PDA

Bekijk Volledige Versie : Kosten?



RickyB
19/03/06, 13:34
Hallo,

Ik heb al heel lang na gedacht over het starten van een webhosting bedrijfje, maar ik ben minderjarig. Opzich geen probleem, maar het krabbeltje van me ouders mis ik nog. Zij willen alleen tekenen (bij de kvk) als ik ze ervan overtuig dat het goed gaat komen.

Dus ik ben wel benieuwd welke kosten ik kan verwachten. Dit ben ik van plan:

* (om te beginnen) een reseller pakket (die krijg ik gratis zonder grappies en kleine lettertjes).
* Juridische en geldige algemene voorwaarden mocht ik zonder kosten overnemen.
* € 50,- tot € 70,- KvK
* Promotie, eerste maand(en) € 50,-
* Drukwerk, voor mij misschien € 25,-

Hier ga ik uit van hoge bedragen. Ik ga me niet rijk zitten rekenen.

Ik ben niet van plan personeel in dienst te nemen.

Welke kosten kan ik nog meer verwachten ?

Bedankt!

edit:
* Misschien eens per jaar alles laten controleren door een boekhouder (€150,-)

Vraag 2: Gaan er veel webhostingbedrijven falliet de laatste tijd ?

JayvD
19/03/06, 13:48
Je krijgt een reseller hostingaccount gratis, de enige manier om iets gratis te verlenen is door geen bepaalde uptime te garanderen dat zij zo de stekker eruit kunnen trekken.

Als jij iets verkoopt aan klanten moet je niet echt bij zo'n dergelijke host zitten, schiet je niets mee op en je zal alleen maar klanten kwijtraken bij problemen!

crazycoder
19/03/06, 13:51
Denk dat de boekhouder duurder is. Maar.. heb jij al gezocht? Er staat ongeveer iedere 14 dagen wel een posting van iemnad die zichzelf afvraagt wat het gaat kosten..

RickyB
19/03/06, 13:51
@ JavyD:
Dat zou kunnen, maar de gene die mij gratis hosting bied, wil mij alleen maar helpen.
Ik weet zeker dat dat wel goed komt, dus daar maak ik me geen zorgen over. Anders kan ik trouwens altijd nog over naar een betaalde hosting.

@ Crazycoder:
Dat ligt er maar net aan hoeveel tijd hij/zij er voor nodig heeft. Als ik veel klanten en hoge omzet heb, dan zal het meer kosten, maar dan is dat vast niet zo'n heel groot probleem.

Unixboy
19/03/06, 14:11
Dat zou kunnen, maar de gene die mij gratis hosting bied, wil mij alleen maar helpen.

Het kan gewoon niet als die persoon ook in de hosting branche zit dat hij jou gewoon wilt helpen.... je jat namelijk op een zekere manier zijn brood.

Denk er beter over na, neem een eigen machine en/of een dedicated server (zijn diverse partijen die deze nog goedkoper aan bieden dan een reseller account) of een reseller account.



Ik weet zeker dat dat wel goed komt, dus daar maak ik me geen zorgen over. Anders kan ik trouwens altijd nog over naar een betaalde hosting.

Je kan beter goed beginnen, migraties doen alleen maar pijn. Ik kan je dat uit ervaring vertellen :)

Easyracks
19/03/06, 14:11
Als je kosten van EUR 25,00 al 'hoge kosten' vindt, kun je er beter niet aan beginnen denk ik. Als je straks je eigen server hebt, en je hebt remote hands nodig, kan dat al 80 euro per uur kosten.

AlfaHosting
19/03/06, 14:14
Ik heb al heel lang na gedacht over het starten van een webhosting bedrijfje, maar ik ben minderjarig. Opzich geen probleem, maar het krabbeltje van me ouders mis ik nog. Zij willen alleen tekenen (bij de kvk) als ik ze ervan overtuig dat het goed gaat komen.

* (om te beginnen) een reseller pakket (die krijg ik gratis zonder grappies en kleine lettertjes).
* Juridische en geldige algemene voorwaarden mocht ik zonder kosten overnemen.
* € 50,- tot € 70,- KvK
* Promotie, eerste maand(en) € 50,-
* Drukwerk, voor mij misschien € 25,-

Hier ga ik uit van hoge bedragen. Ik ga me niet rijk zitten rekenen.

Ik ben niet van plan personeel in dienst te nemen.

Welke kosten kan ik nog meer verwachten ?

Bedankt!

edit:
* Misschien eens per jaar alles laten controleren door een boekhouder (€150,-)

Vraag 2: Gaan er veel webhostingbedrijven falliet de laatste tijd ?

