PDA

Bekijk Volledige Versie : Gedragscode voor hosters



AlfaHosting
21/03/06, 19:56
Naar aanleiding van de thread :

http://www.webhostingtalk.nl/melding-van-netwerk-storingen-en-updates/89157-a9host-verdwenen.html

Er was een beetje afgeweken van de vraag van de topicstarter vandaar dat ik even een ander topic open met een correct onderwerp.

Laatste opmerkingen :

It-Biz schreef:
"Ik mis de toegevoegde waarde...waarom zouden bedrijven die zich correct opstellen zich aan een gedragscode binden waar ze zich toch al aan houden. Beetje onzin om te betalen voor hosts die er een zooitje van maken. Wat is het voordeel voor de deelnemende bedrijven?"

Alerd schreef:
"pr en een stickertje om je te onderscheiden."

AlfaHosting
21/03/06, 20:01
It-Biz schreef:
"Ik mis de toegevoegde waarde...waarom zouden bedrijven die zich correct opstellen zich aan een gedragscode binden waar ze zich toch al aan houden. Beetje onzin om te betalen voor hosts die er een zooitje van maken. Wat is het voordeel voor de deelnemende bedrijven?"

Alerd schreef:
"pr en een stickertje om je te onderscheiden."



Ik zou het niet zo simpel maken als een stickertje. Dan beschouw je bv. de domainethics van DNS Belgie ook als beetje PR, terwijl je toch nog schrikt van het aantal hosters dat niet volgens deze richtlijnen handelt. Hoe kan een consument tussen al de honderden bedrijven het kaf van het koren scheiden ?

Met honderden webhosting bedrijven en vele websites die handelen over
hosting met valse toplijsten, verdoken reclame en verzonnen ervaringen op de
markt wordt het voor de consument steeds moeilijker kiezen. Met het publiek
onderschrijven van een ethische gedragscode voor webhosters zouden we ons kunnen onderscheiden van de rest.

Je zou je klanten en would-be klanten op deze manier kunnen laten weten dat ze terecht komen bij een bedrijf dat een aantal belangrijke gedragsregels naleeft en respecteert. Daardoor krijgt de klant een zekerheid en weet men waar men terecht kan wanneer een klacht tussen de hoster en hem niet opgelost geraakt.

bakkerl
21/03/06, 20:06
Is de eerste poging via http://www.hostmerk.nl/ er niet al dan?

Alerd
21/03/06, 20:08
Ik zou het niet zo simpel maken als een stickertje. Dan beschouw je bv. de domainethics van DNS Belgie ook als beetje PR, terwijl je toch nog schrikt van het aantal hosters dat niet volgens deze richtlijnen handelt. Hoe kan een consument tussen al de honderden bedrijven het kaf van het koren scheiden ?

Met honderden webhosting bedrijven en vele websites die handelen over
hosting met valse toplijsten, verdoken reclame en verzonnen ervaringen op de
markt wordt het voor de consument steeds moeilijker kiezen. Met het publiek
onderschrijven van een ethische gedragscode voor webhosters zouden we ons kunnen onderscheiden van de rest.

Je zou je klanten en would-be klanten op deze manier kunnen laten weten dat ze terecht komen bij een bedrijf dat een aantal belangrijke gedragsregels naleeft en respecteert. Daardoor krijgt de klant een zekerheid en weet men waar men terecht kan wanneer een klacht tussen de hoster en hem niet opgelost geraakt.


Mijn antwoord was wat kort door de bocht denk ik maar denk dat als je het heel simpel moest omschrijven klanten het toch als sticker/label zouden zien.

Hoeverre dit label nuttig is hangt denk ik af van de reputatie en de bekendheid ervan onder het publiek.

AlfaHosting
21/03/06, 20:12
Is de eerste poging via http://www.hostmerk.nl/ er niet al dan?

copy/paste :

Neen, hostmerk is eerder een keurmerk met een aantal technische eisen. Sommige voorwaarden zijn soms dubbelzinnig, moeilijk controleerbaar, specifiek opgesteld naar bepaalde bedrijven, ... . Bovendien ligt het aanmeldingstarief vrij hoog. Ook stelt men soms eisen aan bedrijven die voor sommige bedrijven niet haalbaar zijn en in principe een keuze van het bedrijf zijn (voorbeeld: verplicht SIDN lidmaatschap, verplicht op nederlandse servers, enz ...). Het hostmerk staat ook enkel open voor Nederlandse bedrijven. Daarom is het hostmerk ook mislukt met 9 deelnemers op honderden en honderden bedrijven.

