PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk 8 for Linux is uit!!!



arjanv
30/03/06, 00:09
Ja mensen het is zo ver, Plesk 8 is officieel gereleased.
Ik ben benieuwd of mensen hem al gaan installeren en of het al gelukt is. Wij gaan hem morgen in de test gooien. Ik verwacht hier en daar nog wel wat foutjes.

Voor een pdf file met alles nieuwe features and updates:
http://www.swsoft.com/r/pdfs/plesk8_whatsnew.pdf

Mikey
30/03/06, 00:19
http://www.webhostingtalk.nl/scripting-techniek-beveiliging/90949-plesk-8-het-zover.html

GlobalServe
30/03/06, 00:19
Al iemand nieuws van de update ?

GlobalServe
30/03/06, 00:44
Heb snel testomgeving gestart en nu eens alles aan het updaten van 7.5.4 naar 8.0.0

Will keep you posted :-)

GlobalServe
30/03/06, 01:22
Upgrade naar 8.0 is gelukt.
Geen problemen.
Plesk draaide op Debian 3.1 (Plesk Verie 7.5.4)

Ber|Art
30/03/06, 10:24
Mooi, de update ging dus naar wens, geen enkel probleem?

GlobalServe
30/03/06, 10:35
Alles OK, behalve de Tomat voor debian die hij niet vond.

Voor de rest is alles perfect overgenomen.

Ber|Art
30/03/06, 10:37
Das goed om te horen :) deze week het Plesk 8 forum maar eens goed in de gaten houden ;)

Ecci
30/03/06, 11:10
Ziet er leuk uit, ik heb zelf nog maar één server met Plesk draaien maar ga niet upgraden denk ik. Vorige keer iets té veel problemen mee gehad.

JayvD
30/03/06, 11:27
Ziet er leuk uit, ik heb zelf nog maar één server met Plesk draaien maar ga niet upgraden denk ik. Vorige keer iets té veel problemen mee gehad.
Ken de problemen die jij bedoelt :P

Vorige keer een testbak in DC gehangen met nieuwste versie erop en toen alle accounts over gezet (iedereen eigen ip dus dat ging wel goed). Vervolgens de productie server geupdate (dramatisch...) en die toen opnieuw geinstalleerd en alle accounts weer terug geplaatst. Max downtime per account: 2 minuten, en dat was ip overzetten. (2x) :)
Heb overigens een extra licentie daarvoor liggen, met zo'n 10 man licentie is dat te doen weet niet of het betaalbaar is om dat met unlimited te doen..

Is even karweitje maar werkt wel weer goed (niet aan te bevelen als je testbak velen malen zwakker is dan je productiebak, tenzij je het 's nachts doet :p)

Ik host overigens gewoon voor mezelf en voor een paar vrienden dus heb met die bak niet erg veel problemen als het eruit lig is alleen niet zo netjes. :)

Dennie-DeTi
30/03/06, 12:23
Ik denk dat het met de unlimited en dus meer dan 10 domeinen wel iets langer duurt om alle accounts terug te zetten ;)

Wij gaan ons binnenkort ook wagen aan de upgraden denk ik.

- Dennie

ProServe
30/03/06, 12:54
Voor de liefhebbers een wat snellere download site dan die van Swsoft zelf :)
ftp://mirror.proserve.nl/pub/plesk/Plesk/Plesk8.0

Ber|Art
30/03/06, 12:57
hehe :) Thx!

Xtreme-IT
30/03/06, 13:35
Jammer genoeg is de support voor FreeBSD nog bar slecht. Maakt nog steeds geen gebruik van de portstree. Je kan dus nog steeds niet de nodige module/packages met de hand updaten.

Ik begreep van het SW-Soft forum dat Acronis ook niet werkt in de FreeBSD versie.