Hoi Ricky,

Alvast één ding, je hebt slimme ouders. Wat betreft het gratis .. voor niks gaat de zon op, vergeet dat nooit. Zomaar overstappen naar betaalde hosting is soms niet zo eenvoudig als je denkt. Bv. wat als de stekker eruit is en je wilt verhuizen .. dan zijn al je klanten hun gegevens kwijt. Kan je met je gratis hosting genoeg garanties geven naar je klanten wat uptime betreft en backups ?

Wat betreft je kosten, je laat uitschijnen dat je aan de hoge kant schat, maar wat denk je te gaan doen met 50 euro promotie ? Daar ga je heus niks mee doen.

Controle door een boekhouder gaat misschien wel lukken het eerste jaar als je niet te veel klanten hebt.

Reken toch ook op op een paar andere kosten zoals telefoon, fax, vergissingen, onverwachte omstandigheden, enz ...

Of er veel failliet gaan weet ik niet, er zijn er wel veel die ermee stoppen. Men begint er soms aan met hoge verwachtingen maar dan blijkt later dat het toch harder werken dan gedacht is en dat het hus niet zo eenvoudig is de eerste klanten te vinden ... of ze vinden een vriendin die het niet zo ziet zitten dat ze de hele dag voor de PC zitten en dan stoppen ze.

Bezint voor ge begint ... ga er alleen voor als je echt overtuigd bent.

RickyB
19/03/06, 14:39
Het kan gewoon niet als die persoon ook in de hosting branche zit dat hij jou gewoon wilt helpen.... je jat namelijk op een zekere manier zijn brood.

Ik zou eerlijk gezegt zelf ook geen gratis diensten verlenen, maar ik weet wel dat jullie mij erop willen wijzen dat jullie denken dat dit onbetrouwbaar is, maar ik ken die gozer al langer, en zijn bedrijf is echt een groot succes en hij is echt bereid me te helpen. Als het een beetje lukt, dan krijgt hij alsnog een vergoeding. Verder staat er tegen over dat ik zo nu en dan is wat scriptwerk voor hem doe, en zodra ik er wat in zie neem ik een eigen server.
Met die gratis reseller komt het goed, desnoods betaal ik er voor, dus ik heb liever antwoord op de 2 gestelde vragen. Is niet slecht bedoelt ofzo, ik waardeer het dat jullie mij hier op weizen, maar daar heb ik al vele uren over nagedacht ;)



Als je kosten van EUR 25,00 al 'hoge kosten' vindt, kun je er beter niet aan beginnen denk ik. Als je straks je eigen server hebt, en je hebt remote hands nodig, kan dat al 80 euro per uur kosten.

Ik zeg niet dat ik dit veel vind, ik ga er alleen van uit dat het bedrag niet hoger wordt als 25 euro ;)


@ mario, misschien is 50 euro wel wat weinig ja. Ik dat ik dat beter kan ver 3 dubbelen (voor maand 1).
Ik zei al, ik reken me liever niet rijk, dus dan rekenen ik ook op weinig klanten. Zolang ik weinig administratie heb, heb ik ook weinig kosten voor de boekhouder neem ik aan. Meer klanten is altijd beter, maar dan kan ik ook meer ophoesten voor de eventuele boekhouder.

crazycoder
19/03/06, 14:47
Waar denk jij reclame te gaan maken?

Wat valt er onder drukwerk? Briefpapier en envelop kan je in de opstartfase eventueel zelf printen, visitekaartjes ook.. Anders kom je namelijk met eur 25 niet ver.

Overigens is eur 80 per uur voor remote hands niet echt veel. Ik hoor regelmatig andere bedragen..

Glenn
19/03/06, 14:50
Besef goed wat je doet. Stel een klant heeft een probleem. Wanneer kan hij jou bereiken en hoe snel kan jij ingrijpen? Dat lijkt me lastig als je bijvoorbeeld een proefwerkweek hebt :) Als ik jou was zou ik eerst eens in dienst gaan bij een webhostingbedrijf.

RickyB
19/03/06, 14:57
Waar denk jij reclame te gaan maken?

Wat valt er onder drukwerk? Briefpapier en envelop kan je in de opstartfase eventueel zelf printen, visitekaartjes ook.. Anders kom je namelijk met eur 25 niet ver.

Overigens is eur 80 per uur voor remote hands niet echt veel. Ik hoor regelmatig andere bedragen..

Ik heb zo mijn conecties die het voor mij regelen voor MAX. 25 euro..


