PDA

Bekijk Volledige Versie : Emailbox wachtwoord



thrunx
23/03/06, 16:00
Hoi,

Ik kan niet hetzelfde wachtwoord instellen voor mailboxen in plesk met dezelfde 'naam'. Dus info@... en info@....

Hij zegt dat het wachtwoord dan niet voldoet aan de eisen, weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen? Ik ben (mede-)eigenaar van de server, dus kan overal bij.

Ik heb op google gezocht en in documentatie van Plesk, maar kan niks vinden. Hier hetzelfde probleem: http://www.meesterlijk.nl/cgi-bin/ikonboard/topic.cgi?forum=1&topic=261

Een ander klein vraagje: Ik zat te zoeken in de database van Plesk (psa) en zag dat de wachtwoorden daar niet ge-encrypt instonden! Is dit iets wat Plesk standaard doet, of kan ik ergens instellen dat hij wel alle wachtwoorden ge-encrypt opslaat in de database?

Groetjes,
Steven

Triloxigen
23/03/06, 16:07
De wachtwoorden staan inderdad niet ge-encrypt, dit is ook niet aan te zetten.

Voor je wachtwoord probleem vind ik vreemd, dat zou echt geen probleem moeten zijn.

Ionstar
24/03/06, 10:19
Het is inderdaad vreemd. Ik heb zelf ook het probleem dat wanneer ik een bepaald wachtwoord een X (onbekend) aantal keren heb ingevoerd... voor mail, databases, domeinen, etc... dat dat wachtwoord opeens voor nieuwe accounts, mail, etc niet meer geaccepteerd wordt. Een reden heb ik hiervoor nog niet kunnen ontdekken, maar lastig is het wel.

ErikKosters
24/03/06, 10:29
zijn met plesk de wachtwoorden niet crypted??? :s

Dennie-DeTi
24/03/06, 12:29
zijn met plesk de wachtwoorden niet crypted??? :s
Nope, niet gecrypt.

- Dennie

Ber|Art
26/03/06, 08:56
Volgens mij kan je nooit een password twee keer gebruiken in Plesk, dit zit in het "password management systeem" van Plesk verweven. Je mag ook niet 1234 gebruiken e.d. volgens kan je dit niet afzetten. Maar waarom zou je hetzelfde wachtwoord gebruiken, beter van niet toch? :) En als je de passwords niet meer weet kan je altijd nog PowerToys password revealer gebruiken om het terug te zoeken ;) en idd de password zijn niet encrypted.

Ber|Art
26/03/06, 08:59
Wat ook helpt mss is de server mail setting "Names for POP3/IMAP mail accounts" op "Only use of full POP3/IMAP mail accounts names is allowed" zetten. Dan heb je als user name altijd het complete e-mail adres ;)

Dennie-DeTi
26/03/06, 10:39
Het is mij toch echt wel eens gelukt om twee mailboxen van verschillende domeinen hetzelfde password te geven. Ik had van de ene klant het wachtwoord naar een standaard wachtwoord verandert om wat te testen. Een week later ook voor een andere klant om iets te testen. Die eerste klant had zijn wachtwoord niet aangepast. En ik kwam zo in de mailbox van de eerste klant.

Het is dus inderdaad wel verstandig om vast te leggen dat de volledige account naam gebruikt moet worden.

- Dennie

Robs
27/03/06, 01:46
Om het zelfde paswoord te gebruiken bij verschillende accounts dan moet je als indentificatie het volledige E-mail adres aanzetten.
Zet je alleen de username aan (dus voor alleen wat voor @domain.com komt) dan kan je het paswoord dus inderdaad maar 1 keer genbruiken!

Bij de windows versie staat dit standaard al aan (kun je ook niet uitzetten) maar bij de Linux versie moet je dat aanzetten bij je mail settings van de server

Ionstar
27/03/06, 20:06
Volgens mij kan je nooit een password twee keer gebruiken in Plesk, dit zit in het "password management systeem" van Plesk verweven. Je mag ook niet 1234 gebruiken e.d. volgens kan je dit niet afzetten. Maar waarom zou je hetzelfde wachtwoord gebruiken, beter van niet toch? :) En als je de passwords niet meer weet kan je altijd nog PowerToys password revealer gebruiken om het terug te zoeken ;) en idd de password zijn niet encrypted.

Ik kan voor meerdere accounts in verschillende account onderdelen een password meerdere keren gebruiken. Maar het is mij onbekend hoevaak. Ikw eet wel dat het na een X aan tal keren gebruikt te zijn opeens niet meer is toegestaan... wat erg vreemd is.

Ik wil graag dezelfde wachtwoorden gebruiken omdat ik een groot aantal e-mail adressen en domeinen heb die op mijn eigen naam staan. Die wil ik graag kunnen bereiken zonder een hele password lijst mee te nemen :)