PDA

Bekijk Volledige Versie : KVM over IP - PRIJSDOORBRAAK



MediaServe
28/03/06, 21:53
Nog nooit was KVM over IP zo goedkoop!

Slechts € 439,50 per module en € 9,00 verzendkosten!

Merk: Aten International
Type: CN6000
Documentatie: http://www.aten-usa.com/support/manual/cn6k.pdf

Met deze KVM over IP module kun je een server via het Internet volledig overnemen. Geen lange nachten meer in het datacenter, of uren in de file staan. Blijf voor een Linux of Windows installatie lekker thuis. In combinatie met een KVM switch kun je zelfs 16 of meer servers aansturen zonder om te pluggen!

- Login op admin en gebruiker niveau
- SSL2.0, SSL3.0 en TLS1.0 encryptie
- Firmware upgradable
- Rackmountable (zeer ondiep)
- Windows en Java client
- Resoluties tot 1600 x 1200
- Directe aansluiting op KVM console mogelijk
- Directe aansluiting op KVM switch mogelijk
- 10/100 Mbps UTP Interface TCP/IP

De verpakking is inclusief:

- Het apparaat zelf
- Software CD
- Power Adapter
- PS/2 KVM Kabel
- Rackmount Kit
- Gebruikers Handleiding (Engels)

Bij interesse graag contact opnemen met: shop@mediaserve.nl
Prijzen zijn exclusief 19% BTW, typefouten voorbehouden

Sander-
28/03/06, 22:12
In hoeverre werkt deze KVM wanneer er gebruik gemaakt wordt van een grafische beheertool zoals bijv in Win 2003 server?

MediaServe
28/03/06, 22:23
In hoeverre werkt deze KVM wanneer er gebruik gemaakt wordt van een grafische beheertool zoals bijv in Win 2003 server?Het complete scherm van de server(s) wordt als videostream naar de gebruiker doorgezonden. Een grafisch scherm zal wellicht meer bandbreedte kosten, maar is verder geen probleem. De module is in feite een verlengkabel voor je monitor, toetsenbord en muis, met het Internet als medium.

Een 8-poorts KVM switch inclusief kabels kan ik meeleveren voor € 249,00 euro, exclusief 19% BTW.

Swiftway-UK
28/03/06, 23:35
Dit is dus slechts een 1 poort kvm-ip? is het multi user login? zo ja, kun je dan 1 naar 8 poort KVM poorten scheiden van gebruikers?

Dillard
28/03/06, 23:42
En een 16 poorts KVM Switch? Hoeveel poorten kun je op die Module aansluiten?

Mikey
28/03/06, 23:47
Dit is dus slechts een 1 poort kvm-ip? is het multi user login? zo ja, kun je dan 1 naar 8 poort KVM poorten scheiden van gebruikers?

1 poort kvm, en enkel 1 user tegelijk.

MediaServe
28/03/06, 23:53
Dit is dus slechts een 1 poort kvm-ip? is het multi user login? zo ja, kun je dan 1 naar 8 poort KVM poorten scheiden van gebruikers?Deze module heeft inderdaad maar 1 KVM poort. Daarop kan een KVM Switch worden aangesloten. De administrator kan onbeperkt (edit: max 64) users aanmaken. In hoeverre een user ook kan switchen tussen de servers is afhankelijk van de KVM switch, als je die tenminste gebruikt. Vaak gaat het switchen simpelweg met een hotkey combinatie. (Vergeet niet dat colocatie klanten in het datacenter ook de mogelijkheid hebben om een monitor op iemand anders server aan te sluiten)


En een 16 poorts KVM Switch? Hoeveel poorten kun je op die Module aansluiten?Er zit 1 KVM poort op, de KVM switch die je daar op aan kunt sluiten heeft geen beperking op het aantal poorten. Theoretisch gezien kun je dus honderden servers aansturen zonder problemen, mits je KVM switch dat ondersteund.


1 poort kvm, en enkel 1 user tegelijk.
Precies :)

MediaServe
30/03/06, 12:53
Ik heb nog 4 modules beschikbaar...

netswitch
02/04/06, 11:24
Wij hebben dit setup in plaats sinds een paar manden en het werkt prima.

VinceSTM
12/09/06, 14:43
*interesse*

gasemans
12/09/06, 15:33
heeft interrese als COLO klant van mediaserve

Mail je zo wel even :D:

VinceSTM
12/09/06, 19:37
In principe -in overleg- ga ik dit stokje van Mediaserve overnemen op dit moment. Als er interesse is in deze KVM, graag een PB of hier in het topic, dan kijk ik hoeveel ik er moet bestellen. Zelfde prijs voorlopig :)

MediaServe
12/09/06, 19:39
De tweede ronde :D