PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaring met Plesk- HSPcomplete



Kevinb
25/03/06, 05:07
Ik vroeg me af of het de moeite loont om het Plesk totaalpakket /oplossing aan te kopen. Ik gebruik al 3 jaar plesk (ben tevreden over) alleen wil ik voortaan alles onder 1 dak afhandelen.

HSPcomplete doet de hele facturatie/verlenging/extra opties automatisch als ik me niet vergis. Alsook online payment module etc ...

Op de plesk website zie ik nergens nog prijs staan na de introductie van hun nieuwe HSP versie. Ik dacht dat hun vorige prijs rond de 8000 dollar lag. :s.

Iemand ervaring met dit pakket ? easy install/maintenance ?

Ber|Art
25/03/06, 10:26
Je kunt de prijzen iig opvragen bij SWSoft, wij hebben helaas geen ervaring met HSP.

smurf
25/03/06, 10:44
Ja +/- €8000 voor 500 klanten... excl. setup.
Offerte voor ons kwam op €xx.xxx voor het eerste jaar... en dan hadden we al serieus korting gekregen...

Voor een offerte kan je hueneke@swsoft.com contacteren.

Ber|Art
25/03/06, 10:51
Das niet misselijk :p

smurf
25/03/06, 10:58
Even de prijs gewijzigd... Hun offertes zijn op maat van je bedrijf. Fixeer je gewoon niet op de $8000, werkelijke kost is inc Setup en verplicht Onderhoud een pak hoger.

DiedX
25/03/06, 13:36
Ervaringen van een niet nader te noemen bedrijf: NIET DOEN.
Hoeveel hotfixes we hebben gekregen weten we niet. Er worden gouden bergen beloofd, en uiteindelijk heb je 1 grote pot bagger. Vooral administratief (wetgeving NL != wetgeving RU) is het gewoon met 3 letters samen te vatten. We krijgen deze week een Rus over de vloer (voor de derde keer).

Tip: doe het zelf. Neem XEN, ga zelf aan de slag. Kost je uiteindelijk minder tijd.

smurf
25/03/06, 19:44
Ik denk dat je Virtuozzo verwart met HSPC

Unixboy
25/03/06, 21:21
HSPc niet doen misschien naar PEM kijken, kost een paar centen meer maar dan heb je ook wat.

DiedX
26/03/06, 00:19
Ik denk dat je Virtuozzo verwart met HSPC

Ik in ieder geval niet, en TS ook niet. Voor de goede orde: Virtuozzo Linux werkt goed. Virtuozzo Windows is knudde. HSPc werkt gewoon knudde. Dus voorlopig verwarren we niets :)

japieo
26/03/06, 16:46
Ik in ieder geval niet, en TS ook niet. Voor de goede orde: Virtuozzo Linux werkt goed. Virtuozzo Windows is knudde. HSPc werkt gewoon knudde. Dus voorlopig verwarren we niets :)

Ik ken een ander bedrijf die ook werkt met Virtuozzo/HSPcomplete/Plesk en dit werkt perfect, geen enkel probleem (op Linux) misschien zit hem in jouw omgeving dat het "knudde" is en wellicht heb je daarom ook zoveel problemen met je Virtual Private Servers.

Let wel facturatie via HSPcomplete is niet geschikt voor de NL markt daar het simpelweg niet aan de wettelijke eisen voldoet, maar dat was op voorhand reeds bekent.

Kevinb
26/03/06, 16:46
Hey,

Allen thx - voor de reacties. Heb er zeker wat aan ... Denk idd begrepen te hebben dat de ROI van deze dure swsoft licenties er pas uit te halen is wanneer men ofwel:
- heel dure hosting aanbiedt,
- ofwel je vanaf +- 1500 hostingklanten hebt die de gemiddelde host-marktprijs willen betalen.

DiedX
26/03/06, 17:15
Ik ken een ander bedrijf die ook werkt met Virtuozzo/HSPcomplete/Plesk en dit werkt perfect, geen enkel probleem (op Linux) misschien zit hem in jouw omgeving dat het "knudde" is en wellicht heb je daarom ook zoveel problemen met je Virtual Private Servers.
Wellicht. Wellicht heb je de changelog nog niet bekeken. ALLE problemen die ingezonden waren hadden we ook, en we hebben verhalen gehoord dat andere (voornamelijk Spaanse en VS) bedrijven precies dezelfde ervaring hadden.

japieo
26/03/06, 22:57
Wellicht. Wellicht heb je de changelog nog niet bekeken. ALLE problemen die ingezonden waren hadden we ook, en we hebben verhalen gehoord dat andere (voornamelijk Spaanse en VS) bedrijven precies dezelfde ervaring hadden.

Inderdaad wellicht, er zijn andere veel grotere bedrijven als die jij vertegenwoordigd die met genoemde werken ook zonder problemen je kunt hierbij denken aan bijvoorbeeld T-Telecom in Duitsland, en nog vele anderen!
We hebben verhalen gehoord slaat al helemaal nergens op, er zijn zoveel verhalen praktijk daar gaat het om!

Wat wel problemen geeft is een P4 servertje met 1 gb ram opzetten en daar vervolgens 10 of meer VPS-en op laten draaien voorzien van slechts 32 mb ram.
Maar goed ieder zijn eigen beleidsvoering , niet waar?

DiedX
26/03/06, 22:59
Waar het laatste op slaat is mij een vraagteken, maar goed. Waar je het nu over hebt is Virtuozzo, en niet HSPc, dus volgens mij sla je zaken door elkaar heen.

In ieder geval: HSPc zou ik niet doen. En verder nu on-topic.

japieo
26/03/06, 23:05
Waar het laatste op slaat is mij een vraagteken, maar goed. Waar je het nu over hebt is Virtuozzo, en niet HSPc, dus volgens mij sla je zaken door elkaar heen.

In ieder geval: HSPc zou ik niet doen. En verder nu on-topic.

We hebben het hier over Virtuozzo en HSPComplete!
En je begrijpt heel goed waar het om gaat.........en veel succes met de Virtuozzo/HSPcomplete.

DiedX
26/03/06, 23:15
Ik weet niet waar het over gaat. Wellicht wil je wat tekst en uitleg geven?

japieo
26/03/06, 23:26
Ik weet niet waar het over gaat. Wellicht wil je wat tekst en uitleg geven?

De setup van je node(s) waarop je de VPS-en draait is inderdaad Virtuozzo en heeft als zodanig niets van doen met HSPcomplete, heb je gelijk in waarvoor excuses.