PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinnaam verhuizen moeizaam



bami82
24/03/06, 14:12
Hallo Iedereen,

Ik probeer voor een klant een domeinnaam te verhuizen van zijn huidige hoster naar ons toe. Nu stond hier als eerste een registrar lock op en stond het domein niet op zijn naam maar op naam van de huidige hoster. Het process om dit te veranderen heb een tijd geduurd en uiteindelijk was alleen de lock verwijderd en hebben ze de eigenaar niet veranderd.

Om tijd te besparen heb ik vervolgens als eigenaar van het domein de huidige hoster opgegeven en de domeinnaam verhuizing aangevraagd. Dan kan ik dit later weer wijzigen. Nu krijgt dus de huidige hoster (admin contact) een mail als het goed is waarin hij de verhuizing moet accepteren.

Nu zegt hij dit 2 dagen geleden gedaan te hebben, maar de huidige registrar in whois is nog steeds niet mijn registrar. De hoster geeft als bewijs dat hij het geaccepteerd heb in zijn mail nog even een url op naar icann-transfer.key-systems.net waar action op request staat. Nu ben ik geen domeinen expert maar request=aanvraag dus het lijkt mij logisch te denken dat dit gewoon inhoud dat ik de verhuizing heb aangevraagd maar de verhuizing nog niet is geaccepteerd door het admin contact.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik hierachter kom of hij het 2 dagen geleden heb geaccepteerd en het probleem bij mijn registrar ligt?

®on
24/03/06, 14:15
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik hierachter kom of hij het 2 dagen geleden heb geaccepteerd en het probleem bij mijn registrar ligt?
De huidige registrar moet het domein nog laten gaan voor een transfer. Dit gebeurt altijd 5 dagen nadat de transfer geaccepteerd is door het admincontact.

Verhaal kan dus goed kloppen, over een dag of drie zou je dan verhuisd moeten zijn.

Dennie-DeTi
24/03/06, 14:36
Let wel, het kan 5 werkdagen duren voordat de huidige registrar het goedgekeurd heeft.

- Dennie

®on
24/03/06, 14:42
Let wel, het kan 5 werkdagen duren voordat de huidige registrar het goedgekeurd heeft.

- Dennie
"ICANN Transfer Policy dictates that current registrar must release the domain within five days of the date and time they were notified of the transfer request."
Wordt niet vermeld over werkdagen, na 5 dagen wordt het domein automatisch gereleased (voor zover mijn ervaring ook overigens).

maxnet
24/03/06, 15:20
De hoster geeft als bewijs dat hij het geaccepteerd heb in zijn mail nog even een url op naar icann-transfer.key-systems.net waar action op request staat.

[..]

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik hierachter kom of hij het 2 dagen geleden heb geaccepteerd en het probleem bij mijn registrar ligt?

Bij Key-Systems (RRP Proxy/DD24/iRRP) kan je dat gewoon in het beheerscherm onder "Transfers in" opvragen.
Dan krijg je een overzichtje dat er zo uit ziet:



2005-04-29 15:15:43 [REQUESTED] transfer of domain je-eigen-domein.com to VERISIGN-GRS/keysys requested by maxnet
2005-04-29 15:27:38 [EMAIL_SENT] email sent to 'Maxnet' [com@je-eigen-domein.nl]
2005-04-29 15:29:49 [REQUEST_CONFIRMED] REQUEST confirmed by 'Maxnet' [com@je-eigen-domein.nl] with trigger [5006103]
2005-04-29 16:17:34 [INITIATED] domain transfer initiated: Command completed successfully (200)
2005-04-30 01:10:21 [PENDING] domain transfer pending
2005-05-06 01:50:51 [SUCCESSFUL] transfer of domain je-eigen-domein.com from VERISIGN-GRS/EXTERNAL (Direct Information Pvt. Ltd., dba DirectI.com) to VERISIGN-GRS/keysys (Key-Systems GmbH) SUCCEEDED


Indien er "REQUEST_CONFIRMED" staat dan is de verhuizing bevestigd.
Vervolgens wordt als de oude registrar meteen instemt of geen bezwaar maakt binnen 5 hele kalender dagen de verhuizing verwerkt.
Bij .com/.net zit daar nog wat verwerkingstijd bij waardoor je in totaal al snel een week verder bent.


Indien je geen rechtstreekse klant bij KS bent, dien je even aan het bedrijf waar je de verhuizing hebt aangevraagd te vragen wat de status is.

Dennie-DeTi
24/03/06, 15:50
"ICANN Transfer Policy dictates that current registrar must release the domain within five days of the date and time they were notified of the transfer request."
Wordt niet vermeld over werkdagen, na 5 dagen wordt het domein automatisch gereleased (voor zover mijn ervaring ook overigens).
Hmm, dan zal ik het niet goed gelezen hebben :). Overigens merk ik ook vaak dat ze het domein al eerder vrijgeven.

- Dennie