PDA

Bekijk Volledige Versie : Realtime domain registar?



WMtools
26/03/06, 20:02
Goedenavond,

Ik ben opzoek naar een goede realtime registrar, waarbij dit mijn eisen zijn:
- Moet een API bij zitten.
- Facturatie Achteraf, dus niet met een bepaald tegoed werken.
- Liefst een goede support, niet persé nodig.

Ik heb devolgende al gevonden:
- Zorin API niet online, dus niet mijn beste keus.
- DotDNS API wel online, maar facturatie vooraf.

Hebben jullie nog site's hieraan toe te voegen?

M.v.g.
J Rooijmans

Edit:
Sorry voor het typfoutje in de titel.

royen99
26/03/06, 20:12
ODR: API (php + WinODR), fakturatie achteraf, echter met een éénmalige inleg.
eNom: API, geen .nl/.be, semi-achteraf fakturatie (creditcard).

WMtools
26/03/06, 20:14
@royen99
Welke site is van dit:
ODR: API (php + WinODR), fakturatie achteraf, echter met een éénmalige inleg.

Edit:
Had wat gekeken en kwam op:
http://www.opendomainregistry.net/registrator/

Uit.

M.v.g.
J Rooijmans

// Zijn er nog meer mensen die registrars weten?

Geert-Jan
26/03/06, 20:18
@royen99
Welke site is van dit:
ODR: API (php + WinODR), fakturatie achteraf, echter met een éénmalige inleg.

M.v.g.
J Rooijmans

http://www.opendomainregistry.net/

WMtools
26/03/06, 20:24
@Geert-jan

Idd, had me post ook al gewijzigd.

Weet er iemand meer van deze registrars? Liefste met API in PHP.

lifeforms
26/03/06, 20:51
Wij leveren een PHP library mee, http://www.transip.nl/support/api/

WMtools
26/03/06, 20:57
@lifeforms
Ziet er erg netjes uit qua functies e.d.

Als men nog meer registars kent, zeg maar. Ik kies de beste er wel uit :p

in_
27/03/06, 18:00
Nog eentje voor je, www.inforbusiness.com bevat een MAIL en PHP based API voor beheer en uitgebreide lijst TLD's.

Mvg,
IN bvba
IN Nederland bv

DutchTSE
27/03/06, 20:32
@lifeforms
Ziet er erg netjes uit qua functies e.d.

Als men nog meer registars kent, zeg maar. Ik kies de beste er wel uit :p
Ik kan je TransIP iig sterk aanraden, geweldige support afdeling, en domeinen worden realtime geregistreerd. Met de api heb ik helaas (nog) geen ervaring :)

martysmarty
27/03/06, 21:17
Ik raad je ook TransIP aan. snelle registratie, snelle helpdesk, geen papier rommel (opzegging kan via email) en niet duur

Vision2Design
27/03/06, 21:30
Ik raad je TransIP aan, domeinen snel geregistreerd. Het bedrag word automatisch van je rekening afgeschreven. Ze hebben een goede helpdesk. Ze hebben ook een API..

Nielz
27/03/06, 22:09
Wij zijn nu net bezig met het maken van een CP met het API-script van TransIP en tot nu toe werkt het erg goed...
De support is overigens ook erg goed

Mark17
28/03/06, 01:14
Hier gebruik ik meerdere adressen:
-.nl domeinen nog bij registreer-je.nl
-enom (com/net/org)
-.eu domeinen bij mgl automatisering (pre-registratie's met gunstige voorwaarden, gewoon contact opnemen en ze kunnen alle nodige info geven. indien gewenst kan ik ervaringen geven)
-overig: transip

transip geeft goede support

WMtools
28/03/06, 17:34
Ik heb dotdns gekozen, dit omdat ik toch nog bepaalde dingen kon regelen met hun. Dit door een goede service van hun. Goede & Snelle support per E-mail & MSN tot in de late uren :p

lifeforms
28/03/06, 18:08
dotdns ken ik niet, een nieuwe partij?

Dotdns
28/03/06, 22:39
nee hoor ,
vorige dotdomein.
enkel sinds ons nieuwe panel, en optie , hebben we ook de naam veranderd.

knippin
29/03/06, 04:25
Goedenavond,

Ik ben opzoek naar een goede realtime registrar, waarbij dit mijn eisen zijn:
- Moet een API bij zitten.
- Facturatie Achteraf, dus niet met een bepaald tegoed werken.
- Liefst een goede support, niet persé nodig.

Ik heb devolgende al gevonden:
- Zorin API niet online, dus niet mijn beste keus.
- DotDNS API wel online, maar facturatie vooraf.

Hebben jullie nog site's hieraan toe te voegen?

M.v.g.
J Rooijmans

Edit:
Sorry voor het typfoutje in de titel.