@glenn:
Daar ben ik nog niet over uit, maar misschien kan ik 24 uur support regelen. Wijs me er aub niet op wat dat gaat kosten, want dat weet ik zelf ook wel, en dat bezef ik donders goed :)

Easyracks
19/03/06, 15:28
@ crazycoder

80 euro per uur is wel te doen als je de opdracht op tijd aangeeft.

@ rickyb

In je startpost zei je anders van wel;


* Drukwerk, voor mij misschien € 25,-

Hier ga ik uit van hoge bedragen. Ik ga me niet rijk zitten rekenen.

Zoals ik dus al zei; als je 25 euro een hoog bedrag vindt, dan zal dat een teleurstelling worden straks.

Jamai
19/03/06, 15:34
Ricky, geniet van je jeugd jongen! De hostingwereld is een moeilijke wereld om zaken in te doen, als je iets verkeerd doet word je afgezeken aan alle kanten. Je moet er flink wat verstand, doorzettingsvermogen, e.d. voor hebben, en mocht je het goed aanpakken dan zul je nog meer op moeten offeren. Zo staat hier elke nacht de telefoon nog aan en komt het vrij geregeld voor dat er een server van ons uitknalt en we midden in de nacht uit onze diepste slaap gewekt worden en aan de slag moeten.

Mijn tip is dus: Je bent nog jong, leg je nog niet vast aan dit soort dingen. Een beetje hosten voor vrienden en familie is natuurlijk altijd leuk, maar ik zou het dan als hobby aanpakken en niet als zakelijk. Op die manier is het leerzaam, wie weet krijg je nog een leuk zakcentje ervoor in ruil, maar je hebt nog niet teveel zorgen!

RickyB
19/03/06, 15:36
Ik bedoel hiermee, dat dat het maximale is waar ik van uit ga, zoals ik al eerder heb vermelt in een reactie aan jouw. Ik heb weinig drukwerk, dat is dus alleen wat envelloppen en wat facturatie papier, misschien een visitekaartje, en ik ken mensen met een drukkerij, waar ik alleen de kosten van het papier moet betalen.
Maar ik vraag alleen welke kosten ik nog kan verwachten.. is dat een moeilijke vraag aan mensen met ervaring ?? :)
Ik weet dat ik voor die 25 euro terecht kan, en al zou het 100 zijn, die worden waarschijnlijk wel weer terug verdient. Anders begin ik lekker met me printertje..


Edit:
Het gaat me trouwens ook niet alleen om de winst, zolang er maar geen verlies is. Ik wil hier ook van leren. Leren hoe servers werken, klanten lastig kunnen zijn, mensen kennis. Verder wil ik ook wel weten hoe dat met administratie etc. in zijn werking gaat, alleen daar doe ik het niet om.... over een maand zijn alle wetjes weer aangepast en kan ik opnieuw leren :P

ivs
19/03/06, 15:58
Ik denk dat je de kosten voor zelf goed hebt ingeschat en dat je daarmee kan starten hieronder nog een paar tips:

- Hou er met je prijsstelling rekening mee dat je ooit wel moet betalen voor dingen die je nu misschien gratis krijgt. Als je dit niet doet dan is het gewoon einde verhaal zodra je wel iets moet betalen want dan kost het waarschijnlijk meer dan dat het op brengt.
- Kijk uit voor de fase na de 'Vrienden, kennissen en bekenden fase' dit is de begin fase van een bedrijf waarin je eerst alle bovengenoemde mensen als klant binnen haalt. Dit zijn klanten maar heel andere klanten dan de 'echte' klanten die erna komen zij hebben veel minder begrip en tolereren veel minder.
Zorg dus vanaf het begin dat je ook 'echte' klanten hebt en niet in gat valt na deze fase.

3j3ct
19/03/06, 16:05
geld voor je eigen domein namen?

RickyB
19/03/06, 16:07
Ik denk dat je de kosten voor zelf goed hebt ingeschat en dat je daarmee kan starten hieronder nog een paar tips:

- Hou er met je prijsstelling rekening mee dat je ooit wel moet betalen voor dingen die je nu misschien gratis krijgt. Als je dit niet doet dan is het gewoon einde verhaal zodra je wel iets moet betalen want dan kost het waarschijnlijk meer dan dat het op brengt.
- Kijk uit voor de fase na de 'Vrienden, kennissen en bekenden fase' dit is de begin fase van een bedrijf waarin je eerst alle bovengenoemde mensen als klant binnen haalt. Dit zijn klanten maar heel andere klanten dan de 'echte' klanten die erna komen zij hebben veel minder begrip en tolereren veel minder.
Zorg dus vanaf het begin dat je ook 'echte' klanten hebt en niet in gat valt na deze fase.

