak voor zal komen..

wel handig als de testbak ook nog enigsinds de zelfde architecture heeft als je productieplatform.. testen op een intel doos en draaien op ultrasparc wil nog wel eens rare problemen opleveren bij het omzetten naar productie :P

euh heb hier een intel pentium 3 866 mhz met 512mb en 2x250 GB draait directadmin tijdelijk op
werkt perfect voor tijdelijk

om mijn accounts van bakkie a naar tijdelijke bak te zetten om mijn bak opnieuw te configgen :)




productie server draaien op p4 bakken :P