Ik raad je transip aan,

voordelen:

1 sneleregistratie [.nl gaat zelfs sneller dan bij sidn zelf]
2 online hantekening [geen papier rommel meer]
3 snelle support
4 goed werkende en veilige api
5 duidelijke en rendable facturatie
6 etc..


nadelen:

1 nog niet gevonden

corect me if i am wrong

jvdheuvel
29/03/06, 09:47
En toch zijn ze bijna € 1.80 (excl.) per domeinnaam duurder dan bijvoorbeeld Zor.in. Als je een hoop domeinen hebt geregistreerd, dan scheelt dat toch wel een flinke smak met geld.

Als ze nou nog wat zouden zakken met de prijs, zo richting de € 4.50 excl. per domeinnaam, dan zou ik het nog wel overwegen om over te stappen.

Dotdns
29/03/06, 09:52
En toch zijn ze bijna € 1.80 (excl.) per domeinnaam duurder dan bijvoorbeeld Zor.in. Als je een hoop domeinen hebt geregistreerd, dan scheelt dat toch wel een flinke smak met geld.

Als ze nou nog wat zouden zakken met de prijs, zo richting de € 4.50 excl. per domeinnaam, dan zou ik het nog wel overwegen om over te stappen.

Ons .nl prijs is van 5 €

onderaan de pagina ziet u
Alle zichtbaren prijzen zijn inclu btw

jvdheuvel
29/03/06, 10:00
en? :D dat betaal ik nu ook.... € 4,20 * 1,19 = € 5,00...

Dotdns
29/03/06, 10:03
Dus staan we ook niet bijna € 1.80 (excl.) per domeinnaam duurder ;)

Phu
29/03/06, 10:49
Ik raad je transip aan,

voordelen:

1 sneleregistratie [.nl gaat zelfs sneller dan bij sidn zelf]
2 online hantekening [geen papier rommel meer]
3 snelle support
4 goed werkende en veilige api
5 duidelijke en rendable facturatie
6 etc..


nadelen:

1 nog niet gevonden

corect me if i am wrong


dan moet je mij even uitleggen hoe transip sneller dan SIDN kan zijn....

Phu
29/03/06, 10:52
Nog eentje voor je, www.inforbusiness.com bevat een MAIL en PHP based API voor beheer en uitgebreide lijst TLD's.

Mvg,
IN bvba
IN Nederland bv

bij jullie krijg je geen facturen :P,
althans toen ik om een factuur vroeg moest ik5 euro per factuur dokken beetje asociaal vind ik dit helemaal omdat ik als reseller had aangemeld
bij ons in Nederland is het normaal dat je per dienst een factuur krijgt.

stel ik heb 50 domeintjes .eu via registrar panel kost me dat 250 euro aan factuur kosten

niet lullig bedoelt maar ja das wel 250 euro zeer snel verdient

Glenn
29/03/06, 11:29
Ik zal dit topic dan ook maar omdopen tot verheerlijk-TransIP-topic.

Ook ik registreer mijn domeinen bij TransIP. Aangezien ik zo nu en dan ook wat handel in domeinnamen is het van belang dat ik snel en gemakkelijk kan registreren. Dit kan bij TransIP. Ze zijn niet sneller dan de SIDN, wat dat is een beetje onmogelijk... Wel bieden ze voor je domeinen fallback-DNS aan, dat is erg prettig. De prijzen zijn niet de goedkoopste, maar zeker ook niet de duurste.

Wat ik ook altijd belangrijk vind is dat er gasten bij het bedrijf werken die een beetje 'aardig' zijn, nou dat is daar zeker zo. Geen officieel gel*l (als je wilt kunnen ze dat ook hoor) en 's avonds rond 03.00 uur regelmatig nog een reply op m'n supporttickets :)

TiMMiEJ
29/03/06, 17:34
Jop, hier ook transip. Al registreer ik maar een paar domeintjes per kwartaal, het werkt goed!

Vooral de papierhandel die je niet hebt is erg prettig.

Str@nger
29/03/06, 18:50
Dus staan we ook niet bijna € 1.80 (excl.) per domeinnaam duurder ;)
Zover ik het heb gelezen, gaat die 1,80 over Trans-IP :)

WMtools
29/03/06, 19:00
Ik heb gekeken @ dotdns.nl, en daar heb je ook geen papier werk nodig. Je vult als je zin en tijd hebt :p de gegevens in op de site in een html bestand, en die word netjes opgeslagen. En klaar is formulier.

SebastiaanStok
29/03/06, 20:56
Ook TranIP :)

Even een leuk weetje, transip heeft zijn registratie op .nl na bij rrpproxy :p ik heb bij de website van hun gekeken en is ook via api ;)

better
29/03/06, 23:47
Dotdns zou je keuzen moeten zijn.

Alleen al:
- De spotgoed kopen prijzen?
- Super ondersteuning. O.a.: Msn
- Goed werkende api.
- Snelle registratie.
- Niet telkens opnieuw de gegevens van een bestaande klant moeten in vullen. Of je eigen gegevens.
- etc..