Een ethische gedragscode is anders, meer algemener, en heeft meer betrekking tot de ethische kant van het zakendoen. Vergelijk het met de gedragscode van DNS.

AlfaHosting
21/03/06, 20:14
Hoeverre dit label nuttig is hangt denk ik af van de reputatie en de bekendheid ervan onder het publiek.

Dat klopt. Daarom zou je met een dergelijk label van start moeten kunnen gaan met een aantal middelgrote of grote bedrijven zodat je toch al een belangrijk aandeel in de markt hebt. Bovendien moet je toch een budget hebben om wat publiciteit te voeren in een aantal magazine's en websites zoals webhosters.nl.

Alerd
21/03/06, 20:25
De pers zal ook wel interesse hebben indien juist opgezet denk ik.

bakkerl
21/03/06, 20:29
Dan krijgen we *weer* een hele discussie welke regels er wel en niet moeten zijn. Voordat dat gedaan is, zijn we weer een 1/2 jaar verder. Dan het toetredingsgeld wat er nodig is, voor de reclame enz, zal ook wel een discussie opleveren.

Probeer maar eens wat te verzinnen waar hosters het voordeel in zien en cosumenten vertrouwen in kunnen krijgen. Dit is dan al poging zoveel voor het maken van een 'sticker' die sommige bedrijven op hun website mogen plakken.

AlfaHosting
21/03/06, 20:35
Dan krijgen we *weer* een hele discussie welke regels er wel en niet moeten zijn. Voordat dat gedaan is, zijn we weer een 1/2 jaar verder. Dan het toetredingsgeld wat er nodig is, voor de reclame enz, zal ook wel een discussie opleveren.

Probeer maar eens wat te verzinnen waar hosters het voordeel in zien en cosumenten vertrouwen in kunnen krijgen. Dit is dan al poging zoveel voor het maken van een 'sticker' die sommige bedrijven op hun website mogen plakken.

Rome is ook niet op één dag gebouwd .. :p

almar
21/03/06, 22:05
Dan krijgen we *weer* een hele discussie welke regels er wel en niet moeten zijn. Voordat dat gedaan is, zijn we weer een 1/2 jaar verder. Dan het toetredingsgeld wat er nodig is, voor de reclame enz, zal ook wel een discussie opleveren.


Ik denk eerlijk gezegd niet dat we zover moeten denken. Toetredingsgeld is natuurlijk geen doel. Hostmerk gaat uit van kwaliteitseisen die voor menig hoster niet realistisch zijn of simpelweg geen doel dienen. Dat moet voorkomen worden.

De insteek van een nieuwe stichting of hoe de opzet er dan ook uit zal zien moet primair zijn om een breed draagvlak te creeeren onder hosting- en serviceproviders om naar de buitenwereld als een gezicht op te treden en richtlijnen uit te dragen. Daarbij zou je kunnen denken aan een klachtencommissie.

AlfaHosting
21/03/06, 22:20
De insteek van een nieuwe stichting of hoe de opzet er dan ook uit zal zien moet primair zijn om een breed draagvlak te creeeren onder hosting- en serviceproviders om naar de buitenwereld als een gezicht op te treden en richtlijnen uit te dragen. Daarbij zou je kunnen denken aan een klachtencommissie.

Volledig mee akkoord.

AlfaHosting
22/03/06, 00:05
Ik heb iets heel primair opgesteld als basis voor een gedragscode waarover ik met een aantal mensen wel eens wil een discussie wil voeren. Als je interesse hebt kan ik het naar je doormailen ? Stuur me een PB met je email.

Bullcat
22/03/06, 00:14
Hoe ga je om met een nieuw hosting bedrijf, dat net gestart is en het het eerste jaar van mond tot mond reclame moet hebben, en die zich uit de naad werkt om goede support en hand en span diensten te verlenen.

