PDA

Bekijk Volledige Versie : Hardware leveranciers



Xerious
30/03/06, 23:06
Inmiddels maak ik gebruik van het nodige Dell spul. Echter "there are plenty more fishes in the sea" dus ik blijf ook rondkijken naar andere leveranciers die kant en klare servers kunnen leveren.
Inmiddels heb ik gekeken naar Ahead-IT en Rackserver.nl. Van de eerste hoor ik veel goede verhalen maar van de 2de niet zoveel, heeft iemand daar ervaringen mee? Ze zitten aanzienlijk dichterbij dan Ahead-IT en dat is handiger als ik met de server of een onderdeel nog eens terug moet.
En zijn er nog andere leveranciers die zoiets leveren? Ik zoek geen webhostingbedrijf dat ook wel eens een servertje levert maar echt een IT bedrijf dat er zijn geld mee verdiend. En het liefst ook met adres waar ik de server naar toe kan brengen mocht deze ermee kappen.
Vanwege tijdgebrek kan ik geen servers zelf gaan samenstellen.

xxlservers
30/03/06, 23:19
Wij kopen ook Dell servers in. Heb je goed met ze gesproken, ze kunnen meestal veel voor je betekenen (prijs technisch). Zelfbouw is ook niet alles.

Misschien een idee om gezamelijk in te kopen? Heb goede contacten met Dell.

Xerious
30/03/06, 23:35
Ik klaag niet over mijn contacten met Dell hoor, maar zo heb ik nu een AMD server nodig en Dell levert alleen Intel dus dan houdt het daar op ;)

xxlservers
30/03/06, 23:47
Ze hebben Alienware overgenomen. Die verkopen servers. Een idee? (ben geen Dell verkoper....heb meer ervaring met HP dan Dell...alleen een suggestie)

en sorry.....die hebben AMD's erin zitten. Trouwens...zit me net te bedenken. Volgens mij heeft Dell ze wel, maar dan moet je ze bellen.

Markuz
31/03/06, 00:04
Wij hebben _zeer_ goede ervaringen met rackserver/tcw. Snelle levering, vriendelijk personeel. Mogelijkheid om op rekening te kopen :).
Goede servers, in die 3 jaar dat wij klant bij hun zijn hebben we 1x een defect mobo gehad.

Xerious
31/03/06, 01:01
Trouwens...zit me net te bedenken. Volgens mij heeft Dell ze wel, maar dan moet je ze bellen.

Ik las laatst nog iets dat Dell wel plannen had maar dat dit om een of andere reden afgeketst is of niet doorgezet...

knippin
31/03/06, 02:39
Ik lease de mijne via sity/aleto en daar ben zeer te vreden over

dedi pakket en wat bij betalen en na jaar heb je de server in bezit
en dit scheeld heel wat geld als je beginende host bent

dus waarom eentje direct kopen?

Stewie
31/03/06, 09:20
Ze hebben Alienware overgenomen. Die verkopen servers. Een idee? (ben geen Dell verkoper....heb meer ervaring met HP dan Dell...alleen een suggestie)

en sorry.....die hebben AMD's erin zitten. Trouwens...zit me net te bedenken. Volgens mij heeft Dell ze wel, maar dan moet je ze bellen.
Dell verkooopt alleen losse Opterons aan het premium segment.
Vanaf juni 2006 zal Dell de 9e generatie PowerEdge servers introduceren inclusief nieuwe processoren: diverse modellen dualcore dual xeon servers zullen dan te koop zijn.

Ik zit volgens mij 3 verdiepingen boven jou in de kubus? Ik krijg volgende week een proefmodel binnen van de dualcore's, kan je even komen kijken ;)
Op dit moment hebben we 60 1850's en 1425's staan + een aantal 850 dualcore's als webserver

xxlservers
31/03/06, 10:47
Ja dat klopt. Ook bij We-Dare?

Ja lijkt me leuk. Neem jij met mij contact op? k.philips[at]xxlservers[dot]com

Wij hebben de 1850 dual core op dit moment.

Hoor je snel!

xYnta
31/03/06, 12:18
Wij kopen in bij Ahead-IT, rackserver, DELL en sporadisch bij falliesements verkopen. Moet zeggen dat ik een zeer goede ervaring heb alle 3 eerder genoemde partijen.

