PDA

Bekijk Volledige Versie : Voipbuster en ICMP verkeer



Frangkje
17/03/06, 21:33
Ik heb een beetje zitten testen met voipbuster in combinatie met Axon en dat werkte boven verwachting prima. Alleen sinds ik getest heb heb ik nu constant 10 kb/sec aan ICMP verkeer naar poort 8000. Dit verkeer komt vanaf 194.120.0.161 en aangezien de sip server van voipbuster ip 194.120.0.202 heeft heb ik het vermoeden dat dat er mee te maken heeft.

Nu maakt het me opzich niet uit dat ik rond de 60 icmp pakketjes per seconde om mijn oren krijg, ik vraag me alleen af waar deze paketjes voor zijn en vooral waarom ze blijven komen als ik axon uit heb staan.

BudgetDedicated
20/03/06, 02:28
Ik geloof niet dat ICMP op een poortnummer werkt, het is zoals tcp/udp een subprotocol onder IP. Wij gebruiken ook VoIP, maar ik heb dit verkeer op poort 8000 nooit gezien.

Als je het wilt weten, wat de inhoud van de pakketjes, kan je ethereal gebruiken. Sowieso een leuke tool om inzicht te krijgen in je traffic en hoe de onderliggende protocollen werken...
http://www.ethereal.com/

Frangkje
20/03/06, 14:11
Verkeer is vanmorgen rond 10 uur gestopt, maar blijf het raar vinden 4 dagen lang 24/7 60 pakketjes per seconde die niks doen :)

Over de pakketjes ging geen verkeer, want poort 8000 op de betreffende server was dicht, dus er gingen uitsluitend ICMP 3 (port unreachable) pakketjes terug.

BudgetDedicated
20/03/06, 23:45
ICMP is nooit verkeer, het zijn control messages. Als de poort dicht is krijg je ze juist. Vreemd is het zeker.

Port 8000
A common port for webservers. The shoutcast server runs an administrative web service at this port by default. Puts a configuration webserver on this port
Is om 10 uur je laaste luisteraar afgehaakt? ;)