Kijk hier heb ik nou wat aan.. (aan veel andere berichten ook, maar er zaten er een paar tussen die niet echt nuttig waren (misschien wel goed bedoeld hoor))..
Ik heb van mijn vader geleert "met je familie moet je niet handelen maar wandelen" :D..

bedankt voor alle reacties ! in met name voor deze ;) !
Nog meer ??

Edit:


geld voor je eigen domein namen?
Tjaa.. daar zit wat in.. nog niet echt over nagedacht, maar dat is de moeite niet..
Bedankt !

swedendedicated
19/03/06, 16:36
chris's tips :D
als ik het goed heb is het zo dat als je belasting minder blijft dan 2600€ per jaar je al dat geld weer terugkrijgt van de belastingdienst. Idd, leuker kunnen ze het niet maken. Je valt dus onder kleine onderneming :P Je krijgt btw ook terug voor de: rijkosten (trein, benzine), arbeids uren (niet altijd) Voordat je begint let goed op met wie je in zee gaat en wat de catch voor hun is, beiden partijen willen geld eraan verdienen. Ken je al mensen die je kunt hosten op korte termijn? Vriendjes/vriendinnetjes van school? Heb je daadwerkelijk verstand van zaken en kun je een goede helpdesk zijn? Dus niet van, kunnen jullie de mod_auth van php aanzetten? Uhhh... waar staat dat? Tevens, maak eerst een prognose van je inkomsten en uitgaven. Je heb geluk dat je gratis reseller krijgt en zulke goede ouders ;-)

RickyB
19/03/06, 16:44
whaha idd goede tips..

ik heb inderdaad geluk met die gratis reseller en de goede ouders :D

Ik ga in ieder geval nog wel proberen mijn kennis van direct admin, servers etc. wat uit te bereiden, dat kan nooit kwaad.
Verder heb ik ook wel wat mensen op msn waar ik dit aan kan vragen.

Thnx!

®on
19/03/06, 17:10
Koop een goed stuk administratie/boekhoud-software/pakket. Dat mag wat kosten, maar scheelt later ettele uren, kosten en ergernissen. Via de search op dit forum vind je veel pakketten waar veel over geschreven is.

Administratie is mijn inziens een onderbelicht punt bij starters. Vaak draait het bij starters om server beheer en onderhoud, support leveren, bestellingen verwerken. Administratie wordt dan vergeten.

RickyB
19/03/06, 18:52
Ja goede tip thnx ! maar ik denk dat ik me website zo ga maken dat facturen etc. jaarlijks gemaakt worden. Dan hoef ik ze alleen nog even te controlen en op de bus te gooien.
Verder denk ik dat ik met php een heel eind kom, maar anders zal ik toch eens denken om zo'n boekhoudings systeem.

®on
19/03/06, 19:52
Verder denk ik dat ik met php een heel eind kom, maar anders zal ik toch eens denken om zo'n boekhoudings systeem.
Blijkbaar pak je dan nu al de tip niet meer op :)

Met php een heel eind kunnen komen is namelijk niet gelijk aan het voeren van een degelijke boekhouding cq. administratie. Een leuk inlogsysteempje voor klanten waarin men facturen kan zien is mooi, maar daar voer je geen administratie mee.

Als je achteraf alles weer moet gaan omzetten richting een of ander pakket ben je veel meer tijd en geld kwijt dan het direct goed aanpakken.

crazycoder
19/03/06, 20:20
Kosten van bijv:
- telefoon
- fax
- gsm
(abonnement en gesprekken + eventuele verbruiksmaterialen)
- dsl/kabel abonnement
- stroomverbruik..

Tja, je ouders zullen je daar wellicht in tegemoetkomen maar een deel zal wellicht zelf moeten betalen.. meeste gezinnen hebben immers geen fax :)

Overigens heb je aan bijv Davilex boekhouden of iets als Snelstart software genoeg om een goede boekhouding bij te houden. Maar je kan het voorlopig ook in excel, of enig ander spreadsheet doen..

RickyB
19/03/06, 21:18
Blijkbaar pak je dan nu al de tip niet meer op :)

Met php een heel eind kunnen komen is namelijk niet gelijk aan het voeren van een degelijke boekhouding cq. administratie. Een leuk inlogsysteempje voor klanten waarin men facturen kan zien is mooi, maar daar voer je geen administratie mee.

Als je achteraf alles weer moet gaan omzetten richting een of ander pakket ben je veel meer tijd en geld kwijt dan het direct goed aanpakken.