M.a.w. waar leg je de lat eigenlijk, wat gaat dit grapje kosten,
het "Hostmerk"is nu ook echt weer niet goedkoop als ik de prijzen zie daar !
Is iedereen niet ter goeder trouw als hij/zij met een hosting bedrijf begint ?

Verbeter me als ik het 1 en ander niet begrijp, ik heb in die andere topic ook mijn diensten aangeboden, en ben ook in contact getreden met de oude eigenaar, maar kreeg ook overal niets te horen !

Hans

RaQ-Power
22/03/06, 00:19
copy/paste :

Neen, hostmerk is eerder een keurmerk met een aantal technische eisen. Sommige voorwaarden zijn soms dubbelzinnig, moeilijk controleerbaar, specifiek opgesteld naar bepaalde bedrijven, ... . Bovendien ligt het aanmeldingstarief vrij hoog. Ook stelt men soms eisen aan bedrijven die voor sommige bedrijven niet haalbaar zijn en in principe een keuze van het bedrijf zijn (voorbeeld: verplicht SIDN lidmaatschap, verplicht op nederlandse servers, enz ...). Het hostmerk staat ook enkel open voor Nederlandse bedrijven. Daarom is het hostmerk ook mislukt met 9 deelnemers op honderden en honderden bedrijven.

Hostmerk zou kwaliteit moeten kunnen garanderen bij aangesloten bedrijven. Echter gaat alles steeksproefsgewijs en is er weinig echte controle. Alles is half. Het bedrag van 475 euro is zo hoog omdat er zo weinig aanmeldingen zijn en ze ook de kosten er uit moeten kunnen halen. Een vraag is echter of er niet subsidie te verkrijgen valt voor keurmerken wanneer het een echt officieel keurmerk is, bij de consument is het niet bekend, bij veel grote bedrijven ook niet. Is het niet gewoon een flop en schiet het nu al haar doel voorbij.

Er is wel een gedragscode die aangesloten bedrijven dienen te tekenen overigens.

Tijd voor een echt Keurmerk voor Nederland en Belgie. En de start moet liggen bij de consument.

almar
22/03/06, 00:29
Hoe ga je om met een nieuw hosting bedrijf, dat net gestart is en het het eerste jaar van mond tot mond reclame moet hebben, en die zich uit de naad werkt om goede support en hand en span diensten te verlenen.

M.a.w. waar leg je de lat eigenlijk, wat gaat dit grapje kosten,
het "Hostmerk"is nu ook echt weer niet goedkoop als ik de prijzen zie daar !
Is iedereen niet ter goeder trouw als hij/zij met een hosting bedrijf begint ?

Verbeter me als ik het 1 en ander niet begrijp, ik heb in die andere topic ook mijn diensten aangeboden, en ben ook in contact getreden met de oude eigenaar, maar kreeg ook overal niets te horen !

Hans

Een korte reactie:

1. Hostmerk is te duur
2. Het uitwerken van de details op het niveau zoals beschreven is hierboven is op dit moment niet aan de orde
3. Niets of niemand kan garanderen dat een bedrijf/organisatie niet failliet gaat

AlfaHosting
22/03/06, 00:43
M.a.w. waar leg je de lat eigenlijk, wat gaat dit grapje kosten,
het "Hostmerk"is nu ook echt weer niet goedkoop als ik de prijzen zie daar !
Is iedereen niet ter goeder trouw als hij/zij met een hosting bedrijf begint ?



Ik denk niet dat iedereen ter goeder trouw is ... en ik denk ook dat veel starters een aantal basisprincipes vergeten. Vlug het goedkoopste servertje en wat klantjes binnenhalen, zo heb je toch ook massa's hosters of niet soms.

Bullcat
22/03/06, 01:03
Ja maar wat ga je dan eisen van een hoster? hoe hij is begonnen ? eerst een reseller account dan een dedi en dan een high end server ??

Dotdns
22/03/06, 01:23
... en ik denk ook dat veel starters een aantal basisprincipes vergeten. Vlug het goedkoopste servertje en wat klantjes binnenhalen, zo heb je toch ook massa's hosters of niet soms.

