PDA

Bekijk Volledige Versie : Snom & Asterisk



Erikcreative
13/03/06, 15:10
SNOM 360 & Asterisk

Onlangs heb ik twee SNOM toestellen gekocht via het internet. (Snom 320 & 360)

Het stomme is, alles werkt :) Het enige probleem is dat de SNOM toestellen om onduidelijke reden om de paar minuten vastlopen/rebooten. De toestellen zijn voorzien van de laatste fireware van Snom.

Soms lopen ze vast terwijl je aan het bellen bent. Dan weer als je instellingen aan het veranderen bent in het toestel. Het is onduidelijk waarom.

Zijn er mensen welke dezelfde ervaringen hebben met de Snom toestellen? Is er een manier om achter de oorzaak te komen?


Informatie:
- Asterisk @ Home 2.1 op Barebone server.
- Linksys WRT54G
- Chello internetverbinding
- Budgetphone.nl Voip aansluiting

BudgetDedicated
20/03/06, 23:52
Ik heb na lange tijd probleemloos met het toestel (de 360) gewerkt te hebben nu ook het probleem dat hij hangt. Het booten voltooit niet, tenzij ik hem eerst zonder netwerkkabel aanzet. Balen, zo'n toestel moet wel betrouwbaar zijn. Ik ga binnenkort met Snom overleggen wat ik er aan kan doen.

Erikcreative
25/03/06, 13:20
Ik heb inmiddels overleg gehad met Snom.

Op hun verzoek is er een fireware update gedaan. Dit waren de "applicatie", "bootloader" en de "linux" bestanden.

Tijdens de laatste (Linux) blijft het toestel hangen terwijl hij dit bestand aan het installeren is. Het toestel is dus defect. Hij start niet meer op.

De toestellen zullen opgestuurd worden naar Snom voor reparatie.

BudgetDedicated
27/03/06, 19:38
Ik heb hem inmiddels (ook na een TFTP firmware) weer aan de praat. Bij mij kwam hij er dus wel doorheen. Na de eerste TFTP upgrade kon ik weer gewoon via de web-interface upgraden. Jammer dat dit bij jou niet werkte...

Nu draai ik de nieuwste beta versie van Linux op deze IP phone. Deze heeft ook support voor het sturen en ophalen van XML pagina's op de telefoon, waarmee je telefoonboeken vanuit een database kan benaderen, berichtjes kan sturen, etc. Erg krachtige functionaliteit allemaal!