Ik heb toch ook niet gezegt dat ik alle tips zal opvolgen ?? Maar ik bedoel hier trouwens niet mee dat de klant zijn factuurtje kan bekijken, maarja. Misschien is het toch wel handig om zoon boehoudingsprogramma te kopen, maar ik denk dat ik toch eerst even begin met gewoon php en exel. Als alles een beetje redelijk verloopt, dan kijk ik daar nog eens voor.

Toch bedankt !

Easyracks
19/03/06, 21:21
imho denk je er veel te licht over en zou ik lekker bij de Appie gaan werken ipv je eigen hostingbedrijf starten.

RickyB
19/03/06, 21:58
Ik denk er niet licht over, maar ik probeer zo weinig mogelijk kosten te maken. Ik smijt niet met geld ;).. denk je er dan te licht over? als het noodzakelijk is, dan kijk ik daar voor, laat ik het daar op houden..

toch bedankt voor je tip, maar ik denk niet dat ik bij de appie ga werken. Zoals ik al eerder zei, gaat het me niet alleen om het geld, maar ook om de ervaring die ik er mee op zal doen.

MathijsH
19/03/06, 22:20
De ervaring die je wilt opdoen, heb je die niet al nodig als je een bedrijfje wilt starten ? ;)

Goldeneye
19/03/06, 22:59
Al nagedacht over het feit dat als je geen winst maakt, je misschien wel uren in de week voor niks kan gaan werken? Kennis opdoen over hoe bepaalde zaken werken kan ook prima met een goed boek.

Starten van een zaak brengt ook verantwoording mee, wat ga je doen als je bijvoorbeeld een schade claim krijgt van derden? zeggen dat je die niet krijgt is bijvoorbaad al niet genoeg. Ga je door het vuur voor je klanten/bedrijf of ben je niet thuis als er problemen zijn? problemen komen er altijd.

ambitie om ondernemer te worden is natuurlijk prima, maar bedenk goed waar je aan begind. Ga eens met mensen praten die ook een eigen bedrijf hebben of hadden, dan kan je mooi leren van de fouten van andere en hoef je die zelf niet te maken :)

Hjalmar
19/03/06, 23:51
Hoi RickyB,

Wat een leuk idee om een eigen internetonderneming op te richten! Goed oriënteren is natuurlijk een verstandige keus en in dit topic is inmiddels ook een zeer handige lijst ontstaan met verschillende kostenpotten. Naast alle kosten moet je ook nog over je bedrijf en de backoffice nadenken.
Je zult een rechtsvorm, eenmanszaak, VOF of een BV moeten oprichten waarbij je ouders aansprakelijk zullen zijn. Zoek hier veel informatie over op de website van de Kamer van Koophandel, bespreek je plannen met je ouders en vrienden en eventueel de forumleden alhier.

Misschien is handlichting wat voor je? Wanneer je dit aangevraagd hebt ben je zelf bevoegd zakelijke handelingen uit te voeren en hier verantwoordelijk voor. Zo hoeven je ouders niet de verantwoordelijkheid op zich te nemen.

Ik raad je aan veel te lezen over het starten van een bedrijf, veel te praten en vooral contacten leggen met zowel toekomstige potentiële klanten als medeondernemers. Je ouders goed op de hoogte stellen van je plannen is handig door eventueel een businessplan te gaan schrijven. Behalve voor je ouders kan dit plan ook erg handig voor jezelf zijn. Zo kan je vroegtijdig op problemen stuiten en deze oplossen. Houd goed in je achterhoofd bij het schrijven van dit plan:

1. Ik schrijf dit plan voor mijzelf.
2. Ik financier mijn eigen onderneming. Je schrijft het businessplan dus niet voor financiers, persoonlijke gegevens kan je eventueel weglaten.

Ik wens je erg veel succes en hoop dat je wat aan mijn bijdrage hebt.

Goede avond!

d3m0nic
20/03/06, 00:49
Waarom je nu al inschijven bij KvK? Het zal een klant een worst wezen als ze voor €5 á €10 p.m. een accountje bij je afsluiten. Pas als jij op krediet spullen of diensten gaat inkopen zullen die leveranciers een KvK inschrijving opvragen... en dan praat ik niet over €25 drukwerk!

Even terugkomende op die €2.600 en €10 p.m. accountje (als je dat zou aanbieden) moet je minimaal 20+ klanten hebben... en ik denk dat je daar sowieso wel even je handen aan vol hebt. Het scoren en goed administreren van klanten is een MUST!

Tegen de tijd dat je zo'n 40+ goed betalende klanten hebt, kun je alsnog je inschrijven bij de KvK en een BTW nummer aanvragen. Hierna kun je je inkomsten (40x€10=€4000) weer verminderen door bijv. een eigen server met co-location account aan te schaffen en deze weer op te geven als bedrijfs investering...

