PDA

Bekijk Volledige Versie : [Vraagjes] BNC hosting



Lutijn
13/03/06, 16:16
Hey mensen, ik weet niet of dit bij het Webhosting forum hoord, maar tog post ik het maar even hier :) (Move maar als verkeerd is).

Ik heb altijd al interesse in het runnen van dingen gehad, dan weer een games forum, design bedrijfje, cuphosting (op mIRC cups hosten met kleine prijzen) en al dat soort dingen. Het zit blijkbaar in de familie.

Ik vraag me af of ik uberhaubt wat klanten kan krijgen omdat ik zo jong ben, maar ik weet wat klanten willen (betrouwbaarheid, goeie support, aardige support, active support en KWALITEIT etc.) want ik heb zelf al meerdere malen verschillende dingen gehuurd (ATM 1 CS-Server, paar BNC's en paar webhostings).

Ik wilde dus beginnen met een klein BNC hosting bedrijfje dat vooral is bedoelt voor gamers en andere channels/individuen.
Ik weet alleen niet hoe ik het aan moet pakken:
*/* Ik heb simpelweg het geld niet om de server(s) zelf te hosten en wil dus gebruik maken van reseller hosting van een betrouwbare (95+ uptime als het kan?) reseller. Dat is allemaal wel duidelijk, denk ik, volgende vraag:

*/* Ik wil dus BNC's gaan hosten. Ik ga ervan uit de de reseller prijs niet boven de 40 cent is (dat is bijna de normale prijs bij verhuurders (lees: sommige)) en vraag me uit op welke prijsklasse ik moet rekenen.
Zelf zie ik vaak advertensies van bedrijven die ze verhuren voor 50 cent, maar ik heb het gevoel dat ik ze net zo makkelijk kan verhuren als ik voor 65 cent of iets in die richting kies, want 50 cent per maand is wel goedkoop, maar wat zegt dat over de kwaliteit. Het hoeft natuurlijk niks te zeggen, maar als ik goede support + uptime lever kan ik tog makkelijk wat boven de goedkoopste prijs zitten?
Vraag: Welke prijs raden jullie mij aan als ik ervan uitga dat ik goede diensten lever.

/*/ Is het het beginnen wel waard? Ik zie vaak bedrijven die geen KVK nummer hebben maar toch goede diensten leveren, de huurders van de BNC worden waarschijnlijk rond mijn leeftijdcatogory en ik weet wat die willen, kan ik het proberen zonder KVK nummer (ik denk niet dat ik daar op mijn leeftijd aan kan komen).

Alvast bedankt, ik moet nu werken en ga dus aan de slag, meer vragen komen ASAP! :)

Thx.

TiMMiEJ
13/03/06, 19:47
Ik denk dat je eerst eens moet gaan kijken of het wel mogelijk is om bouncers te gaan verhuren. Het grootste gedeelte van de gamers zit op Quakenet. En daar krijg je niet zo gemakkelijk een trust. En je moet gaan kijken waar wil je ze op gaan hosten? Wil je een eigen server kopen, of een dedicated machine huren.

Ik denk niet dat je de kosten eruit krijgt met bouncers verhuren, al helemaal niet als je geen trust krijgt. Omdat je maar maximaal 5 clones mag hebben op 1 ip.

Daarna kun je gaan kijken voor hoevel euro(cent) je ze wilt gaan verhuren. Je kunt best boven de goedkoopste prijs gaan zitten. Zolang je service, uptime en support goed is komen ze toch wel naar jou toe.

Verder is KVK verplicht, zodra je diensten gaat verlenen moet je ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel.

Ik zie nu net in je bericht dat je gebruik wilt maken van resellerhosting, ik denk dat je dat al kunt vergeten. Kijk maar eens in de voorwaarden van bedrijven die zulke pakketten aanbieden, ik denk dat bij iedereen erin staat dat BNC shells verboden zijn. En vaak staat port 6667 - 6669 gewoon geblokkeerd.

En tjah, of het het beginnen waard is kan ik je niet vertellen. Als jij denkt dat je het helemaal gaat maken dan moet je ervoor gaan!

Lutijn
13/03/06, 20:40
Nou kijk, ik heb een bestaand bedrijf kunnen vinden die ze voor 25 cent verhuren aan mij, ik begin met 20 bncs en kijk of het iets is, zo niet, dan zie ik wel ;p
Als het iets is host ik bij ofcourse.

Ik ga ze verhuren voor 45 cent, het is niet mijn doel om veel winst te maken, maar om goeie diensten te leveren en te kijken hoe het allemaal in elkaar steekt om mezelf op te maken voor het grotere werk :).

KvK verplicht... pff dan doe ik zwart of ik regel wat met pa.

Clanhost
13/03/06, 20:43
Verder is KVK verplicht, zodra je diensten gaat verlenen moet je ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel.

Zeker! En een BTW nummer ook :).

Lutijn
13/03/06, 21:41
das jammer dan, dan gaat het niet door =(