Misschien toch maar eens overstappen naar CentOS :(

Ber|Art
30/03/06, 13:52
Op CentOS werkt het iig erg goed :)

p.s.: Welkom op WHT!

arjanv
30/03/06, 13:56
Acronis in plesk is eigenlijk gewoon een GUI en link met plesk.
Je moet acronis zelf eerst kopen en aangezien dit een slordige 700 dollar is zijn er denk ik sowieso een aantal veel goedkopere oplossingen. Ik raad SysBK aan. Mooi klein tooltje wat super werkt.

Een handige thread om bij te houden op het sw-soft forum:
http://forum.swsoft.com/showthread.php?threadid=32144

Celion
30/03/06, 14:41
Zojuist een gratis plesk 8 demo van een maand voor linux gekregen!
Zal hem zo even op een test bak gooien, ben erg benieuwd.

result-it
30/03/06, 23:21
Begint meteen goed upgrade van 7.5.4 naar 8.0 op centos 4.2 server
upgrade met autoinstaller


Type a number or a character of desired action [N]:
Reading system installed packages...done.
Download file plesk-8.0.0-rhel4-i386.hdr.gz: 29%..70%..100% done
Download file plesk-8.0.0-rhel4-i386.hdr.gz: 48%..100% done
Resolve components
ERROR: Can't add to black list product package psa
ERROR: Installation failed

JayvD
30/03/06, 23:24
Hmmm misschien komt het door je versie: rhel4 ipv centos4.2 (is een aparte installatie voor :))

Xerious
31/03/06, 00:01
*Plant een boom, zoekt een kat, jaagt de kat erin en gaat kijken*

Ik kijk de kat nog even uit de boom, al is het wel moeilijk mijn nieuwsgierigheid te beheersen maar ik kan op dit moment geen problemen gebruiken, overigens nooit, maar zeker niet als ik dit weekend in het buitenland zit.

BoX
31/03/06, 00:11
Die Acronis module is gewoon een smerige marketingtruc vind ik. Wie zit er nou te wachten op een module / frontend van een backupoplossing van 700 dollar ! Dat ze hun prioriteiten eens wat beter opstellen (Postfix ondersteuning bijv.).

Anyway, ik las op het officiele forum dat er wel een discount aan komt voor die Acronis software voor Plesk gebruikers, maar zelfs al is dat de helft van de prijs dan is het nog steeds belachelijk veel geld voor een imaging tool vind ik.

Maar ja .. Acronis en SW-Soft zijn dikke vriendjes .. en niet vies van een beetje parallel verkoop (zie de footers op de SW-Soft site).

xYnta
31/03/06, 01:24
Ik heb het ook eens even bekeken en ik moet zeggen het ziet er goed uit. Toch hebben wij besloten onze basic hosting oplossing tijdelijk nog niet te updaten. Waarom? We willen even de kat uit de boom kijken. Toen wij zijn geupgrade naar Plesk 7 en vervolgens Plesk 7.5 reloaded zijn wij meerdere fouten tegen gekomen waar wij toch niet zo blij mee waren.

Wij wachten dus nog eventjes totdat er al weer een aantal updates voor zijn uitgekomen en wij er zeker van kunnen zijn dat onze klanten uitsluitend profijt zullen hebben van een desbetreffende update. Ik persoonlijk zou niets liever willen dan te upgraden naar de nieuwe versie, want ik hou er zeer van om te expirimenten. Maarja de klant is koning dus vandaar dit besluit ;).

robbinh
31/03/06, 14:42
En terecht, als het huidige gewoon werkt, wil je natuurlijk geen onnodig risico lopen.

Zelf vind ik het erg vaag dat het nog geen PHP 5 en MySQL 5 ondersteuning heeft. Weet iemand toevallig of die ondersteuning gepland is?

Ber|Art
31/03/06, 16:58
Ja voor zover ik gehoord heb zijn gepland samen met nog veel meer functionele zaken, dit gaat allemaal in de volgende, 8.0.1 en 8.0.2 e.d. releases komen.