Kijk ik zie het zit gewoon zo... de KvK en belasting hebben het liefst dat je direct bij hun geld gaat brengen.. ongeacht of het nu moet of niet. Het lijkt mij dat je eerst voor inkomsten zorgt, om vervolgens zo min mogelijk aan derde te geven. Willen je klanten of andere figuren, die direct belangrijk zijn voor jouw onderneming een KvK nummer, wat me sterk lijkt, zul je helaas naar die lui moeten om jou gespaarde centjes te betalen. KvK is niet verplicht.

Enige nadeel als je geen BTW nummer hebt is dat je de BTW niet kan terugvorderen op je inkomsten, maar gezien de grote van jouw "company" lijkt me het volgende spreekwoord wel toepasselijk: "Maak de slapende honden niet wakker"

Succes

ps. Zorg dat je te vrede klanten hebt en houdt, omdat die je bedrijf en hopelijk jouw in leven houdt door op tijd te betalen!

Stewie
20/03/06, 01:05
Kijk ik zie het zit gewoon zo... de KvK en belasting hebben het liefst dat je direct bij hun geld gaat brengen.. ongeacht of het nu moet of niet. Het lijkt mij dat je eerst voor inkomsten zorgt, om vervolgens zo min mogelijk aan derde te geven. Willen je klanten of andere figuren, die direct belangrijk zijn voor jouw onderneming een KvK nummer, wat me sterk lijkt, zul je helaas naar die lui moeten om jou gespaarde centjes te betalen. KvK is niet verplicht.

Enige nadeel als je geen BTW nummer hebt is dat je de BTW niet kan terugvorderen op je inkomsten, maar gezien de grote van jouw "company" lijkt me het volgende spreekwoord wel toepasselijk: "Maak de slapende honden niet wakker"

Tjee, die KvK inschrijving zou ik ook nooit doen. Geldwolven zijn het. 60 euro man!!!!!
[/sarcastisch]

d3m0nic: dat zijn toch geen tips. Ben je nu echt zwartwerk en belastingontduiking aan het promoten? Want een kiddy redenatie, dan kan je net zo goed geen bedrijf beginnen als je zo over de belastingdienst en de KvK denkt.

Tip: informeer je goed bij beide, ze helpen je graag. Weet je wat jij zou moeten doen? Even langs de KvK gaan, kost je niets, levert je zeer veel op zo te zien :)


Waarom je nu al inschijven bij KvK? Het zal een klant een worst wezen Voor de duidelijkheid: dit doe je niet voor de klant of je leverancier, maar inschrijven doe je voor jezelf, voor je eigen bedrijf.

host3000
20/03/06, 01:05
<knip>Tegen de tijd dat je zo'n 40+ goed betalende klanten hebt, kun je alsnog je inschrijven bij de KvK en een BTW nummer aanvragen. Hierna kun je je inkomsten (40x€10=€4000) weer verminderen door bijv. een eigen server met co-location account aan te schaffen en deze weer op te geven als bedrijfs investering...<knip>

En een boekhouder met een telmachien kan handig zijn ;-)

host3000
20/03/06, 01:08
<knip>Tip: informeer je goed bij beide, ze helpen je graag. Weet je wat jij zou moeten doen? Even langs de KvK gaan, kost je niets, levert je zeer veel op zo te zien :)

Weet je wat jij zou moeten doen? Voor jezelf beginnen :-)

DennisWijnberg
21/03/06, 10:58
Denk je er wel aan dat je vanaf dat moment vakantie wel kunt vergeten?

Als je lekker met je luie? achterwerk op het strand ligt, wie neemt dan de telefoontjes aan? Wie doet nieuwe aanvragen, mailsupport?

Je wilt hier geen vriend voor hebben die dat wel even doet... Dat is gewoon niet te doen, hij zou zo into jouw zaak moeten zijn...

swedendedicated
21/03/06, 14:06
of je zou met een partner starten... dan is het geen probleem

Cybafish
21/03/06, 17:20
Denk je er wel aan dat je vanaf dat moment vakantie wel kunt vergeten?

Als je lekker met je luie? achterwerk op het strand ligt, wie neemt dan de telefoontjes aan? Wie doet nieuwe aanvragen, mailsupport?

Je wilt hier geen vriend voor hebben die dat wel even doet... Dat is gewoon niet te doen, hij zou zo into jouw zaak moeten zijn...

Nooit van de vijf P's gehoord?

Dit valt onder het kopje Personeel ;)

phreak
21/03/06, 17:31
Waarom je nu al inschijven bij KvK? Het zal een klant een worst wezen als ze voor €5 á €10 p.m. een accountje bij je afsluiten. Pas als jij op krediet spullen of diensten gaat inkopen zullen die leveranciers een KvK inschrijving opvragen... en dan praat ik niet over €25 drukwerk!

