PDA

Bekijk Volledige Versie : welke domeinnaam is beter voor zoekmachine?



dfeenstra
24/03/06, 11:49
Ik wil de komende tijd weer een tiental domeinnamen registreren met als bedoeling goede posities in de zoekmachines te krijgen met die domeinnamen om vanaf daar mensen door te sturen naar een aantal websites van mij.

Nu vraag ik met echter af wat beter is:

lekker-koken.nl of lekkerkoken.nl

Ik richt me hierbij dus op mensen die in de zoekmachine zoeken op: lekker koken

Overigens is dit dus gewoon een voorbeeld.

Maar is het voor de zoekmachine bij een dergelijke zoekopdracht beter de domeinnaam met - of zonder - te gebruiken?

Daniël

ivs
24/03/06, 12:18
Volgens mij zijn de grote zoekmachines al in staat om zelf een domeinnaam op te splitsen in meerdere woorden.

Maar de tijd dat een domeinnaam een grote invloed had op je plek in de zoekresultaten is volgens mij wel voorbij. Zoek bijvoorbeeld eens bij google op "auto kopen" volgens mij komt autokopen.nl of auto-kopen.nl in de eerste pagina's niet voor.

Dennie-DeTi
24/03/06, 12:33
Volgens mij is met streepje beter. Ik dacht dat zoekmachines dan de woorden in ieder geval splitsen, en je dus bij lekker-koken.nl ook op "lekker" of "koken" ertussen zou moeten staan.

Correct me if i'm wrong..

- Dennie

dfeenstra
24/03/06, 12:42
Oke wat ik dus begrijp is de inhoud van de pagina belangrijker als de domeinnaam, maar tussen de 2 varianten is de variant met - dus wel beter.
Mogelijk ook duidelijker voor de persoon die moet klikken om te zienw at er nu staat.