BoX
31/03/06, 17:06
Ik denk dat je voor zaken als PHP en MySQL eerder naar je OS moet kijken dan naar Plesk. Wordt het al ondersteund in je OS ? Bij CentOS niet (tenminste niet out-of-the-box). Bij de nieuwe Fedora's misschien wel ja.

Jamai
31/03/06, 17:24
Wij hebben inmiddels 2 FedoraCore bakken omgezet, en kwamen de volgende fouten tegen:
- php.ini ging fout, hij staat gesymlinked vanaf /etc/php.ini naar een andere locatie. Die werd overschreven.
- ServerAliase en SafeMode doe je nu via het controlpanel; in de vhost.conf worden deze instellingen niet meer opgepakt. Je zult dus alle domeinen af moeten gaan en handmatig de safe_mode en serveraliases aan moeten passen.

Ber|Art
31/03/06, 17:27
Oeps das niet fijn! :(

Celion
31/03/06, 18:32
Verschikkelijk! Installatie gaat fout op 2 debian servers en 2 centos servers. Raar, erg raar! Support is ook erg slecht mbt deze fouten. Morgen maar proberen op fedora core 4.

Ber|Art
31/03/06, 19:04
Welke CentOS versie(s)? Suc6 morgen :)

Celion
31/03/06, 20:13
Centos 4.3

JayvD
31/03/06, 20:29
Centos 4.3
Ja support is niet goed als je op een unsupported besturingsysteem gaat installeren..

ENKEL CentOS 4.2

Celion
31/03/06, 21:03
Was eerst Centos 4.2, na een foutieve install geupgrade op advies van Plesk naar 4.3.

Ber|Art
03/04/06, 18:08
Iemand nog meer ervaringen met Upgraden naar Plesk 8?

HJ Hosting
03/04/06, 21:39
Ik heb vandaag een Plesk 8 unlimited licentie besteld, morgen eens testen. (FreeBSD)

HJ Hosting
05/04/06, 02:00
Vrij stoer, zeker voor klonten!

jeroen_123
05/04/06, 12:48
Hallo,

Ik heb het hele topic doorgelezen en eigenlijk maar ik er een beetje uit op de het beter is om van FedoraC2 (eol) eerst maar eens naar een nieuwe versie te gaan: CentOS 4.2

Nu heb ik hier op deze site gekeken http://www.centos.org/
Maar zie er verschillende versies staan:

CentOS 4.3 x86_64.
CentOS 4.3 i386.
CentOS 4.3 IA64.
CentOS 4.2 s390
CentOS 4.2 s390x
CentOS 4.2 for Alpha


Daar ik niet zo een Linux held ben wil ik jullie vragen welke versie ik moet hebben ?
Het komt te draaien op Dell server, 1x xeon 3.2, 1gb geh. (weet niet of deze info intressant is voor het bepalen van een keuze)

wel las ik ergens in het topic dat er ergens met 4.3 iets niet goed was gegaan en ook geen ondersteuning op was...naar mijn idee moet ik dus 4.2 hebben, maar welke ?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Grt
Jeroen

Unixboy
05/04/06, 12:57
Hallo,

Ik heb het hele topic doorgelezen en eigenlijk maar ik er een beetje uit op de het beter is om van FedoraC2 (eol) eerst maar eens naar een nieuwe versie te gaan: CentOS 4.2

Nu heb ik hier op deze site gekeken http://www.centos.org/
Maar zie er verschillende versies staan:

CentOS 4.3 x86_64.
CentOS 4.3 i386.
CentOS 4.3 IA64.
CentOS 4.2 s390
CentOS 4.2 s390x
CentOS 4.2 for Alpha


Daar ik niet zo een Linux held ben wil ik jullie vragen welke versie ik moet hebben ?
Het komt te draaien op Dell server, 1x xeon 3.2, 1gb geh. (weet niet of deze info intressant is voor het bepalen van een keuze)

wel las ik ergens in het topic dat er ergens met 4.3 iets niet goed was gegaan en ook geen ondersteuning op was...naar mijn idee moet ik dus 4.2 hebben, maar welke ?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Grt
Jeroen


Beste Jeroen,

CentOS 4.2 is nog 'officieel' gesupport door SWSoft (4.3 nog niet :P).
i386 zal je nodig hebben.

