PDA

Bekijk Volledige Versie : administratie systeem



runandgo
18/03/06, 20:57
Welke administratie systeem gebruiken jullie en wat zijn de voor en na delen van het pakket in de praktijk?

RayManZ
18/03/06, 21:00
Eigen creatie!

Voordeel: Alles doet precies wat ik wil :D
Nadeel: Veel heel veel werk en altijd wel weer verbeter punten vinden waar ik dan weer een hele nacht aan werk.

Zijn hier trouwens niet al veel meer threads van?

xserve
18/03/06, 21:35
Hier ook een eigen geschreven applicatie. En er worden elke week wel wijzigingen/verbeteringen aangebracht. Nadeel is dat het veel tijd kost.

Alerd
18/03/06, 21:38
same here...
Volop in ontwikkeling...

Kost soms best veel tijd ja... (voor mijn vennoot :p)

Dicky
18/03/06, 22:58
Wij gebruiken hier wefact ( http://www.wefact.nl ) voor debiteuren en crediteuren werkt gewoon goed en doet wat het doen moet
En de rest door de boekhouder

WebXtra
18/03/06, 23:03
Ook wefact...
Missen nog een aantal functies, maar ik geloof dat een deel daarvan met de komst van wefact pro daar weer verandering in brengt.

AlfaHosting
18/03/06, 23:33
Ons eigen systeem is bijna klaar, we hopen op het einde van de maand te gaan testdraaien.

runandgo
19/03/06, 01:20
zou je een test picture online willen zetten en is jullie systeem ook te koop?

AlfaHosting
19/03/06, 02:19
http://www.digitalefoto.be/administratie/screenshot1.jpg
http://www.digitalefoto.be/administratie/screenshot2.jpg
http://www.digitalefoto.be/administratie/screenshot3.jpg

robblok
19/03/06, 07:34
Ik denk dat eigen systemen best goed kunnen functioneren, maar dat je voor de financiele administratie toch echt een boekhouder of echt boekhoudpakket wil hebben. Dit ivm controles van de belastingdienst die graag alles goed willen aansluiten en traceren.

Er moeten dan dagboeken, grootboeken en balansen uitgedraaid moeten worden (historisch ect). Maar een goed volgsysteem waar je zelf je betalingen van klanten bijhoud is natuurlijk altijd oke.

AlfaHosting
19/03/06, 08:16
Ik denk dat eigen systemen best goed kunnen functioneren, maar dat je voor de financiele administratie toch echt een boekhouder of echt boekhoudpakket wil hebben. Dit ivm controles van de belastingdienst die graag alles goed willen aansluiten en traceren.

Er moeten dan dagboeken, grootboeken en balansen uitgedraaid moeten worden (historisch ect). Maar een goed volgsysteem waar je zelf je betalingen van klanten bijhoud is natuurlijk altijd oke.

Ik denk dat geen enkel bedrijf zonder boekhouder kan :)

SebastiaanStok
19/03/06, 18:27
Ook een eigen creactie :)

Maar niet zo mooi als die van Mario :( Maar staat een nieuwe versie in de planing.

AlfaHosting
19/03/06, 18:32
Ook een eigen creactie :)

Maar niet zo mooi als die van Mario :( Maar staat een nieuwe versie in de planing.

Wij zitten dan ook al in de laatste fase :)

SebastiaanStok
19/03/06, 19:02
Ik moest ook iets hebben binnen zeer korte tijd :) Achter had ik dat niet waar gemaakt ;)

Hier een screen van de mijne.

Oja systeem stats die werken niet :p

Mikey
19/03/06, 19:51
In house applicatin

denkend aan, facturatie, periodieke facturatie, klanten systeem, offertes, apc & epc control, traf stats, noc control, bw monitoring (automatisch cappen bij extreem (mis)(ver)bruik) etc etc.

Hieraan zit klanten systeem waarvan ik screen bij plaats, klanten kunnen hier geheel hun informatie vinden wat bij hun pakket / dienst hoort.

muaddib
19/03/06, 21:06
Ik was sinds kort volop bezig met mijn eigen systeem, maar heb er op de moment echt geen tijd meer voor om het helemaal klaar te krijgen zoals ik wil. Daarom denk ik er ook aan een deze dagen WeFact aan te schaffen.