Even terugkomende op die €2.600 en €10 p.m. accountje (als je dat zou aanbieden) moet je minimaal 20+ klanten hebben... en ik denk dat je daar sowieso wel even je handen aan vol hebt. Het scoren en goed administreren van klanten is een MUST!

Tegen de tijd dat je zo'n 40+ goed betalende klanten hebt, kun je alsnog je inschrijven bij de KvK en een BTW nummer aanvragen. Hierna kun je je inkomsten (40x€10=€4000) weer verminderen door bijv. een eigen server met co-location account aan te schaffen en deze weer op te geven als bedrijfs investering...

Kijk ik zie het zit gewoon zo... de KvK en belasting hebben het liefst dat je direct bij hun geld gaat brengen.. ongeacht of het nu moet of niet. Het lijkt mij dat je eerst voor inkomsten zorgt, om vervolgens zo min mogelijk aan derde te geven. Willen je klanten of andere figuren, die direct belangrijk zijn voor jouw onderneming een KvK nummer, wat me sterk lijkt, zul je helaas naar die lui moeten om jou gespaarde centjes te betalen. KvK is niet verplicht.

Enige nadeel als je geen BTW nummer hebt is dat je de BTW niet kan terugvorderen op je inkomsten, maar gezien de grote van jouw "company" lijkt me het volgende spreekwoord wel toepasselijk: "Maak de slapende honden niet wakker"

Succes

ps. Zorg dat je te vrede klanten hebt en houdt, omdat die je bedrijf en hopelijk jouw in leven houdt door op tijd te betalen!

Sorry hoor, maar zo'n post zou ik wel een puntje waard vinden, dat kun je toch niet maken man... en ook heb je nog veel te leren .. bah..

AlfaHosting
21/03/06, 17:40
Hierna kun je je inkomsten (40x€10=€4000) blablabla



Het gaat vooruit in Nederland. In Belgie zouden we nog maar 400 € hebben ...

FSCJasper
21/03/06, 18:35
Het laten ontwerpen van je eigen website wordt vergeten? Een erg belangrijk onderdeel van je bedrijf waar je absoluut de nodige zorg en financiën in zal moeten investeren.

RickyB
24/03/06, 14:48
Waarom je nu al inschijven bij KvK? Het zal een klant een worst wezen als ze voor €5 á €10 p.m. een accountje bij je afsluiten. Pas als jij op krediet spullen of diensten gaat inkopen zullen die leveranciers een KvK inschrijving opvragen... en dan praat ik niet over €25 drukwerk!

Even terugkomende op die €2.600 en €10 p.m. accountje (als je dat zou aanbieden) moet je minimaal 20+ klanten hebben... en ik denk dat je daar sowieso wel even je handen aan vol hebt. Het scoren en goed administreren van klanten is een MUST!

Tegen de tijd dat je zo'n 40+ goed betalende klanten hebt, kun je alsnog je inschrijven bij de KvK en een BTW nummer aanvragen. Hierna kun je je inkomsten (40x€10=€4000) weer verminderen door bijv. een eigen server met co-location account aan te schaffen en deze weer op te geven als bedrijfs investering...

Kijk ik zie het zit gewoon zo... de KvK en belasting hebben het liefst dat je direct bij hun geld gaat brengen.. ongeacht of het nu moet of niet. Het lijkt mij dat je eerst voor inkomsten zorgt, om vervolgens zo min mogelijk aan derde te geven. Willen je klanten of andere figuren, die direct belangrijk zijn voor jouw onderneming een KvK nummer, wat me sterk lijkt, zul je helaas naar die lui moeten om jou gespaarde centjes te betalen. KvK is niet verplicht.

Enige nadeel als je geen BTW nummer hebt is dat je de BTW niet kan terugvorderen op je inkomsten, maar gezien de grote van jouw "company" lijkt me het volgende spreekwoord wel toepasselijk: "Maak de slapende honden niet wakker"

Succes

ps. Zorg dat je te vrede klanten hebt en houdt, omdat die je bedrijf en hopelijk jouw in leven houdt door op tijd te betalen!

Ik ben het voor 100% met je eens (in tegenstelling tot anderen), maar ik weet niet wat voor risico ik loop als ik me niet in schrijf. Ik geloof dat je een week na de start van je bedrijf een kvk nummer MOET hebben.

phreak
24/03/06, 17:33
Ik ben het voor 100% met je eens (in tegenstelling tot anderen), maar ik weet niet wat voor risico ik loop als ik me niet in schrijf. Ik geloof dat je een week na de start van je bedrijf een kvk nummer MOET hebben.