Overflower
07/04/06, 17:39
He mensen.
Ben nu de update aan het binnenhalen en dan nog even een backup draaien van het systeem. Zal het laten weten hoe het gaat.

Albert
11/04/06, 13:43
He mensen.
Ben nu de update aan het binnenhalen en dan nog even een backup draaien van het systeem. Zal het laten weten hoe het gaat.

Dat is dan niet zo goed gegaan? ;)...

Weet iemand of migration manager werkt om te verplaatsen(migreren) van 7.5.3 naar 8.x ?

SebastiaanStok
05/05/06, 20:59
Ik maak er zelf geen gebruik van omdat ik dit soort dingen zelf maak, maar qua vormgeving is het heel mooi geworden :D

Ook mooie icons :evil: kan ik er weer uit gaan peuteren met 7-zip :p :X

VisualWeb
24/05/06, 11:41
Dat is dan niet zo goed gegaan? ;)...

Weet iemand of migration manager werkt om te verplaatsen(migreren) van 7.5.3 naar 8.x ?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Iemand?

En waar is de redhat 9 support?!?!

Albert
24/05/06, 12:49
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Iemand?

En waar is de redhat 9 support?!?!

Ik ga het komende dagen trachten te doen...

Geen idee waar redhat support is gebleven, maar allicht werkt centos 4.x beter dan redhat 9 in dit geval?! Zeker nu php5 (en mysql 5) er aan gaat komen... Centos is ongeveer zelfde als rhel 4...

Je zou atomicrocketturtle dan ook niet kunnen gebruiken?! Maar goed, dat kun je zelf allicht het beste beoordelen.

Klant heeft gister overgigens zijn plesk 7.5.4. (tegen beter weten in ;) ) trachten te upgraden naar 8, dit is mist in gelopen, tevens is zijn key in dit proces geupgrade terwel er eigelijk terug naar 7.5.4 is gewilt... Problemen dus... Nog verzichtigheid geboden... Maar goed, 8.x.x is dan ook nog steeds niet uit!

Ber|Art
24/05/06, 15:51
idd ff wachten op 8.0.2 of verder, en die migratie functie daar heb ik het niet zo op :( dit is in het verleden nog nooit echt goed gegaan.

jinxedworld
24/05/06, 15:56
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Iemand?

En waar is de redhat 9 support?!?!

Redhat 9 is EOL, en word daarom niet meer ondersteund door SWsoft.

Quote van de website:
NOTE: SWsoft will also discontinue the following Operating Systems on December 31st, 2005: Red Hat 7.3, Red Hat 9.0, Red Hat Enterprise Linux 2.1, Fedora Core 1, Mandrake 9, and Mandrake 10. As of this date, SWsoft will no longer be able to support, patch, troubleshoot, or answer support issues related to these Operating Systems. We will send a reminder notification as this date approaches. Please prepare now for a smooth transition.

Showeb
12/07/06, 18:07
Op CentOS werkt het iig erg goed :)

p.s.: Welkom op WHT!

Op de server versie of de desktop versie?

Ik krijg zelf namelijk wat foutmeldingen:

Reading system installed packages...done.
Download file plesk-8.0.1-cos4.2-i386.hdr.gz: 23%..89%..100% done
Download file plesk-8.0.1-cos4.2-i386.hdr.gz: 41%..85%..100% done
Resolve components
ERROR: Package perl-HTML-Tree-1:1:3.16-centos4.2.build80060613.20.noarch listed in inf3 file, but not found in build headers (hdr.gz) file, possible versions mismatch.
ERROR: Installation failed

Probleempje is inmiddels opgelost, het lag niet aan de versie van Centos.