PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk probleem



hermiekeGerard
14/03/06, 22:36
Beste wht`ers,

Ik heb een server met plesk draaien (os freebsd 5.3), server hangt in telehousing groningen.

Nu heb ik een probleem veroorzaakt en dat is dat ik na een beetje heb zitten stoeien met typo3 nu geen toegang meer heb tot de server, ik kan alleen inloggen op het plesk panel.
Verder is niets meer toegangkelijk, WEB Server (Apache) en SMTP Server (QMail) zijn niet meer gestart na een reboot en kan ze ook niet vanuit het controlpanel starten.
Ook via putty kan ik niet meer inloggen, ik kwam er achter toen ik in putty zat en op eens niets meer kon, dus waarschijnlijk geen rechten meer.

Ik heb dus voor typo3 dus met de rechten zitten stoeien en heb waarschijnlijk een verkeerd commando uit gevoerd.
Ik heb onderandere deze commands uitgevoerd:

# chgrp -R psaserv typo3_src-3.8.1/ html/

En toen het niet lukken wou deze (waar in de install notes duidelijk stond dat het een gevaarlijk command was.

# chmod -R a+w typo3_src-3.8.0/ <sitedir>/

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

Mvg Gerard

Unixboy
14/03/06, 23:00
Ik denk dat er ergens bij je chgrp actie een / los is gevallen van je opdracht waardoor je de hele / hebt verranderd van eigenaar.

logisch gevolg hiervan dat je inderdaad niet veel meer kan, je kan allicht nog proberen om lokaal in te loggen maar ook hier bestaat de mogelijkheid dat door een systeem restrictie (afhankelijk van beveiligingsniveau) u niet meer kunt inloggen.

U krijgt ook nog een hele zware dobber alle bestanden weer te verranderen naar de juiste Permissies.

Ik wens u veel sterkte, ik zou echter kiezen voor de volgende stappen:

1- kijk of je lokaal nog kunt inloggen en een psadump kunt uitvoeren zodat er een backup is van de plesk data.
2- reinstall FreeBSD & plesk
3- psarestore'n

jinxedworld
15/03/06, 08:44
Ik sluit me aan bij Unixboy. Probeer een PSAdump te maken, en kijk hoe dit uitpakt. Als je lokaal als ROOT inlogt heb je alle rechten en zou de dump moeten werken. Via SSH log je in op een shell welke waarschijnlijk niet de juiste rechten meer heeft.

Succes!

hermiekeGerard
17/03/06, 02:55
Hartelijk dank voor jullie reacties

Ik had ook al zo`n vermoeden dat het een reinstall zou worden, maar wou nog even jullie reacties afwachten.
Gelukkig kon ik nog in plesk komen en daar de backups van de domeinen downloaden.
Ik heb de server inmiddels opgehaald en ben nu bezig om hem te reinstallen (alleen dit gaat ook niet zonder problemen).

Dennis
17/03/06, 04:37
Gaat verder in http://webhostingtalk.nl/plesk/89695-plesk-installeren.html

Zie ook mijn reactie daar.