PDA

Bekijk Volledige Versie : Reseller



reneovertoom
26/03/06, 20:24
Hi,

Voor wat vrienden, collega's en uiteraard vanuit commercieel oogpunt lijkt het me wel leuk om een klein webhostingbedrijfje te hebben. Juist omdat dit klein is, en sowieso relatief klein zal blijven zal ik het de eerste maanden cq. jaren via een Resellerplan aan willen gaan bieden.

Ik heb met name over het resellerpakket wat vragen, over wie het zou kunnen aanbieden voor me plaats ik tegen die tijd wel een reactie in het aanbiedingen topic ;) :).

1. Uptime is een bewering/garantie die te pas en onpas wordt gebruikt. Als we praten over dataverkeer/betrouwbaarheid, welke dataleverancier/hostingprovider is zeer betrouwbaar en kan snelheid leveren? Ik zag een redelijk groot topic over problemen bij Leaseweb? Hoe zit het met de anderen? Ik las iets over True en Proserve Wedare?
2. Welk instrumentenpanel is het meest omvattend? Wat is handig voor mij, en wat voor de eindgebruiker?
3. Ik wil wel een soort van 'limit' in dataverkeer aanbrengen, dus als iemand op zijn 10GB limiet zit dat hij na een waarschuwing stopgezet wordt. Niet dat ik dalijk extra moet gaan betalen voor de traffic, of ZELF een torenhoge rekening krijgt.
4. DNS Beheer ... wat kan ik hier precies mee? Ik weet toevallig dat dat Domain Name Server inhoudt, alleen ... ?
5. Ik neem aan dat een testaccount mogelijk is om op een server te testen alvorens ik iets onderneem?
5. Moet ik ergens nog rekening mee houden? Wat wijst de praktijk uit dat belangrijk is?


ik ben een leek, dus graag respectvolle reacties ;):)

Alerd
26/03/06, 20:31
Hi,

Voor wat vrienden, collega's en uiteraard vanuit commercieel oogpunt lijkt het me wel leuk om een klein webhostingbedrijfje te hebben. Juist omdat dit klein is, en sowieso relatief klein zal blijven zal ik het de eerste maanden cq. jaren via een Resellerplan aan willen gaan bieden.

Ik heb met name over het resellerpakket wat vragen, over wie het zou kunnen aanbieden voor me plaats ik tegen die tijd wel een reactie in het aanbiedingen topic ;) :).

1. Uptime is een bewering/garantie die te pas en onpas wordt gebruikt. Als we praten over dataverkeer/betrouwbaarheid, welke dataleverancier/hostingprovider is zeer betrouwbaar en kan snelheid leveren? Ik zag een redelijk groot topic over problemen bij Leaseweb? Hoe zit het met de anderen? Ik las iets over True en Proserve Wedare?
2. Welk instrumentenpanel is het meest omvattend? Wat is handig voor mij, en wat voor de eindgebruiker?
3. Ik wil wel een soort van 'limit' in dataverkeer aanbrengen, dus als iemand op zijn 10GB limiet zit dat hij na een waarschuwing stopgezet wordt. Niet dat ik dalijk extra moet gaan betalen voor de traffic, of ZELF een torenhoge rekening krijgt.
4. DNS Beheer ... wat kan ik hier precies mee? Ik weet toevallig dat dat Domain Name Server inhoudt, alleen ... ?
5. Ik neem aan dat een testaccount mogelijk is om op een server te testen alvorens ik iets onderneem?
5. Moet ik ergens nog rekening mee houden? Wat wijst de praktijk uit dat belangrijk is?


ik ben een leek, dus graag respectvolle reacties ;):)
Veel punten zijn aanbieder specifiek, maar toch een globaal antwoord.

Wij en onze resellers hebben goede ervaringen met DirectAdmin als control panel, wat mindere met plesk.
In vrijwel alle control panels zal een optie zitten een gebruiker te suspenden bij het overschrijden van zijn/haar datalimiet.
Testaccount hangt van de aanbieder af.
Rekening houden met kvk inschrijving, belastingen en dat er supportvragen op de raarste tijden kunnen komen lijkt me op het begin het belangerijkst.
Een goede administratie maakt e.e.a. in de praktijk makkelijker.

reneovertoom
26/03/06, 20:36
Dank voor je antwoord :)
Uiteraard KvK inschrijving belasting e.d. is volkomen logisch.
Als er meer reacties zijn van andere forum leden hoor ik dat uiteraard graag:)

frvge
26/03/06, 21:49
1:
Sommige netwerken zijn duurder dan andere, wat meestal aan de kwaliteit ligt (niet altijd denk ik). Het is goed mogelijk dat aanbieders van reseller-pakketten dan ook iets duurder zijn, maar dit hoeft niet altijd het geval te zijn.

