PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem: memory size met uebimiau



Chill Creations
27/03/06, 11:28
Hallo!

Krijg de volgende error bij een email met grote attachment:

Fatal error: Allowed memory size of 20971520 bytes exhausted (tried to allocate 5735142 bytes) in /var/www/html/webmail/inc/class.uebimiau.php on line 762

Heb de memory in PHP ini al aangepast en Apache gerestart, maar dat lost het probleem niet op. Op de DA forums ook de oplossing niet gevonden.

Iemand een idee?

mvg
David

RaQ-Power
27/03/06, 11:36
Het zou een PHP-instelling moeten zijn, maar wel apart. Er staat een limiet van 20 MB en uebimiau zou 6 MB nodig hebben... bugje?

FransVanNispen
27/03/06, 12:08
Je moet in PHP.ini het geheugen vergroten naar 32Mb, anders kom je niet van de fout af.

Als de fout aanblijft bij het verhogen naar 32Mb, heb je waarschijknlijk PHP 4.4.2 geïnstalleerd. Het is dan raadzaam om PHP 4.4.0 of 5.x.x erop te zetten. Er zit namelijk een bug in de PHP PEAR van 4.4.2 die deze geheugen problemen kan veroorzaken.

ErikKosters
27/03/06, 12:20
ik heb hier zelf ook soms problemen mee.. maar ligt het niet gewoon aan de scripts? (bijv. Mambo, PHPNuke, en dergelijke) Daar komen de problemen alleen voor, met me eigen scripts en/of andere zelfgemaakte niet.

wbakker-letsgoonline
27/03/06, 13:35
Zover als ik weet staat dit in de config file van uebimiau, dit kan je uitschakelen, neem anders eens een kijkje op het forum van DirectAdmin.

FransVanNispen
27/03/06, 14:11
Handig is het, als bij dit soort probleem vragen ook vermeld zou worden welk OS en versie, en welke Apache/PHP versies er worden gedraaid.

Sommige problemen hangen daar namelijk mee samen.

Chill Creations
30/03/06, 10:56
Handig is het, als bij dit soort probleem vragen ook vermeld zou worden welk OS en versie, en welke Apache/PHP versies er worden gedraaid.

Sommige problemen hangen daar namelijk mee samen.

Inderdaad:
Centos 4.2
Apache 1.3.34
PHP 4.4.2

Ik vind upgraden naar 4 of 5 (totdat Joomla het ook support) geen strak plan, dus ik zal hier even mee moeten leven.