PDA

Bekijk Volledige Versie : Digitale copycat (wat te doen?)



wwwmaker
19/03/06, 21:28
Hoi,

Ik kwam tot mijn verbazing mijn site tegen op google waar mijn GRATIS beta wordt verkocht.
Origineel:
http://www.newcreators.nl/newresizer/

Copy:
http://www.newresizer.com/

Enig idee wat ik hier tegen kan doen behalve mailtjes sturen met de vraag direct te stoppen?


Groets,
Marc

MathijsH
19/03/06, 21:41
Hmm, het is minder dat diegene in Miami woont. Tenminste als ik de whois mag geloven. Als ik overigens die naam uit de whois in Google intik, dan blijkt dat hij niet vies is van dit soort zaakjes, en dit wel vaker uitspookt.

Triloxigen
19/03/06, 21:48
Volgens mij doet die persoon ook gewoon eenmalig iets kopen (of zelfs dat niet eens) en dan gewoon meerdere keren verkopen (n)

Str@nger
19/03/06, 22:10
Denk weinig te doen...maar dat is meer aan de juristen om te bekijken denk ik...
Kun jij aantonen dat jij het programma ontwikkeld hebt en niet zijn betaalde versie hebt gepikt en nu als beta uitbrengt? (Even ter controle: niet dat ik je niet geloof hoor, geloof je zeker; maar dit is een vraag die je tegenstander kan stellen en evt een rechter...)

Hij verwijst trouwens wel naar jouw Freeware page :D Dus de kopie is té letterlijk!

wwwmaker
19/03/06, 22:28
Ja, ik heb de sourcecode.
Verder:
Er staat in zijn sourcecode (HTML) een verwijzing naar http://www.newcreators.nl/newresizer/site.css....
In de contact pagina is Alex 'the fraud' Pakain 'Download' vergeten te vervangen door 'Buy now'..
info@newresizer.com bounced ook...

zegt genoeg denk ik.

wwwmaker
19/03/06, 22:51
Enne .. zie rechts onder op de fotos in de gallery .. daar staat www.newcreators.nl .. :-)

http://www.newresizer.com/newresizerdemo.htm

Cybafish
19/03/06, 22:52
NewResizer is a small application that will rezise your pictures and upload a complete gallery to your website.

Alex Pakain is ook nog dyslectisch?

VantilborgICT
19/03/06, 23:31
Wow, dat is wel ERG brutaal zeg.

Idd erg moeilijk omdat de persoon waarschijnlijk niet in nederland woont.

Mark17
20/03/06, 00:21
Kun je http://www.newcreators.nl/newresizer/site.css niet zo aanpassen dat zijn site niet meer werkt? (Zelf gebruik je dan nog wel die inhoud).

Str@nger
20/03/06, 00:21
Alex Pakain is ook nog dyslectisch?
Die fout staat iig niet op het origineel!

En dat van Mark is wel een goeie optie! Zet erneer: body { display: none; } --> geen website meer voor de copy'er :D

MediaServe
20/03/06, 01:03
Kun je http://www.newcreators.nl/newresizer/site.css niet zo aanpassen dat zijn site niet meer werkt? (Zelf gebruik je dan nog wel die inhoud).Hehe, goede tip.. Dan zou ik er ook nog een nieuw background image bij zetten waarin je het verhaal even uitlegt ofzo.

wwwmaker
20/03/06, 07:18
Had ik ook al aan gedacht... maar de referentie is gecopieerd door het copie programma (Teleport pro zie ik aan de link 'demo gallery' op de 'Manual' page) en staat in een vreemde property tppabs=" ..... .css"

Jammer...

HooGLaNDeR
20/03/06, 08:31
Dan ben je mooi genaaid. Dat hij met jouw product aan de haal gaat :(

lifeforms
20/03/06, 13:32
Al je werk is standaard beschermd door het Auteursrecht. Vele landen hebben copyrightverdragen ondertekend, onder andere de USA, dus het is ook daar illegaal om jouw werk te kopieren.

Ik denk dat je het beste een advocaat een brief kan laten sturen naar de provider met een takedown notice. Of dit werkt weet je niet, maar het hoeft niet al te duur te zijn, aangezien gebruik gemaakt kan worden van standaardmodellen.

Ik zou niet zelf gaan prutsen met in elkaar gekluste dreigmailtjes. Wij ontvangen wel eens wat, en tenzij je Engels goed is, en je een goede kennis van het juridisch raamwerk hebt, komt dit meestal alleen maar humoristisch over. En als het echt een klootzak is, dan lacht hij er sowieso om.

Als de provider niet gevoelig is voor het bericht heb je wel een probleem; je kan wel doorzetten met een aanklacht tegen de persoon, maar ik neem aan dat je daar geen geld/zin voor hebt. Die tijd en geld kun je denk ik beter besteden aan andere zaken, zoals bijvoorbeeld het markeren en signen van je downloads zodat je meer te weten komt over degene die je beta's verspreidt. :)

AlfaHosting
20/03/06, 20:30
Neem eens contact op met REGSOFT en doe hen je verhaal.

HooGLaNDeR
30/03/06, 11:13
Wordt er eigenlijk gehotlinkt naar het bestand op jouw server?
Anders moet je zijn host op de denylist zetten.

Aecius
06/04/06, 17:25
Maak zo snel mogelijk screenprints van alles. Hoe meer je nu vast legt, hoe beter het staat in een eventuele procedure. Als je namelijk wel een procedure zou starten en hij wijzigt alles, ligt de bewijslast altijd bij jou. Denk daarom altijd aan je bewijspositie. Maar dat is meer een algemene tip.

Het feit dat hij in de VS zit, maakt het wel erg lastig. Ik zou beginnen met hem en zijn provider een brief te sturen waarin je hen sommeert om deze praktijken te stoppen. Uiteraard kan dit ook een juridische brief zijn (liever zelfs) maar zelf proberen kan ook geen kwaad.

Het heft in eigen handen nemen en zijn links onbruikbaar maken, door jouw links aan te passen kan natuurlijk ook altijd. Eventueel tegelijk met de boze brief.

Als je geen geheel of gedeeltelijke rechthebbende bent, of dit staat ter discussie, dan kunnen deze dingen mogelijk tegen je gebruikt worden.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

Tobias
10/04/06, 17:22
Levenloze mensen die designs stelen! Juridische stappen ondernemen?

JumpingJack
12/04/06, 12:00
Bij amerika en rechtsgang denk ik toch snel aan grote bedragen die je als schadeloosstelling kan vragen. Misschien wat voor jou ook, een te heet kopje koffie was al goed voor $14 miljoen.
Dus misschien kan je er duur voor betaald worden als je een zaak aanspant.

Aecius
26/04/06, 13:50
In Nederland? Vergeet het maar hoor. Je mag al blij zijn als je je werkelijke schade vergoed krijgt.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

alleznet
26/04/06, 15:52
@ Aecius: Lees even de post boven je "Bij amerika en rechtsgang"

Aecius
26/04/06, 15:59
Mee eens, overheen gelezen.

Maar volgens mij moet je dan nog steeds aangeven wat je schade is. Bij letselschade is het meer voor de hand liggend dat de schade hoog is.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt