PDA

Bekijk Volledige Versie : Goed voip toestel gezocht



Greta
17/03/06, 09:55
Wie kan mij vertelen wat een goed voip toestel is wat goed met Asterisk samenwerk en waarop je ook het nummer te zien krijgt van degene die belt.

En natuuurlijk niet te duur.

Ik had zelf deze gevonden: http://www.lapwing.nl/Product_Detail_new.php/1255/N Dit is volgens mij een E-tech toestel van rond de 60 euro.

svbeek
17/03/06, 10:14
Wij hebben hier cisco 7905's met sip image. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

luser
17/03/06, 10:20
Lijkt me eerder op een VLINES toestel.

Ik zou toch momenteel nog wat meer uitgeven voor een toestel want de geluidskwaliteit van de budget modellen is soms nog steeds niet echt goed te noemen.

Deze zou een aanrader zijn voor zijn prijs:
Grandstream GXP-2000

Alcatel had ook een toestel wat hier op wht al als zeer goed werd omschreven voor zowat dezelfde prijs als bovenstaande grandstream.

Persoonlijk gebruik ik cisco 7940G en 7905G over mod_sccp, werkt uitstekend.

Stefan Mensink
17/03/06, 11:00
Ja, alcatel heeft de speedtouch 2030. Van dit toestel heb ik er ook een paar staan, en ik vind ze fijner dan de Grandstream GXP2000. Ik wilde er nog een review van schrijven, maar het ontbreekt me nog aan tijd.

Er is ook nog de speedtouch 2020. Deze is een stuk simpeler. Hebben we er ook een paar van, maar de 2030 bevalt veel beter.

luser
17/03/06, 11:53
De 2030 staat al voor 120,- in pricewatch (tweakers.net), wel netjes.
Straks is een bestellen om te testen.

Greta
17/03/06, 12:47
Mij lijkt de Grandstream GXP-2000 wel wat. Bedankt voor de tips.

BudgetDedicated
20/03/06, 01:34
De Grandstream GXP-2000 heeft wel een conference call functie, maar daardoor ben je slecht te verstaan en hoor je jezelf exact even hard terug (zeer sterke echo). Als je een toestel kiest met ruis-onderdrukking kan je er wel normaal mee conference-callen, zou dit dus zeker in de overweging nemen.

Wij hebben als volgende type toestel de minder bekende Snom 360 gekozen. Dit is een linux gebaseerde Enterprise VoIP Phone. Zeer veel mogelijkheden om leuke truucs mee uit te halen en je kan met de development kit het hele OS veranderen en er weer inzetten. Mocht je logo's, layout, webinterface, etc. willen veranderen, eigen software er bij op willen zetten (group awareness of jabber achtige functies), het kan allemaal. De snom heeft WEL goede ruis-onderdrukking, maar je moet nogsteeds in de richting van het apparaat praten om echt goed verstaanbaar te zijn.

DaRkDrEw
20/03/06, 02:41
Dat toestel is een E-tech en wij hebben er 3 van.
Werkt perfect :)

luser
20/03/06, 02:59
Blijkbaar iets waar iedereen zijn logo kan op plakken:
http://www.vlines.de/Anleitung_VD120.pdf

Diablo
22/03/06, 10:08
Wij werken sinds kort met de SPA941 van Linksys en die bevalt me prima. De gesprekskwaliteit is zeer goed en het toestel voelt net zo degelijk aan en ziet er vrijwel hetzelfde uit als de duurdere Cisco's. Voor een 2-4 lijns toestel is het met ca. 150 euro in mijn ogen ook nog eens zeer aantrekkelijk geprijsd. Linksys moet alleen nog even de Sipura web interface oppoetsen naar hun eigen huisstijl ;)

DominicusNet
28/03/06, 15:27
Wij werken sinds kort met de SPA941 van Linksys en die bevalt me prima. De gesprekskwaliteit is zeer goed en het toestel voelt net zo degelijk aan en ziet er vrijwel hetzelfde uit als de duurdere Cisco's. Voor een 2-4 lijns toestel is het met ca. 150 euro in mijn ogen ook nog eens zeer aantrekkelijk geprijsd. Linksys moet alleen nog even de Sipura web interface oppoetsen naar hun eigen huisstijl ;)


Hoeveel SIP-Accounts kun je op deze linksys instellen?

