PDA

Bekijk Volledige Versie : backups



Mark17
23/03/06, 09:48
Ik maak dus dagelijks backups van alles op de server. Nu blijkt echter dat mijn eigen site (geen site's van klanten) niet goed gebackupt word. Ik krijg een error dat hij niet naar een andere server is verploaatst. Nu is het zo dat het bestand -xxxx xb groot is (elke keer anders uiteraard). Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Technotop
23/03/06, 10:38
Ik maak dus dagelijks backups van alles op de server. Nu blijkt echter dat mijn eigen site (geen site's van klanten) niet goed gebackupt word. Ik krijg een error dat hij niet naar een andere server is verploaatst. Nu is het zo dat het bestand -xxxx xb groot is (elke keer anders uiteraard). Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Kijk eens naar de rechten die je aan het bestand hebt gegeven. Heb er af en toe last van en blijkt een bestand niet de juiste rechten te hebben om te kunnen worden ingepakt of worden verzonden naar een andere server.

Mark17
23/03/06, 12:21
Kijk eens naar de rechten die je aan het bestand hebt gegeven. Heb er af en toe last van en blijkt een bestand niet de juiste rechten te hebben om te kunnen worden ingepakt of worden verzonden naar een andere server.

De rechten zijn hetzelfde als de bestanden die wel verstuurd worden via ftp, het gaat enkel om de overdracht (de backup maken gaat wel goed!). Echter word de data niet op een andere server gezet. De backup zou circa 5 GB groot moeten zijn (als ik de gegevens bekijk). De error die ik krijg is dat de grote van het bestand niet correct is (het getal is kleiner dan 0).

rayden
23/03/06, 16:56
Ik heb ook (meer dan) vaak genoeg problemen met Directadmin's backup gehad. Mijn ervaring? Gewoon de hele zooi ram wegschrijven met barcula of tarren..

phreak
23/03/06, 16:57
Ik heb ook (meer dan) vaak genoeg problemen met Directadmin's backup gehad. Mijn ervaring? Gewoon de hele zooi ram wegschrijven met barcula of tarren..

Liefst nog zonder zlib te gebruiken als je al redelijk wat accounts hebt, want zlib kan nog wel eens tijdrovend zijn :)

Mark17
23/03/06, 21:51
Klopt het dat alle MySQL databases worden weggeschreven in een map in de /home/ directory?

Zo ja dan ga ik de hele map /home/ maar backuppen en daarna versturen naar de andere server (immers ik wil een backup op een andere server hebben ivm de veiligheid). Welke optie zouden jullie hiervoor adviseren? Op google heb ik niet zo heel veel over backups maken met barcula kunnen vinden.

t.bloo
23/03/06, 23:42
rdiff-backup is je vriend

en databases leven in /var/lib/mysql