Daar hebt je een grote punt mee gescoord.
en indien dit ooit dan toch uitkomt, zullen dan de nieuwe "starters" hun maar eerst goed moeten bewijzen.
ik denk net aan een punt:
Kennis van hoe het wel allemaal ( met een minimum eis )in elkaar zit.
ik krijg regelmatig vragen "oude"resellers dat naar dedi zijn gestapt (na 2 maanden) met bvb hoe ze een grote sql moeten uploaden, hoe ze een backup terug plaatsen, wat betekend de load van hun server, tot de domste vragen van hoe een account upgraden ............

Bullcat
22/03/06, 02:22
ZIjn jullie allemaal begonnen met alle kennis dan ?? Ik heb bewust de dedi stap overgeslagen en niet ( zoals je op mijn site kunt zien ) voor de goedkoopste server gekozen, maar daarnaast wel voor een goed onderhoud van mijn server door een extern bedrijf (tenminste dat hoop ik dan) Ook heb ik mijn server opgehangen bij een colo aanbieder die hopelijk niet vandaag of morgen zegt dat een krantenwijk toch beter verdient, ik wil daar zelfs een 2de server bij gaan hangen alhoewel ik weet dat er goedkopere aanbieders zijn, maar ik heb de rot gewoonte om niet voor de duurste en de goedkoopste te gaan !
Maar soms denk ik dat webhosting leuker is als werken in een bar of weet ik veel wat, als je snel geld wil verdienen !
dus zoals ik al eerder zei war leg je de lat, bij het studentje wat ff snel wat wil verdienen of bij een studentje wat wel degelijk door wil gaan in deze zaken !?

AlfaHosting
22/03/06, 09:19
Hostmerk zou kwaliteit moeten kunnen garanderen bij aangesloten bedrijven. Echter gaat alles steeksproefsgewijs en is er weinig echte controle. Alles is half. Het bedrag van 475 euro is zo hoog omdat er zo weinig aanmeldingen zijn en ze ook de kosten er uit moeten kunnen halen. Een vraag is echter of er niet subsidie te verkrijgen valt voor keurmerken wanneer het een echt officieel keurmerk is, bij de consument is het niet bekend, bij veel grote bedrijven ook niet. Is het niet gewoon een flop en schiet het nu al haar doel voorbij.

Er is wel een gedragscode die aangesloten bedrijven dienen te tekenen overigens.

Tijd voor een echt Keurmerk voor Nederland en Belgie. En de start moet liggen bij de consument.

Persoonlijk vind ik het bedrag van 475 euro niet eens zo hoog maar dat is een persoonlijke mening (we moeten toch meer onkosten hebben van de boekhouder :) ). Maar door een aantal verkeerde eisen en het niet willen luisteren naar opmerkingen is het inderdaad wel zo dat het doel een beetje
voorbijgeschoten is.

Ik merk trouwens dat één bedrijf al van de lijst is ondanks de strenge keuringseisen.

Of er moet van de initiatiefnemers een soort van "keurmerk light" komen die meer naar het ethische gaat en minder naar het technische en dat dan ook openstaat voor Belgie. En waarbij men luistert naar de vele opmerkingen die er geweest zijn. Eigenlijk zou dat een goede oplossing zijn en het zou het keurmerk zeker doen groeien. Maar omdat in het verleden al nooit geluisterd werd heb ik er weinig hoop op dat het dit keer wel zou gebeuren.

AlfaHosting
22/03/06, 09:20
Ja maar wat ga je dan eisen van een hoster? hoe hij is begonnen ? eerst een reseller account dan een dedi en dan een high end server ??

Het gaat NIET om echt puur technische eisen maar om een ethische gedragscode. Je zal zien dat veel voor jou simpel lijkende zaken door vele hosters niet gedaan wordt.

