PDA

Bekijk Volledige Versie : .EU document aanvraag afgewezen.



Kyra-emotion
22/03/06, 10:32
Collega's ik weet niet of wij de enige zijn, maar bij ons zijn de aanvragen voor .eu afgewezen omdat we niet conform de voorwaarden de documenten op tijd hebben ingestuurd.
In de documentatie staat dat de Cover Letter en Documentary Evidence voor (Zondag) 19 Maart. Wij hebben de formulieren zaterdag 18 Maart afgeleverd, echter staat in de "kleine letters" dat de zater,- zon,- feestdag niet als erkende werkdag gelden in Belgiƫ, helaas staat het in geen enkele communicatie van noch eurID danwel onze register dat het dus niet voor de 19e binnen had moeten zijn, maar voor de 17e.
Nu is onze vraag, zijn er meer deelnemers met dit probleem dat hun aanvragen zijn afgewezen.
Ik heb gesproken met onze register en die zegt dat mogelijk is als we met meerderen een klacht indienen.

Ik zie jullie reacties graag in dit forum.

Groet.

Glenn
22/03/06, 10:43
Ik heb er geen ervaring mee dat we te laat waren, maar er stond zeer duidelijk in de communicatie dat het weekend + feestdagen niet meetellen. Wel geef ik toe dat het dan een beetje verwarrend is om de datum op de 19de te stellen.

Maar Marco, waarom stuur je het dan zo laat pas in? Zoiets moet je meteen opsturen en zodoende alle fouten aan jouw kant uitsluiten :)

Kyra-emotion
22/03/06, 11:08
We stuurden het niet zo laat in, maar we werden gevraagd de documenten op te sturen op op de 14e. De TPG had aangegeven ze 4 dagen nodig hadden om het te bezorgen, en met expres zou het 3 dagen bevatten echter zou het dan pas maandag de 20e worden aangeboden.
zodoende, echter is de vraag of er meerdere mensen met dit zelfde probleem hebben, dan kunnen we er misschien wat aan doen.

Triloxigen
22/03/06, 11:10
De documenten opsturen op de 14e?
Dit lijkt mij erg sterk eigenlijk.

Stewie
22/03/06, 11:26
Heb dezelfde sjit.
10 dagen tevoren alles opgestuurd en blijkbaar is het kwijt geraakt in de berg post, want de aanvraag is gewoon verlopen. Jammer, dan maar nogmaals aanvragen :)

wonko
22/03/06, 11:39
Het stond overal duidelijk in de regels, en de registrars hebben meermaals een mail van Eurid ontvangen dat de papieren in orde gebracht moesten worden. Wij hebben zelf op 17 maart nog naar Mechelen gereden om die, met ontvangstbewijst, te overhandigen ter plaatse.

Stewie
22/03/06, 11:42
Het stond overal duidelijk in de regels, en de registrars hebben meermaals een mail van Eurid ontvangen dat de papieren in orde gebracht moesten worden. Wij hebben zelf op 17 maart nog naar Mechelen gereden om die, met ontvangstbewijst, te overhandigen ter plaatse.
Tja, normaal verwacht je wel dat het aankomt in 10 dagen ;)

wonko
22/03/06, 11:46
aangetekend versturen, koerierdienst gebruiken met afleverbewijs... er zijn voldoende methodes om papier naar een andere plaats te versturen, met de garantie dat het daar is aangekomen.

Stewie
22/03/06, 11:51
Grapjas, mag je van de post ook best verwachten :)

Glenn
22/03/06, 11:55
De 14de opsturen? Volgens mij heb je dat verkeerd gelezen en heeft je registrar dat als uiterste verstuurdatum genoemd. Voor een bepaald bedrijf heb ik tijdens Sunrise II meteen de aanvraag ingediend. Daarop een mail gekregen om de documentatie van EurID site halen en meteen allerlei bewijsmateriaal verzameld, in een envelop en aangetekend met handtekening retour verstuurd.

En ja, de gegevens waren ruim op tijd binnen :)

maxnet
22/03/06, 12:54
Bewijsmateriaal dat in het weekend elektronisch was ingediend is overigens wel gewoon geaccepteerd.

Mochten de stukken dus zoekgeraakt in de post zijn en is je aanvraag bijna verlopen, vraag dan je registrar even of zij het willen scannen en naar PwC willen uploaden.
De meeste registrars doen dit standaard niet omdat ze niet verantwoordelijk (aanprakelijk) voor het verwerken van de stukken willen zijn. Maar als je de aanvraag anders verloopt misschien wel.

AlfaHosting
22/03/06, 12:55
Wij hebben het gewoon allemaal aangetekend opgestuurd. In de regels stond duidelijk dat zaterdag niet meetelden, kwestie van alles lezen dus.

rogerhe
22/03/06, 12:56
Wij scannen de documenten zelf en uploaden ze met ftp naar PWC.

Zelf scannen heeft een aantal voordelen, waaronder het feit dat je als provider zelf de papieren nog even kunt nakijken en de kwaliteit van de scans zelf in handen hebt. Vouwen en nietjes zijn dan ook opeens een minder groot probleem.

Daarnaast is er geen vertraging met de post - en aangezien we zelf in weekenden niet werken treed dit probleem dan niet op.

Wel merk ik dat we nogal wat klanten achter de vodden aan hebben moeten zitten voor de juiste papieren en dat sommigen er gewoon een enorm zootje van hebben gemaakt.

LinQ
22/03/06, 13:03
Let op dat je de naam waarop je het aanvraagt dezelfde naam is als op de papieren staat.
Mijn merknaam was aangevraagd onder mijn persoonlijke naam (benelux merkenregister) en de domeinnaam op mijn bedrijfsnaam. Ik heb er nog een discussie over met de aanbieder (Argeweb) maar mijn verzoek is dus afgewezen door euRID.