Stewie
31/03/06, 12:29
Met die eerste hebben wij slechte ervaringen. Arrogant & duur is een slechte combinatie

Mark17
31/03/06, 18:52
Hieris het nog zelfbouw, echter overweeg ik om ook een keer bij SUN een server te bestellen (bij hun reseller dan).

MediaServe
31/03/06, 20:12
Ik ben zeer positief over Rackserver. Ze hebben wel eens een foutje gemaakt, maar als de nood hoog is laten ze de juiste spullen alsnog per koerier bezorgen.

Geen bla bla bla bij Rackserver, dat ze de grootste of eerste van Europa zijn met vanalles, of dat soort gezeik. Gewoon goede servers, goede prijzen en vriendelijk personeel. Ook wel goede ervaringen met Dell, maar ik ga toch voor Rackserver :)

Trouwens, zelfbouw blijft ook leuk ;)

netswitch
01/04/06, 13:56
Wij kopen bij ahead-it en zijn zeer tevreden over.
Aleen zijn ze een beetje duur geworden maar goed service heeft zijn prijs...

Danger
01/04/06, 14:11
Ik lease de mijne via sity/aleto en daar ben zeer te vreden over

dedi pakket en wat bij betalen en na jaar heb je de server in bezit
en dit scheeld heel wat geld als je beginende host bent

dus waarom eentje direct kopen?


nelliebeer = party fotograag van de veldstraat? :D

knippin
01/04/06, 18:31
nelliebeer = party fotograag van de veldstraat? :D
Klopt maar om onze masa stroom aan mensen te beheersen moesten we eigen server aan schaffen en hebben hier ook een bedrijf van gemaakt


maar danger kom jij ook uit roermond?

p.s sorry dat ik offtopic ga maar vind pretig om erkenig te krijgen:)

B4rr13
01/04/06, 21:57
sorry voor het offtopic vraagje, maar hoe zit het met Dell als je hun hardware wil gaan verkopen? Hanteren zij ook zo'n policy dat je per jaar voor zoveel € moet afnemen?

JayvD
01/04/06, 22:05
gsh2 kan je wellicht eens foto's maken van die opterons (binnen en buitenkant) bent zeer benieuwt ernaar!

We willen al onze zelfbouw apparatuur vervangen maar geen opteron was enige reden waarom we niet richting Dell gingen, wellicht komt daar verandering in. Hoop het. :)

Hollanda
01/04/06, 22:10
Ik weet niet of je hier wat aan hebt:

* 2 x Case: Supermicro 1020A-TB (http://www.ahead-it.be/shop/configure.php?id=427) 1U (cdrom + floppy installed)

* CPU: 2 x AMD Opteron 248 (2,2 Ghz / 1 mb cache)
* RAM: 4 x 512 MB DDR-RAM Registered ECC Kingston
* CPU: 2 x AMD Opteron 275 (2,4 Ghz / 1 mb cache / dualcore)
* RAM: 4 x 1 GB DDR-RAM Registered ECC Kingston

JayvD
01/04/06, 22:18
Ben niet echt voorstander van zelfbouw, doe het momenteel enkel met opterons omdat ik die van HP onbetaalbaar vind.. (Heb zelf ook dual opterons :))

Stewie
01/04/06, 22:23
Die opterons die we hebben zijn niet van Dell ;)

wonko
02/04/06, 10:12
@JayvD: supermicro doet ook opteron servers, met alles erop en eraan... Zeer tevreden van.

dotXS
02/04/06, 11:25
Wij doen voor SuperMicro voornamelijk zaken met Ahead Tech in Eindhoven. Ik kan hun zeker aanraden, goede service, nooit te beroerd om even goed voor je op zoek te gaan. Wij hebben al meerdere keren gehad dat we op zeer korte termijn een server nodig hadden en dat ze ook dezelfde/volgende dag de gevraagde configuratie konden leveren.

En de prijs is erg goed. Ze zijn goedkoper als de concurrentie.

Xerious
05/04/06, 12:16
Trouwens, zelfbouw blijft ook leuk ;)

Ja tuurlijk maar ik heb daar niet altijd tijd voor en kant en klare apparatuur is ook wel leuk :)

Enig idee welke hardeschijftypes Rackserver gebruikt voor hun apparatuur? De 10k rpm staan op de site als Western Digital maar de gewone hardeschijven zijn merkloos en ik heb vorige week woensdag al contact gezocht maar daar is nog geen reactie op gekomen. Ik ga vanmiddag maar weer even bellen :)