PDA

Bekijk Volledige Versie : FlexDDS ervaring?



Xionax
30/03/06, 20:05
Beste lezer,

Ik vraag me af of hier ook mensen zitten die ervaring hebben met FlexDDS. We hebben reeds een Dedicated Server bij Flex en al met al bevalt ons dit goed. Echter, als er nou iets mis zou gaan met de hardware of software moeten we 48 uur maximaal wachten voordat hardware wordt vervangen of een software probleem wordt verholpen.

Met andere woorden, we proberen een zeker risico zo klein mogelijk te houden.

Nu is ons oog gevallen op FlexDDS. Puur omdat je via control panels behoorlijk veel met het systeem kan doen. Dingen die men normaal terplekke moet doen zoals herinstallatie van besturings systeem.

Vandaar de vraag; heeft er iemand ervaring met FlexDDS en zoja, welke?!.

Alvast bedankt!

FransVanNispen
06/04/06, 22:14
Geen ervaring met FlexDDS, wel krijgen we regelmatig klanten die aangeven van FlexDDS naar een dedicated server te willen verhuizen.

Het probleem met DDS zijn de systeem resources. Je hebt wel bijv. 2Gb maximaal, met een minimum van bijv 64Mb RAM, maar ga er maar van uit dat je de 2Gb nooit kunt gebruiken omdat het geheugen met meedere virtuele machines wordt gedeeld.

Als er dus een aantal klanten op de server aanwezig zijn die een redelijke database willen draaien (bijv een phpBB forum met redelijke bezoekers aantallen), zal dat een behoorlijke aanslag of het beschikbare geheugen doen.

Om te bepalen of een DDS pakket een optie is voor je, is het erg belangrijk wat voor soort toepassingen of websites je erop wilt gaan draaien.

izdesign
06/04/06, 22:25
Als je van downtime houd kun je daar heen gaan ;)

Swiftway-UK
06/04/06, 22:35
Ik dacht gelijk aan:

http://www.webhostingtalk.nl/melding-van-netwerk-storingen-en-updates/88431-flexvps-crashed-steeds.html

Ik denk dat je beter af bent met je huidige dedicated server bij hen.

Ervino
05/05/06, 01:05
Ik heb het zelf gedaan, slechter dan slecht. Slechte respons, veel downtime, geen support (op bepaalde tickets is gewoon niet gereageerd, ook niet na enkele weken) en zo kan ik doorgaan. Hier geld zeker goedkoop is duurkoop.

Ben nu op zoek naar een goedkope dedicated in NL

mousehouse
05/05/06, 09:07
Misschien dat een groot aantal VPS leveranciers hun marketing "te" goed op orde hebben? Immers, je wint met een eend ook niet zomaar een Formule-1. Als je dat wilt moet je er heeeeel goed over nadenken en plannen. Met een VPS net zo. 64MB is leuk voor apache met mod_php, maar met de Linux basis erbij heb je volgens mij weinig extra over voor de database. Ga er maar van uit dat die VPS bakken flink vol zitten dus dat er van dat extra memory nooit sprake zal zijn. Dus, of een duurder pakket nemen, of de boel heel precies configureren.

Qua techniek heb je dus nog een hoop in eigen hand. Qua support natuurlijk niet, dat moet goed geregeld zijn. Kijk desnoods eens naar andere "Virtuozzo" VPS hosters als EuroVPS en JaguarPC, google en WHT zijn je vrienden ;)

remko
05/05/06, 09:48
O, hier reageer ik ook graag nog even op. Ervaring! Ik zeg, niet doen. Één grote elende, drama en droevigheid. Instabiel systeem, langzaam, vaak down, dramatische support, storingen die van vrijdag tot maandagmiddag duren omdat ze in de weekenden thuis zitten, enzovoorts enzovoorts.

Ongetwijfeld zal Diedx zich hier zo mee gaan bemoeien om aan te geven dat het niet zo is maar de ervaringen spreken voor zich.

Succes met het zoeken naar een GOEDE leverancier.