PDA

Bekijk Volledige Versie : Zijn er al colocaties die deze dienst levert?



Robs
22/03/06, 14:44
Een klant en tevens goede vriend van me vraagt het volgende:

Zijn er leveranciers die colocatie aanbieden inclusief:
- remote KVM switch (dus kvm over ip) en remote power switch mogelijkheden

Zelf heb ik de mogelijkheid (kvm over ip) niet, ik ken ook niemand die het wel heeft(kvm over ip), op zich vond ik dat wel een heel goed idee van hem. Echter het is niet goedkoop om het "zomaar" even te gaan kopen.

Vandaar de vraag of er al aanbieders zijn die deze diensten standaard leveren?

WilloW
22/03/06, 14:47
Een klant en tevens goede vriend van me vraagt het volgende:

Zijn er leveranciers die colocatie aanbieden inclusief:
- remote KVM switch (dus kvm over ip) en remote power switch mogelijkheden

Zelf heb ik de mogelijkheid (kvm over ip) niet, ik ken ook niemand die het wel heeft(kvm over ip), op zich vond ik dat wel een heel goed idee van hem. Echter het is niet goedkoop om het "zomaar" even te gaan kopen.

Vandaar de vraag of er al aanbieders zijn die deze diensten standaard leveren?


xs4all doet het geloof ik standaard

Robs
22/03/06, 14:54
Nee hoor, sterker nog xs4all bied helemaal niet eens een dienst aan met kvm over ip, tenminste ik kan die info nergens vinden.
Wel bieden ze remote power switch aan, echter dat is niks bijzonders, het gaat vooral over kvm over ip mogelijkheden.

masterpe
22/03/06, 14:55
Er zijn ook console servers, deze zijn goed te gebruiken ipv een beeldscherm voor text based hosts zoals linux.

bakkerl
22/03/06, 14:56
xs4all doet dit via serial console. Je machine moet dit dus ondersteunen.

Zelf heb ik er het wel bij diverse klanten. Hierbij is de console rechtstreeks over te nemen (via monitor, muis en toetsenbord aansluiting). Echter zijn deze oplossingen niet goedkoop.

Echter bied ik geen colocatie aan.

wonko
22/03/06, 14:57
Voor grote orders is dat steeds een optie door ons geleverd. Meestal wordt deze niet genomen. Voor colo in een shared rack doen we dit niet. Voor linux machines raden we meer en meer IPMI aan, met de console forwarding. Voor grafische zaken hebben we dus niets...

Robs
22/03/06, 15:09
Het gaat er hem voornamlijk om dat hij de machine kon benaderen als deze bv gecrashed is, dat ie bv in de bios kan of dingen kan installeren ook als er geen netwerk is.
BV het OS opnieuw te installeren etc etc.
Een remote KVM over Ip was een ideale oplossing, ik had zelf gekeken naar de apparatuur hiervoor echter de aanschaf prijs is niet gering.
Voor mij is dit niet interesant om aan te schaffen, daarom dacht ik dat misschien anderen dit wel hadden en dit aanboden.

Helaas niet dus, de server die eraan zou moten hangen is een windows machine, de console optie is niet echt ideaal hiervoor.

bakkerl
22/03/06, 15:14
Meer dan benadering als netwerk (nog) niet werkt wordt de kvm ook niet gebruikt in windows omgevingen. Werken heel goed als noodoplossing ook als je onder linux, als root, `ifconfig 0` iets te snel intikt.

Een installatie is er alleen mee te doen als je standaard een windows CD in de lade laat zitten.

RaQ-Power
22/03/06, 17:14
InterNL.NET levert dit standaard bij colocatiediensten in Nijmegen!

Robs
22/03/06, 18:14
InterNL.NET levert dit standaard bij colocatiediensten in Nijmegen!

Op hun site staat niets vermeld over dit soort diensten helaas, colocated moet je mailen of bellen. (ook lekker duidelijk dus)

Triloxigen
22/03/06, 18:30
Alle colocaters kunnen dit in princiepe leveren, maar uiteraard heeft het wel een prijskaartje.

Goldeneye
22/03/06, 18:37
De betere server merken (hp/dell/ibm) hebben hier speciale kaarten voor die tevens naast kvm over ip ook nog wat leuke extra functies hebben zoals rebooten en het uitlezen van hardware.
Misschien is dit een leuke oplossing? het enige wat je bij je colo boer dient te hebben is een extra utp aansluiting.

djalken
22/03/06, 21:05
Wij hebben hier een oplossing van cyclades voor, een console server, werkt zeer prettig moet ik zeggen :) was wel een dure grap maar is het meer dan waard kan ik zeggen. In principe gebruiken wij deze alleen voor eigen servers of managed servers van klanten, maar voor losse colocatie kan dit in principe ook gebruikt worden

MediaServe
28/03/06, 02:51
Wij zijn een beetje aan het kijken naar een KVM over IP op uur basis voor onze klanten. Dus vooraf aanvragen, zodra de switch beschikbaar is krijg je voor een aantal uren toegang. Dat wordt dan per uur afgerekend.

Onze klanten kunnen uiteraard wel tegen een vast bedrag per maand een dedicated KVM over IP oplossing krijgen. Ik denk dat de meeste grote providers dit wel kunnen leveren.

ensermo
28/03/06, 05:13
Zoals al vermeld kunnen de meeste merkservers dit wel (HP) . Bij Tyan kost het rond de 200-300 euro per kaart. Misschien is dit goedkoper voor 1 server. Voor een hele rack ben je waarschijnlijk wel goedkoper uit met een andere oplossing. (Denk ik)

MediaServe
28/03/06, 08:48
Zoals al vermeld kunnen de meeste merkservers dit wel (HP) . Bij Tyan kost het rond de 200-300 euro per kaart. Misschien is dit goedkoper voor 1 server. Voor een hele rack ben je waarschijnlijk wel goedkoper uit met een andere oplossing. (Denk ik)Precies, een KVM over IP module is leverbaar voor onder de 500 euro. Een kleine 8-poorts KVM switch ook nog een paar honderd euro. Dus zit je aan een dikke 100 euro per server, voor 8 servers.

Randy
28/03/06, 17:08
Sander van www.Elexis.nl biedt dit aan dacht ik