PDA

Bekijk Volledige Versie : * irretrievable *



Vision2Design
20/03/06, 13:27
Hoi..

Ik heb een kleine vraagje;

Als ik naar een van mijn klanten via DirectAdmin zijn wachtwoord opnieuw wil versturen, dan krijgt hij in zijn e-mail dit te zien:

password = * irretrievable * ?

Hoe zou dit kunnen komen?
Alvast bedankt. :)

starfix
20/03/06, 13:35
Beste Vision2design,

Dit komt doordat directadmin de wachtwoorden versleuteld. Enige oplossing is een vinkje te zetten bij "nieuw wachtwoord aanmaken", of gewoon het wachtwoord veranderen (reseller afdeling)

Vision2Design
20/03/06, 13:38
Hmm, dankje voor je snelle reply starfix. :)

Goldeneye
20/03/06, 14:52
Dit heeft te maken met het feit dat het wachtwoorden systeem van linux gebruikt maakt van een zogenaamde "one way encryption".
Een nieuwe wachtwoord aanmaken is dus de enige optie in dit geval, zoals starfix al aangaf.

Vision2Design
20/03/06, 15:40
Maar als ik dan het wachtwoord verander, en dan weer dat e-mailtje stuur. Staat er dan weer *irretrievable* of komt dan wel het wachtwoord te staan? :)

AlphaXS
20/03/06, 15:54
Dan staat er weer * irretrievable*.

enigste wijze om het wachtwoord opnieuw aan de klant te verzenden, is door voor de optie 'random password' te kiezen.
De mail word dan met een nieuw password verzonden, welke vervolgens na het verzenden van de mail weer versleuteld opgeslagen word.

Overigens d8 ik dat hier een workaround voor is., dien je even voor te zoeken op het DA forum.

Vision2Design
20/03/06, 16:02
Dankje AlphaXS. Zal even zoeken op het forum van DA.

WMtools
21/03/06, 14:17
Dit heb ik ook wel eens. Ik restart DA gewoon en het werkt weer. Ook al gedaan?

VvS
21/03/06, 15:25
Ik draai op de nieuwste DA versie. Maar hoe gek het ook klinkt, ik heb geen vakje om een nieuw password te versturen. Enkel een vakje waar "none" achter staat...

Vision2Design
21/03/06, 17:40
Dit heb ik ook wel eens. Ik restart DA gewoon en het werkt weer. Ook al gedaan?

Ja, maar zonder resultaat... Zelfs een keer heel DA opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat. :)

Mikej0h
23/03/06, 21:57
Ik draai op de nieuwste DA versie. Maar hoe gek het ook klinkt, ik heb geen vakje om een nieuw password te versturen. Enkel een vakje waar "none" achter staat...

Het kan best dat je de nieuwste versie van DA hebt, maar weet zeker dat je een Language file hebt die niet up-to-date is.
Als je deze update of upgrade zal je het probleem niet meer hebben.

Wanneer de tekst none verschijnt (niet alleen daar, maar ook bij andere componenten) zijn deze niet opgenomen in de language file, bijvoorbeeld omdat deze gewoon niet vertaald is, of omdat op het moment van uitgeven dat stukje er nog niet was.