Ja, ach! wat maakt het ook uit om het legaal te doen, om je bij de KvK in te schrijven en doen zoals het hoort, blijkbaar is dit normaal, wat leven we toch in een rare wereld...

m.a.w. get a grip, doe zoals het hoort.

Dennie-DeTi
24/03/06, 18:11
Volgens mij moet je de zaken die je voor de belastingdienst moet doen, eigenlijk sowieso doen. Al is het alleen maar om een duidelijk (financieel) beeld te krijgen van hoe het ervoor staat in je bedrijf.

Als de kvk kosten al een probleem voor je vormen zou ik toch echt je prijzen eens gaan herzien. En anders kan je gewoon kvk registreren lijkt me? Ook belastingdienst is gewoon wat papieren doorwerken en je bent er ook klaar mee.

Voor dat beetje extra werk, en die paar euro per jaar, zou ik het in ieder geval niet laten. Tenzij je het leuk vind om risico te lopen.

Het risico wat je loopt is volgens mij dat je achteraf alsnog alles moet gaan betalen, tezamen met een boete ofzo?

- Dennie

RickyB
24/03/06, 23:42
Ik zeg niet dat ik het illegaal ga doen :D.. juist helemaal niet.

Maar ik vind trouwens die 53 euro helemaal geen probleem, maar volgens mij gebeurt er meer dan dat. Je gegevens worden verkocht bij de kvk en je heb naast die 53 euro meer narigheid en wetjes aan je kop. Je krijgt allemaal extra controles enzo (lijkt me).

Maargoed, als ik er aan begin, dan doe ik het in ieder geval met kvk :P

TiMMiEJ
24/03/06, 23:55
Volgens mij moet je de zaken die je voor de belastingdienst moet doen, eigenlijk sowieso doen. Al is het alleen maar om een duidelijk (financieel) beeld te krijgen van hoe het ervoor staat in je bedrijf.

Als de kvk kosten al een probleem voor je vormen zou ik toch echt je prijzen eens gaan herzien. En anders kan je gewoon kvk registreren lijkt me? Ook belastingdienst is gewoon wat papieren doorwerken en je bent er ook klaar mee.

Voor dat beetje extra werk, en die paar euro per jaar, zou ik het in ieder geval niet laten. Tenzij je het leuk vind om risico te lopen.

Het risico wat je loopt is volgens mij dat je achteraf alsnog alles moet gaan betalen, tezamen met een boete ofzo?

- Dennie

Je krijgt eerst een brief thuis, waarin staat dat je je binnen 14 dagen moet registreren anders krijg je boete.

Zoveel risico loop je dus niet!

Bullcat
24/03/06, 23:59
dit is nummer zoveel die ilegale praktijken aanmoedigt dus :(

Hostingdiensten
25/03/06, 01:26
Het gaat vooruit in Nederland. In Belgie zouden we nog maar 400 € hebben ...

Nice one :)


Kosten van bijv:
- fax


Voor het faxapparaatje raad ik je efax aan; faxberichten worden naar je mailbox gestuurd en voor 11 euro per maand krijg je een lokaal nummer. (ik ben niet zeker over de prijs)

http://www.efax.com

crazycoder
25/03/06, 08:11
Je krijgt allemaal extra controles enzo (lijkt me).

En dat baseer jij op?

Erik H.
25/03/06, 08:48
Wat een treurig topic bij elkaar zeg..... zonde van mijn tijd dit te lezen. Hahaha.

Tommetjah
26/03/06, 19:18
Tjee, die KvK inschrijving zou ik ook nooit doen. Geldwolven zijn het. 60 euro man!!!!!
[/sarcastisch]

d3m0nic: dat zijn toch geen tips. Ben je nu echt zwartwerk en belastingontduiking aan het promoten? Want een kiddy redenatie, dan kan je net zo goed geen bedrijf beginnen als je zo over de belastingdienst en de KvK denkt.

Tip: informeer je goed bij beide, ze helpen je graag. Weet je wat jij zou moeten doen? Even langs de KvK gaan, kost je niets, levert je zeer veel op zo te zien :)

Voor de duidelijkheid: dit doe je niet voor de klant of je leverancier, maar inschrijven doe je voor jezelf, voor je eigen bedrijf.

Het komt wel geloofwaardiger over. Iedereen kan wel zeggen dat hij gameservers verhuurt, terwijl de 'hoster' je na betaling bewoon ignored ^^
Bedrijven met kvk doen dit niet, hun adres gegevens staan geregistreerd.