PDA

Bekijk Volledige Versie : TransIP



pvzeeland
16/03/06, 18:49
Vandaag een rotgevoel overgehouden aan TransIP.

Ik lees op webwereld een bericht over drdos....dus ik naar mn transipaccount en registreren omdat ie (drdos.nl)nog vrij is.

In mijn " haast" druk ik waarschijnlijk 2x waardoor de naam 2x wordt aangevraagd en ik 2 facturen krijg.

Vervolgens staat ie ruim anderhalf uur in de aanvraag -waar ik normaal mijn naam binnen 2 minuten heb- krijg ik ineens de melding dat de naam (ruim anderhalf uur later als mijn aanvraag ) reeds is geregistreerd.

Ik ben daar dus ziek van!

Johant
16/03/06, 18:54
Ja, dit is vervelend. Wellicht dat een briefje/mailtje sturen aan trans-ip helpt. kunnen ze uitzoeken hoe dit precies is gekomen zonder dat je dit hier direct moet gaan melden. Dit kan immers iedere hostingprovider overkomen ;).

Wellicht dat de eigenaar van dit domein net een aanvraag heeft ingediend, welke iets eerder was dan jij.

Geert-Jan
16/03/06, 19:00
SIDN is ook niet al te snel, heb ook een .nl al enkele uuuuuuuuren in aanvraag staan....

starfix
16/03/06, 19:01
Dit had ik pas ook. Je hebt als het goed is maar 1 melding gehad.... Ze voeren namelijk 2x de aanvraag door, en bij de tweede krijgen ze dan de melding dat hij bezet is.... Niets aan de hand. Je kunt gewoon een mailtje naar ze sturen, dan gooien ze 1 factuur eruit, en de domeinnaam is waarschijnlijk gewoon van jou.

Remigius
16/03/06, 19:02
Je geeft zelf al aan dat je door de haast 2 keer op die knop drukte. Ondanks dat TransIP dit misschien had kunnen afschermen vind ik het niet terecht dat je hun hierzo in een kwaad daglicht zet. Je had ook direct nadat het fout was gegaan even contact met hun op kunnen nemen.

Glenn
16/03/06, 19:04
Vandaag een rotgevoel overgehouden aan TransIP.

Ik lees op webwereld een bericht over drdos....dus ik naar mn transipaccount en registreren omdat ie (drdos.nl)nog vrij is.

In mijn " haast" druk ik waarschijnlijk 2x waardoor de naam 2x wordt aangevraagd en ik 2 facturen krijg.

Vervolgens staat ie ruim anderhalf uur in de aanvraag -waar ik normaal mijn naam binnen 2 minuten heb- krijg ik ineens de melding dat de naam (ruim anderhalf uur later als mijn aanvraag ) reeds is geregistreerd.

Ik ben daar dus ziek van!
Wat betreft de 2 facturen: stuur een ticket aan de salesafdeling en het wordt terug gestort.

Dit heeft verder niks met TransIP te maken, de SIDN (waar TransIP en de rest van de meeste internetproviders hun domeinen 'bestellen') is regelmatig erg traag. Het kan dus zijn dat diegene die nu dat domein heeft ook ruim 1,5 uur heeft moeten wachten. Mail TransIP even, Walter kan checken waar het probleem zit/zat. Ik voorspel bij de SIDN.

Alerd
16/03/06, 19:14
SIDN is vandaag erg traag inderdaad.

Edit:
Domeinnaamaanvragen deden er hier vanmiddag ook dik een uur over voordat we bevestiging kregen van SIDN.
Jammer dat gelijk transip in een kwaad daglicht gesteld wordt.
Waarschijnlijk was ts gewoon te laat, en iemand anders hem al voor bij sidn maar was die order niet verwerkt

ensermo
16/03/06, 19:30
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit aan TransIP ligt. Hun systeem (mocht SIDN echt willen leren van iemand) werkt beter dan rechtstreeks bij SIDN! lol. Maar helaas moeten zij afhankelijk zijn van SIDN. Ik durf te wedden dat SIDN gewoon laat was met je registratie.

lifeforms
16/03/06, 19:31
SIDN is de hele middag al traag. Wie vaker domeinen registreert weet dat dit de laatste maanden regelmatig gebeurt. Dit geldt voor alle providers, dus ook degene die het domein wel heeft gekregen.

Je was dus gewoon niet de eerste die het domein heeft aangevraagd. Daar kunnen wij helemaal niets aan doen. De andere keer heb je hem weer wel. Reggen van gedropte domeinen is een sport, en bij sport moet je tegen je verlies kunnen.

Over de twee facturen heb je al een ticket aangemaakt en die zijn beide reeds gecrediteerd, dus waarvoor dit topic nodig is, tja.

jouwnaam
16/03/06, 19:37
Jammer dat TransIP de "boosdoener" is. Mij hoor je daar namelijk niet snel over klagen. Super support afdeling die ook echt met je meedenkt en helpt bij moeilijkheden.

Dat de SIDN niet meewerkt kunnen zij ook niks aan doen. Vervelend als je nog effe snel een domein wilt "kapen" maar niet hun schuld.