SebastiaanStok
20/03/06, 14:20
Het klanten paneel is nog in ontwikkeling ik had wel eerst IETS(Je iets want veel was het niet...) gemaakt maar dit werkte voor geen meter was niet compleet en en moelijk uit te brijden.

Dus nu staat er een nieuwe versie in de planning, ik ben nog druk bezig met de achter liggende broncode, het framework zegmaar :) Als ik een voorbeeld heb maak ik wel een screen ;)

Vision2Design
20/03/06, 14:49
Wij gebruiken sinds kort WeFact Standaard (Als pro versie er is gaan we overstappen naar pro). Werkt prima.. :)

hostingpower
20/03/06, 15:24
Wij gebruiken sinds kort WeFact Standaard (Als pro versie er is gaan we overstappen naar pro). Werkt prima.. :)

werkt idd prima, hoop dat de pro binnenkort uiykomt, kan ik wat extra modules erin programmeren zoals cacti gegevens, samenwerking met de apc en inloggen op ssh etc...

jouwnaam
20/03/06, 15:54
Nog altijd mijn eigen applicatie voor het factureren in combinatie met SnelStart voor de boekhouding. Doet wat het moet doen (klantenbeheer / productenbeheer / abonnementenbeheer / verlengen abo's / factureren zodra ik op het betreffende knopje ram / herinneringen sturen naar slechte betalers / enzovoorts). Was even werk, maar die tijd heb ik inmiddels ruimschoots terugverdiend.

Al het andere voldoet voor mij niet (met name de implementatie van periodiek factureren in de meeste pakketten vind ik waardeloos; ik verleng liever een abo en zet deze vervolgens op een nog niet verzonden factuur) dus dan maar zo :)

BsHosting
20/03/06, 16:22
ik gebruik nu nog het systeem van icehosting maar ben ondertussen ook druk aan het programmeren om een eigen systeem te draaien.

ik heb gedacht om een ander systeem te kopen maar van alle systemen die ik hier gezien heb missen er gewoonweg teveel opties aan die systemen die ik wel graag wil hebben.

dus dan wordt het zelf maar iets goeds maken

AHJ*
20/03/06, 16:25
Wij gebruiken hier Exact nu sinds kort, bevalt me veel beter dan alle meuk die we hiervoor hebben gebruikt (Reeleezee, Perlbill, Modernbill, en nog wat open-source invoice scriptjes).

robblok
20/03/06, 17:16
Ik gebruik exact ook voor de boekhouding van mijn klanten. Maar of het nu een goed systeem is als klantvolgsysteem dat vraag ik me af. Het geeft wel goede debiteurenoverzichten af.

SebastiaanStok
22/03/06, 15:55
Wat gebruiken julie eigenlijk voor de boekhouding?

Ik wil mischien iets zelf maken maar ik weet niet wat ik precies allemaal nodig heb :huh:

AlfaHosting
22/03/06, 15:58
ik gebruik nu nog het systeem van icehosting maar ben ondertussen ook druk aan het programmeren om een eigen systeem te draaien.

ik heb gedacht om een ander systeem te kopen maar van alle systemen die ik hier gezien heb missen er gewoonweg teveel opties aan die systemen die ik wel graag wil hebben.

dus dan wordt het zelf maar iets goeds maken

Welke optie's ?

bakx
22/03/06, 23:08
Eigen systeem..

Voordeel 100% aan te passen aan alle sites die we voeren.
100% custom made.. als ik iets wil komt het er..

robblok
23/03/06, 05:38
Wat gebruiken julie eigenlijk voor de boekhouding?

Ik wil mischien iets zelf maken maar ik weet niet wat ik precies allemaal nodig heb :huh:

Als je geen verstand van boekhouden hebt, en niet weet wat voor eisen de belastingdienst stelt kan je voor de financiele boekhouding better gewoon een boekhouder inschakelen of een boekhoudpakket aanschaffen (mist je dan boekhouden gaat leren)

SebastiaanStok
23/03/06, 11:15
Het systeem dan he :) Dus digitaal.
Welke programma is een aanrader? het liefst een beetje makkelijk en niet te duur en mogelijkheid van importeren of zo.

Op papier zal wel lukken, ik kan genoeg informatie opvragen bij de belasting dienst en kvk, een boekhouder te duur voor mij :(