PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaring omzetten Plesk licentie



Robs
20/03/06, 22:47
Ik wil mijn huidige windows server (met Plesk 7.5.6) omzetten naar Linux.
Heeft iemand ervaring of het mogelijk is om een huidige windows licentie te laten omzetten naar een Linux versie?

BudgetDedicated
21/03/06, 00:26
Moet je hiervoor niet gewoon sales@swsoft.com mailen? Of even op hun site rondbladeren?

Robs
21/03/06, 03:03
Nee want de licentie komt niet van SW-Soft rechtstreeks af maar van een reseller uit NL zelf, als je dus contact opneemt met SWSoft wordt je terug verwezen naar de reseller waar je de licentie gekocht hebt.
Ik heb nog eens gekeken op de SWSoft site maar ik zal zo wie zo moeten wachten tot Plesk8 uit is, ik wil namelijk fedora core 4 gebruiken als distro alleen Plesk 7.5 ondersteund geen core 4, Plesk 8 blijkbaar wel.
Dat vind ik eigenlijk ook al zeer vreemd, maargoed.....

Dennis
21/03/06, 04:34
Het omzetten van je Windows Plesk licentie naar een Linux Plesk licentie dus. Vraag eens aan SW-Soft of dat überhaupt mogelijk is dan (eventueel vraag je of dat voor betreffende reseller mogelijk zou zijn).

En wat is er gek aan dat FC4 nog niet is ondersteund? SW-Soft zal Plesk geschikt moeten maken voor elke linux-distro en voor elke linux-distro wordt er een aparte Plesk uitgebracht, welke alleen hierop werkt. Voor Plesk Reloaded 7.5 is er geen versie voor FC4 destijds uitgebracht (De stable-versie was waarschijnlijk nog niet uitgebracht bij de release van 7.5 of SW-Soft schatte in dat het meer tijd nodig had).

Je kunt gaan proberen of de FC3-versie gaat werken op FC4. Werkt vaak ook wel, zoveel verschil zit er geloof ik niet tussen. Je kunt ook gewoon uh... een fatsoenlijke distro nemen als CentOS? Of zeg ik nu iets verkeerds? :P

Wij installeren iig op al onze servers CentOS en ik zie persoonlijk Fedora als een systeem dat vooral voor desktops/workstations gebruikt wordt waar CentOS vooral voor servers gebruikt wordt. Daarmee wil ik niet zeggen dat Fedora ongeschikt is voor servers, maar wel dat hierom mijn voorkeur naar CentOS uit gaat.

Robs
22/03/06, 15:47
Even melden voor diegene die het ook overwegen:
Het is dus niet mogelijk om je huidige windows Plesk licentie om te zetten naar een Linux Plesk licentie, tenminste niet als je de licentie gekocht hebt via een Nederlandse reseller.
Via SW-Soft zelf weet ik het niet, zei verwijzen je namelijk terug naar de reseller als de licentie niet gekocht is via SW-Soft zelf.