WMtools
16/03/06, 19:38
Ik wou een dns wijziging, naar 2 uur nog niet verwerkt door SIDN.. Niet echt snel vandaag idd.

pvzeeland
16/03/06, 20:13
Het ging niet om " kapen" van een domein, de naam was vrij en nav een item op webwereld wilde ik drdos.nl registreren.

Ik heb ook in mijn post aangegeven dat TransIP doorgaans binnen enkele minuten een naam registreert...daardoor reg ik mijn namen dus altijd bij hun.

Dit is voor mij de eerste keer dat ik zo erg lang moet wachten op het registreren van een domein , en ja als je dan ook nog ziet dat een ander ruim 1,5 uur na jouw aanvraag de naam heeft geregistreerd is het natuurlijk extra zuur.

Ik was heel erg teleurgesteld toen ik postte, nu nog steeds...
Ik begrijp nu wel dat het niet aan TransIP lag maar dat NIC soms heeeel erg slechte service verleend.

Door deze thread te posten is dus eea duidelijker geworden, en misschien niet alleen voor mij , maar misschien ook voor andere gebruikers.

Deze keer pech gehad, volgende keer beter!

Hierbij bied ik de mensen van TransIP mijn excuus aan, ook voor wat ik naar hun heb gepost. Laatste woordje was nml " Val dood"
Dit was zeker na het lezen van deze thread niet gerechtvaardigd.

FSCJasper
16/03/06, 20:49
Raar.

Heb de laatste paar dagen nog drie domeinnamen via transip aangevraagd. Allemaal binnen twee minuten bevestiging ontvangen, dag erna domeinnaam actief. Heb erg goede ervaringen met Transip.

Het beste kan je even contact opnemen via het ticket systeem. Gister een domeinnaam moeten laten verwijderen, binnen paar minuten reactie en het zaakje was gepiept.

[EDIT] Het verhaal is al ten einde lees ik :)

IT-worX
16/03/06, 21:32
Denk dat het dringend tijd word dat SIDN eens een voorbeeld neemt aan hoe wij een .be registreren. Nu geen directe steek naar jullie toe, maar vind dat papierhandeltje toch al een belemmering, en slechts 2x/dag en niet in het weekend een masterzone update? Bij een .be is deze na een paar uur al in de lucht (soms zelf half uurtje) en bereikbaar via de meeste providers...

crazycoder
16/03/06, 22:23
Denk dat het dringend tijd word dat SIDN eens een voorbeeld neemt aan hoe wij een .be registreren. Nu geen directe steek naar jullie toe, maar vind dat papierhandeltje toch al een belemmering, en slechts 2x/dag en niet in het weekend een masterzone update? Bij een .be is deze na een paar uur al in de lucht (soms zelf half uurtje) en bereikbaar via de meeste providers...
Dat heeft natuurlijk totaal niets te maken met het feit dat de totale afhandeling soms wat langer duurt.

Denk trouwens dat jij niet erg op heb gelet, minimaal 90% van alle sidn leden op dit forum (en waarschijnlijk daar buiten) zijn evenmin bij met de door jou genoemde punten.

Vind trouwens dat de zovaak bejubelde .be boys af en toe ook steekjes laten vallen..

O ja, als je sidn een vervelend clubje vind.. probeer de .dk dan eens voor de gein..

IT-worX
16/03/06, 22:26
Ik heb geen problemen met sidn, de registrar waar ik een paar nl's bij heb heeft het mooi geregeld. En dat vele andere mensen hier ook het op hun zenuwen krijgen van al die papieren weet ik ondertussen ook al. Maar ik meende een paar maand geleden iets gelezen te hebben hier dat alles ging veranderen? Is dit nog steeds niet gebeurd?

Wat bedoel je trouwens met .be die steekjes laten vallen? En wat is er mis met .dk (uit nieuwsgierigheid)?

Jeroenn
16/03/06, 22:40
Dit is voor mij de eerste keer dat ik zo erg lang moet wachten op het registreren van een domein , en ja als je dan ook nog ziet dat een ander ruim 1,5 uur na jouw aanvraag de naam heeft geregistreerd is het natuurlijk extra zuur.

Dit kan niet! Want het is bij de SIDN zo wie het eerst komt wie het eerst maalt! Dus mocht jouw aanvraag daadwerkelijk anderhalf uur sneller zijn geweest dan had hij op jouw naam gestaan, maar blijkbaar was je dus niet sneller!

Alerd
17/03/06, 00:11
Ik heb geen problemen met sidn, de registrar waar ik een paar nl's bij heb heeft het mooi geregeld. En dat vele andere mensen hier ook het op hun zenuwen krijgen van al die papieren weet ik ondertussen ook al. Maar ik meende een paar maand geleden iets gelezen te hebben hier dat alles ging veranderen? Is dit nog steeds niet gebeurd?

Wat bedoel je trouwens met .be die steekjes laten vallen? En wat is er mis met .dk (uit nieuwsgierigheid)?
Alles gaat via sidn, ook jouw registrar :)

En bij iedereen gaat het soms even sloom...