PDA

Bekijk Volledige Versie : Debian + VHCS



madison
28/03/06, 18:02
Hoi,

Ik had ergens op een forum, van iemand die zegt de maincoder van een controlpanel te zijn, gelezen dat Debian + VHCS de ideale combinatie is. Zijn jullie het daar mee eens? Ikzelf heb namelijk hier weinig verstand van.... Het is voor een VDS waarop 1 a 2 websites op komen te staan. (geen reseller dus)

Michael

madison
28/03/06, 18:54
Of is het beter om DirectAdmin te nemen.... Maar die is weer niet gratis....
Help, I'm lost :)

TiMMiEJ
28/03/06, 19:34
Als het maar voor 2 sites is, en niet voor commercieel gebruik dan is in mijn ogen VHCS perfect.

Heb hem ook een keer geinstalleerd, werkt super. Installatie is ook erg makkeleijk!

izdesign
28/03/06, 22:03
Jup je kan een script voor de install downloaden gaat alles bijna automatisch draait (Y) :D

Jorem
28/03/06, 22:38
www.ispconfig.org

Ik gebruik de betaalde versie 42go van dit pakket nu al een jaar naar volle tevredenheid op mijn hoofdserver.

Heb VHCS ook getest en dat was het niet helemaal voor mij. Was de vorige versie en de nieuwe is stuk mooier en vast ook beter overigens.

ISPConfig is de gratis versie van 42go en werkt erg eenvoudig. Ook zijn er complete handleidingen voor het installeren op Debian te vinden op de site van de maker de site zelf. Ik heb hem zelf sinds kort ook op Debian draaien (testserver) en werkt helemaal super.

Mocht je tegen problemen aanlopen dan hoor ik het wel. Ik kan je er vast wel bij helpen.

madison
28/03/06, 22:47
Hoi,

Ik kan bij m'n provider alleen maar kiezen tussen:
# Ensim informatie
# Plesk Reloaded demo
# DirectAdmin demo
# VHCS informatie

Het installeren hoef ik niet zelf te doen, dat doet gewoon die provider :) Maar klopt het niet dat bij DirectAdmin gelijk ook beveiligingstools worden geinstalleerd en bij VHCS niet? Het moet nl een programma zijn dat A: Goedkoop is en B: zorgt voor een zeer veilige server.

Dank voor alle hulp!!!
Michael

xserve
28/03/06, 23:10
Wij hebben VHCS prima draaien op Debian. Ik denk dat je VHCS wel het beste op Debian kan installeren, maar ik wil niet zeggen dat VHCS het beste controle paneel is voor Debian. Zeker tools voor DNS en voor migratie mis ik heel erg bij VHCS wat Plesk bijvoorbeeld wel biedt.

madison
29/03/06, 00:25
Om het nog moeilijker te maken: Ik heb tussen de OS ook nog keuzes:

FedoraCore4, Debian 3.1 of CentOS 4.2.

Is Debian wel de beste?

Michael

xserve
29/03/06, 11:10
Om het nog moeilijker te maken: Ik heb tussen de OS ook nog keuzes:

FedoraCore4, Debian 3.1 of CentOS 4.2.

Is Debian wel de beste?

Michael
Dat is een beetje persoonlijke voorkeur natuurlijk. Ik zou zeggen van wel :)

madison
29/03/06, 14:43
Ik zag bij een andere provider dat die 't ook aanraadde, dit vanwege de veiligheid....

Btw, op de website van die provider staat ook i.v.m de functinaliteit van het controlpanel je het beste (bij een VDS) een Intern geheugen moet nemen van 512 MB i.p.v 256. Is dit eigelijk wel waar? Remember, ik ben geen reseller en ben van plan om maar 1 a 2 websites er op te zetten:)

Idago
29/03/06, 15:01
Hoi

ikzelf gebruik ook vhcs en deze werkt inderdaad beter met debian vind ik
maargoed dat is mijn menig verder word v3 die overgens over ongeveer een maand word gereleesd voorzien van tools om de configuratie van dns wat makkelijker te maken en de klant krijg dan overgens ook de mogelijkheid om alleen domeinnamen te registreren en andere dns servers te gebruiken dan die van de provider zelf

dit heb ik uit een mail van hun support ( had hun hier ook al over gemaild )
verder werkt vhcs uitermate goed heb plesk enzo ook al eens geprobeerd maar vind dit zelf niet lekker werken maargoed zo ieder zijn eigen
dns enzo is overegens na wat tweaken wel al te intregreren :D

groetjes
jonny

Technotop
29/03/06, 16:28
Om het nog moeilijker te maken: Ik heb tussen de OS ook nog keuzes:

FedoraCore4, Debian 3.1 of CentOS 4.2.

Is Debian wel de beste?

Michael

CentOS valt af.. krijg je vhcs moeilijk op draaiend....

izdesign
29/03/06, 19:08
CentOS valt af.. krijg je vhcs moeilijk op draaiend....

Vandaar dat ik debian ook heb gekozen!

Technotop
29/03/06, 19:09
Vandaar dat ik debian ook heb gekozen!

Ga er straks ook mee proberen te werken, beetje testen etc. Wij werken alleen met CENTOS en dus nooit echt toegekomen aan VHCS ;-) Debian DVD's zijn in iedergeval wel al binnen.

Idago
29/03/06, 19:41
Ga er straks ook mee proberen te werken, beetje testen etc. Wij werken alleen met CENTOS en dus nooit echt toegekomen aan VHCS ;-) Debian DVD's zijn in iedergeval wel al binnen.

:D ook maar is proberen

madison
30/03/06, 02:15
Dank voor alle hulp!!

Echter, ik had nog een vraag:

Op de website van die provider staat ook i.v.m de functinaliteit van het controlpanel je het beste (bij een VDS) een Intern geheugen moet nemen van 512 MB i.p.v 256. Is dit eigelijk wel waar? Remember, ik ben geen reseller en ben van plan om op de VDS maar 1 a 2 websites er op te zetten :)

Jorem
30/03/06, 02:43
Ik heb een tijd lang als testserver een PIII gehad met 128MB en daar draaide Debian met een control panel goed op. Gaat dus wel werken met 256MB denk ik, maar neem aan dat de provider uit ervaring spreekt.

Ligt er denk ik ook aan wat voor websites het zijn die op de server staan. Als het websites zijn met zeer veel bezoekers dan kan je lijkt mij beter voor de zekerheid er wat extra geheugen bijnemen. Denk dat je op geheugen niet moet bezuinigen. Liever wat teveel dan wat te weinig vind ik zelf altijd.