PDA

Bekijk Volledige Versie : VHCS installeren op RedHat 9



Aar
20/03/06, 13:02
--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,
Ik heb een leuk servertje hier naast mij staan. Hier heb ik RedHat 9 op geinstalleerd, samen met MySQL en Webmin.
Standaard heb ik de PHP erop geinstalleerd die aanwezig was binnen Redhat (PHP 4.2.0, erg oud dus..).

Nu wil ik dus ook VHCS installeren als control-panel en ik vraag me af wie daar ervaring in heeft. is het makkelijk te installeren, zuigt het, en hebben anderen een voorkeur voor iets anders dan.

Ook wou ik even weten hoe ik de huidige PHP 4.2.0 kan de-installeren, en er PHP 4.4.0 op kan zetten (En geen PHP5 dus).
En is het met VHCS ook mogelijk om FTP accounts aan te maken? En gaat dat makkelijk of heeft dit haken en ogen?

Iemand ideeen en ervaring met deze punten?
Ik hoor het graag :)

Snelweg
20/03/06, 13:08
Als je toch al webmin erop draait, neem dan Virtualmin als controlepaneel, werkt als een speer en wordt erg goed onderhouden.
Kies een mooie skin (theme) voor Webmin/virtualmin en je hebt een perfect cp.

Aar
20/03/06, 13:16
Ik zal eens even kijken als ik thuis ben. Ik meen zelf dat ik al dat al had, maar dat moet ik nog eens zien. maar eigenlijk is dit niet een echt passend antwoord op mijn vraag, zoals je vast wel begrijpt...

Snelweg
20/03/06, 13:19
Ik zal eens even kijken als ik thuis ben. Ik meen zelf dat ik al dat al had, maar dat moet ik nog eens zien. maar eigenlijk is dit niet een echt passend antwoord op mijn vraag, zoals je vast wel begrijpt...

Dan moet je dit:


Nu wil ik dus ook VHCS installeren als control-panel en ik vraag me af wie daar ervaring in heeft. is het makkelijk te installeren, zuigt het, en hebben anderen een voorkeur voor iets anders dan.
er niet bijzetten tuurlijk

phreak
20/03/06, 13:21
--------------------------------------------------------------------------------

Ook wou ik even weten hoe ik de huidige PHP 4.2.0 kan de-installeren, en er PHP 4.4.0 op kan zetten (En geen PHP5 dus).
En is het met VHCS ook mogelijk om FTP accounts aan te maken? En gaat dat makkelijk of heeft dit haken en ogen?

Iemand ideeen en ervaring met deze punten?
Ik hoor het graag :)

man rpm wil nog wel eens helpen..

Aar
20/03/06, 13:32
Daarme kan je dan PHP 4.2.2 ook verwijderen?

Idago
22/03/06, 22:39
beste aar

ik weet niet of je er nog wat aan hebt maar ik zal even je vragen beantwoorden

vhcs is redelijk makkelijk te installeren op de volgende linux distro´s

* SuSE Linux 7.x 8.x and 9.x
* Red Hat Linux 7.x and 9.0
* Debian Linux »sid«, »woody« uind »sarge«
* Fedora Core1, Core2 and Core 3
* FreeBSD

op je vraag of je ftp gevens enzo kan aanmaken ja dit kan en dit gaat zeer makkelijk en snel als je het systeem goed hebt ingesteld maar ik ga ervan uit dat dit met elk systeem zo is

verder is vhcs een goed en goedkoop systeem het is helemaal gratis en na een beetje tweaken draait het als een zonnetje wij hebben op dit moment 5 tal servers ermee draaien

mocht je hulp nodig zijn pm me dan even of plaats het hier help je hier graag mee

groetjes
idago

Mark17
22/03/06, 23:19
Is het iemand opgevallen dat dit topic in het DirectAdmin deel staat?

//gemeld aan mod

Idago
22/03/06, 23:24
ja maar denk reageer toch maar