PDA

Bekijk Volledige Versie : SNMP "nummering" van stacked switches



Wido
20/03/06, 17:43
Hallo,

Ik ben bezig met een SNMP poller, maar loop tegen een probleempje aan.

Ik wil deze poller ook laten werken op stacked switches, echter heb ik geen beschikking over een stacked switch.

Normaal gezien kan je op een switch het volgende opvragen.

ifInOctets.1 en ifOutOctets.1, dat refereert dan naar poort nummer 1.

Nu vroeg ik me af, ik stack 4 switches die allen 24 poorten hebben.

Krijg ik dan ifInOctets.1 t/m ifInOctets.96 ?

Of moet ik elke switch apart pollen?

Ik hoop dat iemand me hier iets duidelijkheid over kan verschaffen.

luser
20/03/06, 17:53
Bij 3com gaat hij er gewoon het stacknummer voorzetten (doet ie standaard ookal).
Dus poort 2 op switch stack 1 = 102.
Poort 4 op switch 3 in de stack = 304.

Waarschijnlijk heb je dus per switch stacknr 1 tem 4 en dan per poort van 1 tem 24 (en wat meer zoals VLAN's etc).


EDIT: Herinner me toch zoiets, lang geleden dat ik nog met stacks gewerk heb :)

Wido
20/03/06, 18:00
Bij 3com gaat hij er gewoon het stacknummer voorzetten (doet ie standaard ookal).
Dus poort 2 op switch stack 1 = 102.
Poort 4 op switch 3 in de stack = 304.

Waarschijnlijk heb je dus per switch stacknr 1 tem 4 en dan per poort van 1 tem 24 (en wat meer zoals VLAN's etc).


EDIT: Herinner me toch zoiets, lang geleden dat ik nog met stacks gewerk heb :)
Ok, tnx.

Iemand die dit nog kan bevestigen?

ErikM
21/03/06, 00:39
opzich maakt dat toch niet zoveel uit? je pollt toch gewoon alle interfaces die aan een IP hangen? en als naam kan je dan ook IfDescAlias gebruiken of interface description. of het interface nummer.

Swiftway-UK
21/03/06, 00:55
Normaal gesproken gaat hij inderdaad gewoon de stacknummer voortzetten. Ik weet niet of er merken zijn die hiervan afwijken.

luser
21/03/06, 01:01
Nuja kan het morgen even proberen met een aantal rondstaande allied telesyn rapier's.
Vanaf volgende week heb ik waarschijnlijk een aantal hp 4000m's om mee te spelen (kan je 16 stuks van stacken uit mijn hoofd).