PDA

Bekijk Volledige Versie : ASP.Net 2 ?



arjen@arkois.nl
15/03/06, 11:24
Hoi,

Tot heden had ik altijd te weinig tijd om mijn ASP.Net boek te gaan leren.
Dus heb ik alleen de basics geleerd...

Alleen nu ik er eindelijk tijd voor heb is inmiddels ASP.Net 2, allang op de wereld.
Nu heb ik er een beetje over zitten lezen, en dan zie ik wel een heel groot voordeel.
De software om het te programmeren is op het moment gratis.
Ook zie ik dat je zo'n 60% minder code hoeft te schrijven.

Het boek wat ik toen heb gekocht was aardig duur, maar als dat ASP.Net 2 zoveel voordelen heeft..
Waarom zal ik dan ASP.Net 1 gaan leren ?

Wat denken jullie ervan ?
Gewoon het nieuwe systeem leren ?

Ook zit ik met het probleem, dat ik niet weer een boek wil kopen.
Weet er iemand online tutorials om dit te kunnen leren ?

Alvast bedankt !

gjtje
15/03/06, 12:16
Als je begint zie ik geen reden om nog .Net 1 aan te leren, behalve dan dat je de basis kennis hebt wanneer je aan .Net 2.0 begint.

http://www.asp.net bevat best veel informatie. Verder is www.4guysfromrolla.com altijd al een grote bron van informatie geweest voor ASP zaken.

arjen@arkois.nl
16/03/06, 15:08
Weet iemand eigelijk of er een NL boek is met de basis van ASP.Net 2 ?

Glenn
16/03/06, 15:13
Alsjeblieft. Bol.com:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=0BgGdRCT7yAGdVSKs-04QvBL0mjSgcQVpvc=?BOL_OWNER_ID=1001004001649414&Section=BOOK

NDIS
16/03/06, 20:52
volgens mij is dat niet asp 2. Ik had zelf ook even gezocht bij bol.com maar kon niks vinden voor asp 2.

Glenn
16/03/06, 22:07
Sorry, dat klopt!

gjtje
16/03/06, 23:25
Computer collectief heeft ook niks in het Nederlands voor .Net 2

arjen@arkois.nl
20/03/06, 10:20
Daar was ik inmiddels ook allemaal achter.
Geen één ASP.Net 2, in het Nederlands...

Maar dat kan toch niet waar zijn ?

gjtje
20/03/06, 10:41
Tja, ik zou geen Nederlands boek willen. Alle gangbare tools zijn in het engels, zoektermen voor Google zijn in het engels, tutorials zijn in het engels, MSDN is engels, de taal zelf is engels.

Lijkt mij handiger een boek te hebben dat aansluit bij de omgeving waar je mee bezig bent.

arjen@arkois.nl
20/03/06, 12:50
Daar zit wel weer wat in...
Om het lijstje even aan te vullen:
Mijn Windows systemen zijn engels,
Alle andere software die ik heb is Engels..
Mijn vriendin woont in Spanje (dus spreekt Engels)

Heeft er iemand dan een basis boek voor mij, in het Engels met ASP.Net ?
Dus niet all te dik, de rest dat leer ik wel vanzelf.

Want dit boek heb ik nu, alleen omdat er inmiddels alweer ASP.Net 2 uit is kan ik het eigelijk weggooie..
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=tts4xQn7v2Q41k3lMZcG8uksWtyIdqt9G7w=?BOL _OWNER_ID=1001004001320426&Section=BOOK&iref=prec

gjtje
20/03/06, 13:40
Welk boek je handig vindt is erg persoonlijk natuurlijk. Zelf ben ik erg gecharmeerd van de boeken van Apress en Microsoft Press. Ze zijn duidelijk opgezet, in begrijpelijke taal geschreven en er staan weinig fouten in.