PDA

Bekijk Volledige Versie : HP Proliant DL Harde Schijf Brackets



ensermo
13/03/06, 10:07
Ik ben op zoek naar een aantal harde schijf brackets voor HP Proliant DL 360 servers.

Het gaat om SATA Drive Cage Hot Swappable en SCSI Drive Cage Hot Swappable.

Ik heb een aantal plaatsen gebeld maar ze kunnen alleen de bracket MET schijf leveren en ik heb al schijven liggen.

Alleen een plaats had ze nog maar het zou "een week" duren.

Iemand enig idee of ik deze ergens kan vinden of misschien heeft iemand ze nog liggen?

Alvast bedankt

HighFly
14/03/06, 19:38
Ensermo,

Ik vrees dat je deze brackets niet los zult kopen. Het is bij mijn weten niet eens los te bestellen bij HP/Compaq.
HP/Compaq probeert de handel in die brackets halsstarrig tegen te houden, aangezien het dan te makkelijk wordt voor allerlei 'louche' partijen om een doosje Seagate's te halen bij de groothandel en deze dan in de bracket te stoppen en die kwaliteitsverkrachting wil HP/Compaq tegen gaan.

Maar als je ze wel gevonden hebt dan graag een bericht, dan kan ik zelf die brackets vol stoppen en veel marge maken :);)

Arioch
14/03/06, 20:28
Op ebay kom je ze soms wel los tegen...
Wel enorm duur, maar in combinatie met een losse schijf weegt het niet op tegen de prijs van een schijf van Compaq/HP zelf.

vaplu
15/03/06, 22:26
en die kwaliteitsverkrachting wil HP/Compaq tegen gaan.

kwaliteitsverkrachting :S .... alsof Maxtors er instoppen een goed idee is.

Showeb
15/03/06, 23:52
Ensermo,

Ik vrees dat je deze brackets niet los zult kopen. Het is bij mijn weten niet eens los te bestellen bij HP/Compaq.
HP/Compaq probeert de handel in die brackets halsstarrig tegen te houden, aangezien het dan te makkelijk wordt voor allerlei 'louche' partijen om een doosje Seagate's te halen bij de groothandel en deze dan in de bracket te stoppen en die kwaliteitsverkrachting wil HP/Compaq tegen gaan.

Maar als je ze wel gevonden hebt dan graag een bericht, dan kan ik zelf die brackets vol stoppen en veel marge maken :);)

marge maken? Dan vraag ik me af hoe jij die marges wilt maken :)

Showeb
15/03/06, 23:59
De universal brackets worden wel los verkocht alleen meen ik dat ze ongeveer 65 euro ex per stuk kosten bij HP.

Ik raad je alleen niet aan om andere merken schijven in de brackets te doen indien het om een kritieke server gaat.
HP heeft zijn eigen firmware op de schijven gebakken. De schijven moeten binnen bepaalde vooraf opgegeven waarden performen. Halen de schijven deze waardes niet? dan word de schijf aangemerkt als "bijna defect" en dient dan binnen 72 uur vervangen te worden.
Wanneer je andere merken schijven in de server doet zul je begrijpen dat de management agents en de compaq insight manager dit niet kunnen monitoren.

LightMan
16/03/06, 11:30
Ik heb er nog één liggen!

SCSI

zeg maar hoeveel je er voor wilt geven.

HighFly
23/03/06, 18:59
marge maken? Dan vraag ik me af hoe jij die marges wilt maken :)

Door er inderdaad 'normale' schijven in te stoppen en dan te verkopen. Maar dat was meer als grap bedoeld, want zoals een andere schrijver het al schreef let HP/Compaq goed erop dat de schijven aan bepaalde normen voldoen, zoniet dan worden ze idd als 'stuk' gezien.

Als je een HP/Compaq server kan/wil betalen, dan maken de kosten van de schijven ook niet uit en heb je goede servers!

Groet,
HighFly

Domenico
23/03/06, 19:23
kwaliteitsverkrachting :S .... alsof Maxtors er instoppen een goed idee is.

Maxtor SCSI disks zijn goed!

ensermo
23/03/06, 20:38
Heb echte HP's gehaald. Ze hebben inderdaad een extended garantie dat schijven vervangen worden als ze "bijna defect" zijn. In ieder geval wel voor SCSI schijven. Alleen weet ik niet of SATA ook een eigen firmware heeft.

Showeb
23/03/06, 23:54
Heb echte HP's gehaald. Ze hebben inderdaad een extended garantie dat schijven vervangen worden als ze "bijna defect" zijn. In ieder geval wel voor SCSI schijven. Alleen weet ik niet of SATA ook een eigen firmware heeft.

Je hebt een goede keuze gemaakt. Je kan altijd op de service van HP vertrouwen. Het kost wat, maar dan heb je ook echt wat.

Ik weet niet hoe HP omgaat met Sata, daar heb ik helaas geen ervaring mee.