PDA

Bekijk Volledige Versie : gratishostingendomein.nl : betrouwbaar?



Gerrit
14/03/06, 22:39
Ik ben op zich niet zo voorstander van gratis hosting, maar gewoon uit interesse: heeft iemand ervaring hiermee? Hun pakket lijkt immers wel erg ongewoon uitgebreid voor een gratis host...



Je moet punten verdienen via aanmeldingen bij partnersites, leden aanbrengen, etc...

Dit is het makkelijkst te verkrijgen pakket:

1)Geen setup kosten

2)Onbeperkt POP3 / IMAP mailboxen

3)PHP support

4)Onbeperkt Email aliassen

5)Perl support

6)Onbeperkt autoresponders

7)CGI support

8)Onbeperkt mailinglists

9)MySQL database support

10)Onbeperkt FTP accounts

11)Frontpage extenties

12)Onbeperkt subdomeinen

13)Antivirus email bescherming

14)Volledig DNS beheer

15)Antispam email bescherming

16)Toegang tot Cron jobs

17)Webmail

18)Persoonlijke error documents

19)Uitgebreid controle paneel

20)FTP en WWW bestand uploads

21)Uitgebreide website statistieken

22)Dagelijkse backup

23)Backup mailserver

Technotop
14/03/06, 23:14
Onthoud "niets is gratis"

crazycoder
14/03/06, 23:21
Ik ben op zich niet zo voorstander van gratis hosting, maar gewoon uit interesse: heeft iemand ervaring hiermee? Hun pakket lijkt immers wel erg ongewoon uitgebreid voor een gratis host...

Omdat het in het geheel niet gratis is!
Iemand moet punten verdienen, dat kan door naar een nummer te bellen.. geef 0.5 punt. Voor het kleinste pakket heb je 5 punten nodig, dus bijv 10 x bellen. Als dat een betaalnummer is a eur 1.30 /minuut betaal je dus eur 13 :) eur 13!=gratis.

Afijn, lees de rest van het verhaal maar lekker zelf.

Mijn conclusie: het is helemaal niet gratis en dat weet jij zelf toch ook? Dus begrijp ik niet helemaal waarom dit topic is geopend. spam?

NWO
14/03/06, 23:51
Zo blijkt maar weer: Voor niets komt de zon op. (Nog wel)

Gerrit
15/03/06, 12:25
Je kan punten ook verdienen door je in te schrijven op de mailinglists van hun partners (hetgeen wel gratis is natuurlijk)


Waarom ik dit topic opende: een forum waar ik aan meewerk als moderator, is naar deze host verhuisd, en ik vraag me gewoon af hoe stabiel de host is. Het zou natuurlijk niet leuk voor ons zijn moesten ze binnen de paar maanden alweer out of business zijn of moesten ze totaal onbetrouwbaar zijn of zo... Al heeft de leiding (eigenaars) van het forum er wel vertrouwen in.

We hebben wel al enkele punten verdiend die effectief gratis vergaard werden, door de forumleden te vragen zich aan te melden op die mailinglists (hetgeen overeenkwam met 0.5 punten per persoon die zich aanmeldde). Mits wat goede wil van de forumleden hopen de eigenaars zo het forum gratis te kunnen blijven hosten.

t.bloo
15/03/06, 12:52
die gratis punten zijn er natuurlijk alleen als lokkertje

ik zou er niet te hard op rekenen dat het op deze wijze blijft bestaan

crazycoder
15/03/06, 12:55
Je kan punten ook verdienen door je in te schrijven op de mailinglists van hun partners (hetgeen wel gratis is natuurlijk)

Waarom ik dit topic opende: een forum waar ik aan meewerk als moderator, is naar deze host verhuisd, en ik vraag me gewoon af hoe stabiel de host is. Het zou natuurlijk niet leuk voor ons zijn moesten ze binnen de paar maanden alweer out of business zijn of moesten ze totaal onbetrouwbaar zijn of zo... Al heeft de leiding (eigenaars) van het forum er wel vertrouwen in.