Over Dotdns ben ik erg te spreken……
Bij hun is de tevredenheid van hun klanten prioriteit nummer 1.

hires
30/03/06, 12:24
Ik ben ook bezig om na te gaan op API interresant is en ben ook bij Transip aanbeland :). Werkt supersnel en ben er van overtuigd dat dit met de API ook zo zal zijn. Alleen heb ik 1 dingetje: alles is automatisch dus vraag ik me af: hoe hebben jullie de beveiliging in het systeem ingebouwd als het gaat om valse aanmeldingen, met bijv. valse adresgegevens? Toch een stap in het script erin bouwen waar een controle voor nodig is, hoewel de kracht van automatisering dan verloren gaat..?

hires
30/03/06, 13:25
Hmm.. contract met voorwaarden en verantwoordelijkheden lijkt me handy.. Als je tijdesn registraties ook nog een extra controle moet uitvoeren, lijkt me dat het voordeel van het gebruik van deze API verloren gaat...

Sorry, ontopic dan maar weer!

lifeforms
30/03/06, 13:27
alles is automatisch dus vraag ik me af: hoe hebben jullie de beveiliging in het systeem ingebouwd als het gaat om valse aanmeldingen
Dat is het geheim van de smid :)

MaffeMuis
30/03/06, 13:30
ik gebruik de API van TransIP.

Ik verwerk als je het goed in je klanten systeem bouw, en je de papieren van de klant hebt ontvangen (wat automatisch wordt gegenereerd) daarna druk ik op oké in me script en het domein wordt geregt. mocht de klant onjuiste gegevens hebben ingevuld, krijg je van SIDN/Transip weer netjes een e-mail dat er iets niet klopt.

Het is een paar uurtjes scripten, en je hebt een leuk class filetje die je in je klantensysteem past, maar daarna heb je wel wat, het scheelt me iig veel tijd en over type (knippen, plakken).

Andere API's heb ik geen ervaring mee, dus ik raad iig die van hun aan.

hires
30/03/06, 13:30
Dat is het geheim van de smid :)

I see ;) Kan ik me voorstellen. Maar ik begrijp dat ik dan dus ook voor mijzelf moet inbouwen?

MaffeMuis
30/03/06, 13:37
beveiliging moet je er altijd in bouwen :S

lifeforms
30/03/06, 13:43
Ah in die fiets, je bedoelt voor fouten in API requests.

De klant is verantwoordelijk voor de requests die met de klantlogin en password/hashcode worden gedaan (dit verklaar je bij het aanzetten van de API) en voor ongeldige houderinformatie (onderdeel van de Algemene Voorwaarden). Voor .nl-domeinen geldt ook dat je alleen mag aanvragen of houderwijzigen als je de bevoegdheid hebt van de domeinhouder. Dus je moet dit soort zaken goed in je eigen voorwaarden vastleggen naar je klanten wanneer je dit voor ze automatiseert!

Tegen illegale .nl-verhuizingen hebben we een email-verify en een handmatige check door onze support als dit niet werkt. Als je een ongewenst nieuw domein registreert zijn de gevaren niet zo groot, maar het kost wel knaken ;)

hires
30/03/06, 13:53
Ah in die fiets, je bedoelt voor fouten in API requests.

De klant is verantwoordelijk voor de requests die met de klantlogin en password/hashcode worden gedaan (dit verklaar je bij het aanzetten van de API) en voor ongeldige houderinformatie (onderdeel van de Algemene Voorwaarden). Voor .nl-domeinen geldt ook dat je alleen mag aanvragen of houderwijzigen als je de bevoegdheid hebt van de domeinhouder. Dus je moet dit soort zaken goed in je eigen voorwaarden vastleggen naar je klanten wanneer je dit voor ze automatiseert!

Tegen illegale .nl-verhuizingen hebben we een email-verify en een handmatige check door onze support als dit niet werkt. Als je een ongewenst nieuw domein registreert zijn de gevaren niet zo groot, maar het kost wel knaken ;)

Helder! En.. ik ben (wederom) overtuigd :)

nibbor
06/04/06, 01:07
Ik ben zelf heel erg tevreden met DOTDNS.

De domeinen worden geregistreerd volgens een goed en duidelijk panel.
Vanaf daar zijn alle domeinen te beheren, en je kan makkelijk dingen wijzigen.
Ook de nieuwe API werkt goed.

Het is zeker een aanrader.

ispi
06/04/06, 02:03
Ik ben reeds van in het begin bij dotdns sinds hun automatisering voor registratie van domeinnaam.

In het begin waren er nog enkele fouten in hun systeem (wat normaal is natuurlijk) maar ondertussen blijkt alles mooi te werken. Hun online tool werkt perfect. Echter heb ik nog geen gebruik gemaakt van hun api dus hierover kan ik niet meespreken.

Alsook is de service buitengewoon perfect. Binnen de 24u antwoord en bijna 20u/dag bereikbaar via msn. Telkens worden je problemen professioneel aangepakt en binnen een mum van tijd.

Ik ben enorm tevreden over hun dienst!

ispi