Diablo
28/03/06, 19:07
Hoeveel SIP-Accounts kun je op deze linksys instellen?

Standaard 2 stuks, 4 als je een software license key koopt voor 2 aanvullende lijnen.

HJ Hosting
02/04/06, 01:00
Ik heb zelf eergister de Grandstream GXP 2000 en de Zyxel Prestige 2000W (v2) besteld. Ben heel benieuwd hoe die het doen. Verslag volgt later :-)

peppie
05/04/06, 19:45
Wij hebben de Polycom's (300),... Een prima toestel voor een prima prijs.

HJ Hosting
05/04/06, 20:59
Die Zyxtel heerst trouwens best hard. Grandstream straks nog even mee pielen!

DominicusNet
05/04/06, 21:06
Inmiddels in bezit van de SPA941 en inderdaad super toestel.

Voys.nl
29/05/06, 13:34
De SPA 92x en SPA 94x hebben absoluut onze voorkeur. Geweldige toestellen voor een scherpe prijs.

Icheb
30/05/06, 08:52
Goede ervaringen met de SNOM 190 en de SNOM 360. Vooral het kunnen weghangen van, wat was het?, ik dacht, 8 SIP accounts, is leuk.

Verder ook wel ervaringen met de Cisco 7940 en de Cisco 7912, de 7940 verdiend echter mijn voorkeur hierbij. Meer functies en leuk speelgoed dan op de 7912. Al is het bij Cisco wel heel erg vervelend dat je met TFTP servers moet gaan lopen rotzooien om een complete config te uploaden. Zelfs nog erger met de 7912, waar je eerst een soort van configuratie 'byte-code' moet maken.

dotnetjunkie
03/06/06, 01:09
Beste ervaringen hebben wij met de Snom 360, trouwens helemaal niet minder bekend maar behorend tot de top in VoIP-land!
Op dat toestel is eigenlijk weinig of niets aan te merken.
Schitterende VoIP-phone met vooral sublieme support (ze passen de firmware meteen voor je aan als je een specifieke wens hebt die er nog niet in zou zitten).

Ook de Thomson (Alcatel) ST2030 werkt inderdaad vrij goed, maar zeker nog niet helemaal zoals het moet. Verbetert wel aanzienlijk bij elke firmware-release. Nadeel blijft natuurlijk altijd dat het scherm geen backlight heeft.

Vlines / Etech bevallen minder goed, je merkt duidelijk het verschil in kwaliteit met voorgaande toestellen, dus dan geef je beter 125 EUR, de prijs van de ST2030, uit (reeds inclusief btw overigens).

Binnenkort ga ik die Linksys 94x foontjes eens aan een grondige test onderwerpen, ze zier er in ieder geval ook veelbelovend uit.

Stefan Mensink
03/06/06, 11:15
Na enkele maanden vrij intensief gebruik kan ik melden dat ik nog steeds bij mijn vorige standpunt blijf. Ik zal e.e.a. nog even samenvatten.

