PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk installeren



hermiekeGerard
17/03/06, 03:28
Beste wht`ers,

Ik heb een domme actie uitgevoerd op mn server die ik in een post hier onder al beschreven heb.
Maar nu ben ik hem aan het reinstallen en loop ik tegen het probleem op dat freebsd 5.3 verschoven is naar het FreeBSD-Archive/old-releases en daardoor kan ik niet meer via de ports installen.
Ik heb geprobeerd om plesk op freebsd 5.4 te installeren maar dan krijg ik de melding dat het op freebsd 5.3 moet.

Nu is mijn vraag: hoe krijg ik het voor elkaar om plesk op freebsd 5.4 te installeren.

En ook zou ik graag willen weten hoe ik in freebsd 5.3 de ports van 5.4 kan laten pakken, ik heb dit in sysinstall geprobeerd door via media/options de release naam te veranderen maar als ik dan weer uit sysinstall ga zet hij alles weer terug.

En nu moet ik eerlijk zeggen en dat zullen jullie ook wel aan mn vragen merken dat ik niet een echte kenner ben.(ik wil dat graag wel worden en ben er ook voordurend mee bezig maar ik kom er op dit moment even niet uit).
ik host geen betalende klanten, maar ik heb er wel 20 mensen op draaien.

Mischien dat er iemand is die mij hier mee wil helpen via ssh en plesk en perl wil installeren tegen een vergoeding.

Met vreindelijk groet,

Gerard

Dennis
17/03/06, 04:39
Heb je lokaal wel toegang op de server die je niet van afstand via ssh kunt benaderen? In dit geval, maak even een backup met sysbk, dan kun je ook gewoon alsnog van OS wisselen.

hermiekeGerard
17/03/06, 17:45
Ik ben nu bezig om de freebsd 5.3 te installen en dat is geen probleem, maar ik krijg het niet voor elkaar om perl 5.8.7 te installeren deze is plesk nodig.
De freebsd 5.3 release files staan niet meer op ftp.freebsd.org want die zij verhuist naar ftp://ftp-archive.freebsd.org/pub/ FreeBSD-Archive/old-releases/i386/5.3-RELEASE/.

Nu wil ik bijvoorbeeld freebsd 5.4 of 6.0 installen alleen dan zegt de plesk installer dat het op 5.3 moet, ik heb dit eerder ook gehad met CENTOS 3.4 maar daar heb ik het versie nummer verandert naar 3.3.
Wil dit ook met freebsd ?

Prodius
17/03/06, 20:28
Je moet de installatiefile van plesk met editor openen (grote file, duurt een tijdje) en dan zoeken op de foutboodschap. Eenmaal gevonden gewoon de lijnen die verantwoordelijk zijn voor het testen van de versie in commentaar zetten.
Daarna ook de integritycheck lijnen zoeken en eveneens in commentaar zetten.

hermiekeGerard
18/03/06, 01:01
De server draait weer met een frisse install, hij draai nu weer met freebsd 5.3 en plesk 7.5.4.

Het probleem dat ik de perl versie niet uptodate kreeg is dat ik geen rehash deed na de portupgrade en het cvsup, en ik moest de datum in het cvsup - supfile naar Januari zetten omdat ik perl 5.8.7 moest hebben en er in februari een nieuwere versie is uit gekomen genaamd perl 5.8.8.

Later kwam ik nog met het probleem dat ik geen schijf ruimte kon toewijzen aan een domein in plesk, maar dat heb ik verholpen door het toevoegen van de regel "options QUOTA" in de kernel.

Iedereen bedankt voor de reacties

Prodius
18/03/06, 16:21
Kijk zeker ook eens naar deze thread, staan enkele goeie dingen in voor de fbsd liefhebbers.

http://forum.plesk.com/showthread.php?threadid=29331

hermiekeGerard
18/03/06, 23:14
Dank je voor de info, daar staat zeker nuttige informatie.