PDA

Bekijk Volledige Versie : mail forum naar exchange server



snaaps
29/03/06, 15:34
Ik zit met een een klein probleempje:

de klant heeft een webformulier op zijn site staan die de berichten stuurt naar zijn email adres.
Dit email adres is het email adres van dezelfde domeinnaam/website.

De mail record staat doorverwezen naar het IP adres van de exchange server.
Dit gaat goed als je een mail vanaf buitenaf verstuurd, maar waneer de server via een mailform een mail verstuurd naar dit adres dan wordt dit bericht niet door gestuurd naar de exchange server maar blijft lokaal.

Graag wil ik weten of dit te omzeilen is.
mischien via cname records?

ToolZ
29/03/06, 22:47
Paste eens ff je zonefile, dan kunnen we wat meer zeggen.

Mikey
29/03/06, 22:56
Indien je plesk als control panel gebruikt, disable mail :)

R.O.N.E
29/03/06, 23:17
@Mikey

Plesk gebruikt? Ik dacht dat dit het Directadmin forum was? :)

Mikey
29/03/06, 23:39
ooh ooh, had niet gezien doordat ik alleen maar klik op nieuwe berichten :)

WMtools
30/03/06, 00:01
Ik weet niet 100% zeker, maar moet dit niet in de php.ini ook gewijzigt worden?

crazycoder
30/03/06, 00:39
Ik weet niet 100% zeker, maar moet dit niet in de php.ini ook gewijzigt worden?
Nee. Het enige wat je server moet weten is dat een andere server de mail af moet handelen. Dus MX records moeten niet naar de lokale server staan en sendmail of wat er dan ook gebruikt moge worden mag de mail niet lokaal afleveren.

Dat werkt zo ongeacht je besturingssysteem, distro en control panel. Vraag mij niet hoe het in de diverse controle panels heet. Zou zeggen, raadpleeg de handleiding.. of google.

Sander-
30/03/06, 02:02
Euh, een webhostingserver met mail software gaat er vanuit dat mail die hij lokaal verzend ook lokaal afgeleverd mag worden, wil je dit anders hebben dan moet je afhankelijk van je mailserver op de webserver dit aangeven in een bepaalde file. In plesk is het de rcpthosts file van qmail, maa rik weet niet met welke MTA Directadmin werkt.

host3000
30/03/06, 09:36
Zolang een domeinnaam in de localdomains van de verzendende server staat, zal Exim altijd proberen lokaal te deliveren. De DNS/MX records komen er dan niet aan te pas. Als je je verdiept in de volgorde van het resolving proces, zie je vanzelf waar je moet zijn om dat te wijzigen.

ju5t
30/03/06, 13:17
In het control panel naar MX Records klikken

Daar staat onderin:
Use this server to handle my emails.
If not, change the MX record and uncheck this option

Uitvinken, saven, voila.

snaaps
03/04/06, 01:21
kusje voor GetUP!