- Zyxel 2000W: Aardig toestel, redelijke geluidskwaliteit, te langzaam voor WEP-encryptie zonder verlies van kwaliteit. Niet gebruiksvriendelijk.
- Grandstream GXP-2000: Gebruiksvriendelijk, de software evolueert. Met deze toestellen heb je echter altijd een wat dof geluid of irritant gekraak op de lijn (terwijl comfort noise niet eens aan staat), en meer gehakkel. Veel mensen zullen het wel ok vinden maar dat is het niet als je weet dat het beter kan.
- Thomson ST2020: Nogal simpel toestel, wordt gezien als 'business phone', maar is m.i. niet gebruiksvriendelijk genoeg, en ziet er ook niet erg professioneel uit. Geluidskwaliteit is OK maar de twee exemplaren die wij hebben hadden wat kuren (ineens ging hij in doorschakelstand), sinds de firmware update recentelijk nog niet weer gehad.
- Thomson ST2030: Mooi degelijk toestel, dat niet meteen op de grond valt als je de hoorn er eens stevig opsmijt. Groot display, vrij duidelijke interface. Maar bovenal: superieure geluidskwaliteit boven de zyxel, grandstream, en zelfs de ST2020. Dit toestel heeft eindelijk eens een fatsoenlijke adresboekfunctie, die je ook nog eens realtime op een HTTP-server kan beheren.

We hebben nu dus 1 zyxel, 2 grandstreams, 2x de ST2020, en 8x de ST2030.

dotnetjunkie
08/06/06, 00:06
Wat je daar schrijft, Stefan, lijkt me volledig naar verwachting en correct!

Jammer dat je de Linksys telefoons niet uitgeprobeerd hebt. Ik ben wel benieuwd hoe de ST2030 en de SPA941 of SPA942 het tegen elkaar opnemen.

Dat de ST2030's geen backlight hebben, stoort je dat niet teveel?
Op dat punt heeft Linksys alvast een streepje voor...

Voys.nl
08/06/06, 10:07
Grandstream GXP-2000: Gebruiksvriendelijk, de software evolueert. Met deze toestellen heb je echter altijd een wat dof geluid of irritant gekraak op de lijn (terwijl comfort noise niet eens aan staat), en meer gehakkel. Veel mensen zullen het wel ok vinden maar dat is het niet als je weet dat het beter kan.

Verder is de handenvrij bel functie matig en er is 1 volume regeling die gelijk inkomend en uitgaand volume beinvloed.

Stefan Mensink
08/06/06, 10:40
Jammer dat je de Linksys telefoons niet uitgeprobeerd hebt. Ik ben wel benieuwd hoe de ST2030 en de SPA941 of SPA942 het tegen elkaar opnemen.Ik ook wel, maar 4 verschillende typen telefoons vind ik voorlopig wel genoeg. Nieuwe telefoons zullen voorlopig ook de ST2030's zijn denk ik, zodat e.e.a. nog te beheren blijft.


Dat de ST2030's geen backlight hebben, stoort je dat niet teveel?
Op dat punt heeft Linksys alvast een streepje voor...Eigenlijk heb ik nog nooit problemen gemerkt bij het aflezen van het display. Dus nee, het stoort me niet echt.


Verder is de handenvrij bel functie matig en er is 1 volume regeling die gelijk inkomend en uitgaand volume beinvloed.Dat klopt, maar dat met dat volume werkt wel prima tegen echo :-)

De grootste hindernis met VoIP is trouwens de verbinding. Zorg dat er altijd voldoende bandbreedte is voor VoIP, anders wordt het bellen geen pretje. Heb je voldoende bandbreedte, dan kan je je met elk toestel wel verstaanbaar maken.

Erikcreative
08/06/06, 13:33
Hier ook de Snom 360

Cliff
10/06/06, 10:03
Over grandstream ben ik niet zo enthousiast. De ATA's zijn in ieder geval rommel.. Mijn voorkeur blijft uitgaan naar de Cisco 7940 en 7960 toestellen.

dotnetjunkie
10/06/06, 22:28
Wat betreft ATA's zijn de producten van linksys (sipura) wel goed.
Wij hebben al diverse SPA3000's met succes ingezet.

@Cliff: die cisco's zijn nu vervangen door de 7941 en 7961, heb je die ook al getest? Werken ze goed samen met Asterisk? Werken zaken zoals MWI en BLF ?