2:
Dit ligt aan wat de server admin geinstalleerd heeft.

3: zie antwoord van alerd

4: Als je deze optie hebt, kan je handmatig dingen in de DNS aanpassen (bijv email automatisch naar een andere server laten gaan), andere namen geven aan [blabla] enz.

5 en 6: zie alerd.

Bullcat
26/03/06, 21:50
1ste. De problemen zoals die laatst bij Leaseweb hebt kunnen lezen die kan je bij iedereen tegenkomen uiteraard, er kan altijd eens wat kapotgaan, niemand zit er op te wachten uiteraard.

2de. Neem voor jezelf en voor je klanten het dezelfde ( is meestal ook wel zo ) control panel, liefst 1 met meerdere taal mogelijkheden, eng/ned bijvoorbeeld zoals Direct Admin wat wij zelf ook gebruiken.

3de. Je kan met een instelling zorgen dat bij dreigende overschreiding van opslag of verkeer het pakket gesuspend word ! net wat je wil dat er gebeurt.

4de. Dns beheer, is meestal alleen de functie om een eigen virtuele naam aan de dns servers van je pakket te hangen, meestal zit dns beheer niet standaard in een reseller pakket.

5de. Geef goede support als je begint en daarna ook nog, zorg dat je bereikbaar bent overdag , niets is zo depri voor een klant als je niet bereikbaar bent of elke keer een telefoon bandje in moet spreken !

reneovertoom
26/03/06, 22:01
OK, het puntje netwerk.
Wie heeft zich in de afgelopen jaren bewezen als topper als ik het heb over uptime en snelheid?

Dit netwerk gebied is voor mij volkomen wazig, ik zit zelf met mijn eigen website bij DWH, prima gebeuren en ik heb ze nog nooit down gezien. (vast wel maar ..)
http://www.dutchwebhosting.nl/network&connectivity.htm
Wat zegt dit nou ?
peering (klik hier voor onze up-to-date peeringlijst)

1 Gbit/sec AMS-IX [NIKHEF]
1 Gbit/sec AMS-IX [Global Switch]
100 Mbit/sec LIPEX [Redbus]
100 Mbit/sec BNIX [InterXion, België]

transit

100 Mbit/sec NTT/Verio [Global Switch]
100 Mbit/sec Level(3) [Redbus]
100 Mbit/sec UUNET [Redbus]
100 Mbit/sec KPN Eurorings [Global Switch]
100 Mbit/sec Global Crossing [LCL, België]
100 Mbit/sec Interoute [LCL, België]

CharlieRoot
29/03/06, 01:06
Dat zegt hoeveel verkeer maximaal door de kabels kan (om het maar even in leken-taal te zeggen)

Ik zou me niet blindstaren op die verbindingen want het heeft niet zó veel effect voor een startende reseller.

Het enige wat je moet weten is;
Stel. Je hebt enorm veel klanten in belgie. Dan wil je graag een verbinding met BNIX (naar belgie dus).

Ik heb zelf ervaring met o.a. Leaseweb, ****net en nog twee andere die ik niet eens de credit geeft om te noemen. Leaseweb ervaring was dermate slecht dat we met ons hele boeltje naar ****net gegaan zijn. Hier betalen we nu erg veel voor het netwerk máár (en hier komt het) kunnen we wel altijd op ze rekenen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Bullcat
29/03/06, 01:10
Ik vind het afbranden van Leaseweb wel erg kort door de bocht, misschien heb jij een slecht ervaring maar er zijn er ook talloze die met ****net slechte ervaringen hebben !

reneovertoom
29/03/06, 08:59
****net ??? :s

Alerd
29/03/06, 10:20
****net ??? :s
easynet :)

Maargoed, er wordt nogal wat afgekraakt hier.

Denk dat als reseller dingen als support e.d. belangerijker zijn dan of het netwerk 99,998 of 99,999 % uptime heeft.

Markuz
29/03/06, 10:29
Volgens mij is het c y s o net ;)