PDA

Bekijk Volledige Versie : Registrant veranderen bij .COM domein



joshonig
25/07/02, 15:51
Weet iemand misschien een manier om een .COM domein te verhuizen (of de registrant te veranderen?).

Het gaat om een domein want van een klant van ons is maar officieel is het domein van Syntegra (staat bij WhoIS) bij de registrant.

Wij staan al wel bij administrative en technical contact. Het domein is geregistreerd via Verisign

(ps: het is namelijk nogal lastig om bij Syntegra medewerking te vinden.)

Deimos
25/07/02, 15:54
.com domeinnaam verhuizing gaat in de meeste gevallen als volgt. Ga naar de party waarbij jullie hem willen onderbrengen bijv. OpenSRS. Daar hebben ze een formulier dat de eigenaar van het domein dient te ondertekenen. Je vult online bij opensrs een verhuisformulier en en faxt het door de eigenaar van de domeinnaam ondertekende formulier ook naar OpenSRS. Dan is binnen enkele dagen de domeintransfer geregeld.

superior-is
25/07/02, 16:11
Idem geldt bij Joker. Echter hun hebben PDF forms die je moet uitprinten op briefpapier van het desbetreffende bedrijf.

joshonig
26/07/02, 09:40
Is joker of OpenSRS een betrouwbare partner? Wij doen nu zelf alle .COM domeinen bij Verisign, maar die zijn natuurlijk nogal duur.

Ik wil de registraties wel gewoon via een webinterface doen (niet via zelfgebakken scripts). Welke raden jullie dan aan?

Jos

Deimos
26/07/02, 09:51
Alle grotere bedrijven die .com domeinen aanbieden zijn betrouwbaar. Zzelf heb ik nog geen problemen gehad met Joker.com en OpenSRS. Niet dat dat natuurlijk echt iets zegt, maar wat mij betreft zijn ze goe dte vertrouwen :).

superior-is
26/07/02, 10:41
Jazeker met beide ervaring en het zijn beide betrouwbare partners. En ze werken sneller dan Verisign en maken imho niet zo'n domme fouten* als Verisign.

* Deactivation notes sturen over dom. namen die niet eens bij hun draaien enzo.

justonefee
26/07/02, 11:31
Verisign is waarschijnlijk een van de slechtste keuzes die je kan maken om je domeinnamen te registreren.
Niet alleen zijn ze duur; ze leveren geen service, en wanneer je je domeinnaam wil transfereren naar een andere registrar, blokkeren ze je domein gewoon; je kan meer topics hierover lezen op www.webhostingtalk.com.

Een goedkope en goede provider is ook www.registerclub.com - Succes!

Domenico
26/07/02, 12:46
Hmmm, bij bulkregister.com geef je gewoon aan welk domein je wil verhuizen en er wordt automatisch een mail gestuurd naar het email adres van de administrative contact met daarin een link waarop geklikt moet worden om het te bevestigen.

That's it en het werkt perfect...

justonefee
26/07/02, 13:49
Kan ik bevestugen - registerclub.com werkt in samenwerking met bulkregister.com, maar daar ben je niet verplicht de setup kosten te betalen die je bij bulkregister wel betaalt vooraleer je kan beginnen registreren.

Mijn boodschap: heb je veel domeinen nodig, kies dan inderdaad voor bulkregister.com; moet je er minder registreren, is registerclub.com een van de voordeligste en gemakkelijkste providers...

tidus
31/07/02, 01:17
Het werkt perfect als de Adminstrative Contact meewerkt. En ik heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat een transfer van com/net/org domeintjes bij de eerste keer goed gaat. Meestal komt de andere hosting partij dan met smoesjes als, we hebben het mailtje niet ontvangen en dergelijke. Vooral XS4ALL heeft daar een handje van. Ik wil niemand beledigen natuurlijk maar tot dusver is mijn ervaring. Ik heb eerlijk gezegd nog niet zo bizar veel getransferred, zeg een stuk of 30, maar dat zegt toch al genoeg lijkt mij.

ric0
31/07/02, 09:59
Zelf registreerde ik eerst bij networksolutions.com (nu Verisign) en dotEarth. NetSol is sinds de overname door VeriSign puur bagger. Altijd gezeik. Met dotEarth zijn m'n ervaringen matig. Ze registreren niet alles (geen .biz) en hebben nauwelijks 'automatisering'. Te veel gedoe met faxen enzo.

Ben op een gegeven moment overgegaan op Joker, maar daar ben ik ook al weg. Veel gedoe met het aanmaken van contacts. Daar kreeg ik nooit een bevestiging van. Als ik daar dan naar ging vragen bij support kreeg ik altijd een verwijzing naar de FAQ.

Ik zit nu bij Gandi (www.gandi.net). Een franse toko en m'n ervaringen tot nu zijn goed.

Zit alleen weer met een verhuizing van NetSol naar Gandi. Die bastards van NetSol hebben de Change of Registrar afgewezen.

Een europese toko (Joker of Gandi) is trouwens wel handig omdat je in Euro's afrekend.

Deimos
31/07/02, 11:05
Iemand overigens ervaring met Enom?

joshonig
31/07/02, 11:11
wat gebeurt er bij faillissement van zo'n toko.. ik neem aan dat hun servers dan uit de lucht gaan... blijft het domein dan in de lucht.. de root servers hebben immers nog de informatie en DNS is vaak elders ondergebracht.

de whois informatie is dan waarschijnlijk niet meer beschikbaar...en hoe lang blijven de root servers domeinen handhaven van failliete bedrijven..

dat je het registratie geld kwijt bent voor het lopende jaar is niet het grootse probleem... de mail en websites van de klanten zijn natuurlijk belangrijker

iemand ervaring mee?

superior-is
31/07/02, 12:15
Origineel geplaatst door joshonig
iemand ervaring mee?

Gelukkig niet. :) Maar ik denk niet dat het echt mis kan gaan bij een faillissement.

uFx
31/07/02, 12:21
Ik denk dat bij een faillisement een andere registrar maar al te graag alle domeinnamen overneemt. Dus het lijkt me sterk dat er iets down zal gaan...

target
31/07/02, 18:06
Ook handig vind ik www.registerfly.com