PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk 7.5.4 -> 8.0 upgrade op CentOS 4.3



BoX
30/03/06, 23:16
Hallo,

Tot nu toe moesten alle CentOS 4.x admin's hun Plesk software 'tricken' door de inhoud van /etc/redhat-release te wijzigen naar RHEL4's versie ten tijde van installatie.

Echter, Plesk 8 heeft ondersteuning voor CentOS 4. Maar heeft iemand al ervaring met het upgraden van bovenstaande 'getrickte' versies naar versie 8 ?

Dus werkt de UPGRADE van 7.5.4 op CentOS 4.2 (of 4.3) naar versie 8 met de standaard /etc/redhat-release van CentOS?

Unixboy
30/03/06, 23:25
BoX,

1) --> updaten naar --> PSA 8.0 (RHEL4)
2) psadump draaien
3) deinstall RHEL based PSA. (rpm -e jadajada)
4) install CentOS based PSA. (autoinstaller/rpm -Uvh....)

Zo zou ik hem doen..

Voordeel: Je hebt ook weer support op je Plesk installatie mocht er iets fout gaan wat alleen door 'moeder' Rusland gefixed kan worden.

:D

BoX
30/03/06, 23:34
Dat zou inderdaad een manier zijn ja. Maar zou het niet ook werken door gewoon CentOS' versie van /etc/redhat-release te gebruiken .. en dan gewoon Te upgraden naar Plesk 8 (CentOS 4) ?

Ik heb dit gedaan in een VMWare omgeving .. op zich ging het prima. Hij overschreef alle RHEL4 psa packages ... op enkele na. Maar die enkele waren waarschijnlijk gelijk qua versie ofzo .. waren zaken als Frontpage extensies enzo. Dat waren nog steeds de rhel4 packages.

Maar goed .. ik hoop wat real-life ervaringen te krijgen in dit topic .. op termijn.

Unixboy
30/03/06, 23:51
Dat zou inderdaad een manier zijn ja. Maar zou het niet ook werken door gewoon CentOS' versie van /etc/redhat-release te gebruiken .. en dan gewoon Te upgraden naar Plesk 8 (CentOS 4) ?

Ik ben toch nog steeds alergisch van het feit als ik iets unsupporteds draai.
Ik bedoel... een ongelukje :X

It-Biz
31/03/06, 17:59
Centos is gewoon een RHEL kloon dus waarom uninstall etc

BoX
01/04/06, 14:27
Ik ben toch nog steeds alergisch van het feit als ik iets unsupporteds draai.
Ik bedoel... een ongelukje :X

Wat bedoel je ? CentOS 4 wordt nu gewoon ondersteund door Plesk hoor.

Unixboy
01/04/06, 16:45
BoX, nu wel was eerst niet zo.
Zo bedoel ik het dus.

Ik zou het nl zo doen :) (zoals ik eerder zij)