We hebben wel al enkele punten verdiend die effectief gratis vergaard werden, door de forumleden te vragen zich aan te melden op die mailinglists (hetgeen overeenkwam met 0.5 punten per persoon die zich aanmeldde). Mits wat goede wil van de forumleden hopen de eigenaars zo het forum gratis te kunnen blijven hosten.
Ik denk dat dit zowel voor de aanbieder als voor de klant op termijn niet haalbaar zal blijken te zijn. Tenminste, als de verhouding gratis - betaald kwijt is dan komt er mogelijk te weinig binnen om het spul nog te financieren.

Voor een serieuze zakelijke site zou ik sterk mijn bedenkingen hebben, voor een prive project lijkt het niet zo'n gek initiatief. Zorg ervoor dat je een backup hebt, dan kan je in principe niet zo gek veel gebeuren.
De domeinnaam is nog niet zo lang live dat er al veel ervaringen zullen zijn.. uitspraken over betrouwbaarheid kan je m.i. pas na langere tijd doen.

Ben Augenbroe
15/03/06, 14:50
Zelfde princiepe als Euroclix.nl. Lijkt gratis ondertussen ben je of jaren bezig om punten te verdienen of het kost je klauwen vol met geld aan proef abbo's e.d.

VantilborgICT
15/03/06, 22:17
Pff krijg spontaan een epelepsi-aanval van hun header

Gerrit
16/03/06, 23:06
Ik denk dat dit zowel voor de aanbieder als voor de klant op termijn niet haalbaar zal blijken te zijn. Tenminste, als de verhouding gratis - betaald kwijt is dan komt er mogelijk te weinig binnen om het spul nog te financieren.

Voor een serieuze zakelijke site zou ik sterk mijn bedenkingen hebben, voor een prive project lijkt het niet zo'n gek initiatief. Zorg ervoor dat je een backup hebt, dan kan je in principe niet zo gek veel gebeuren.
De domeinnaam is nog niet zo lang live dat er al veel ervaringen zullen zijn.. uitspraken over betrouwbaarheid kan je m.i. pas na langere tijd doen.

Ze beweren wel back-ups te maken (zie mijn openingspost)

Nu ja, ik betrouw er op dat de eigenaar van ons forum zelf wel de nodige back-ups maakt en zo, ik opende de topic vooral uit bezorgdheid omdat ik toch ook behoorlijk wat tijd en emotionele energie gestoken heb in het forum en het niet graag verloren zou zien gaan.

Zouden die back-ups vrij verkrijgbaar zijn bij de host indien we ooit zouden willen verhuizen naar een betaalde host?
Of stel dat ze hun gratis hosting stopzetten, zouden ze de laatste back-up nog beschikbaar stellen zodat we kunnen voortgaan op een andere server?

®on
16/03/06, 23:14
Zouden die back-ups vrij verkrijgbaar zijn bij de host indien we ooit zouden willen verhuizen naar een betaalde host?
Of stel dat ze hun gratis hosting stopzetten, zouden ze de laatste back-up nog beschikbaar stellen zodat we kunnen voortgaan op een andere server?
Waarom vraag je hen dat zelf niet? Men heeft een supportforum dat men gebruikt als communicatie kanaal.
Check hun postings en je weet voldoende me dunkt. Áls ze stoppen, is het op naar de nieuwe hobby, dat is het beeld dat men afgeeft.

crazycoder
17/03/06, 07:01
Zouden die back-ups vrij verkrijgbaar zijn bij de host indien we ooit zouden willen verhuizen naar een betaalde host?
Of stel dat ze hun gratis hosting stopzetten, zouden ze de laatste back-up nog beschikbaar stellen zodat we kunnen voortgaan op een andere server?
Dat weet ik niet. Maar waar staan jullie mocht de host besluiten om er ineens mee te stoppen? En ineens alle data weg is omdat [insert om het even welk probleem] optrad?

Ik weet niet OF dat gebeurt, maar omdat ik het business model niet solide kan vinden is het zeker niet onverstandig. Het is hoe dan ook niet onverstandig om een backup te maken..... dit zelfs ongeacht de host waar je bij zit..

Gerrit
31/03/06, 13:16
Hun forum lijkt een beetje een normaal discussieforum eerder dan een helpdesk an sich. Ik zal ze even een mailtje sturen.

floor_118
25/02/07, 17:04
-knip-

Dillard
25/02/07, 20:02
Beste Floor,

Geen topics van een jaar oud kicken svp !

- topic closed -