PDA

Bekijk Volledige Versie : mx instellen voor exchange



hermans
27/03/06, 17:31
Ik moet mx records instellen voor een exchange server voor een klant, maar ik snap er geen jota van hoe je dat moet instellen.

Kan iemand mij helpen?

GlobalServe
27/03/06, 17:55
zet gewoon het MX record naar het IP van de Exchange Server ...

test.be MX 10 mail.test.be
mail A **.**.**.** (ip van de exchange)

hermans
27/03/06, 18:09
bedankt wat zet ik neer op de plek test.be? zoals jij schreef?

GlobalServe
27/03/06, 19:07
het domain waarvoor je mail gaat ontvangen/versturen...

hermans
27/03/06, 19:09
Bedabankt, en als ik in mijn mail exchange meerder mail domeinen wil ontvangen, moet ik dan voor elk domein een exchange aanmaken?

Triloxigen
27/03/06, 19:35
Bedabankt, en als ik in mijn mail exchange meerder mail domeinen wil ontvangen, moet ik dan voor elk domein een exchange aanmaken?

Uiteraard, anders weet niemand waar de mail heen moet.

hermans
27/03/06, 19:57
bedankt, ik ga het proberen, maar het zal moeilijk worden omdat ik niet weet waar ik alles precies moet invullen.

Sander-
27/03/06, 20:18
(waarom neem je die klus dan aan... :S)

hermans
27/03/06, 20:22
omdat ik veel vragen krijg om servers te plaatsen opeens, en ik wil ok die markt in, en zo leer ik het, alleen ik mis een degelijke ondergrond, alleen heb ik geen tijd een cursus te nemen dus moet ik het leren in de praktijk, en ja kan niet alles weten toch

crazycoder
27/03/06, 20:37
omdat ik veel vragen krijg om servers te plaatsen opeens, en ik wil ok die markt in, en zo leer ik het, alleen ik mis een degelijke ondergrond, alleen heb ik geen tijd een cursus te nemen dus moet ik het leren in de praktijk, en ja kan niet alles weten toch
Uhhh, jij bent webhoster maar hebt de ballen verstand van mx records?? MX records is mx record, ongeacht of het voor Exchange is of voor om het even welke andere MTA..

Dit is basiskennis.

In ieder geval doe je er beter aan om eerst een paar keer een server op kantoor te installeren en jezelf daarna af gaan vragen of je dit soort diensten wel aan klanten wil leveren. Iemand inhuren is soms beter..

hermans
27/03/06, 20:42
ja ja, jullie vinden mij dom dat ik dit vraag, ik ben niet alleen een webhoster.
Maar goed, ik vraag veel aan jullie en mensen om ervan te leren.
Een server installeren is niet zo moeilijk, en mx ook niet denk ik, alleen weet ik niet hoe het in DIRECTADMIN moet.

Maar goed ik ga wel stoeien met mijn eigen server

crazycoder
27/03/06, 21:25
ja ja, jullie vinden mij dom dat ik dit vraag, ik ben niet alleen een webhoster.
Maar goed, ik vraag veel aan jullie en mensen om ervan te leren.
Een server installeren is niet zo moeilijk, en mx ook niet denk ik, alleen weet ik niet hoe het in DIRECTADMIN moet.

Maar goed ik ga wel stoeien met mijn eigen server
Ik heb jou niet dom genoemd. Als je toch over dom wil praten, dan vind ik het dom om zonder kennis van zaken aan dergelijke avonturen te beginnen.

Kennis over MX records is niet gelimiteerd tot webhosters, ook als je lokale netwerken installeer moet je hier vanaf weten.

Zelf stoeien en leren op een testserver is een prima idee. Daar leer je heel veel van.. Denk er ook aan om af en toe google te gebruiken.. daar kan je veel van de vragen die tot basiskennis behoren terugvinden..

hermans
27/03/06, 21:30
ja, maar je kan zoveel invullen bij dns records dat ik niet weet waar en hoe?

SOrry ik zal wel stom zijn, maar ben er al 4 dagen mee bezig