AlfaHosting
22/03/06, 09:23
ZIjn jullie allemaal begonnen met alle kennis dan ?? Ik heb bewust de dedi stap overgeslagen en niet ( zoals je op mijn site kunt zien ) voor de goedkoopste server gekozen, maar daarnaast wel voor een goed onderhoud van mijn server door een extern bedrijf (tenminste dat hoop ik dan) Ook heb ik mijn server opgehangen bij een colo aanbieder die hopelijk niet vandaag of morgen zegt dat een krantenwijk toch beter verdient, ik wil daar zelfs een 2de server bij gaan hangen alhoewel ik weet dat er goedkopere aanbieders zijn, maar ik heb de rot gewoonte om niet voor de duurste en de goedkoopste te gaan !
Maar soms denk ik dat webhosting leuker is als werken in een bar of weet ik veel wat, als je snel geld wil verdienen !
dus zoals ik al eerder zei war leg je de lat, bij het studentje wat ff snel wat wil verdienen of bij een studentje wat wel degelijk door wil gaan in deze zaken !?

De lat ligt bij het handelen met de consument hoe het echt hoort. Niet dat hij drie weken moet wachten op een reactie, niet dat als de server plat ligt hij niet weet waar hij moet bellen of terecht kan,, niet dat de consument terecht komt bij een hoster zonder KVK en BTW nummer (ook al staat het zelf op zijn site), enz ...

AlfaHosting
22/03/06, 14:25
Ik heb al een mailtje gestuurd richting hostmerk of ze misschien niet willen nadenken over een gedragscode binnen hun keurmerk dat openstaat voor belgen en nederlanders en die zich meer richt op de ethiek van het hosten.

AlfaHosting
23/03/06, 10:28
Ik heb ondertussen al een aantal opmerkingen binnen en ga alles nog eens verwerken tot een nieuw geheel. Mochten er nog hosters interesse hebben kunnen ze me een PB tje sturen.

AlfaHosting
23/03/06, 12:41
Ik heb al een mailtje gestuurd richting hostmerk of ze misschien niet willen nadenken over een gedragscode binnen hun keurmerk dat openstaat voor belgen en nederlanders en die zich meer richt op de ethiek van het hosten.

Ik heb ondertussen al bericht gekregen van Hostmerk. Ze volgen de thread wel met interesse maar hebben geen plannen richting een afgeslankte versie van hostmerk (met bv enkel een gedragscode) en gaan het hostmerk niet uitbreiden tot Belgie.

t.bloo
23/03/06, 13:55
Dat is jammer, maar niet ter beoordeling van ons natuurlijk. Het leek me wel wat, een kleiner en een groter hostmerkpakket.

AlfaHosting
23/03/06, 15:51
Dat is jammer, maar niet ter beoordeling van ons natuurlijk. Het leek me wel wat, een kleiner en een groter hostmerkpakket.

Ik moet zeggen dat de meeste van de reactie's die ik binnenkreeg ook in die richting gaan : een onderdeel van het bestaande Hostmerk. Een verdeling in twee categories : Een soort van gedragscode keurmerk en een all-in keurmerk waar ook technische zaken gekeurd worden.

Ik heb dan ook het voorstel in die trend richting voorzitter gestuurd. Ik vond het een beetje jammer dat je dan onmiddelijk een antwoord krijgt dat het niet mogelijk is en dat het uitsluitend voor Nederland blijft openstaan. Ik had liever een mailtje gehad van dat hij alles ontvangen had en dat hij het zou voorleggen op de beheerraad. Maar blijkbaar is alles op voorhand uitgesloten en is men niet bereid om hier op terug te komen.

Dan hoop ik dat het hostmerk geen verhaal wordt van de 10 kleine negertjes.

Triloxigen
23/03/06, 16:02
Wellicht hebben ze er al een keer eerder over gehad en is dus nogmaals erover hebben overbodig :)

AlfaHosting
23/03/06, 16:04
Wellicht hebben ze er al een keer eerder over gehad en is dus nogmaals erover hebben overbodig :)

Kan wel, maar is toch vreemd dat er geen enkele ruimte voor discussie mogelijk is ?

Triloxigen
23/03/06, 16:17
Kan wel, maar is toch vreemd dat er geen enkele ruimte voor discussie mogelijk is ?

Ik zie het nut er niet van in om eerder gevoerde discussies nogmaals aan te gaan als er al een uitkomst bekend is.
het lijkt mij nuttiger dat er gericht word op nieuwe zaken.

phreak
23/03/06, 16:19
Ik zie het nut er niet van in om eerder gevoerde discussies nogmaals aan te gaan als er al een uitkomst bekend is.
het lijkt mij nuttiger dat er gericht word op nieuwe zaken.

