PDA

Bekijk Volledige Versie : beste config voor linux php server



jensen
13/03/06, 18:41
What is voor de performance / snelheid van php applicaties nu van invloed van een server config:
vooral de aansluiting op internet?
vooral het interne geheugen?
vooral de rekenkracht van de processor?

CharlieRoot
13/03/06, 19:14
euhm.. een combinatie van alles? het moet gewoon goed op elkaar aansluiten

Sander-
13/03/06, 19:17
Mwah, als je gewoon simpele websites hebt kan je af met een basismachine met een simpele P4 3.0 met 512DDR en 2 x 80 S-ata in Raid 1 op een 100mbit uplink en dan bandbreedte inkopen. Wil je high end stuff dan kan je het zo gek maken als je wil, clustering, losse databaseserver etc.

jensen
13/03/06, 21:14
ja maar wat maakt php nu sneller?

WilloW
13/03/06, 21:17
ja maar wat maakt php nu sneller?

Goed programmeren :P

mrleejohn
14/03/06, 19:05
En een php-versneller. Ik gebruik zend-optimizer.

ikkuh
16/03/06, 15:43
Denk dat extra ram een goed begin is, dit gezien idien gebruikt gemaakt wordt van classes en functies onder php, deze allemaal in het ram worden bewaard. ook voor mysql beveel ik persoonlijk ram aan.

maar zoals met alles overdaadt schaadt lol,..
het heeft weinig zin om gigabytres aan ram te hebben als je een pentium 2 draait.
zelf heb ik bijv. een 3.6 pentium 4, met 2 gig aan ram.
Ram is iets aan de hooge kant maar voor de huidige prijzen is het bijna zonde om daarop te besparen, aan de anderekant, ram kan je later bij prikken.

Een verstandig advies zou kunnen zijn, koop een server waar je tevreden bent met de processor en steek er een minimum aan ram in.
Op het moment dat je merkt dat er meer ram in zou moeten, is het een kwestie van bijprikken.

geluk