Zoals?

Triloxigen
23/03/06, 16:23
Zoals?

Euh, ja weet ik veel.
Nieuwe contacten, nieuwe deelnemers, interesante doelen, etc.

AlfaHosting
23/03/06, 16:27
Ik zie het nut er niet van in om eerder gevoerde discussies nogmaals aan te gaan als er al een uitkomst bekend is.
het lijkt mij nuttiger dat er gericht word op nieuwe zaken.

Kan wel kloppen, maar omdat de meeste reactie's toch gingen in de richting van 'eerst proberen met de reeds bestaande stichting' had ik de vraag toch gesteld om niks uit te sluiten. Zoals je al gelezen hebt is het snelle antwoord al dadelijk negatief dus kan er nu beter vooruit gedacht worden.

veenman
23/03/06, 16:27
Mario, in mijn reply op je e-mail heb ik expliciet aangegeven dat ik (persoonlijk) bereid ben om je te helpen indien je een vergelijkbaar Belgisch initiatief op zou willen zetten. Ik begrijp dus niet hoe je er op komt dat discussie niet mogelijk is.

Uiteraard heb ik je e-mail voorgelegt aan de rest van het bestuur. Het standpunt er over is al eerder gevormd en dat is om ons als SHN eerst op Nederland te concentreren. Mijn persoonlijke ambitie is groter dan Nederland, waarbij valt te denken aan "Stichting Hostmerk Belgie" en zelfs "Stiftung Hostmarke Deutschland". Echter alles op zijn tijd.

AlfaHosting
23/03/06, 16:30
Mario, in mijn reply op je e-mail heb ik expliciet aangegeven dat ik (persoonlijk) bereid ben om je te helpen indien je een vergelijkbaar Belgisch initiatief op zou willen zetten. Ik begrijp dus niet hoe je er op komt dat discussie niet mogelijk is.

Uiteraard heb ik je e-mail voorgelegt aan de rest van het bestuur. Het standpunt er over is al eerder gevormd en dat is om ons als SHN eerst op Nederland te concentreren. Mijn persoonlijke ambitie is groter dan Nederland, waarbij valt te denken aan "Stichting Hostmerk Belgie" en zelfs "Stiftung Hostmarke Deutschland". Echter alles op zijn tijd.

Dat klopt helemaal, maar de vraag was tweeledig. Het openstellen naar Belgische kandidaten en het ontwikkelen van een soort hostmerk gedragscode.

De hulp is inderdaad aangeboden maar in feite is het antwoord dus: Neen, het bestaande hostmerk gaat dit nu niet doen. Misschien is het verkeerd uitgedrukt dus zal ik het anders zeggen ... Een discussie is op dit moment niet mogelijk.

phreak
23/03/06, 16:51
Euh, ja weet ik veel.
Nieuwe contacten, nieuwe deelnemers, interesante doelen, etc.

De 3 dingen die je opsomde, is misschien richten op de minder grote players met een minder groot budget, wellicht dat er wellicht naar de pricing structuur gekeken kan worden, ik bedoel, waar gaat die 400+ euro naartoe op jaarbasis?

Dat zou ik wel eens willen weten, niet dat ik hoster ben, want dat heb ik allang opgegeven, maar toch vanuit een ander oogpunt bekeken misschien.

Ook dus aan Skunkah en aan Ber-Art zou ik wel eens willen weten wat de doelstellingen zijn, en niet alleen de openbare doelstellingen, maar ook degene die worden besproken in een wat mindere open sfeer.

AlfaHosting
23/03/06, 16:57
De 3 dingen die je opsomde, is misschien richten op de minder grote players met een minder groot budget, wellicht dat er wellicht naar de pricing structuur gekeken kan worden, ik bedoel, waar gaat die 400+ euro naartoe op jaarbasis?



De 400 euro op zich vormt niet het probleem denk ik. Anders ben je fout bezig met een bedrijf.

phreak
23/03/06, 17:00
De 400 euro op zich vormt niet het probleem denk ik. Anders ben je fout bezig met een bedrijf.

Ik zeg ook niet dat 400 euro een probleem is, voor mij iig niet, maar het probleem ligt em, hoe wordt het besteed, waar gaat het naartoe, behalve alleen te controleren of een bedrijf aan de gestelde eisen voldoet, maar voor andere mensen is de drempel van 400 euro op jaarbasis toch best wel hoog, zo kun je namelijk een gedeelte van je 400 euro op jaarbasis * aantal jaar, kunnen steken in het verbeteren van bepaalde gebieden waar je bedrijf zou kunnen profiteren (ondersteunende software aanschaffen e.d.)

wonko
23/03/06, 18:48
Iedereen zit hier te spreken dat het er moet komen, en dat het leuk zou zijn, maar ik heb hier nog geen enkel voorstel gezien van WAT er dan in zou moeten komen. "Ethische code en regels" is het enige wat er is, en dat is ietwat vaag... Wat moet er dan zijn? Je kan je afvragen, waaraan moet een goede hoster/colocator voldoen? Duidelijke en vlotte communicatie, geen verborgen kosten, eerlijk over apparatuur, aansluitingen en mogelijkheden,... Laat iedereen gewoon eens zeggen waaraan ze denken dat een goede hoster moette voldoen...

AlfaHosting
23/03/06, 19:01
Iedereen zit hier te spreken dat het er moet komen, en dat het leuk zou zijn, maar ik heb hier nog geen enkel voorstel gezien van WAT er dan in zou moeten komen. "Ethische code en regels" is het enige wat er is, en dat is ietwat vaag... Wat moet er dan zijn? Je kan je afvragen, waaraan moet een goede hoster/colocator voldoen? Duidelijke en vlotte communicatie, geen verborgen kosten, eerlijk over apparatuur, aansluitingen en mogelijkheden,... Laat iedereen gewoon eens zeggen waaraan ze denken dat een goede hoster moette voldoen...

Ik had wel een basis gemaakt die ik je wil doomailen, PB me even .. het is natuurlijk een heel primitief begin. Ik heb al wat reactie's binnen en zal ze kortelings eens samenvatten.

Natuurlijk is het ee goed idee om hier eens te starten met wat elke hoster denkt dat er in zo een ethische code zou moeten komen.

wonko
25/03/06, 09:29
Mario, waarom via PB? Gooi het in de groep... Laat iedereen meedenken en commentaar geven. Diegene die het afbreken negeer je, en je houdt de opbouwende kritiek over. Zo ga je sneller verder raken dan met PB's in alle richtingen...

AlfaHosting
25/03/06, 10:15
Mario, waarom via PB? Gooi het in de groep... Laat iedereen meedenken en commentaar geven. Diegene die het afbreken negeer je, en je houdt de opbouwende kritiek over. Zo ga je sneller verder raken dan met PB's in alle richtingen...

Wonko, dat ga ik zeker doen, maar omdat het echt een zeer ruwe basis was wou ik eerst nog wat meningen en verbeteringen aanbrengen. Ik zou bv. niet willen dat je hier een basisidee gaat posten en dat er dan een bv. 32 pagina's over de kostprijs gaat komen waarna alles weer mislukt.

PB zijn nog welkom dus.

frankske
05/04/06, 10:20
Mario, mail even wat je al hebt, dan bekijken we het even. Je hebt wonko's of mail emailadres wel neem ik aan :)

mvg,

Frank

AlfaHosting
05/04/06, 22:36
Mario, mail even wat je al hebt, dan bekijken we het even. Je hebt wonko's of mail emailadres wel neem ik aan :)

mvg,

Frank

Ik heb het verstuurd, ik moet het normaal nog wel wat aanpassen aan de binnengekomen reactie's. Ik probeer het zo snel mogelijk toe doen .. maar de tijd ontbreekt soms :)

smurf
05/04/06, 23:08
Fijn initiatief, ik wil indien nodig ook wel wat bijdragen.

AlfaHosting
05/04/06, 23:23
Fijn initiatief, ik wil indien nodig ook wel wat bijdragen.

Mail verstuurd :)